Dieselistä se on. 722.357. Ai oliko siinä joku säätö ja miten sitä säädetään oliko sille pistokkeelle lukitus etten varmasti pyörittänyt säätöä kun kuvittelin avaavani lukituksen? En kyllä saanu sitä lukitusta kiinni kun näytti olevan rikki tuosta uudesta laatikosta.
1-2 vaihto menee normaalisti, 2-3 vaihtuu 2000 kohilla kun nostaa kaasun kokonaan ja 3-4 vaihtuu 1500 kohilla kun nostaa kaasun kokonaan.
joskus huomasin saman kun pikkulaatikoita vaihtelin että joutuu säätämään kuormitus vaijeria aika radikaalistikkin.
ei muutako vaijerin pyöritykseen. vaihda vielä se katkaisia siitä vanhasta lootasta niin loppuu se käynnistyksen kanssa temppuilu
jos sattuu olemaan vaikka viallinen
Toivottavasti se vaijeri on pysyny laatikon päässä siinä koukussa kiinni.. Se irtos vahingossa niin en tiiä miten se oli kiinni. Laitoin sen koukun vaan sen vaijerin pään läpi "sisältä ulospäin" ja laitoin muovin laatikon sisään ja pyöräytin lukkoon. Eli pitäis siis se osa vaihtaa kokonaan mihin pistoke tulee kiinni? Mahtaakohan onnistua laatikko paikallaan..
Mitä sitä katkaisiaa vaihtamaan, ydistää ne paksummat johdot vaan toisiinsa.. omasta laatikosta on se kans rikki, pakki valo pelittää kyl mut se käynnistyksen esto on pimeenä...
Kyttis- kirjoitti:Mitä sitä katkaisiaa vaihtamaan, ydistää ne paksummat johdot vaan toisiinsa.. omasta laatikosta on se kans rikki, pakki valo pelittää kyl mut se käynnistyksen esto on pimeenä...
Näin oli myös laatikon myyjä tehnyt. Säätelin vaijeria ja nyt vaihtaa 2000 kierroksen kohalla ilman että kaasun löysää. Eli toimii hyvin. Se vaijeri vissiin menee nyt jotakin pitempää reittiä niin se oli siks niin tiukalla. Ei ollu etes se muovi paikollaan mikä pitää vaijerin suorassa kaasuvipuun nähden. Siihen joutu tekeen nippusidepatentin ku ei jaksanu tunkin kanssa alkaa sitä vaijerin reittiä vaihtamaan.
Jatkan tähän samaan aiheeseen kun oma vahvistettu 722.3 ruvennu temppuilee. Aikasemmin oli pientä luistoa sillon tällön 2-3 vaihtaessa, nyt taitaa luistaa myös 1-2 vaihto ja kovemmin polettaessa 2 & 3 vaihde. Mitähän sieltä on sitte menny, luulis tuon vahvistetun laatikon kestävän?
Garash kirjoitti:Jatkan tähän samaan aiheeseen kun oma vahvistettu 722.3 ruvennu temppuilee. Aikasemmin oli pientä luistoa sillon tällön 2-3 vaihtaessa, nyt taitaa luistaa myös 1-2 vaihto ja kovemmin polettaessa 2 & 3 vaihde. Mitähän sieltä on sitte menny, luulis tuon vahvistetun laatikon kestävän?
Ootko vahvistuttanut itse vai onko edellinen omistaja "vahvistuttanut"? Ei nuo kyllä oikein tehtynä ala äkkiä luistamaan. Kato ensimmäisenä öljymäärä ja vaiha öljyt + suodatin. Vahvistajalta kannattaa kysyä mitä öljyä laitetaan. Paineita nostetaan lootan kylestä kuskinpuolelta siitä mihin alipaineputki menee. Ota siitä se noin sentin halkasijalta oleva kumitulppa pois niin siellä alla on se t-avain jota vedät sen verran ulos että pystyy pyörittämään. Myötäpäivään pyöritetään ja kierros pari on järkevää pyörittää. Mutta kato ensin nuo öljyhommat. Ei noista pitäis joutua paineita nostelemaan.
