W124 ongelmia

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Tuli hankittua mb 200E w124 -85 bensa talviautoksi ja nyt olisi muutamia kysymyksiä koskien kyseistä autoa.
Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?
Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Siinä nuo eniten häiritsevät asiat.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nagol kirjoitti:Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Sitähän nyt on vaikea lähteä kenenkään näkemättä sanomaan, mutta hydrauliset nostajathan siellä ensimmäisenä alkaa naputtaa. Niistähän se ensimmäisenä kannattaa aloittaa, mikäli siis on varmaa, että venttiilikoneistohan se siellä säksättää.
Nagol kirjoitti:Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?
Onko varma kans, että on ortopedi-istuimet? Kun yleensähän se menee niin päin, että ne ilmapussit ei täyty, tai jos täyttyykin niin vuotaa tyhjiin lähes samoin tein. Ensimmäinen kerta, kun minä kuulen tuollaisesta ongelmasta... :roll:
Nagol kirjoitti:Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Motonettikin on varmaan ihan kilpailukykyinen hinnaltaan, laadussa saattaa sitten ollakin jo pientä varianssia. KL:ää minä suosittelen, suht edullista ja enimmäkseen laadukasta osaa. Eikä tule sitä ruljanssia ruveta joka nippeliä ulkomailta hommaamaan.

Niin ja tervetuloa foorumille. :wave:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Pakardinen kirjoitti:
Nagol kirjoitti:Ensiksi kysyisin että mitähän kaikkea pitää koneesta uusia kun venttiilit pitää melkosta ääntä. Kuulostaa enempi singerilt kun mersult.
Sitähän nyt on vaikea lähteä kenenkään näkemättä sanomaan, mutta hydrauliset nostajathan siellä ensimmäisenä alkaa naputtaa. Niistähän se ensimmäisenä kannattaa aloittaa, mikäli siis on varmaa, että venttiilikoneistohan se siellä säksättää.
Minäpä koitan huomenna videolle tallentaa tuon äänen.
Pakardinen kirjoitti:
Nagol kirjoitti:Sitten semmoinen ongelma että etupenkeissä on ne "ilma" säädöt ja ne ei toimi ja suntuu että istuimet ois ihan täynnä ilmaa(tuntuu ku istuis ilmapallon päällä) niin onko manuaalista keinoa(muutakun puukko) millä sais ilmat ulos?
Onko varma kans, että on ortopedi-istuimet? Kun yleensähän se menee niin päin, että ne ilmapussit ei täyty, tai jos täyttyykin niin vuotaa tyhjiin lähes samoin tein. Ensimmäinen kerta, kun minä kuulen tuollaisesta ongelmasta... :roll:
Siis se säätöyksikkö on turvavyölukon vieressä. Mitään ei kyseisistä säädöistä tapahdu.
Pakardinen kirjoitti:
Nagol kirjoitti:Ja sit jos kertositte mistä sais halvimmilla noita osia?(saksasta suoraan varmaan)
Motonettikin on varmaan ihan kilpailukykyinen hinnaltaan, laadussa saattaa sitten ollakin jo pientä varianssia. KL:ää minä suosittelen, suht edullista ja enimmäkseen laadukasta osaa. Eikä tule sitä ruljanssia ruveta joka nippeliä ulkomailta hommaamaan.
Mikäs tuo KL on? Kuten huomasit olen uusi täällä.
Pakardinen kirjoitti:Niin ja tervetuloa foorumille. :wave:
Kiitos! :)
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Nagol kirjoitti:Mikäs tuo KL on?
KL-Varaosat Oy.

http://www.kl-varaosat.fi

Melkein vois sanoo, että kaikkee, mitä lankkuus tarviit, löytyy hyllystä.
Jos jostain luojan hylkäämästä syystä ei, niin tarvikeosat päivässä ja orggis osat saat viikossa.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi olla myös jos ääni on rallattava niin ketjun kiristin tai jopa ohjuri kisko.
Laitahan youtube musaa koneesta niin arvuutellaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä jos sieltä kannesta kuuluu sellanen varsinkin kylmänä "nakanakanakanaka" ääni niin se on hytikka nostimet mitkä renaa.
C124 300cea24
Ex. W123 240D
Ex. W123 240D
Ex E30 BMW
Ex Suzuki GSX-R 1100 fighter
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Tuassa ois ääninäytettä: http://www.youtube.com/watch?v=DUke6a80ssk
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Tämmönen on tämä penkin säätö:
Kuva

