SAA POISTAA

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Kiersin suodattamin irti ja se on täys. Sen jälkee avasin joka suutin putken ja starttasin ainaki 30s. Ei tuu kamaa. Sen jälkee pistin siirto pumpulle letkun ja 0,5 pullon dsl. Sen starttasin kerralla tyhjäks. Ei kamaa pumpun päälläkään.

tutustutaanko seuraavaks sammuttimen sielun elämään?

Se sammutin vipu jää pohjaan ku käsin painaa sen alas. Vähän avittaa ni nousee ylös.

Ei vissii oo enää muuta vaihtoehtoa ku et sammutin on päällä. Koska kakkua ei tule edes siihen pumpun päälle putki lähtöön?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

No eihän sitä sammutin mötikkää saa irti. Morkooli on toisen pultin päällä. Ja morkoolia ei saa kierrettyä irti ku letku lähtö ottaa kiinni sammutin mötikkään. Voi helvata rupee menee hermo.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:Kiersin suodattamin irti ja se on täys. Sen jälkee avasin joka suutin putken ja starttasin ainaki 30s. Ei tuu kamaa. Sen jälkee pistin siirto pumpulle letkun ja 0,5 pullon dsl. Sen starttasin kerralla tyhjäks. Ei kamaa pumpun päälläkään.

tutustutaanko seuraavaks sammuttimen sielun elämään?

Se sammutin vipu jää pohjaan ku käsin painaa sen alas. Vähän avittaa ni nousee ylös.

Ei vissii oo enää muuta vaihtoehtoa ku et sammutin on päällä. Koska kakkua ei tule edes siihen pumpun päälle putki lähtöön?
Kysytään nyt vielä että varmistitko että pumpulle menevästä letkusta tulee ainetta?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Nyt varmistin. Sen jälkeen 4.5 ja 6 suutin putket auki ja 3 kertaa 30s starttia. Ei tuu tavaraa. Karkea suodatin on koko ajan täys. Rupee ideat loppuu.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Jos ajatellaan että pumpun ajotus on päin seiniä ni kuuluisko kuitenkin tulla tavaraa suutin putkista?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:Jos ajatellaan että pumpun ajotus on päin seiniä ni kuuluisko kuitenkin tulla tavaraa suutin putkista?
Toki.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
Eipä oikeestaan. Vika on todennäkösesti pumpun ja tankin välillä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Siekkinen kirjoitti:
oltzi kirjoitti:voiko pumppu vaurioitua jotenkin sisäisesti matkahuollon kuljetuksen aikana?
Eipä oikeestaan. Vika on todennäkösesti pumpun ja tankin välillä.
oudolta tuntuu. kuiteski auto OLI ajokuntonen :D täytyy vielä kokeilla jollai purkilla missä letku lähtö alhaalla ja pistää se vaikka koneen päälle ja paluu myös sinne.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1600
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

koitappa huvikses tartata ilman että painat kaasua.. aikasemmin ei oo tullu vastaan mutta tuo mun nykynen kampe ei tunnu lähtevän millään ja oli tosi vaikea ilmata kun piti kaasua pohjassa, ilman kaasua lähtee samantien.. :roll:
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

jukkis. kirjoitti:koitappa huvikses tartata ilman että painat kaasua.. aikasemmin ei oo tullu vastaan mutta tuo mun nykynen kampe ei tunnu lähtevän millään ja oli tosi vaikea ilmata kun piti kaasua pohjassa, ilman kaasua lähtee samantien.. :roll:
No ompa kumma :shock: jos ei auta niin ota suodattimen pultti pois ja kaada ihan täyteen vaikka yli asti diisseliä tai öljyä.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Jutzk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 162
Liittynyt: To 30.06.2011 20:06
Paikkakunta: Kauhava

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Jutzk »

Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
- Autoja on vain kahdenlaisia: Uusia ja käytettyjä Mersuja.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

tuohon 3 napaiseen tökkeliin ei tarvii sähöä? morkoolin vieressä etupuolella.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Tompa124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 595
Liittynyt: Pe 26.12.2008 01:33
Paikkakunta: kauhajoki

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Tompa124 »

oltzi kirjoitti:tuohon 3 napaiseen tökkeliin ei tarvii sähöä? morkoolin vieressä etupuolella.
Ei tartte. Sen on kaasun asento tunnistin Egr varte.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Jutzk kirjoitti:Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
Miten tuon tangon kuuluis liikkua? Ei liiku kaasusta eikä sammutus vivusta.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

oltzi kirjoitti:
Jutzk kirjoitti:Kokeileppa avata pumpun kylki ja kokeilla liikkuuko se tanko siellä. Mulla nimittäin kun tuli ppd:n pumppu niin hetken pelas hienosti ja sitte mystisesti sammui. Vikaa etsin pari iltaa ja huomasin että se tanko jumitti sinne ohjaamoon päin eli sammumis asentoon täysin. Eli ne 6 vai5 torxia olisko ollu t25 auki ja se alumiinilätkä käteen niin näet sen tangon joka käyttää niitä vipuja siellä. Aika varmasti siitä kiinni.
Miten tuon tangon kuuluis liikkua? Ei liiku kaasusta eikä sammutus vivusta.
Avasin vanhan pumpun ja kattoin siitä.

Sehän se oli perkele jumissa taakse päin eli sammutus asentoon!
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja veskola »

dodii...nyt kaasu pohjaan ja baanalle, siellä voi olla vielä jäätäkin jos löytää varjoisan paikan :D
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

Ei ollu hp diesel jätkä ainakaa tiiviste mössöä säästelly. Oisko sitä siel akselin välissä ku sammutus jää vieläki päälle. Joka sammutuksen jälkee joutuu käydä käsin nostaa vivun ylös.

Mutta kyllä nyt on aiva eri auto. Sylkee nii pirusti :D Löytyy sitä jäätäki vielä. Täytyy ruuvaa kitkat alle et akka pysyy tiellä. Vaikka saattaa se silti karata :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää :D kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

oltzi kirjoitti:yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää :D kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
Juu, avaa ne ja putsaa! Tuuppaa vähä jotain öljyäkin, esim WD-40, CRC tms.
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja johani »

oltzi kirjoitti:yhden vian ku korjaa ni tulee kaks lisää :D kierros mittari ei toimi ja ylläri pylläri kabiinin lämpöjä ei saa säädettyä.. noh onneks tulee koko ajan kuumaa eikä kylmää. koitin jo kopsutella närhen munia muttei vaikutusta. ilmastoinnin päälle laittokaan ei vaikuta. onks vika aina noissa närhen munissa?
vika saattaa olla myös toimimattomassa imurin moottorissa, eli se joka imee sisätilan lämpötilan anturille ilmaa. löytyy hansikaslokeron takaa, hansikaslokero irtoaa 8? muovituttia irrottamalla, päälyosan painaa sen salvan ali ja vetää.. en tiiä onko tämä vain kattoluukulla varustetuissa kun se on siinä samassa muovissa se muoviritiläkkö mistä imee.
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

pitäisköhän sitä ottaa tuosta kesä autosta webasto tähän käyttikseen? :D

prkl eilen rupi syyläri sitte vuotaa. no ei muutaku pöydälle. yhden rivan juuressa oli neulan pään kokonen reikä. heitin siihen sitte kori tina pohjusteet ja normi juotos tinaa perään. hyvä tuli ja pitää :thumbup: säästy 300e eli senhän voi sitten huoletta sijoittaa johki muuhun?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

nonii tänää akka kävi kaupassa.. takas tulle koti pihassa muisti ottaa käsijarrun pois.. kuulemma piti outua tärinää takaata :mrgreen:

webaston kaivoin poies tuosta st kesä biilistä. thermo top c 5kw siellä oli. melko helppo tuntus olevan asentaa. varsinkin kun ite sai purkaa irti.

ainut on yksi johto sulakerasian sisällä. lähtee menemään nippua pitkin auton sisälle. musta/vihreä ja ainakin 2,5mm2 johtoa. voisko olla niin fiksu auto että ois valmiiksi puhaltimelle ohjaus johto?

Kuva


tuossa johto jossa abiko päässä.
Kuva
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

ei kukaa tiiä? tänää kaivoin vielä sen webaston siirto pumpun. mikähän idea on ollu vetää se perseeseen asti tankin juureen? oisko ollu liian helppo laittaa se siihen siirtopumppua ennen konehuoneeseen..
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
johani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 895
Liittynyt: Pe 23.09.2011 00:15
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja johani »

En oo varma ymmärsinkö kysymyksen oikeen mutta:
Ite viimevuonna tein saman homman eli juuri samanlaisen webaston siirsin 124:sta toiseen, sulakerasian sisältä puhaltimen johto poikki ja molemmat päät releeseen ja releeltä yks johto lähti sitte akunnavalle.
kyllä, siihen puhaltimen johtoon kun syötetään plussaa niin hytti lämpiää paneelista säädettyyn lämpötilaan, jos puhallin on 0 asennossa niin tietty sitte webasto lämmittää vain moottorin. iteltäki jäi siirtohomman jälkeen iso nippu katkottuja johtoja ja polttoaineputkenpätkiä, yms.. miksi tehdä kaikki vaikeasti, ilmansuodatin on nykyään laitteessa kylki kyljessä, ja siirtopumppu kanssa, helppo purkaa huollettavaksi..
Avatar
JarsaR
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Su 27.11.2011 17:23
Paikkakunta: SUAMI

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja JarsaR »

Toi musta/vihree karva menee puhaltimenkatkaasijalle. Mulloli tinattu webaston releeltä tuleva ohjauskarva tohon sulalerasian alle, tohon samaiseen karvaan. Siihen lämpötilan säätövikaan liittyen kannattaa tarkistaa, onko rullapaneelissa kylmiä juotoksia. Mulloli siirtopumppu kans ennen karkiasuodinta.
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:ei kukaa tiiä? tänää kaivoin vielä sen webaston siirto pumpun. mikähän idea on ollu vetää se perseeseen asti tankin juureen? oisko ollu liian helppo laittaa se siihen siirtopumppua ennen konehuoneeseen..
Se on "työntävä" pumppu eli imuvoima ei ole niin hyvä kuin työntövoima.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

perhanan sammutus kun jää edelleen jumiin. mistähän ja millä se pitäs rasvata? kannen alta koitin muttei toiminu ku pari kertaa.

ja hehkut tökkii vieläkin. ja oon huomannu että kun pistää virrat päälle ja jos hehku valo syttyy niin joka ainut kerta on sammutin pohjassa. ja sitten kun käy laittaa sammuttimen ylä asentoon ja virrat päälle niin hehku valo ei syty.
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1451
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja oltzi »

pitääkö tosiaan tuolla webaston PA pumpulla olla 3 metriä PA letkua pumpulta webastoon?
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Oltzin räpellykset. uusi projekti 124 TDT

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

oltzi kirjoitti:pitääkö tosiaan tuolla webaston PA pumpulla olla 3 metriä PA letkua pumpulta webastoon?
No tankilta itse webastoon asti. Pumpun ja tankin väliin mahollisimman lyhyesti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin