Mikäs muuten olisi mielestänne järkevä bensamersu? Ei ihan viitsisi jotain 1,8 c-mallia ottaa, kun se on koettu ja joku vähän ripeämpi laitos se tarttis olla koska hyppy tosta 270cdi:stä voi olla liian hirveä takaisin 1,8L, mutta ei se tarttis sitten ihan hervottomasti sitä bensaa viedä... Ehdotuksia? Melkein kaikki mallit kyllä käy, et kaikkea voi ehdotella. Tulipas vähän sekavaa tekstiä....
Takaisin bensaan
Takaisin bensaan
Saattais olla siirtyminen takaisin bensiini mersuun ja tossa olis ehkä yksi 240 koneinen väyrynen vaihtoehtona, mutta ko. malli olisi sitten taas ihan uusi mersu tuttavuus, joten mitä mielipiteitä ja kokemuksia olisi porukalla tarjota? Mitä kannattaa katsoa, jos lähtee vaihtamaan?
Mikäs muuten olisi mielestänne järkevä bensamersu? Ei ihan viitsisi jotain 1,8 c-mallia ottaa, kun se on koettu ja joku vähän ripeämpi laitos se tarttis olla koska hyppy tosta 270cdi:stä voi olla liian hirveä takaisin 1,8L, mutta ei se tarttis sitten ihan hervottomasti sitä bensaa viedä... Ehdotuksia? Melkein kaikki mallit kyllä käy, et kaikkea voi ehdotella. Tulipas vähän sekavaa tekstiä....
Mikäs muuten olisi mielestänne järkevä bensamersu? Ei ihan viitsisi jotain 1,8 c-mallia ottaa, kun se on koettu ja joku vähän ripeämpi laitos se tarttis olla koska hyppy tosta 270cdi:stä voi olla liian hirveä takaisin 1,8L, mutta ei se tarttis sitten ihan hervottomasti sitä bensaa viedä... Ehdotuksia? Melkein kaikki mallit kyllä käy, et kaikkea voi ehdotella. Tulipas vähän sekavaa tekstiä....
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Takaisin bensaan
180 kompressori? mutta m111 koneella.
Ei se kyllä välttämättä ole bensapihi mutta liikkuu kyllä ripeästi ja on vääntöä.
Eikun liikkeisiin koe ajamaan kaikkia mieleisiäsi malleja.
Tolllaset kutoset on vaan kuminauhoja.
Ei se kyllä välttämättä ole bensapihi mutta liikkuu kyllä ripeästi ja on vääntöä.
Eikun liikkeisiin koe ajamaan kaikkia mieleisiäsi malleja.
Tolllaset kutoset on vaan kuminauhoja.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takaisin bensaan
Joku kompura voisi olla hyvä vaihtoehto.Ite ajellu pääasiassa dieseleillä vuoden 1993 jälkeen,niin ihmekyllä jaksanut ajella tänävuonna yli 30 000 km. 200 kompressorilla.
Jotenkin sillä pysyy muun liikenteen vauhdissa mukana ja keskimääräinen kulutus n.7,8l./100 km.
Jotenkin sillä pysyy muun liikenteen vauhdissa mukana ja keskimääräinen kulutus n.7,8l./100 km.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Takaisin bensaan
Iso nelonen automaatilla ja alle 200 tkm ajettuna, esim. tämmöinen E220 1994 165 tkm:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5180732" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5180732" onclick="window.open(this.href);return false;

S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Takaisin bensaan
Siisti on muuten auto.
Noi vuosimallit vaan on ruosteherkkiä mutta kun pitää hyvin ja massaa niin kyllähän tolla ilman isompia remontteja pärjää.
Tuo hinta kyllä monen pistää empimään.
Noi vuosimallit vaan on ruosteherkkiä mutta kun pitää hyvin ja massaa niin kyllähän tolla ilman isompia remontteja pärjää.
Tuo hinta kyllä monen pistää empimään.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takaisin bensaan
Niin, kaikkea voi toivoa muttei saada. Ennen 6/1993 tehdyt Mersut ovat parhaita.
Esim. Japanista voi tuurilla saada ruosteettomia ja vähän ajettuja 1990-luvun Mersuja.
Tässä hiukan juttua 124:n loistosta ja kuinka laatu menetettiin:
http://www.jacmusic.com/html/contact/W124/W124.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Esim. Japanista voi tuurilla saada ruosteettomia ja vähän ajettuja 1990-luvun Mersuja.
Tässä hiukan juttua 124:n loistosta ja kuinka laatu menetettiin:
http://www.jacmusic.com/html/contact/W124/W124.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Takaisin bensaan
Tainnut suomen valtion Diesel-kusetus olla loppunut jo hetki sitten, kun kohtuu hintaiset ja kohtuu tehoiset bensa-mersut on melko vähissä ja dieseleitä on kaupan noin miljoona
Nykyää ku tollasella dieselillä (vero yli 700€ vuodessa) pitää vissiin ajaa jo joku 30tkm et pääsis edes "omilleen". Vaikka sama kai se olis jos suomessa olis esim. 2 miljoonaa rollaattoria, niin kyllä kai siihenkin joku koiravero lätkästäis
"Ilmaiseksi" ei täällä liikuta, prkl!
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Takaisin bensaan
Tuoltahan sitä voi laskeskella: http://www.autoliitto.fi/tietopankki/au ... l_laskuri/" onclick="window.open(this.href);return false;jylppy kirjoitti:Nykyää ku tollasella dieselillä (vero yli 700€ vuodessa) pitää vissiin ajaa jo joku 30tkm et pääsis edes "omilleen".
Aika harvassa kai käyttövoimavero on yli 700,-, kokonaismassan pitää olla >=3400kg (kokonaisvero voi kyllä olla, omassa perusveroa 256 EUR ja käyttövoimaveroa 522 EUR).
Re: Takaisin bensaan
kyl se väyrysen luokassa jää dieselvero tosissaan siihe 500 euroon. 220cdi vs 240 bensa niin ei tarvi montaa tuhatta ajaa niin tulee jo dieselillä halvemmaksi, omasta muistaakseni laskin että nettopuolelle menee n 8000km jälkeen ja mun auito on siis farkku väyrynen 220cdi ja vertailin sitä aikoinaan 240 malliin.
tuo 240 on kyllä kauhea. Itte en dikkaa dieseleistä mutta tuo kutonen on kamalampi, se o niiku erittäin huono suorituskyvyltään. Jossaki C-korissa iso kutonen on jees ja ryyppää aikalailla. mutta kompura se on ainoa mainio moottori jos ei C sarjan AMG lueta mukaan
se on vielä maltillisella ajotavalla suht pihi.
oli mikä malli tahansa, niin 7-15000km jälkeen tulee diesel halvemmaksi.
Sitäpaitti jos laittaa vähä ripeämpää ohjelmaa noihin CDI koneisiin niin siinä jää 240 jalkoihin kirkkaasti. Samat hevoset mutta tupla newtonit jo 220 mallista, isommista ny puhumattakaan.
JEAH! 10000:s viesti tuli
tuo 240 on kyllä kauhea. Itte en dikkaa dieseleistä mutta tuo kutonen on kamalampi, se o niiku erittäin huono suorituskyvyltään. Jossaki C-korissa iso kutonen on jees ja ryyppää aikalailla. mutta kompura se on ainoa mainio moottori jos ei C sarjan AMG lueta mukaan
oli mikä malli tahansa, niin 7-15000km jälkeen tulee diesel halvemmaksi.
Sitäpaitti jos laittaa vähä ripeämpää ohjelmaa noihin CDI koneisiin niin siinä jää 240 jalkoihin kirkkaasti. Samat hevoset mutta tupla newtonit jo 220 mallista, isommista ny puhumattakaan.
JEAH! 10000:s viesti tuli
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
Re: Takaisin bensaan
Juu, ei se käyttövoimavero 700 euroa vuodessa ole. Ite olen käytännössä nyt huomannut että menee rahallisestikin vähemmän rahaa polttoaineeseen per viikko. Käyttövoimaveron kun lisää säästön päälle niin tällä hetkellä aika plusmiinus nolla mennään edelliseen bensavehkeeseen verrattuna, mutta minusta vain etenkin W124(ja W123) koppasen oikea kone on diesel.