Osaako joku kertoa mikä helvetti tämä on?
Kuva
Lähtee meinaan ihan just vittuun tosta häirihtemästä.
Avatar
jaasu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 220
Liittynyt: Pe 13.08.2010 13:27
Paikkakunta: vaala

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jaasu »

eikös tuo galixin systeemi oo joku lohkolämppärin ajastin? Jotenki muistelisin näin. ainaki emännän entisessä penarissa oli tuommone samanmoinen.
Menneitä paljon.
jaakko.putkisaari
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2563
Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
Paikkakunta: Espoo

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja jaakko.putkisaari »

Tervetuloa foorumile,normi kaasarimallin 200 koneella tuo pirssihän on,ääninäytteen mukaan juurikin nuo hydrauliset ventiilin painimet tuossa tuntuis raklattavan.Suht helppo vaihtaa ja löytyy ihan laatutavaranakin Motonätistä,samalla tietty kannattaa miettiä nokkaakseliakin jos selkeää kulumista havaittavissa.Toki tuo ketjun kiristyskin kannattaa tsekata ja ketjun vihtoakin miettiä jos ei tiedossa onko vaihdettu,riippuu tietty kilometreistäkin hiukan ja siitä onko yksirivinen vaiko uudempi kaksirivinen ketju,tuo kun juuri taisi vaihtua tuossa 85 vuoden aikana kaksiriviseen!?

Vinkkinä uudelle 124 omistajalle tuo Alfamerin korjausopas on noihin perusjuttuihin aika hyvä hankinta,löytyy vaikka tuo hyde painimien vaihtotyö + paljon muuta perus juttua jollei ole aikaisempaa kokemusta 124 malleista..Noita kauppailaan täälläkin välillä ja netissa joskus ihan edukaastikkin ja ei tuo muutoinkaan mikään tavaton investointi ole,toki eihän siinäkään opuksessa ihan kaikkea ole. :wink:
Jaakko.P

Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

jaakko.putkisaari kirjoitti:Tervetuloa foorumile,normi kaasarimallin 200 koneella tuo pirssihän on,ääninäytteen mukaan juurikin nuo hydrauliset ventiilin painimet tuossa tuntuis raklattavan.Suht helppo vaihtaa ja löytyy ihan laatutavaranakin Motonätistä,samalla tietty kannattaa miettiä nokkaakseliakin jos selkeää kulumista havaittavissa.Toki tuo ketjun kiristyskin kannattaa tsekata ja ketjun vihtoakin miettiä jos ei tiedossa onko vaihdettu,riippuu tietty kilometreistäkin hiukan ja siitä onko yksirivinen vaiko uudempi kaksirivinen ketju,tuo kun juuri taisi vaihtua tuossa 85 vuoden aikana kaksiriviseen!?
Itsellä ei ole taitoa eikä tiloja tehä mitään mutta kaveri tekee tuon venarempan 100€ johon sisältyy perushuollot(öljyt,tulpat). Täytyy tuo jako kettinki tarkastaa. Kilsoja tuli tänään pyöreät 315 000km.
ketuttaa kun jäi tänään öljykorkki huonosti kiinni koska se on paskana ni sotki koko konehuoneen öljyllä. Motonetistä uus korkki 3.90€. Huomenna ettimään moottoripesupaikkaa.(Kouvola)

