OM603 polttoainetermostaatti
OM603 polttoainetermostaatti
Vuotaa letkusuodattimen puoleisesta päästä. Onko kukaan askarrellut kyseisen osan kanssa?
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Jep, omassani vuoti kyseinen termostaatti samasta paikasta. Kannen ja rungon välissä on O-rengas joka ajan myötä kuluu ja kovettuu. Seekerirengas pois, kansi pois ja O-rengas vaihtoon. Helppo homma.scherer kirjoitti:Vuotaa letkusuodattimen puoleisesta päästä. Onko kukaan askarrellut kyseisen osan kanssa?
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Kyselee ummikko missäpäin konetta tuollainen on?Reijo V kirjoitti:Jep, omassani vuoti kyseinen termostaatti samasta paikasta. Kannen ja rungon välissä on O-rengas joka ajan myötä kuluu ja kovettuu. Seekerirengas pois, kansi pois ja O-rengas vaihtoon. Helppo homma.scherer kirjoitti:Vuotaa letkusuodattimen puoleisesta päästä. Onko kukaan askarrellut kyseisen osan kanssa?
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:

Minulla käynnistyi W124 300TD hieman epämääräisesti römistäen ja tyhjäkäynnilläkin vipatti epämersumaisesti. Pystärini käy paremmin. Vaihdoin ihan ekaksi moottorin tukiumit, ei vaikutusta. Otin suuttimet irti ja koeponnistutin, uusin yhden suuttimen ja yhden kauluksen, sama homma, vika jatkui.
Menin sitten pumpun säädätykseen ja tarkistukseen Mr. PPlle, pumpussa uusittiin keskipakoismokkula ja laitettiin paikalleen pumppu paikalleen, edelleen rypisteli. Sitten älysi pumppuguru ihmetellä kun ilmaa on naftan seassa; syy oli tuossa ylläolevassa osassa 661 THERMOSTAT. Sen etupäässä oleva valkoinen muovinen (676) kansi oli halki ja päästi naftan sekaan ilmaa.
Ohitettiin tuo ja ongelma poistui. Nyt pitäisi joskus vielä jaksaa askarrella purkuautosta ilmaiseksi saatu varaosa paikalleen. Näyttäisi olevan tuo valkoinen kiinni hevosenkenkäsokalla eli tuolla seekerirenkaalla..
Eikä se ole koko systeemi kaamean kallis uutenakaan.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3100
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Jatkan vielä: tuo taitaa olla talvivaruste?
Se siis lämmittää pumpulle menevän naftan silloin kun termostaatti - siis moottorin varsinainen termostaatti - on auki.
Sanokaa viisaammat mitä mahdollista hyötyä tuosta systeemistä voisi olla palmujen ja bikinityttöjen maissa?
Se siis lämmittää pumpulle menevän naftan silloin kun termostaatti - siis moottorin varsinainen termostaatti - on auki.
Sanokaa viisaammat mitä mahdollista hyötyä tuosta systeemistä voisi olla palmujen ja bikinityttöjen maissa?
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Juu..xr5t kirjoitti:ei tarvi olla termostaatin auki tulloohan kapiiniinkin lämmintä vaikka rermostaatti on kiinni
Lämmittää polttoaineen silloin kun sisälle kabiiniin puhalletaan lämmintä ilmaa.
Kukas se tietää missä lämpötilassa tuo termostaatti kääntää polttoaineen kierron sinne lämmityskierukkaan.
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Om601 tiputtaa ymmärrykseni mukaan tuolta dieseliä ja oikein reilusti. Yön aikana oli tullut astiaan noin 3 litraa dieseliä.
Voiko tuon ohittaa huoletta tällaisillä pakkaskeleillä? Uutta saa KL varaosilta 23 euroon mutta toimitusaika on viikon.
Voiko tuon ohittaa huoletta tällaisillä pakkaskeleillä? Uutta saa KL varaosilta 23 euroon mutta toimitusaika on viikon.
230 C 1978
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Ohitin sen aikanaan ja pelitti täydellisesti kovillakin pakkasilla.
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Hyvin näytti pelittävän ainakin lyhyellä noin 20 km matkalla.
Termostaatti alkoi vuotamaan kuin seula esisuodattimen vaihdon yhteydessä, mutta en vielä jaksanut ottaa tuolla pakkasessa mötikkää pois ja tutkia tarkemmin mikä on vialla.
Termostaatti alkoi vuotamaan kuin seula esisuodattimen vaihdon yhteydessä, mutta en vielä jaksanut ottaa tuolla pakkasessa mötikkää pois ja tutkia tarkemmin mikä on vialla.
230 C 1978
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Mikäli puhutaan tuosta polttoaineen esilämmittimestä niin sen tarve ilmenee vasta noin -30 asteen pakkasilla ja silloinkin vain jos tankissa on etelän matalampaa talvilaatua, jota vastaan ymmärtääkseni voi suojautua lisäämällä esimerkiksi bensiiniä tankkiin. Lämmitin pitää sen aineen juoksevana, joten se ei sitten hyydy matkalle kun on kuitenkin saatu lohkolämmittimen avulla käyntiin kovemmallakin pakkasella. Tarvitsee siis huolehtia että tankissa on kunnon aineet tai sitten tekee itse sinne lisäsekoitukset. Eipä ollut ongelmia minullakaan edellistalvena kun ajelin ilman.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Näin määkin sen ajattelin että täytyyhän ton talvilaadun toimia ilman lämmitystäkin. Tosin kun on noin halpa osa niin täytyy laittaa tilaukseen jos vaikka joskus tarvii lähteä ääriolosuhteisiin 
Onkos tuollainen järjestelmä muuten kuinka yleinen dieselautoissa vai vaan w124 hienouksia?

Onkos tuollainen järjestelmä muuten kuinka yleinen dieselautoissa vai vaan w124 hienouksia?
230 C 1978
Re: OM603 polttoainetermostaatti
ei mulla ainakaan muissa diiseleissä ole ollu. Mikään ei ole jäätyny vaikka pakkasta 40 ollu vuosien varrella.
Diiseli jos lähtee käyntiin niin se takasi kierto lämmittää sitä löpöä.
Diiseli jos lähtee käyntiin niin se takasi kierto lämmittää sitä löpöä.
-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Ei muuten lämmitä...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fF9gJRyQRTQ[/youtube]
Toi hätävilkkuauto on meidän akka saksantuontiaudin kanssa, jossa ei kyseistä lämmitintä ja johon oli vaihdettu suodattimet mutta ensimmäinen matalampi kohta, jossa oli -30 niin siihen jäi...ja 15 km ajon jälkeen sama homma eli heti kun -30 alittui niin töks töks, ja siihen jäi loppupäiväksi kunnes elpyi auringon ja diesel satasen vaikutuksesta. Ennen liikkeelle lähtöä oli käynyt vaikka miten pitkään.
Mersussa on lämmitin ja samaa tavaraa tankissa, ei mitään ongelmaa kunhan sai käyntiin. Pumpulla taisi lukea jotain 27 tai 29 tai 34 astetta, en enää muista. Ei tuossa mitään vakavaa mutta v.ituttaahan tommoset aamut.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fF9gJRyQRTQ[/youtube]
Toi hätävilkkuauto on meidän akka saksantuontiaudin kanssa, jossa ei kyseistä lämmitintä ja johon oli vaihdettu suodattimet mutta ensimmäinen matalampi kohta, jossa oli -30 niin siihen jäi...ja 15 km ajon jälkeen sama homma eli heti kun -30 alittui niin töks töks, ja siihen jäi loppupäiväksi kunnes elpyi auringon ja diesel satasen vaikutuksesta. Ennen liikkeelle lähtöä oli käynyt vaikka miten pitkään.
Mersussa on lämmitin ja samaa tavaraa tankissa, ei mitään ongelmaa kunhan sai käyntiin. Pumpulla taisi lukea jotain 27 tai 29 tai 34 astetta, en enää muista. Ei tuossa mitään vakavaa mutta v.ituttaahan tommoset aamut.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 polttoainetermostaatti
ei sitte lämmitä...
ainakin 94 audi ja 82 patrolli suli ihan yksin pihalla käydessä.
ja kesä ei keriny tulla autojen käydessä
ainakin 94 audi ja 82 patrolli suli ihan yksin pihalla käydessä.
ja kesä ei keriny tulla autojen käydessä

-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)
Re: OM603 polttoainetermostaatti
Niin kauan ne 'sulaa' kunnes se polttoaine jähmettyy sinne paluu tai tuloputkeen, amatööreillehän nyt vain tolleen käy aina syksyllä kun pakkanen yllättää etelän dieselin myyjät. Kävin silloin tuossa paikallisella huoltoasemalla kysymässä jotain nelipyöräsuuntausta. Siellä oli huoltohalli ja jopa autonpesukone täynnä autoja sulamassa yön yli, että saivat dieselhyhmät sulaksi putkistoista 

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: OM603 polttoainetermostaatti
jep. täytyyhän siellä kiertoa olla että voi ylipäätään sulaa.
ongelma pitää todeta ennenkuin se on umpijäässä
ongelma pitää todeta ennenkuin se on umpijäässä

-Saksalainen vitonen, mualiman kaunein ääni... :)