SAA POISTAA
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Kiersin suodattamin irti ja se on täys. Sen jälkee avasin joka suutin putken ja starttasin ainaki 30s. Ei tuu kamaa. Sen jälkee pistin siirto pumpulle letkun ja 0,5 pullon dsl. Sen starttasin kerralla tyhjäks. Ei kamaa pumpun päälläkään.
tutustutaanko seuraavaks sammuttimen sielun elämään?
Se sammutin vipu jää pohjaan ku käsin painaa sen alas. Vähän avittaa ni nousee ylös.
Ei vissii oo enää muuta vaihtoehtoa ku et sammutin on päällä. Koska kakkua ei tule edes siihen pumpun päälle putki lähtöön?
tutustutaanko seuraavaks sammuttimen sielun elämään?
Se sammutin vipu jää pohjaan ku käsin painaa sen alas. Vähän avittaa ni nousee ylös.
Ei vissii oo enää muuta vaihtoehtoa ku et sammutin on päällä. Koska kakkua ei tule edes siihen pumpun päälle putki lähtöön?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
No eihän sitä sammutin mötikkää saa irti. Morkooli on toisen pultin päällä. Ja morkoolia ei saa kierrettyä irti ku letku lähtö ottaa kiinni sammutin mötikkään. Voi helvata rupee menee hermo.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Kysytään nyt vielä että varmistitko että pumpulle menevästä letkusta tulee ainetta?oltzi kirjoitti:Kiersin suodattamin irti ja se on täys. Sen jälkee avasin joka suutin putken ja starttasin ainaki 30s. Ei tuu kamaa. Sen jälkee pistin siirto pumpulle letkun ja 0,5 pullon dsl. Sen starttasin kerralla tyhjäks. Ei kamaa pumpun päälläkään.
tutustutaanko seuraavaks sammuttimen sielun elämään?
Se sammutin vipu jää pohjaan ku käsin painaa sen alas. Vähän avittaa ni nousee ylös.
Ei vissii oo enää muuta vaihtoehtoa ku et sammutin on päällä. Koska kakkua ei tule edes siihen pumpun päälle putki lähtöön?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Nyt varmistin. Sen jälkeen 4.5 ja 6 suutin putket auki ja 3 kertaa 30s starttia. Ei tuu tavaraa. Karkea suodatin on koko ajan täys. Rupee ideat loppuu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Jos ajatellaan että pumpun ajotus on päin seiniä ni kuuluisko kuitenkin tulla tavaraa suutin putkista?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Toki.oltzi kirjoitti:Jos ajatellaan että pumpun ajotus on päin seiniä ni kuuluisko kuitenkin tulla tavaraa suutin putkista?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Eipä oikeestaan. Vika on todennäkösesti pumpun ja tankin välillä.oltzi kirjoitti:voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
oudolta tuntuu. kuiteski auto OLI ajokuntonen täytyy vielä kokeilla jollai purkilla missä letku lähtö alhaalla ja pistää se vaikka koneen päälle ja paluu myös sinne.Siekkinen kirjoitti:Eipä oikeestaan. Vika on todennäkösesti pumpun ja tankin välillä.oltzi kirjoitti:voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
koitappa huvikses tartata ilman että painat kaasua.. aikasemmin ei oo tullu vastaan mutta tuo mun nykynen kampe ei tunnu lähtevän millään ja oli tosi vaikea ilmata kun piti kaasua pohjassa, ilman kaasua lähtee samantien..
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
No ompa kumma jos ei auta niin ota suodattimen pultti pois ja kaada ihan täyteen vaikka yli asti diisseliä tai öljyä.jukkis. kirjoitti:koitappa huvikses tartata ilman että painat kaasua.. aikasemmin ei oo tullu vastaan mutta tuo mun nykynen kampe ei tunnu lähtevän millään ja oli tosi vaikea ilmata kun piti kaasua pohjassa, ilman kaasua lähtee samantien..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
tuohon 3 napaiseen tökkeliin ei tarvii sähöä? morkoolin vieressä etupuolella.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Ei tartte. Sen on kaasun asento tunnistin Egr varte.oltzi kirjoitti:tuohon 3 napaiseen tökkeliin ei tarvii sähöä? morkoolin vieressä etupuolella.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Miten tuon tangon kuuluis liikkua? Ei liiku kaasusta eikä sammutus vivusta.Jutzk kirjoitti:Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Avasin vanhan pumpun ja kattoin siitä.oltzi kirjoitti:Miten tuon tangon kuuluis liikkua? Ei liiku kaasusta eikä sammutus vivusta.Jutzk kirjoitti:Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
Sehän se oli perkele jumissa taakse päin eli sammutus asentoon!
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
dodii...nyt kaasu pohjaan ja baanalle, siellä voi olla vielä jäätäkin jos löytää varjoisan paikan
Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Ei ollu hp diesel jätkä ainakaa tiiviste mössöä säästelly. Oisko sitä siel akselin välissä ku sammutus jää vieläki päälle. Joka sammutuksen jälkee joutuu käydä käsin nostaa vivun ylös.
Mutta kyllä nyt on aiva eri auto. Sylkee nii pirusti Löytyy sitä jäätäki vielä. Täytyy ruuvaa kitkat alle et akka pysyy tiellä. Vaikka saattaa se silti karata
Mutta kyllä nyt on aiva eri auto. Sylkee nii pirusti Löytyy sitä jäätäki vielä. Täytyy ruuvaa kitkat alle et akka pysyy tiellä. Vaikka saattaa se silti karata
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Juu, avaa ne ja putsaa! Tuuppaa vähä jotain öljyäkin, esim WD-40, CRC tms.oltzi kirjoitti:yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
vika saattaa olla myös toimimattomassa imurin moottorissa, eli se joka imee sisätilan lämpötilan anturille ilmaa. löytyy hansikaslokeron takaa, hansikaslokero irtoaa 8? muovituttia irrottamalla, päälyosan painaa sen salvan ali ja vetää.. en tiiä onko tämä vain kattoluukulla varustetuissa kun se on siinä samassa muovissa se muoviritiläkkö mistä imee.oltzi kirjoitti:yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
pitäisköhän sitä ottaa tuosta kesä autosta webasto tähän käyttikseen?
prkl eilen rupi syyläri sitte vuotaa. no ei muutaku pöydälle. yhden rivan juuressa oli neulan pään kokonen reikä. heitin siihen sitte kori tina pohjusteet ja normi juotos tinaa perään. hyvä tuli ja pitää säästy 300e eli senhän voi sitten huoletta sijoittaa johki muuhun?
prkl eilen rupi syyläri sitte vuotaa. no ei muutaku pöydälle. yhden rivan juuressa oli neulan pään kokonen reikä. heitin siihen sitte kori tina pohjusteet ja normi juotos tinaa perään. hyvä tuli ja pitää säästy 300e eli senhän voi sitten huoletta sijoittaa johki muuhun?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
nonii tänää akka kävi kaupassa.. takas tulle koti pihassa muisti ottaa käsijarrun pois.. kuulemma piti outua tärinää takaata
webaston kaivoin poies tuosta st kesä biilistä. thermo top c 5kw siellä oli. melko helppo tuntus olevan asentaa. varsinkin kun ite sai purkaa irti.
ainut on yksi johto sulakerasian sisällä. lähtee menemään nippua pitkin auton sisälle. musta/vihreä ja ainakin 2,5mm2 johtoa. voisko olla niin fiksu auto että ois valmiiksi puhaltimelle ohjaus johto?
tuossa johto jossa abiko päässä.
webaston kaivoin poies tuosta st kesä biilistä. thermo top c 5kw siellä oli. melko helppo tuntus olevan asentaa. varsinkin kun ite sai purkaa irti.
ainut on yksi johto sulakerasian sisällä. lähtee menemään nippua pitkin auton sisälle. musta/vihreä ja ainakin 2,5mm2 johtoa. voisko olla niin fiksu auto että ois valmiiksi puhaltimelle ohjaus johto?
tuossa johto jossa abiko päässä.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
ei kukaa tiiä? tänää kaivoin vielä sen webaston siirto pumpun. mikähän idea on ollu vetää se perseeseen asti tankin juureen? oisko ollu liian helppo laittaa se siihen siirtopumppua ennen konehuoneeseen..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
En oo varma ymmärsinkö kysymyksen oikeen mutta:
Ite viimevuonna tein saman homman eli juuri samanlaisen webaston siirsin 124:sta toiseen, sulakerasian sisältä puhaltimen johto poikki ja molemmat päät releeseen ja releeltä yks johto lähti sitte akunnavalle.
kyllä, siihen puhaltimen johtoon kun syötetään plussaa niin hytti lämpiää paneelista säädettyyn lämpötilaan, jos puhallin on 0 asennossa niin tietty sitte webasto lämmittää vain moottorin. iteltäki jäi siirtohomman jälkeen iso nippu katkottuja johtoja ja polttoaineputkenpätkiä, yms.. miksi tehdä kaikki vaikeasti, ilmansuodatin on nykyään laitteessa kylki kyljessä, ja siirtopumppu kanssa, helppo purkaa huollettavaksi..
Ite viimevuonna tein saman homman eli juuri samanlaisen webaston siirsin 124:sta toiseen, sulakerasian sisältä puhaltimen johto poikki ja molemmat päät releeseen ja releeltä yks johto lähti sitte akunnavalle.
kyllä, siihen puhaltimen johtoon kun syötetään plussaa niin hytti lämpiää paneelista säädettyyn lämpötilaan, jos puhallin on 0 asennossa niin tietty sitte webasto lämmittää vain moottorin. iteltäki jäi siirtohomman jälkeen iso nippu katkottuja johtoja ja polttoaineputkenpätkiä, yms.. miksi tehdä kaikki vaikeasti, ilmansuodatin on nykyään laitteessa kylki kyljessä, ja siirtopumppu kanssa, helppo purkaa huollettavaksi..
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Toi musta/vihree karva menee puhaltimenkatkaasijalle. Mulloli tinattu webaston releeltä tuleva ohjauskarva tohon sulalerasian alle, tohon samaiseen karvaan. Siihen lämpötilan säätövikaan liittyen kannattaa tarkistaa, onko rullapaneelissa kylmiä juotoksia. Mulloli siirtopumppu kans ennen karkiasuodinta.
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
Se on "työntävä" pumppu eli imuvoima ei ole niin hyvä kuin työntövoima.oltzi kirjoitti:ei kukaa tiiä? tänää kaivoin vielä sen webaston siirto pumpun. mikähän idea on ollu vetää se perseeseen asti tankin juureen? oisko ollu liian helppo laittaa se siihen siirtopumppua ennen konehuoneeseen..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
perhanan sammutus kun jää edelleen jumiin. mistähän ja millä se pitäs rasvata? kannen alta koitin muttei toiminu ku pari kertaa.
ja hehkut tökkii vieläkin. ja oon huomannu että kun pistää virrat päälle ja jos hehku valo syttyy niin joka ainut kerta on sammutin pohjassa. ja sitten kun käy laittaa sammuttimen ylä asentoon ja virrat päälle niin hehku valo ei syty.
ja hehkut tökkii vieläkin. ja oon huomannu että kun pistää virrat päälle ja jos hehku valo syttyy niin joka ainut kerta on sammutin pohjassa. ja sitten kun käy laittaa sammuttimen ylä asentoon ja virrat päälle niin hehku valo ei syty.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
pitääkö tosiaan tuolla webaston PA pumpulla olla 3 metriä PA letkua pumpulta webastoon?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT
No tankilta itse webastoon asti. Pumpun ja tankin väliin mahollisimman lyhyesti.oltzi kirjoitti:pitääkö tosiaan tuolla webaston PA pumpulla olla 3 metriä PA letkua pumpulta webastoon?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103