
S210
Re: S210 remppaa
Maalausta odotellessa...

kohta maalia päälle..

maalattu ensimmäiseen kertaan..tulee vielä 2 kerrosta maalia..

maalasin myös jarrulevyjen navat samalla värillä..


kohta maalia päälle..

maalattu ensimmäiseen kertaan..tulee vielä 2 kerrosta maalia..

maalasin myös jarrulevyjen navat samalla värillä..

Re: S210 remppaa
Kohta voi auton laskea renkailleen...
Takajarrun putket laitettu abs/esp yksikköön.

Jarrulevyt ja satulat paikallaan, uudet jarrupalat myös

Mulla on yks ongelma vaan... jarrupoljin menee liian syvälle auto käynnissä. Olen ilmanut useita kertoja, kompressorin avulla ja myös vaimoni avulla, eikä kumpikaan tapa tee paremmaks. Ei ole vuotoja missään mutta abs/esp yksiköstä kuuluu niinkuin jarrunesteen ääntä, niinkuin siellä ois ilmaa.
Korjauskirjan mukaan jos ilmaus ei onnistu muuten justiin autossa jossa on abs yksikkö niin pitää viedä mersun vertsaalle ilmattavaks erikoislaitteiden avulla. Onko kenelläkään mitään aavistusta että pitääkö paikkaansa? Eikö voi sitä esp/abs yksikköä ite ilmata mitenkään?
Takajarrun putket laitettu abs/esp yksikköön.

Jarrulevyt ja satulat paikallaan, uudet jarrupalat myös


Mulla on yks ongelma vaan... jarrupoljin menee liian syvälle auto käynnissä. Olen ilmanut useita kertoja, kompressorin avulla ja myös vaimoni avulla, eikä kumpikaan tapa tee paremmaks. Ei ole vuotoja missään mutta abs/esp yksiköstä kuuluu niinkuin jarrunesteen ääntä, niinkuin siellä ois ilmaa.
Korjauskirjan mukaan jos ilmaus ei onnistu muuten justiin autossa jossa on abs yksikkö niin pitää viedä mersun vertsaalle ilmattavaks erikoislaitteiden avulla. Onko kenelläkään mitään aavistusta että pitääkö paikkaansa? Eikö voi sitä esp/abs yksikköä ite ilmata mitenkään?
Re: S210 remppaa
Staari ajaa yksi piirikerralaan ja kertoo mikä ilmaus ruuvvi avataan, sama löytyy myös ainakin autocomista ja bosch:n testereistä..
Kyllä sen saa ilmattua koti konstein tarvii ilmata väärin päin tippakannulla tms. tai sitten paineilmalla oikein päin..
Kyllä sen saa ilmattua koti konstein tarvii ilmata väärin päin tippakannulla tms. tai sitten paineilmalla oikein päin..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 remppaa
hei. Ahaa no paineilman avulla ei onnistunut ainakaan. mitenkä se öljykannun kanssa tehään? Ja minkälainen öljykannu pitää olla?
Re: S210 remppaa
ilmaus ruuvista vasta karvaan.. aika työmää jos kaikki nurkat joutuu käymään?
onkos sulla satulat oikeilla puolilla? ilmasruuvit ylöspäin..
Ei sillä tippakannulla oo merkitystä kunhan kestää öljyä..
onkos sulla satulat oikeilla puolilla? ilmasruuvit ylöspäin..
Ei sillä tippakannulla oo merkitystä kunhan kestää öljyä..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 remppaa
Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
Re: S210 remppaa
Tulipa vietettyä ilta tallissa
Pahvimallin tekoa uuteen pellinpalaan kun jouduin ottamaan vanhan pois kun lattia tuli liian alas..

toisesta vinkkelistä..

tarkkaa hommaa kun hitsaa kantti kanttia vasten..

valmis

fosforihapolla otettu kerran, huomena toiseen kertaan..

alapuolelta käsitelty kerran..


Pahvimallin tekoa uuteen pellinpalaan kun jouduin ottamaan vanhan pois kun lattia tuli liian alas..

toisesta vinkkelistä..

tarkkaa hommaa kun hitsaa kantti kanttia vasten..

valmis


fosforihapolla otettu kerran, huomena toiseen kertaan..

alapuolelta käsitelty kerran..

Re: S210 remppaa
Nyt on pieni tauko tallista, olen lomalla vaimoni kanssa Helsingissä
Ens viikolla hommat jatkuu ja tarkoitus on kääntää auto sitten ja aloittaa etupään laittoa 


Re: S210 remppaa
Valmiiks maalattu

Ulkopuoli valmis



Ulkopuoli valmis


Re: S210 remppaa
Ulkona huuhtelua varten

Olipa pölyinen...

Tuon korkuinen se on nyt perästä, korkeimmat kumit nyt jousien päällä niinkuin pitää olla listojen mukaan.

Moottorinosturi paikallaan moottorin tukemista varten kun etupalkki lähtee pois..

Ihan ok tila..

Oikea puoli tallissa..

Vasen puoli..

Etuakselipalkki on ihan mäsä.. mulla on jo mersulta ostettu uus alaosa siihen..

Aijai..
Meni noin mäsäks ku työnsi sormen siihen..


Tuo hydrauliputki menee uusiks kans, ja poikittaispalkki menee luultavasti vaihtoon kans..



Olipa pölyinen...

Tuon korkuinen se on nyt perästä, korkeimmat kumit nyt jousien päällä niinkuin pitää olla listojen mukaan.

Moottorinosturi paikallaan moottorin tukemista varten kun etupalkki lähtee pois..

Ihan ok tila..

Oikea puoli tallissa..

Vasen puoli..

Etuakselipalkki on ihan mäsä.. mulla on jo mersulta ostettu uus alaosa siihen..

Aijai..



Tuo hydrauliputki menee uusiks kans, ja poikittaispalkki menee luultavasti vaihtoon kans..

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Lokasuojat ja puskuri poissa

Vasemmalla puolella tuulilasin alapuolella oli alkanut ruostumaan massan alla...

Oikealla puolella sama juttu...

Aika paljon kiven hakkaamia...

Laitoin katolle lankkuja että saa enemmän säilytystilaa

Vasen kynnyslokero, tämä on pahin kohta ja luultavasti ainut vaihtoehto on uus pelti tänne..



Vasemmalla puolella tuulilasin alapuolella oli alkanut ruostumaan massan alla...

Oikealla puolella sama juttu...

Aika paljon kiven hakkaamia...

Laitoin katolle lankkuja että saa enemmän säilytystilaa


Vasen kynnyslokero, tämä on pahin kohta ja luultavasti ainut vaihtoehto on uus pelti tänne..

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Kannattanee käydä etupäästä tarkkaan läpi jousikuppien ja alatukivarsien kunto. Ei ole ihan yksi tai kaksi väykkyä, joissa on pettänyt jompikumpi tai molemmat noista. Jos intoa ja aikaa riittää, niin käytä vaikka alatukivarret hiekkapuhalluksessa, maalauksessa ja massauksessa samoin kuin teit taka-alatukivarsille. Ja jousikuppien tienoilta kannattaa varmaan rapsutella massat kokonaan pois niin näkee onko siellä ruostetta.
S204
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Olet sinä sitkeä puurtaja
.

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
KiitosRH kirjoitti:Olet sinä sitkeä puurtaja.

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Jepp, alatukivarret,ylätuet ja kaikki pyöräntuenta osat menee uusiks, ostan siis uudet kokonaan. Jousikupit vaihdan kummallekin puolelle.Jonze kirjoitti:Kannattanee käydä etupäästä tarkkaan läpi jousikuppien ja alatukivarsien kunto. Ei ole ihan yksi tai kaksi väykkyä, joissa on pettänyt jompikumpi tai molemmat noista. Jos intoa ja aikaa riittää, niin käytä vaikka alatukivarret hiekkapuhalluksessa, maalauksessa ja massauksessa samoin kuin teit taka-alatukivarsille. Ja jousikuppien tienoilta kannattaa varmaan rapsutella massat kokonaan pois niin näkee onko siellä ruostetta.
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Alkanut vähän otteleen osia irti...

Jousikuppi on epäilyttävän ruosteisen näköinen, menee vaihtoon kummalakin puolella.

Uudeks menee alatukivarret myös


Jousikuppi on epäilyttävän ruosteisen näköinen, menee vaihtoon kummalakin puolella.

Uudeks menee alatukivarret myös


Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Otin aika paljon pois, ja hyvä olikin kun vedenpoisto kanavat olivat ihan tukossa...

Kaikki boxit poissa, en ois muuten saanut ylätukivarren mutteria irti..

Tyhjää alkaa olemaan
Jarruputket vaihdan eteen myös ja kallistuksenvakaaja saa uudet kumit ja pidikkeet.

Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä
Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.

aijai... olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!

Kuivimassa


Kaikki boxit poissa, en ois muuten saanut ylätukivarren mutteria irti..

Tyhjää alkaa olemaan


Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä


aijai... olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!

Kuivimassa


Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssäAukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Ihan tavan CRC:tä vai mitä ainetta se on?pasi84 kirjoitti:olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!
E350CDI&A180CDI
Re: S210 remppaa
En itse ainakaan oo laittanut..pasi84 kirjoitti:Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?Mika.T kirjoitti:Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssäAukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Tätainetta vastaava, ostin elfalta ruotsista joku aika sitten ja näyttää että just se aine on loppunut. Tosi kätevää ainetta!ssuvik kirjoitti:Ihan tavan CRC:tä vai mitä ainetta se on?pasi84 kirjoitti:olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=19046
Re: S210 remppaa
Okej,kiitoksia.ClubKRP kirjoitti:En itse ainakaan oo laittanut..pasi84 kirjoitti:Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
pasi84 kirjoitti:Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?Mika.T kirjoitti:Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssäAukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
ajan saatossa se kovettaa ne johdot ja ne alkaa halkeileen pahimmassa tapauksessa johdot menee yhteen..
ei kai se ole muutakun putsia ja paineilmaa perään kunnolla.
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)
Ahaa no täytyy ne sit saada kuivaks..jonte89 kirjoitti:pasi84 kirjoitti:Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?Mika.T kirjoitti:Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssäAukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
ajan saatossa se kovettaa ne johdot ja ne alkaa halkeileen pahimmassa tapauksessa johdot menee yhteen..
ei kai se ole muutakun putsia ja paineilmaa perään kunnolla.
Re: S210 remppaa
Moottori tuettu nosturilla..

Laskemassa palkkia alas..

Laitoin varmuuden vuoksi tuet alle jos nosturi pettää..

Palkki kokokaiseedessaan.




Laskemassa palkkia alas..

Laitoin varmuuden vuoksi tuet alle jos nosturi pettää..

Palkki kokokaiseedessaan.




- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: S210 remppaa
vaihda pasi samalla moottorin kumityynyt.ei tarvi miettii vaihtoo ku eläkkeellä. 

Re: S210 remppaa
Olin aatellut vaihtaa ne 

Re: S210 remppaa
aika hyvin on päässy happaneen kyllä toi palkki
. pistä pohja panssari sitten lopuks vielä niin säästyis paremmin sitten ehkä...

mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D