S210
Re: S210 remppaa
eiku joo niinhän se olikin. nyt kun muistelin kun joskus veholla hommissa olin niin huollon yhteydessä yks pultti pois ja pyöriteltiin lähelle kenkät aina...
mb vito 108cdi työjuhta
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
mb 320 cdi Farmari emännän kauppakassi
mb 190 ex kone 2,5DT möhkäle s2b, nyt 2,9dt möhkäle s2b
Ex MB 210D vapari:D
EX mb 280 pystylamppu
ja vanhempia autoja
ex seat cordoba 1,9 tdi
ex opel omega 3,0l
ex pösö 106 1,1.... :D
Re: S210 remppaa
Pakoputken hitsausta, tässä mallaan putken paloja..

nähikuva..

hitsisaumat ei oikein onnistu...

miten nää tämmöseks tulee???

kumman näköiset hitsisaumat... harmi ku huomasin ne vasta sit ku olin jo melkein valmiiks..

pikkasen ahasta on joo hahhah

Noniin huomasin nyt miks noi hitsit ei onnistunut.. putket on ruostumatonta terästä jatkon kohalta moottoriin päin ja jatkon kohalta taaksepäin on terästä. Olen hitsanut siis ruostumattomaan putkeen teräslangalla joten se ei tule varmasti kestämään hitsisaumat?
Voiko tolla hitsillä hitsata ruostumatonta jos laittaa ruostumatonta hitsilankaa siihen ja eri kaasua pitää kai olla? Hitsi on Kemppi kempomat 150.
//Pasi

nähikuva..

hitsisaumat ei oikein onnistu...

miten nää tämmöseks tulee???

kumman näköiset hitsisaumat... harmi ku huomasin ne vasta sit ku olin jo melkein valmiiks..

pikkasen ahasta on joo hahhah

Noniin huomasin nyt miks noi hitsit ei onnistunut.. putket on ruostumatonta terästä jatkon kohalta moottoriin päin ja jatkon kohalta taaksepäin on terästä. Olen hitsanut siis ruostumattomaan putkeen teräslangalla joten se ei tule varmasti kestämään hitsisaumat?
Voiko tolla hitsillä hitsata ruostumatonta jos laittaa ruostumatonta hitsilankaa siihen ja eri kaasua pitää kai olla? Hitsi on Kemppi kempomat 150.
//Pasi
Re: S210 remppaa
Kyl se sauma kestää sen aikaa kun muukin putki 
Rosterilankaa ja argoni kaasuksi.. onnistuu mikilläkin joku saa korjata jos oon väärässä
Olitkos tehnyt "runkoon" pienen avarruksen sen yhen tukivarren kohdelle
kattelin et olis liikunta varaa nyt ainakin.

Rosterilankaa ja argoni kaasuksi.. onnistuu mikilläkin joku saa korjata jos oon väärässä
Olitkos tehnyt "runkoon" pienen avarruksen sen yhen tukivarren kohdelle

ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 remppaa
Ei tarvinut tukivarren takia tehä mitään. Pakoputkesta,ei kai se ole niin hyvä jos olen hitsanut tavallisella langalla ruostumattomaan. Eikö se
hitsisauma ruostu ja irtoa sit lopulta putkesta? Kondenssivesi ei ole varmasti hyväks?
hitsisauma ruostu ja irtoa sit lopulta putkesta? Kondenssivesi ei ole varmasti hyväks?
Re: S210 remppaa
Sitä ruostumatonta sekoittuu siihen saumaan sen verran että ei ruostu juuri yhtään. Pitäis onnistua kyllä paremminkin ruostumattoman tavallisella langalla hitsaaminen 

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: S210 remppaa
No kai siinä joku syy on että ruostumatonta lankaa myydään erikseen, muutakuin että ei ruostuS202 kirjoitti:Sitä ruostumatonta sekoittuu siihen saumaan sen verran että ei ruostu juuri yhtään. Pitäis onnistua kyllä paremminkin ruostumattoman tavallisella langalla hitsaaminen

Re: S210 remppaa
Mitenkä on muuten, nyt joudun ottaan hitsit auki= putket jää liian lyhyeks.. ei ole myytävänä samankokoista putkea ruostumattomana. Lähin koko on seuraava: sisähalkaisia 48mm, ulko 51mm. Originaaliputki autossa on: sisähalkaisia 51mm, ulko 55mm. Haittaako jos putki siis pienenee 51mm 48mm:iin noin 40cm kokoisella pätkällä ? Kummallekin putkelle siis tulee samanpituiset jatkot. Aattelin jos se haittaa tuolla pätkällä kun sisämitta on pienempi, estääkö pakokaasuja?
Re: S210 remppaa
Tee rst pellistä niin tulee sopiva.. Oon joskus tehnyt kun on ollut hankalia putki kokoja.. Tuskin huomaat tuota ahdistumista putkessapasi84 kirjoitti:Mitenkä on muuten, nyt joudun ottaan hitsit auki= putket jää liian lyhyeks.. ei ole myytävänä samankokoista putkea ruostumattomana. Lähin koko on seuraava: sisähalkaisia 48mm, ulko 51mm. Originaaliputki autossa on: sisähalkaisia 51mm, ulko 55mm. Haittaako jos putki siis pienenee 51mm 48mm:iin noin 40cm kokoisella pätkällä ? Kummallekin putkelle siis tulee samanpituiset jatkot. Aattelin jos se haittaa tuolla pätkällä kun sisämitta on pienempi, estääkö pakokaasuja?

ON kalustoa jos jonkin laista..
Re: S210 remppaa
Olen puhunut tänään yhen pakoputkifirman kanssa ja jätän auton
sinne keväällä ja he tekevät siihen ruostumattoman pakoputken.
sinne keväällä ja he tekevät siihen ruostumattoman pakoputken.
Re: S210 remppaa
Noniin tästä onkin aikaa ku viimeks olen laittanut autoa..nyt viikonloppuna sain jotain tehtyä..
Uusi kardaanituki ja laakeri.

Pakoputkea odotellessa.

pölyinen..

kardaani paikallaan (ja joo,vedin pultit kiinni kuvan jälkeen, momentti 60Nm)

Viimeiset pyöräntuenta osat alkavat löytää paikkansa..

tämä menee uusiks keväällä, jätän auton yhteen firmaan joka tekee autoon ruostumattoman pakoputkiston..

uudet pultit/mutterit kaikkiin osiin

pakoputki paikallaan.

iloinen auton omistaja ja remonttimies

Uusi kardaanituki ja laakeri.

Pakoputkea odotellessa.

pölyinen..

kardaani paikallaan (ja joo,vedin pultit kiinni kuvan jälkeen, momentti 60Nm)


Viimeiset pyöräntuenta osat alkavat löytää paikkansa..

tämä menee uusiks keväällä, jätän auton yhteen firmaan joka tekee autoon ruostumattoman pakoputkiston..

uudet pultit/mutterit kaikkiin osiin


pakoputki paikallaan.

iloinen auton omistaja ja remonttimies


Re: S210 remppaa
Täältä iso
Hieno toppikki lueskella ja hakea motivaatiota, pitäisi juniorin kanssa tehdä E36 bmw;hen suunnilleen samanlainen hitsuu urakka. 


Re: S210 remppaa
Kiitoksia!! Nyt olen taas nuhassa, joten auto saa odotella vähän taas. Viikonloppuna olen taas menossa muualla joten aika vierii muissa hommissakin.. Jos vaan suinkin jaksan niin huomena ois töitten jälkeen tarkoitus mennä taas talliin. Olen muuten ostanut mb audio 20 soittimen autoon jonka haen lauantaina. Aikasemmin siinä oli audio 10 joka oli ihan mitätön mun mielestä, ei mitään bassontoistoa. Nykyinen mp3 soitinkin on jo parempi vaikka maksoi vaan 40 euroa.
Kuitenkin sit tulin siihen tulokseen että halun pitää rattiohjauksen joten vaihdan taas stereoo, laitan siihen sit jonkun aux sisäänoton, miten sen teen, sitä en vielä tiedä..
Ens viikolla ois tarkoitus kääntää autoa ja aloittaa etupään laittoa. Nyt viikolla yritän käynnistää auton ja kattoa ettei tasonsäätöputket vuoda. Sen jälkeen laitan autoon betonisäkkejä 160kg edestä ja lasken sen alas, mittaan sitten tukivarsista koriin vasten mitan, lasti pois ja perä taas pukeille ja nostan tukivarsia tunkilla edellä mitattuun mittaan ja sitten kaikki pultit ja mutterit kiinni nivelille ym. perässä.
Kuitenkin sit tulin siihen tulokseen että halun pitää rattiohjauksen joten vaihdan taas stereoo, laitan siihen sit jonkun aux sisäänoton, miten sen teen, sitä en vielä tiedä..
Ens viikolla ois tarkoitus kääntää autoa ja aloittaa etupään laittoa. Nyt viikolla yritän käynnistää auton ja kattoa ettei tasonsäätöputket vuoda. Sen jälkeen laitan autoon betonisäkkejä 160kg edestä ja lasken sen alas, mittaan sitten tukivarsista koriin vasten mitan, lasti pois ja perä taas pukeille ja nostan tukivarsia tunkilla edellä mitattuun mittaan ja sitten kaikki pultit ja mutterit kiinni nivelille ym. perässä.
Re: S210 remppaa
Noniin, takapää on taas kasassa
Miten tuo tasonsäätö ilmataan? Siellähän on se ilmaruuvi venttiilissä. Käytin autoa ja aukasin ilmaruuvia (auto seiso renkaitten päällä) ja auton perä laski noin 5cm kun avasin ruuvia. Mutta nyt en saa perää ylös?? Ei vaikuta vaikka liikuttaa venttiilin vartta vaikka mihin suuntaan.
Mikä on vialla?? Avasin iskarien luona olevia yhistyskappaleita ja öljyä alkoi tulla ulos. Joten öljy menee iskareihin asti.
Mutta pitääkö auto olla renkaat ilmassa kun ilmaa? Miks se ei nouse se perä?

Mikä on vialla?? Avasin iskarien luona olevia yhistyskappaleita ja öljyä alkoi tulla ulos. Joten öljy menee iskareihin asti.
Mutta pitääkö auto olla renkaat ilmassa kun ilmaa? Miks se ei nouse se perä?
Re: S210 remppaa: Tasonsäätö ongelmia
Noniin kattelin vähän netiltä ja löysin kuvan siitä tasonsäätöventtiilin tangosta joka yhistää sen kallistuksenvakaajan tankoon ja huomasin että olin laittanut sen 180 astetta väärin päin... muutin sen, käynnistin auton ja vips.. ohhoh öljy meni tyhjäks säiliöstä ja sen jälkeen alko kauhea vihellysääni... Sammutin auton, lisäsin öljyä ja käynnistin taas.. vihellys jatkui, avasin ilmaruuvia venttiilistä ja vihellys loppui. Kun laitoin ilmaruuvin kiinni niin vihellys jatkuu... onkohan vielä ilmaa putkissa? Vuotoja ei näy.. Missä asennossa se vipu siitä venttiilistä pitää olla kun ilmaa sen?
ostan huomena lissä öljyä ku se loppu kesken..
ostan huomena lissä öljyä ku se loppu kesken..
Re: S210 remppaa: Tasonsäätö ongelmia
Maalasin jarrukilvet vielä uusiks..


uutta osaa löytyy

toukokuussa oli takarenkaat viimeks paikallaan...

uudet levyt..(brembo)

takaapäin.




uutta osaa löytyy


toukokuussa oli takarenkaat viimeks paikallaan...

uudet levyt..(brembo)

takaapäin.

Re: S210 remppaa: Tasonsäätö ongelmia
Nyt toimii tasonsäätö, venttiilin tanko oli väärässä asennossa siks se vinkui koko hydraulipiiri.. Nyt toimii ku ilmasin vielä lisää, tässä video kun kokeilen sitä.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... nT53VJ_bHo
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... nT53VJ_bHo
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: S210 remppaa: Tasonsäätö ongelmia
hienoa työtä (taas).pasi84 kirjoitti:Nyt toimii tasonsäätö, venttiilin tanko oli väärässä asennossa siks se vinkui koko hydraulipiiri.. Nyt toimii ku ilmasin vielä lisää, tässä video kun kokeilen sitä.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... nT53VJ_bHo

Re: S210 remppaa: Tasonsäätö ongelmia
KiitosAP-race/lake kirjoitti:hienoa työtä (taas).pasi84 kirjoitti:Nyt toimii tasonsäätö, venttiilin tanko oli väärässä asennossa siks se vinkui koko hydraulipiiri.. Nyt toimii ku ilmasin vielä lisää, tässä video kun kokeilen sitä.
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... nT53VJ_bHo

Re: S210 remppaa:Apua takapään tankojen kans..
hei. Vosiko joku ystävällinen katsoa miten nuo takapään tangot pitää vetää kiinni, siis vaikka WIS:istä. En pääse sinne katsomaan just nyt ja ois aika kiire.. Ajattelin lähinnä sitä että miten paljon painoa pitää olla autossa ennenkuin pultit vedetään kiinni. Jos oikein muistan niin bensatankki pitää olla täynnä ja lisäksi painoa 75kg perässä, voisiko joku varmistaa? Mun auton runkonumero on: WDB2102621B280965
//Pasi
//Pasi
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
kiitos, mutta Ruotsin mersuklubilta sanottiin että vetoakselit pitää olla suorassa asennossa (vaakasuorassa) ennekuin mitään kiristetään, joten tein niin. Meniköhän ihan pieleen nyt sit?? Nostin tunkilla alatukivarresta niin paljon että akseli oli suorassa, sit vedin kiinni pultit.
No nyt on talli raivattu taas
Jarrusatulien remontti seuraava.

renkaitten päällä taas


Vähäsen laskee varmasti perä alas ku ajelee sillä ensin että kaikki asettuu paikalleen kunnolla.

No nyt on talli raivattu taas


renkaitten päällä taas




Vähäsen laskee varmasti perä alas ku ajelee sillä ensin että kaikki asettuu paikalleen kunnolla.

Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
Löysytin kaikki pultit.halun olla varma miten ne kuuluu kiristää ja luulen että tuo edellä täältä saatu ohje pitää paikkansa. Onkohan tangot ja puslat nyt pilalla tosta väärinvedosta? 3päivää ollut noin väärin kiristettynä,en kyllä nähnyt mitään poikkeavaa niissä,ei ehkä kolmessa päivässä mene huonoks? Autolla ei ole ajettu yhtään.
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
älä panikoi, ei ole mitään pilalla... paras konsti on siis kiristää ne pultit niin, että auto on pyörillään ja ehkä pieni lisäpaino vielä kontissa... niin ja kannattaa yrittää saada tukivarsiin pientä liikettä vaikka pomppimalla vetokoukun päällä, ennen pulttien kiristämistä, että jouset ja muut asettuu, jos on vetokoukku, jos ei ole, niin pari kaveria istumaan konttiin ja hytkyttelee siinä hetken...pasi84 kirjoitti:Löysytin kaikki pultit.halun olla varma miten ne kuuluu kiristää ja luulen että tuo edellä täältä saatu ohje pitää paikkansa. Onkohan tangot ja puslat nyt pilalla tosta väärinvedosta? 3päivää ollut noin väärin kiristettynä,en kyllä nähnyt mitään poikkeavaa niissä,ei ehkä kolmessa päivässä mene huonoks? Autolla ei ole ajettu yhtään.
sellaiset ohjeet, että vetari pitää olla suorassa jne. tunkin päällä kasaamiset kannattaa unohtaa heti alkuunsa...
sillä ne puslat voi saada korkkaamaan, jos kiristää ne jousitus vapaana (pyörä ilmassa) ja lähtee heti johonkin testiradalle vetämään pompputestiä

niin ja muista tarkistaa tukivarsien kireys sitten joskus 100-150 km ajon jälkeen, tahtovat löystyä, vaikka olis kuinka kiristetty...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
Mistä tämän olet kopioinut? Miten varmoja nänä tiedot ovat? //PasiTeemup kirjoitti:[ http://i5.photobucket.com/albums/y168/teemup/aaa_zpsf18fc441.png ]
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
Olen puhunut mersun jälleenmyyjän kanssa täällä ja he sanoivat saman kuin täällä sanottiin, bensatankki täynnä ja pultit kiinni.
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
WISpasi84 kirjoitti:Mistä tämän olet kopioinut? Miten varmoja nänä tiedot ovat? //PasiTeemup kirjoitti:[ http://i5.photobucket.com/albums/y168/teemup/aaa_zpsf18fc441.png ]
W163, S124
Re: S210 remppaa:apua ennen takapään tankojen kiristystä
Kiitoksia avusta!!!
Nyt on sit aika hyvin saatu eteenpäin hommaa..laitoin painoja perään= 80kg että ois tankki täynnä. Sitten auto pukkien päälle ja tunkilla nostin alatukivarresta että oli sama mitta navan keskiosasta lokarin reunaan kuin renkaitten päällä seisoessa, sitten pultit kiinni

vedin momenttiavaimella kaikki pultit mitkä pystyin sillä vetämään (tilan takia en voinut kaikkia vetää momenttiin).

valmis

Ostin webein grilliin taroitettu alupeltiä.. laitan sitä keskimmäisen äänenvaimentajan yläpuolelle lämpäsuojaksi.

Pelti paikoillaan.

Bensafiltterin suojamuovi paikallaan myös.

Alusta.

Webaston bensaputki sai suojapellin kanssa, oli aikasemmin haljenut se putki..

Siinä näkyy se pelti paremmin.

Eri vinkkelistä..

Jarrusatuloitten remontti, tiivisteet ostin mersulta koska muut eivät käyneet , pölysuojat irtosivat. Tässä otan mäntää ulos.

Mäntä ulkona..

Valmiiks remontoitu (maalaus vaan puuttuu).

Tätä rasvaa käytin männän sisempään tiivisteeseen ja myös ohuen kerroksen laitoin mäntään ennen takaisin laittoa.

Omatekemä työkalu jarrusatulien remonttia varten
Erittäin helppo saada männät ulos tällä ja se paras tässä on että kun on remontoinut satulat valmiiks niin voi heti ne kokeilla ja huomaa ettei ainakaan vuoda jarrunestettä. Hyvä ettei tarvii vasta autossa kokeilla niitä.

Jarrusatulat saivat happoa, ja huomena luultavasti pääsen maalaamaan

Nyt on sit aika hyvin saatu eteenpäin hommaa..laitoin painoja perään= 80kg että ois tankki täynnä. Sitten auto pukkien päälle ja tunkilla nostin alatukivarresta että oli sama mitta navan keskiosasta lokarin reunaan kuin renkaitten päällä seisoessa, sitten pultit kiinni


vedin momenttiavaimella kaikki pultit mitkä pystyin sillä vetämään (tilan takia en voinut kaikkia vetää momenttiin).

valmis


Ostin webein grilliin taroitettu alupeltiä.. laitan sitä keskimmäisen äänenvaimentajan yläpuolelle lämpäsuojaksi.

Pelti paikoillaan.

Bensafiltterin suojamuovi paikallaan myös.

Alusta.

Webaston bensaputki sai suojapellin kanssa, oli aikasemmin haljenut se putki..

Siinä näkyy se pelti paremmin.

Eri vinkkelistä..

Jarrusatuloitten remontti, tiivisteet ostin mersulta koska muut eivät käyneet , pölysuojat irtosivat. Tässä otan mäntää ulos.

Mäntä ulkona..

Valmiiks remontoitu (maalaus vaan puuttuu).

Tätä rasvaa käytin männän sisempään tiivisteeseen ja myös ohuen kerroksen laitoin mäntään ennen takaisin laittoa.

Omatekemä työkalu jarrusatulien remonttia varten


Jarrusatulat saivat happoa, ja huomena luultavasti pääsen maalaamaan


Re: S210 remppaa
hyvähän siitä tulee.. kerran kasattiin 270cdi:in satulat omegan tiivisteillä kun ei löytynyt tarvikkeena mersuun.. 

W163, S124
Re: S210 remppaa
Kiitos. Ahaa,tarvikemyynnistä ei kannata ostaa satuloitten remonttisarjaa koska ne eivät pysy paikallaan (pölysuojat ). Ostin mersulta (aten omat tiivisteet) ja passas heti.
Re: S210 remppaa
tässä tapauksessa selitys on että lauantaina tehtiin remonttia (ei ollut veho auki).. 

W163, S124