W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Tässäpä muutama kuva "projektin" nykytilasta.

http://www.hut.fi/~sjussila/kuvat/w115/

- Auto on myllytetty maalipinnaltaan
- Vahattu autoglymillä.
- Auton alle on päässeet DBV:n valmistamat caribic cup 9"x16" vanteet
(DBV = Daimler Benz Vanne) :D
- Autoon on vaihdettu tummansiniset keinonahkaistuimet
- Konehuoneen letku&johtoviidakkoa on vähän siivoiltu
- Imusarjaksi vaihtui Edelbrock performer
- Kaasuttimeksi tuli Holley 650 Doublepump, mekaanisilla kakkoskurkuilla
- Mustat kilvet on tilattu :D

Taustatietoa :
- auto on muutoskatsastettu vanhojen sääntöjen mukaisesti
- rekisteriotteessa ei muutosprosentteja, ainoastaan moottorin tilavuus kohta muutettu : 5,0 L
- moottori on chevroletin valmistama pikkulohko, peräisin 1983 capricesta
- vaihteistona toimii TH350
- peränä on W116-korisen mersun 3,07-välitteinen perä
- suorituskyky : riittävä
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

On se kone! :twisted:

Kerropa mikä noiden vanteiden ET on, kun näkyvät passaavan aika mallikkaasti. Mistä ostit ja paljon maksoi? :wink:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Joo hyvältä näyttää...
Gummithan istuu aika hyvin vanteelle! Oliko hankaluuksia heittää ne päälle?
Mites muuten kun tossa yhdessä kuvassa näyttäs että aika reilusti tulee pyörä ulos lokarista...?

PS. Saul, ET = 15
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Juu, renkaat istuu ihan kivasti. Nuo Raulilta ostamani Falken renkaat olivat HUOMATTAVASTI helpommat saada vanteille, kuin nokian nrh2:t. Falkenin kulutuspinta on 12mm leveämpi kuin nokialaisen, josta johtuen renkaan huuli tapaa vanteen paljon paremmin.
Käänsin renkaat omalla rengaskoneella vanteelle reilun "rengasrasvan" kanssa, sitten painoin renkaan käsin vanteen toiselle reunalle paikoilleen ja toiselle reunalle pujoitin 16mm sisähalkaisijaltaan olevaa lämmityslaitteen letkua juuri vanteen kehän mittaisen pätkän, sitten vain renkaaseen painetta, ja kun rengas on tiivistynyt molempiin reunoihin poistin letkunpätkän välistä....helppoa kun sen osaa :D

Eturenkaat tulevat vähän pyöränkaarista ulos, mutta täyttävät lakipykälän : " Renkaan kulutuspinta ei saa tulla pyöränkaaren ulkopuolelle"

Vanteet on ostettu tämän mersuforumin, myydään osia -palstan kautta, vanteita ei kai enään valmisteta tällä koolla...niin ja ET on 15
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12829
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

mikä rengaskoko ?
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

rengaskoko on : 215/55R16
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Re: W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

pystyvalo kirjoitti: - Mustat kilvet on tilattu :D
- saako noi mustat kilvet normaaliin autoon ja jos saa niin paljonko ne maksaa?
So long and thanks for all the fish
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Re: W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Viesti Kirjoittaja MJF »

cedes[FIN] kirjoitti:
pystyvalo kirjoitti: - Mustat kilvet on tilattu :D
- saako noi mustat kilvet normaaliin autoon ja jos saa niin paljonko ne maksaa?
Mustat kilvet saa kaikkiin vuosimallia `72 ja vanhempiin autoihin ja kaikkiin museorekisterissä oleviin. Joko nykyisellä tai jollakin entisellä numerolla. Maksaa 8e kpl.
Avatar
Heikki H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 649
Liittynyt: Ti 09.12.2003 01:04

Re: W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Viesti Kirjoittaja Heikki H. »

MJF kirjoitti: Mustat kilvet saa kaikkiin vuosimallia `72 ja vanhempiin autoihin ja kaikkiin museorekisterissä oleviin. Joko nykyisellä tai jollakin entisellä numerolla. Maksaa 8e kpl.
siis 16€uroa eikä muuta?
So long and thanks for all the fish
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

pystyvalo kirjoitti:Vanteet on ostettu tämän mersuforumin, myydään osia -palstan kautta, vanteita ei kai enään valmisteta tällä koolla...niin ja ET on 15
Ovat vanteet varmaan tiukassa siinä vaiheessa kun hankinta tulee ajankohtaiseksi tuon ET:n takia. :(
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Re: W115 "Sleeper" SBC-moottorilla