Kesälomamatkat autolla sitten tekee sen(esim. ainakin viime kesänä ) että säästöä vähän syntyy, mutta mun elämä nyt ei ole muutenkaan mistään muutamista euroista kiinni, vaan pääasia on käyttövarmuudessa.
Kesälomamatkat autolla sitten tekee sen(esim. ainakin viime kesänä ) että säästöä vähän syntyy, mutta mun elämä nyt ei ole muutenkaan mistään muutamista euroista kiinni, vaan pääasia on käyttövarmuudessa.
Re: Takaisin bensaan
No ei mua ole kiinnostanu, mistä ne verot koostuu, mutta loppusumma on hiukan yli 700/vuosi. Ihan hirveesti joka tapauksessa. Ja ei viimeksi ainakaan ollu pumpulla ero E95/diesel kuin enää... oliko edes kymmentä senttiä... Ja tuntuu koko ajan pienenevän ero.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Takaisin bensaan
tuo mainitsemani 8000km on tämän kesän hinnoilla. Se ei todellakaa ole lähelläkään 30tkm, vaan realistisin lukema löytynee lähempää 10tkm kuin 20tkm.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
-
Ylermiviiru
- Sisäänajossa

- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 24.10.2012 18:05
Re: Takaisin bensaan
2013 vuonna 2000 mallisen 220cdi väyrysen käyttövoimaverot 728€/v.The Thing kirjoitti:Juu, ei se käyttövoimavero 700 euroa vuodessa ole. Ite olen käytännössä nyt huomannut että menee rahallisestikin vähemmän rahaa polttoaineeseen per viikko. Käyttövoimaveron kun lisää säästön päälle niin tällä hetkellä aika plusmiinus nolla mennään edelliseen bensavehkeeseen verrattuna, mutta minusta vain etenkin W124(ja W123) koppasen oikea kone on diesel.
Kesälomamatkat autolla sitten tekee sen(esim. ainakin viime kesänä ) että säästöä vähän syntyy, mutta mun elämä nyt ei ole muutenkaan mistään muutamista euroista kiinni, vaan pääasia on käyttövarmuudessa.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimeksi muokannut Ylermiviiru, To 01.11.2012 05:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Takaisin bensaan
mistä repäsit 728€? tuolla linkittämälläsi laskurilla käyttövoimavero on 461.73€/v ja perusvero on 268.28€/v. Nämä taas tekee yhteensä 730€. 2001 väyrysessä on perusvero on halvempi.
Viimeksi muokannut Sergey, To 01.11.2012 05:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
-
Ylermiviiru
- Sisäänajossa

- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 24.10.2012 18:05
Re: Takaisin bensaan
Lisäsin TEEN ettei tarvitse nusnus ,aSergey kirjoitti:mistä repäsit 728€? tuolla linkittämälläsi laskurilla käyttövoimavero on 461.73€/v ja perusvero on 268.28€/v. Nämä taas tekee yhteensä 730€. 2001 väyrysessä on perusvero 50e halvempi kuin vanhemmissa eli yhteensä 680€.
Re: Takaisin bensaan
tee onkin aika hyvää tähän aikaan päivästä.
EQA 250 2022 AMG-line? Pajero 2005.
-
Ylermiviiru
- Sisäänajossa

- Viestit: 14
- Liittynyt: Ke 24.10.2012 18:05
Re: Takaisin bensaan
Sergey kirjoitti:tee onkin aika hyvää tähän aikaan päivästä.
Re: Takaisin bensaan
Ylermiviiru kirjoitti:2013 vuonna 2000 mallisen 220cdi väyrysen käyttövoimaverot 728€/v.The Thing kirjoitti:Juu, ei se käyttövoimavero 700 euroa vuodessa ole. Ite olen käytännössä nyt huomannut että menee rahallisestikin vähemmän rahaa polttoaineeseen per viikko. Käyttövoimaveron kun lisää säästön päälle niin tällä hetkellä aika plusmiinus nolla mennään edelliseen bensavehkeeseen verrattuna, mutta minusta vain etenkin W124(ja W123) koppasen oikea kone on diesel.
Kesälomamatkat autolla sitten tekee sen(esim. ainakin viime kesänä ) että säästöä vähän syntyy, mutta mun elämä nyt ei ole muutenkaan mistään muutamista euroista kiinni, vaan pääasia on käyttövarmuudessa.
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit" onclick="window.open(this.href);return false;
LAskin itsekin ja käyttövoimavero ei ole ilmottamasi summa. Eli ero bensamersuun ei ole tuo, vaan päälle 400eur, kuten itsellänikin W124 koppasessa ja se tulee ns säästettyä jo ajossa.
Re: Takaisin bensaan
Muutenkin huomioikaan että vähennättä dieselverosta bensan käyttömaksut kun on niitä siinäkin ja dieselverossa taas on käyttövoima ja käyttömaksut samassa nipussa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: Takaisin bensaan
Vaikea sanoa mistä kukakin puhuu, kun kaikilla tuntuu olevan ihan omat termit asioille, mutta eikös juuri tuosta huomautettu pariin, kolmeen kertaan.atlas kirjoitti:Muutenkin huomioikaan että vähennättä dieselverosta bensan käyttömaksut kun on niitä siinäkin ja dieselverossa taas on käyttövoima ja käyttömaksut samassa nipussa.
Kaikista autoista maksetaan vuosittain ajoneuvovero. Se koostuu perusverosta ja käyttövoimaverosta. Käyttövoimaveroa ei tarvitse maksaa bensiinikäyttöisestä autosta.
Re: Takaisin bensaan
Tuli tossa taas ajettua yli 1000km reissu tolla 283tkm (mittari sanoo, tiedä sit onko oikeasti kun on saksan auto) ajetulla -00 E270CDI:llä ja kyllä siinä on kyyti niin mahtavaa ja kun tekniikka on todella hyvässä kunnossa, niin kyllä sitä pitää yrittää pitää siitä kiinni. Ellei rahapula pääse aivan kauheeksi, että joutuu yrittää halvempaan vaihtamaan 
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Takaisin bensaan
Tallinnassa myytävä 18v vanha vähän ajettu Saksasta tuotu mersu tuolla tyypillisellä "ollut vanhuksen omistuksessa"-tarinalla ei kyllä oikein luottamusta herätäJarkkoN kirjoitti:Iso nelonen automaatilla ja alle 200 tkm ajettuna, esim. tämmöinen E220 1994 165 tkm:
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/5180732" onclick="window.open(this.href);return false;
[ http://image.nettiauto.com/extra/carimg/5180701_5180800/mercedes-benz-e-5180732_b_f9bb14769cd4089e.jpg ]
Re: Takaisin bensaan
Nyt olis vähän kiikarissa tollanen 240 koneinen väyrynen. Tuleekos siinä äitiä ikävä, jos tollaseen vaihtaa? Siinähän kun lähtee väännöstä melkein puolet pois tähän cdi:hin verrattuna...
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
Re: Takaisin bensaan
Noilla 240 ja 320 bensakoneisilla mersuilla ajetaan vuosittain aika vähän Saksassa ? Tälläisen päältelmään ainakin tulee jos katsoo ed.autojen tarjontaa mobilesta.
Olisko liian janoinen tarkan euron ihmisille ?
Minusta mersulta puuttuu , harmi kyllä , bensaturbo versiot mallistosta ja on vain kompressoriversiot.
Olisko liian janoinen tarkan euron ihmisille ?
Minusta mersulta puuttuu , harmi kyllä , bensaturbo versiot mallistosta ja on vain kompressoriversiot.
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Takaisin bensaan
Eiköhän se johdu ihan puhtaasti siitä, että saksassa ei ole mitään helvetin typeriä dieselveroja, niin kai ne siellä sitten ajelee huomattavasti tehokkaammilla ja vähemmän kuluttavilla dieseleillä.sportsman kirjoitti:Noilla 240 ja 320 bensakoneisilla mersuilla ajetaan vuosittain aika vähän Saksassa ? Tälläisen päältelmään ainakin tulee jos katsoo ed.autojen tarjontaa mobilesta.
