jos tämä "kesto"vaha junttaantuu kovin tiukkaan,niin sen pois hieronta jättää jo huomattavan määrän narmua uuteen maali pintaan

nimim: kokemusta on

Kyllä selvensi, kiitos. Tässähän joutuu sitten melkein tarjoamaan Amazonillekin vielä punaista vahaa. Kaikki jotka näkivät sen Vehoniemessä, eihän se kiiltänyt, eihän?teroth kirjoitti:Toivottavasti selvensi asioita edes hieman.
Dunno, just asking.toni kirjoitti:Miksi ihmeessä?Pasi M. kirjoitti:Kuinkas muuten, jos sekoittaa noita kahta keskenään?
Mulle maalari sanoi, että viikko kaksi maalauksesta vaha pintaan. Jotain glymiä sekin suositteli ja lupasi ensimmäisen purkin kaupan päälle (jos ei itse tänään innostu vahaamaan samalla kun hioo pari roskaa pois).Timo L. kirjoitti:Minulle automaalari sanoi, että ei mitään voimakasta käsittelyä uudelle maalipinnalle seitsemään viikkoon maalauksesta.
Olisiko sillä ollut vaikutusta asiaan, että minä maalautin autoni tammikuussa.Mikky kirjoitti:Mulle maalari sanoi, että viikko kaksi maalauksesta vaha pintaan. Jotain glymiä sekin suositteli ja lupasi ensimmäisen purkin kaupan päälle (jos ei itse tänään innostu vahaamaan samalla kun hioo pari roskaa pois).Timo L. kirjoitti:Minulle automaalari sanoi, että ei mitään voimakasta käsittelyä uudelle maalipinnalle seitsemään viikkoon maalauksesta.
No jo on, huomenna Mobilian Volvo-kokoontumisessa.Kimmo L kirjoitti:NO jokos se on nähtävissä seuraavassa MIITIISSÄ?
Jos rätti on hiukankaan kostea, niin kultaglyymi ei kiillotu. Ilmeisesti ei myöskään, jos rätissä vähänkään keinokuitua.Pasi M. kirjoitti:Joskus olenkin huomannut sen kultaisen vaativan yllättävän voimakasta hankausta, varsinkin jos vetää vahaamattomalle pinnalle. Siitä jää omituisia "täppejä", joiden kiillotus vaatii lähes värivaha / rubbingcompound -luokkaa olevaa voimaa.
Jaha, jormakin tienasi oluen.jorma-k kirjoitti:Niin, ja älä ainakaan madalla! Ei edustusautossa matkusteta perse tiessä kiinni. Ns. kilpurit on asia erikseen.
Niinhän ne olivat vielä W114/115:ssakin. Oranssit "lasit" siellä kirkkaan alla, mutta kuitenkin kokonaisuutena kirkaslasinen. Alla kuva tuunaamattomasta etuvalosta. Ei se oranssi sieltä paijon näy.Aku P kirjoitti:Tosin W111:ssa on vakiona enempi kirkkaat etukulmavilkut jenkkivalojen yhteydessä...
Johtuu muuten pitkästä seisokista. Sama juttu on tutun 300SE:n kansa, joka seisoi pari kuukautta pikku mällin vuoksi. Jösses, mutta sillä autolla ei kyllä tee mieli juuri jarrutella.Pasi M. kirjoitti:- Jarrut täristää / jurisee hiemankin voimakkaammin jarruttaessa. Mutta eiköhän nekin ajan kanssa vielä asetu.
:
Ei se seisonta kaikkea selitä. Sentään kesä-aika. Minulla ei ole tullut ongelmia edes 5kk talviseisokista. Viime keväänäkin suoraan leimalle tallista ja kehujen kanssa läpi, jopa jarrut otti tasaseen.Aku P kirjoitti:Johtuu muuten pitkästä seisokista. Sama juttu on tutun 300SE:n kansa, joka seisoi pari kuukautta pikku mällin vuoksi. Jösses, mutta sillä autolla ei kyllä tee mieli juuri jarrutella.Pasi M. kirjoitti:- Jarrut täristää / jurisee hiemankin voimakkaammin jarruttaessa. Mutta eiköhän nekin ajan kanssa vielä asetu.
:![]()
Vakioalustasta toteaisin, että on se silti aika hyvä. Mainitsemallani 300SE:lla (vakioalustainen sekin) päästelee erästä tiettyä mutkaista kestopäällystetietä melkein tuplasti sitä vauhtia kuin eräälläkin madalletulla ja jäykistetyllä Civicillä. Sillä erolla, että mersussa riittää kun hiukan rattia kääntelee ja yrittää pysyä penkillä -- Civicissä jo huomattavasti vähäisempi nopeus niissä mutkissa oli suoranaista urheilua.
Hyvältähän tuo projekti näyttää. Noista sisustan nitinöistä sen verran, että harvemmin ne ainakaan vähenevät, kun paikat on otettu kerran auki, joten lopputulos on kaiketi onnistunut. Paitsi jos kiinnikkeitä yms. on päässyt hajoamaan ajan mittaan.Pasi M. kirjoitti: Sen sijaan muut hälyäänet ovat aikas hyvin nyt eliminoitu. B-pilarista kuuluu ehkä pieni narahdus kyntöpeltoa muistuttavilla teillä ajettaessa ja C-pilarin / hattuhyllyn tienoilta kuuluu myös joskus epämääräinen pärinä. Ja niin hyvin kun nuokin osat tulivat putsattua ja samalla C-pilarien verhoilujen kiinnitysklipsut uusittua.![]()
Saattaa tulla virranjakajan juuresta, mutta onpa kuultu jakopääntiivisteenkin poikinee, tiiviste on paikoin varsin ohut tai oikeastaan kapea ja saattaa falskata ajan mittaan. Vahvistettua tiivaria taisi olla saanteissa ainakin jossain vaiheessa. Omassa on myös sotkenut koneen nokan joskus, mutta ei vuoda enempiä, kosmeettinen juttu ja tipaton on ollut niin parkkihallin kuin autotallinkin alunen.Pasi M. kirjoitti: - Moottori kusee alleen aikas railakkaasti jakopäästä, litra per tonni/kaks luokkaa on tuo vuoto.
Tuskinpa seisontajarrun laahaamisesta on kyse, silloin vika on toisaalla kuin polkimen palautusjousessa. Poljin ei vaan jaksa palautua ylimpään positioonsa ja jarruvalokatkaisija on taas herkkä. Yleensä riittää, kun hieman varpaalla nostaa poljinta ylöspäin. Itsellä teki samaa, merkkivalo saattoi syttyä terävässä montussakin, kun poljin pääsi liikahtamaan alaspäin, milleistä oli kyse.Pasi M. kirjoitti: - Taitaa olla käsijarrun (kröhöm, seisontajarrun) polkimen jousi hieman kuoleentunut. Jää nimittäin joskus hieman laahaamaan, jonka seurauksena käsijarrun merkkivalo syttyy mittaristossa