Viesti Kirjoittaja MJF »

cedes[FIN] kirjoitti:
MJF kirjoitti: Mustat kilvet saa kaikkiin vuosimallia `72 ja vanhempiin autoihin ja kaikkiin museorekisterissä oleviin. Joko nykyisellä tai jollakin entisellä numerolla. Maksaa 8e kpl.
siis 16€uroa eikä muuta?
Juu ei muuta jos ottaa nykyisellä numerolla. Ei muuta kuin konttorille tilaamaan 8) Sitten jos ottaa vanhalla numerolla niin menee ainakin uudesta otteesta maksu.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

>Mustat kilvet saa kaikkiin vuosimallia `72 ja vanhempiin autoihin ja kaikkiin >museorekisterissä oleviin. Joko nykyisellä tai jollakin entisellä numerolla. >Maksaa 8e kpl.

`72 -vuosimallisessa autossa pitää olla ollut uutena musta kilpi => sitten on mahdollista tilata musta kilpi, jos autossa ei ole ollut uutena mustaa kilpeä, niin ei sellaista enään saa
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
SledgeHammer
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 360
Liittynyt: Pe 13.02.2004 20:34
Paikkakunta: Ritis

Viesti Kirjoittaja SledgeHammer »

Mahtava peli
Avatar
Olli Lajunen
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1226
Liittynyt: Ti 29.04.2003 00:05
Paikkakunta: Yppäri

Viesti Kirjoittaja Olli Lajunen »

Ei kai se ihan sleeperi noilla vanteilla ja konepeitolla ole mutta mahti peli silti! 8)
W115 200D 2.4 sttppdic 5/75
W211 E 320 CDI T 4Matic 10/05
W212 E 250 CDI T 4Matic 05/13
Exä: W202 220 -96
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Ai niin...
Haluaisin teetättää Punkan takomolla tähän W115 mersuun uudet vähän matalammat ja paljon jäykemmät etujouset, mutta ongelmana on se ettei minulla ole muita jousia antaa malliksi kuin auton alla olevat.

Olisiko jollakin pk-seudulla komeron perukoilla ylimääräistä etujousta, jonka saisi lainaksi uusien jousien malliksi ???
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

En oikein tiedä miten päin olisin... :lol: *kääntyilee vaivaantuneesti*

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

Scooppi pitäis saada pois, olis enempi sleeper...vaan mahtuuko pelti kiinni vakiopellillä?
Sarjat oli aika erikoisen näköset ei liene tehdastekoset?
Kaasari on aika reilu tohon koneeseen...onko mitä muuta palikkaa vai vakio sisuskalut?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

MFJ: sulla on nätti Moppe. Tekniikka?
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
MJF
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ma 08.12.2003 17:57
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja MJF »

Ahti kirjoitti:MFJ: sulla on nätti Moppe. Tekniikka?
Tänks :D
Onhan se nätti noin pienessä kuvassa, näkisit vaan luonnossa... :roll:
Motti on 318 pienillä virityksillä (holley 600, 340 nokka, peltisarjat), 904 laatikko ja lukoton 2,76 perä. Loistopeli reissuihin, kesälomalla tuli taas reilu parituhatta mailia lisää mittariin.
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

pelti ei mahdu kiinni edes ilman ilmanputsaria tämän a.o. ryyppytornittoman kaasuttimen kanssa, kyhmy on pakollinen ja näyttää omasta mielestäni paremmalta kuin konepellin läpi törröttävä pyöreä ilmanputsari

sarjat ovat alkupäästään "tehdastekoiset", jostain saastemoottorista peräisin olevat peltiset 4-1 -sarjat joista on tukittu ilmaputkien reiät. Kuskin puolelta pakosarja kiertää etukautta ja apparin puolelta pakoputki kiertää startin päältä, putket yhtyvät kuskin puolella vaihteiston hännän kohdalla x-haaralla yhteen ja siitä kulkevat taakse asti vierekkäin kahtena 2"-putkena. Aivan pakoputkiston hännässä on n. 15cm pitkät omatekele desibelin tappajat.

Pakosarjat ovat yhtäpitkät. Putkisto on muutenkin mitoiltaan varsin onnistunut, pakoputkisto on taka-akselin takapuolelle asti suora vaimentamaton,desibelivaimentajien kanssa tyhjäkäynnillä 73Db, ja polkemalla piikkiarvo 84Db, ilman vaimentajia suorilla putkilla tyhjäkäynti 88Db ja polkemalla piikkiarvo 97Db. Mittaukset tehty 2 metrin päästä pakoputkesta, pakoputken korkeudelta 45-asteen vaihekulmalla jalkakäytävälle päin.

Tuo holley 650db on varsin toimiva tuon koneen kanssa, polttoaineen kulutus pyörii 10-12 litran välillä, kun ajelee sekalaista ajoa käyttäen vain ykkösläppiä, jotka muuten ovat huomattavasti pienemmät kuin holleyn 600 vakuumissa (ykkösen pääsuuttimet ovat myös pienemmät kuin vastaavassa 600vac vakiona)

sitten kun antaa enemmän hokkaria niin poistuu myös kiltisti...

ja säädettävyys mekaanisten kakkosläppien kanssa on parempi

moottorin alakerta on stanukamaa, yläkertaan on kai vähän puututtu moottorin edellisen omistajan toimesta...

tarkoituksena olisi jossain vaiheessa kasata vireämpi kone, kunhan rahatilanne ja aikatauluts antavat myöten...jos vaikka semmoinen että tripillekin uskaltaisi, kun nyt ei kehtaa kun nuo foorumilaiset taitaisivat piestä diisseleineen mennen tullen :D
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Tuo on w114. En kyllä rupea kommentoimaan, olis liian rumaa tekstiä. :(
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Jannut teilaa... Toihan on hyvää hotroddingia!
No, kai sekin ois parempi maatuneena jossain siis. :roll:
Avatar
Ahti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1078
Liittynyt: Ke 12.11.2003 21:10
Paikkakunta: Riksu

Viesti Kirjoittaja Ahti »

pystyvalo kirjoitti: tarkoituksena olisi jossain vaiheessa kasata vireämpi kone, kunhan rahatilanne ja aikatauluts antavat myöten...jos vaikka semmoinen että tripillekin uskaltaisi, kun nyt ei kehtaa kun nuo foorumilaiset taitaisivat piestä diisseleineen mennen tullen :D
No kyllähän sä nyt Kiikalaan tuut kokeileen? Täytyyhän lähtötilanne selvittää..
Sitäpaitsi en ole huomannut kenenkään super-turbomiehen hehkuttelevan täällä omalla aikakortillaan -vink-vink-
ex. Mersut:
E280T (S124) -95
S420L -95
C250T Turbodiesel -96/97 Digituned
E300D -93 PP D
300TD -89
200D -85 (W123)
280SE -71 (W108)

Skoda Fabia 1.9 TDI farkku -08
Chevy pikkari 6.5TD 4x4 -97
BMW 530D Touring -99 emännän
kesälelu Falcon Futura 408W -68 10,9/203
projektina nyt Buick Century Riviera 4D HT -55

www.a-trukit.fi
Trukkivaraosat kaikkiin merkkeihin!
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Kyllä tuon mersu vanhuksen saa tuolla 305 V8 liikahtaan ihan kivasti eikä savua kun renkaat ja jotenkin lämmitää mieltä paljon enempi toi mitä noi savukoneet missä saa odottaa että milloi se turbo lähtee mukaan...
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Niin ja siinähän on vielä oikeanlainen vaihteistokin V8 perässä....
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Muffler kirjoitti:Tuo on w114. En kyllä rupea kommentoimaan, olis liian rumaa tekstiä. :(
Hmm... puskurihan on W114:sta, samoin kuin kojalaudan puut. Myös jäähdyttäjän aukon rakenne viittaisi alunperin ilmastointimalliin, mutta keskikonsoli on ilmastoimattoman W114:n. Mutta dieseliä (vrt. hehkukuppi) ei W114:ssa tainnut olla. :wink:

Olen edelleen hyvin vaivaantunut, joten en sano mitään. Ehkä itse olisin tehnyt joitain yksityiskohtia toisin. Esimerkiksi, miksi rekisterikilpi ei ole keskellä kun siinä on sille oma paikka? :lol: Mutta tosiaan jos vaihtoehtona olisi maatuminen ja paalaus, hyvä että on vielä olemassa, vaikka edes varoittavana esimerkkinä. :P Kaikkea ne teekkarit keksii...

Jossain netissä (linkki kyllä tallessa jossain) oli myytävänä avaimet käteen -tyyppisesti n. 300 heppaisia koneita noin 3000 dollarilla. Ei paha hinta jos Chevyn tielle lähdetään. Että sellaista tilaamaan? Jos hankiii ruiskulla, pääsisi tuosta nykytaideteoksesta eikun skoopistakin eroon. :)

-Daaz, itsekin teekkari
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
pystyvalo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 348
Liittynyt: Ti 20.04.2004 09:53
Paikkakunta: vaasa/espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pystyvalo »

Joopa....

Tuon nykytaideteoksen poisto tulee ajankohtaiseksi jossakin vaiheessa lähitulevaisuudessa...ruiskun ohjauselektroniikka on rakennettu, ja muitakin tarvittavia tilpehöörejä keräilty, etc...(Megasquirt)

Tulevaksi koneeksi olisi tarkoitus nakerrella ruisku-pikkulohko, josta ei ole tarkoituskaan kiusata mitään äärimmäisen korkealta ja kovaa kiertävää moottoria vaan sellainen matalalta lähtevä ja reilusti vääntävä tapaus....niin ja kuutiotuumia lisäämälläkin voi saada lisää vääntöä...
niin, samanlaisiltahan ne kaikki päältä näyttävät :D

Niin kyllähän tuolla rekisteriotteessa mallimerkintä tuolla 114-numeroilla alkaa, ja vähemmän aikaa tätä korityyppiä harrastaneena en W114 ja W115-korisia ajoneuvoja toisistaan kovin hyvin erota...

Niin ja tuosta dieselin keskipaneelista...kyllähän tämäkin ajoneuvo on ollut jossain hamassa menneisyydessä 280 ja 305 koneiden välissä ollut varustettu dieselillä, tiedä sitten minkä kokoisella

Tästä dieselöinnistä on muistona vielä kapiinissa vedettävä stattinappula, jossa on välissä hehkutusasento sekä hehkuttamisesta kertova "hehkulanka".

P.S. tarttee vielä harkita tuota kiikalaa...
low & loud
MBz :
- W114 -72 chevyn pikkulohko, th350, 3,07:1 kitkalukko
- C2 E85
- Buick Roadmaster
- Mazda b2200
- IH434
EX :
- S124 250TDA -87 ASD+ABS
- W201 -89, 2,0D (Lunastuskuntoon 22.12.-06)
- W111 220s(280E) -62 Myyty,
- W108 280E (luovuttaja)-70 Myyty
- W115 200D -74 (luovuttaja)purettu ja paalattu
- Laikka&Liekki kupla
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

pystyvalo kirjoitti:Niin kyllähän tuolla rekisteriotteessa mallimerkintä tuolla 114-numeroilla alkaa, ja vähemmän aikaa tätä korityyppiä harrastaneena en W114 ja W115-korisia ajoneuvoja toisistaan kovin hyvin erota...
Suurin ero: W114 kuusimukisella ja W115 neljä- tai viisimukisella. Ja jos nyt oikein aletaan hiuksia halkomaan, niin tuo "S" ei kyllä mitenkään kuulu tuonne 280:n perään missään W114-korisessa autossa. Jos ei ole ruiskua, niin ihan vain 280 tai 280E ruiskun kanssa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

pystyvalo kirjoitti: Niin kyllähän tuolla rekisteriotteessa mallimerkintä tuolla 114-numeroilla alkaa, ja vähemmän aikaa tätä korityyppiä harrastaneena en W114 ja W115-korisia ajoneuvoja toisistaan kovin hyvin erota...

Niin ja tuosta dieselin keskipaneelista...kyllähän tämäkin ajoneuvo on ollut jossain hamassa menneisyydessä 280 ja 305 koneiden välissä ollut varustettu dieselillä, tiedä sitten minkä kokoisella

Tästä dieselöinnistä on muistona vielä kapiinissa vedettävä stattinappula, jossa on välissä hehkutusasento sekä hehkuttamisesta kertova "hehkulanka".
Niin kuin Sauli muisteli, 6-mukisia eli 114-malleja on valmistettu vain bensakoneisina.
http://www.ollihart.de/mercedes/pkw/sta ... inhalt.php

Jos tyyppi on 114 ja dieselin starttinappi löytyy, niin dieselöinti on myöhempää perua; asennettu nappeineen päivineen.
Tuo ko.mallin 3-litrainen on 5 sylinterinen diesel OM617.91, joten korityypin pitäisi olla 115

Jos alkuperäinen tyyppi oli 280 / W114.06, niin orggiskone oli silloin tuo bensaa polttava rivi-kutvonen OM110.921 160 hv kaasari- tai 185 hv ruiskuversiona (280E).
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

jorma-k kirjoitti:Jos tyyppi on 114 ja dieselin starttinappi löytyy, niin dieselöinti on myöhempää perua; asennettu nappeineen päivineen.
Tuo ko.mallin 3-litrainen on 5 sylinterinen diesel OM617.91, joten korityypin pitäisi olla 115.
Eihän se mikään "nappi" ole! Ei napista voi nykäistä! ;) Eikä tässä tapauksessa OM617 tule kysymykseen dieselöinnissä asennettua konetta arvuutelessa, koska OM617 on ollut aina avainstartilla ja autoon on asennettu "suolasirotin", "nykäisykahva" yms. Jos auton vuosimallin perusteella edettäisiin, niin kone olisi ollut joko 200D tai 220D (OM615), mutta koska kyseessä on jälkidieselöinti, niin voi se jälkikäteen asennettu olla 240D:kin (OM616).
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Vastaa Viestiin