Garash kirjoitti:Jatkan tähän samaan aiheeseen kun oma vahvistettu 722.3 ruvennu temppuilee. Aikasemmin oli pientä luistoa sillon tällön 2-3 vaihtaessa, nyt taitaa luistaa myös 1-2 vaihto ja kovemmin polettaessa 2 & 3 vaihde. Mitähän sieltä on sitte menny, luulis tuon vahvistetun laatikon kestävän?
Ootko vahvistuttanut itse vai onko edellinen omistaja "vahvistuttanut"? Ei nuo kyllä oikein tehtynä ala äkkiä luistamaan. Kato ensimmäisenä öljymäärä ja vaiha öljyt + suodatin. Vahvistajalta kannattaa kysyä mitä öljyä laitetaan. Paineita nostetaan lootan kylestä kuskinpuolelta siitä mihin alipaineputki menee. Ota siitä se noin sentin halkasijalta oleva kumitulppa pois niin siellä alla on se t-avain jota vedät sen verran ulos että pystyy pyörittämään. Myötäpäivään pyöritetään ja kierros pari on järkevää pyörittää. Mutta kato ensin nuo öljyhommat. Ei noista pitäis joutua paineita nostelemaan.
On se vahvistettu edellisen toimesta, tutulta hommattu joka sen myös on vahvistuttanut siekkisellä. Öljyt kattelin, sitä oli kyllä. Vaihan nuo öljyt ja suodattimen ensin ja kokeillaan sitten sitä paineiden nostoa.
mikä näitä laatikoita vaivaa kun itselläkin temppuilee
talven kun ajellu nätisti ja nyt kun tiet on sulat: en ole jaksanut kuormitusvaijeria rakennella niin joutuu pakkovaihteilla pelaamaan
ASIAAN: joskus tekee sil viissiin että kun kaasu selällään kiihdyttelee niin olikohan 3-4 vaihdossa lötyy välillä välivapaa
mikäs helveto sen tekee? laatikko on tehty alle vuosi sitten uusilla sisuskaluilla ammattilaisen toimesta.
jekku90 kirjoitti:mikä näitä laatikoita vaivaa kun itselläkin temppuilee
talven kun ajellu nätisti ja nyt kun tiet on sulat: en ole jaksanut kuormitusvaijeria rakennella niin joutuu pakkovaihteilla pelaamaan
ASIAAN: joskus tekee sil viissiin että kun kaasu selällään kiihdyttelee niin olikohan 3-4 vaihdossa lötyy välillä välivapaa
mikäs helveto sen tekee? laatikko on tehty alle vuosi sitten uusilla sisuskaluilla ammattilaisen toimesta.
Eiköhän askilla ole vielä takuu!
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
Ja taas se alkaa mikä kettu näitä oikein vaivaa? loota ei ole luistellut ja onkin toiminu ihan normaalisti tuon vaihdon jälkeen mutta eilen se temppuilu alkoi. Kolmoselle vaihto yhtäkkiä tavanomasta kovempaa ja sen jälkeen ei kolmosta enää löytynykkään. Tämä siis kun oli pakkokolmonen päällä. Kokeilin monta kiihytystä mutta ei. Sitten käytin autoa paikallaan ja pakkia päällä ja lähin kiihyttämään niin vaihe löyty lopulta pakkokolmonen päällä mutta vaihto tapahtu jossain 2200 kierroksen kohalla kun normaali on noin 1800 kierrosta. Siihen se ilo sitten loppu kun seuraavassa kiihytyksessä ei taaskaan vaihtunu. No, kiihytin ja pidin kierrokset siinä 2000 kohalla ja pukkasin D:n päälle niin heti vaihtu kolmonen. Loppuillan sitten ajelin D päällä kun sillä kolmonen aina löytyi mutta vaihtokierrokset vaihteli aika paljon. Parhaiten tuntu vaihtavan kun kiihytti oikein hitaasti. Luistamaan loota ei kuitenkaan alkanu ja vaihot oli koko ajan jämäkät. Öljyistä ei pitäis vielä vian johtua kun eihän noilla vielä älyttömiä ole ajeltu. Ensin epäilin pelkästään vaihekepin asentoa mutta sitten taas toisaalta kun nelonen on päällä ja laittaa pakkokolmoselle niin kolmonen menee päälle ja pysyy ihan normaalisti.