Osaiskohan joku sanoo saako tota penkkiä tyhjennettyä(manuaalisesti) ilmoista muutakun puukolla?
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Jaksaisko joku tehä mulle listan osista mitä kannattaa uusia kun tekee ton vena rempan? Vaikkapa motonetin verkkokaupasta?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Nostajat ja siinäpä ne on..välttämättä kopantiivistettäkään ei tartte vaihtaa kun se on kuminen.Eikun tilaukseen osat.
Vuotaako muuten pakosarja tai putki kun sellainen ääni myös kuuluisi?
Ihan tarvike liikkeestäkin voit löytää nostajat.
Mutta varmista vielä onko siellä hyde nostajia kun voihan siellä olla w123 konekin jossa on normaali säätöiset välys systeemit.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

atlas kirjoitti:Nostajat ja siinäpä ne on..välttämättä kopantiivistettäkään ei tartte vaihtaa kun se on kuminen.Eikun tilaukseen osat.
Vuotaako muuten pakosarja tai putki kun sellainen ääni myös kuuluisi?
Ihan tarvike liikkeestäkin voit löytää nostajat.
Mutta varmista vielä onko siellä hyde nostajia kun voihan siellä olla w123 konekin jossa on normaali säätöiset välys systeemit.
Eiks mitään ohjorun kumei tms tarvi vaihtaa?
Mistä mä saan ton koneen varmistettua?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Ainakin jos katsot kopan sisään.
koneen numerosarjan perusteellakin sen voisi nähdä.
Itse katsoisin kopan sisään ja jos siellä on yksirivinen jakoketju niin sekin vaihtoon.
Venttiiliohjurin kumit nyt ei maksa paljoa mutta joutuu vena jouset irroittamaan eli joko paineilma sylinteriin tai naru...paineilma parempi adapterilla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Tässä ois näitä koneen tunnistus kuvia:
Kuva
Kuva
Kuva
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Tarkoitus ois vaihtaa venarempan yhteydessä myös:
tulpat
tulpan johdot
öljyfilsu
bensafilsu
ilmafilsu
venakopan tiiviste

Oiko ideoita mitä muita kannattais vaihella? On meinaan aika huonosti huollettu auto.
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

Miksiköhän kojelaudan keskiaukosta tulee jatkuvasti kylmää ilmaa? Ja muista tulee suht haalean kuumaa..
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Vaihda toi yksirivinen ketju uuteen.
Epäilisin että sulla on normaali säätöinen venttiilien välys eli välysmitalla.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
sundiz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Su 27.08.2006 09:41
Paikkakunta: Vantaa/Helsinki

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja sundiz »

Jos haluaa huoltaa myös "varmuuden vuoksi", niin samassa rytäkässä voisi vaihtaa virranjakajan kannen ja pyörijän. Ne ei paljoa maksa näihin pieniin bensakoneisiin. Nuo virranjakajan kannet kun tuntuu olevan jonkinmoista kulutustavaraa...

Monet suosii noissa merkkiosia, mutta itse olen pärjännyt hyvin ihan motonetin osilla. Eivät paljoa maksa niin tulee vaihdettua nekin aina parin vuoden välein normihuoltojen yhteydessä.
Hyundai i30 cw -08 1.6crdi
ex:W124 200 -88 bensa katalysaattorilla
Nagol
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ma 17.12.2012 17:12

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Nagol »

atlas kirjoitti:Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Vaihda toi yksirivinen ketju uuteen.
Epäilisin että sulla on normaali säätöinen venttiilien välys eli välysmitalla.

Eiks sitä nyt mistään sais tietää varmaksi että onko hydrauliset vai ei? vittumaista jos ostaa turhaa tai jos ei olekkaan ni pitää ostaa kalliilla.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja atlas »

Venttiili koppa pois ja katsot millaiset säätö systeemit siellä on.
endoskoopillakin voisi katsoa jos kellä on.
Joo ehjä hammaslääkärin pelilillä myös tai peilin palalla.
Numerosarjan perusteellakin voisilöytyä jos on sellainen ohjelma.
Katopa muuten detali .ru siis tosta sivun alussa olevasta topikista.
Moottori numeron ja automallin perusteella ja räjäytys kuva koneesta.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: W124 ongelmia

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

atlas kirjoitti:Keskisuulakkeesta tulee pelkästään kylmää aina.
Paitsi jos on ilmastointi, sillon tulee myös lämmintä.
Nagol kirjoitti:Ja muista tulee suht haalean kuumaa..
Närhenmunat jumittaa tai kiertovesipumppu sökö.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin