S210

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ahaa heheh :-)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Maalausta odotellessa...
Kuva
kohta maalia päälle..
Kuva
maalattu ensimmäiseen kertaan..tulee vielä 2 kerrosta maalia..
Kuva
maalasin myös jarrulevyjen navat samalla värillä..
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Kohta voi auton laskea renkailleen...
Takajarrun putket laitettu abs/esp yksikköön.
Kuva
Jarrulevyt ja satulat paikallaan, uudet jarrupalat myös :)
Kuva

Mulla on yks ongelma vaan... jarrupoljin menee liian syvälle auto käynnissä. Olen ilmanut useita kertoja, kompressorin avulla ja myös vaimoni avulla, eikä kumpikaan tapa tee paremmaks. Ei ole vuotoja missään mutta abs/esp yksiköstä kuuluu niinkuin jarrunesteen ääntä, niinkuin siellä ois ilmaa.

Korjauskirjan mukaan jos ilmaus ei onnistu muuten justiin autossa jossa on abs yksikkö niin pitää viedä mersun vertsaalle ilmattavaks erikoislaitteiden avulla. Onko kenelläkään mitään aavistusta että pitääkö paikkaansa? Eikö voi sitä esp/abs yksikköä ite ilmata mitenkään?
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

Staari ajaa yksi piirikerralaan ja kertoo mikä ilmaus ruuvvi avataan, sama löytyy myös ainakin autocomista ja bosch:n testereistä..
Kyllä sen saa ilmattua koti konstein tarvii ilmata väärin päin tippakannulla tms. tai sitten paineilmalla oikein päin..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

hei. Ahaa no paineilman avulla ei onnistunut ainakaan. mitenkä se öljykannun kanssa tehään? Ja minkälainen öljykannu pitää olla?
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

ilmaus ruuvista vasta karvaan.. aika työmää jos kaikki nurkat joutuu käymään?
onkos sulla satulat oikeilla puolilla? ilmasruuvit ylöspäin..

Ei sillä tippakannulla oo merkitystä kunhan kestää öljyä..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Tulipa vietettyä ilta tallissa :D
Pahvimallin tekoa uuteen pellinpalaan kun jouduin ottamaan vanhan pois kun lattia tuli liian alas..
Kuva
toisesta vinkkelistä..
Kuva
tarkkaa hommaa kun hitsaa kantti kanttia vasten..
Kuva
valmis :)
Kuva
fosforihapolla otettu kerran, huomena toiseen kertaan..
Kuva
alapuolelta käsitelty kerran..
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Nyt on pieni tauko tallista, olen lomalla vaimoni kanssa Helsingissä :D Ens viikolla hommat jatkuu ja tarkoitus on kääntää auto sitten ja aloittaa etupään laittoa :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Valmiiks maalattu :)
Kuva
Ulkopuoli valmis :)
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Ulkona huuhtelua varten :)
Kuva
Olipa pölyinen...
Kuva
Tuon korkuinen se on nyt perästä, korkeimmat kumit nyt jousien päällä niinkuin pitää olla listojen mukaan.
Kuva
Moottorinosturi paikallaan moottorin tukemista varten kun etupalkki lähtee pois..
Kuva
Ihan ok tila..
Kuva
Oikea puoli tallissa..
Kuva
Vasen puoli..
Kuva
Etuakselipalkki on ihan mäsä.. mulla on jo mersulta ostettu uus alaosa siihen..
Kuva
Aijai.. :o Meni noin mäsäks ku työnsi sormen siihen..
Kuva
Kuva
Tuo hydrauliputki menee uusiks kans, ja poikittaispalkki menee luultavasti vaihtoon kans..
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Lokasuojat ja puskuri poissa :D
Kuva
Vasemmalla puolella tuulilasin alapuolella oli alkanut ruostumaan massan alla...
Kuva
Oikealla puolella sama juttu...
Kuva
Aika paljon kiven hakkaamia...
Kuva
Laitoin katolle lankkuja että saa enemmän säilytystilaa :)
Kuva
Vasen kynnyslokero, tämä on pahin kohta ja luultavasti ainut vaihtoehto on uus pelti tänne..
Kuva
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Kannattanee käydä etupäästä tarkkaan läpi jousikuppien ja alatukivarsien kunto. Ei ole ihan yksi tai kaksi väykkyä, joissa on pettänyt jompikumpi tai molemmat noista. Jos intoa ja aikaa riittää, niin käytä vaikka alatukivarret hiekkapuhalluksessa, maalauksessa ja massauksessa samoin kuin teit taka-alatukivarsille. Ja jousikuppien tienoilta kannattaa varmaan rapsutella massat kokonaan pois niin näkee onko siellä ruostetta.
S204
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3955
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja RH »

Olet sinä sitkeä puurtaja :thumbup: .
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

RH kirjoitti:Olet sinä sitkeä puurtaja :thumbup: .
Kiitos :)
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Jonze kirjoitti:Kannattanee käydä etupäästä tarkkaan läpi jousikuppien ja alatukivarsien kunto. Ei ole ihan yksi tai kaksi väykkyä, joissa on pettänyt jompikumpi tai molemmat noista. Jos intoa ja aikaa riittää, niin käytä vaikka alatukivarret hiekkapuhalluksessa, maalauksessa ja massauksessa samoin kuin teit taka-alatukivarsille. Ja jousikuppien tienoilta kannattaa varmaan rapsutella massat kokonaan pois niin näkee onko siellä ruostetta.
Jepp, alatukivarret,ylätuet ja kaikki pyöräntuenta osat menee uusiks, ostan siis uudet kokonaan. Jousikupit vaihdan kummallekin puolelle.
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Alkanut vähän otteleen osia irti...
Kuva
Jousikuppi on epäilyttävän ruosteisen näköinen, menee vaihtoon kummalakin puolella.
Kuva
Uudeks menee alatukivarret myös :D
Kuva
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Otin aika paljon pois, ja hyvä olikin kun vedenpoisto kanavat olivat ihan tukossa...
Kuva
Kaikki boxit poissa, en ois muuten saanut ylätukivarren mutteria irti..
Kuva
Tyhjää alkaa olemaan :D Jarruputket vaihdan eteen myös ja kallistuksenvakaaja saa uudet kumit ja pidikkeet.
Kuva
Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä :o Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Kuva
aijai... olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!
Kuva
Kuivimassa :D
Kuva
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä :o Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Avatar
ssuvik
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2782
Liittynyt: Pe 05.08.2011 18:42

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja ssuvik »

pasi84 kirjoitti:olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!
Ihan tavan CRC:tä vai mitä ainetta se on?
E350CDI&A180CDI
Avatar
ClubKRP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 376
Liittynyt: La 21.04.2007 08:07
Paikkakunta: Pohjois Satakunta

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja ClubKRP »

pasi84 kirjoitti:Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
En itse ainakaan oo laittanut..
ON kalustoa jos jonkin laista..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Mika.T kirjoitti:
pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä :o Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ssuvik kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:olen ajat sitten ostanut spray ainetta joka ajaa öljyt ulos ja on just tarkoitettu tällaiseen (ostin silloin kun vaihdoin vaihteiston kontaktiin tiivisteen ja ruiskutin tätä ainetta kontaktiin koska se oli öljyä täynnä).
Erittäin hyvää ainetta!
Ihan tavan CRC:tä vai mitä ainetta se on?
Tätainetta vastaava, ostin elfalta ruotsista joku aika sitten ja näyttää että just se aine on loppunut. Tosi kätevää ainetta!
https://www.elfaelektroniikka.fi/elfa3~ ... &toc=19046
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

ClubKRP kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:Hei. Pitääkö ilmaruuvi laittaa joka painauksen jälkeen kiinni ennenkuin päästää kannun kahvan? On satulat oikein päin.
En itse ainakaan oo laittanut..
Okej,kiitoksia.
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

pasi84 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä :o Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?

ajan saatossa se kovettaa ne johdot ja ne alkaa halkeileen pahimmassa tapauksessa johdot menee yhteen..

ei kai se ole muutakun putsia ja paineilmaa perään kunnolla.
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 Etupään laitto alkanut vihdoin :)

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

jonte89 kirjoitti:
pasi84 kirjoitti:
Mika.T kirjoitti:
pasi84 kirjoitti: Yks boxeista oli uinut moottoriöljyssä :o Aukasin kaikki muutkin boxit, ne olivat kuivia.
Tuo on vaihteisto-öljyä ja ko. boksi on vaihteiston ohjauspoksi (EGS)
Ihan perus "vaiva" kun laatikon kyljessä oleva pistoke pääsee vuotamaan öljyä johtosarjaan niin se nousee tuonne poksille saakka.
Ahaa, luulin sitä moottoriöljyks ku se on vaalean ruskeeta... vaihteiston kontaktin tiiviste ja koko kontakti vaihdettu viime vuonna, mutta miten tuon johtosarjan saa kuivaks?? tekeekö öljy haittaa johdoille?

ajan saatossa se kovettaa ne johdot ja ne alkaa halkeileen pahimmassa tapauksessa johdot menee yhteen..

ei kai se ole muutakun putsia ja paineilmaa perään kunnolla.
Ahaa no täytyy ne sit saada kuivaks..
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Moottori tuettu nosturilla..
Kuva
Laskemassa palkkia alas..
Kuva
Laitoin varmuuden vuoksi tuet alle jos nosturi pettää..
Kuva
Palkki kokokaiseedessaan.
Kuva
:o
Kuva
Kuva
Avatar
AP-race/lake
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1365
Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja AP-race/lake »

vaihda pasi samalla moottorin kumityynyt.ei tarvi miettii vaihtoo ku eläkkeellä. :mrgreen:
Avatar
pasi84
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1279
Liittynyt: La 03.03.2012 21:39

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja pasi84 »

Olin aatellut vaihtaa ne :-)
Avatar
jonte89
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: Ti 15.12.2009 21:51
Paikkakunta: nokia

Re: S210 remppaa

Viesti Kirjoittaja jonte89 »

aika hyvin on päässy happaneen kyllä toi palkki :D. pistä pohja panssari sitten lopuks vielä niin säästyis paremmin sitten ehkä...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Vastaa Viestiin