Olisko liian janoinen tarkan euron ihmisille ?
Minusta mersulta puuttuu , harmi kyllä , bensaturbo versiot mallistosta ja on vain kompressoriversiot.
Ehkä sitä vois vielä miettiä ja katsoa, jos joku suostuis vaihtamaan kompura-koneelliseen. Tai et sais ton dieselin myytyä. Kilometrit menny niin vähiin, ettei ole mitään järkeä maksaa tota 600€ dieselveroa. Varsinkin kun pumpulla rupee ero olemaan niin mitätön.
Nyk: Japanilainen vispilä
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
ex S210 E270 CDI Avantgarde -00
ex S202 C180 TA Elegance -99
ex W202 C180 -94
ex W124 200E -88
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Takaisin bensaan
jylppy kirjoitti:Eiköhän se johdu ihan puhtaasti siitä, että saksassa ei ole mitään helvetin typeriä dieselveroja, niin kai ne siellä sitten ajelee huomattavasti tehokkaammilla ja vähemmän kuluttavilla dieseleillä.sportsman kirjoitti:Noilla 240 ja 320 bensakoneisilla mersuilla ajetaan vuosittain aika vähän Saksassa ? Tälläisen päältelmään ainakin tulee jos katsoo ed.autojen tarjontaa mobilesta.
Olisko liian janoinen tarkan euron ihmisille ?
Minusta mersulta puuttuu , harmi kyllä , bensaturbo versiot mallistosta ja on vain kompressoriversiot.
Ehkä sitä vois vielä miettiä ja katsoa, jos joku suostuis vaihtamaan kompura-koneelliseen. Tai et sais ton dieselin myytyä. Kilometrit menny niin vähiin, ettei ole mitään järkeä maksaa tota 600€ dieselveroa. Varsinkin kun pumpulla rupee ero olemaan niin mitätön.
Ei sillä "pumpulla erolla" olekaan mitään väliä...vaan käyntien määrällä
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Takaisin bensaan
Nyt näyttää olevan se tilanne jo , että dieseli maksaa centin enemmän kuin bensa . Mikähän mahtaa olla tilanne kun extra talvilaatu diesel tulee myyntiin ?
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko

- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: Takaisin bensaan
Meillä oli tsadissa ainakin perjantai aamuulla kun lähdin karkuun sieltä hintaeroa 10centtiä......sportsman kirjoitti:Nyt näyttää olevan se tilanne jo , että dieseli maksaa centin enemmän kuin bensa . Mikähän mahtaa olla tilanne kun extra talvilaatu diesel tulee myyntiin ?
ja edelleen kyllähän se on tankillakäyntimääristä kiinni vs ajomäärä.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: Takaisin bensaan
Kävisikö tämä:jylppy kirjoitti:Saattais olla siirtyminen takaisin bensiini mersuun ja tossa olis ehkä yksi 240 koneinen väyrynen vaihtoehtona, mutta ko. malli olisi sitten taas ihan uusi mersu tuttavuus, joten mitä mielipiteitä ja kokemuksia olisi porukalla tarjota? Mitä kannattaa katsoa, jos lähtee vaihtamaan?
Mikäs muuten olisi mielestänne järkevä bensamersu? Ei ihan viitsisi jotain 1,8 c-mallia ottaa, kun se on koettu ja joku vähän ripeämpi laitos se tarttis olla koska hyppy tosta 270cdi:stä voi olla liian hirveä takaisin 1,8L, mutta ei se tarttis sitten ihan hervottomasti sitä bensaa viedä... Ehdotuksia? Melkein kaikki mallit kyllä käy, et kaikkea voi ehdotella. Tulipas vähän sekavaa tekstiä....
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/230/5033180" onclick="window.open(this.href);return false;

epk: tuo kannattaa poistaa ja säilöä, mun ex. Hullun ruosteeton kori, pikku fiksillä saisi uutta vastaavan !
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006




