Ruiskutuspumpun säätäminen

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

Dixon kirjoitti:
napa kirjoitti: haluan nähdä sen ajan, kun topfuel autot kulkee dieselillä :lol:
Silmät auki niin näät. Kulkee jo. :D
kyllä näitä "topdiesel" luokan autoja on ollut jo kauan, mutta ei ne aja topfuel luokassa :wink: tuollainen korkeita seiskoja ajava, vois tuntea olonsa hieman vaivautuneeksi, kun muut vetää matalia nelosia :D

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dKc7d73y ... re=related[/youtube]
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
TS_W124
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 202
Liittynyt: Ke 10.08.2011 23:53

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja TS_W124 »

Noh, Kun mersuista on kyse niin mieluummin dieselillä ajelen. Tuollainen 300E bensavekotin vie vaan aivan perkeleesti bensaa ja mihinkään se ei silti kulje.
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

TS_W124 kirjoitti:Noh, Kun mersuista on kyse niin mieluummin dieselillä ajelen. Tuollainen 300E bensavekotin vie vaan aivan perkeleesti bensaa ja mihinkään se ei silti kulje.

Joo...ei Napa ole kertonut täyttä totuutta todellisesta 300E:n kulutuksesta, vaikka sitä Megascruitilla kuinka kutittelisi.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1155
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja PTracing »

pera8x kirjoitti: mutta missä on napan virivirilaitteet?

nyt ei ole tarkotus mitenkään vittuilla, tai muutakaan sellasta. ihmettelen vaan, kun napa ajelee ilmeisesti aika paljon diiselikoneisilla autoilla, vaikka pensakoneisiakin on tarjolla ja samalla solvaa diiselimoottoria minkä kerkiää. ja samaa rataa jatkuu, kun puhe tulee virittelystä. aina ollaan tekemässä jotain yli tuhat heppasta pensakikotinta, mutta tulokset vaan tuntuis olevan aika laihat. ei millään pahalla, saahan sitä höpistä vaikka lämpimikseen, mutta jos kerran on jo viitisen vuotta ollu puhe siitä, että on rakenteilla joku virivirivekotin, niin kyllä sille olis jossain kohtaa hyvä saada vähän tulostakin, ettei jää sellanen mielikuva, että on pelkkiä puheita. napan tietoataitoa en kyseenalaista, sen verran on kuitenkin tullu ilmi. jostain kumman syystä vaan jääny ne tulokset tosiaan aika laimeiks.
Samat on ajatukset pera8x:n kans. Netissä on helppo kirjottaa mitä vain, ei muuta kun pajalle ruuvaamaan :wink:
IG: @pyrytakkunen
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

PTracing kirjoitti:
Samat on ajatukset pera8x:n kans. Netissä on helppo kirjottaa mitä vain, ei muuta kun pajalle ruuvaamaan :wink:
mä vetoan edeleen tähän -> "ja sitten on vielä ne kymmenet kaverien projektit, jotka vie aina oman aikansa... ja kai tuon 300E:n olis jo kasaan saanut, kun olis ottanut avioeron ja laittanut lapset laitokseen, mutta olisko se sitten taas ollut sen arvoista :problem: parikymppisellä poikamiehellä (tai lapsettomana pariskuntana, on kuitenkin hieman eri kuviot, kuin "perheellisellä" :wink: )"

ja kun tuo paja ei ole samalla pihalla tai edes samassa pitäjässä, vaan n. 75 km päässä, niin ei sinne tule aina ihan tuosta vain lähdettyä jotain pientä tekemään... se on otettava aina päivä vapaaksi kaikesta muusta...

ja mistä 5 vuodesta pera8x puhui tuolla aikaisemmin, tuo on ollut mulla pian jo 15 vuotta projektina, jos ihan alusta asti lasketaan... (mersun 300E kori tuli kuvaan mukaan tosin vasta tuossa n. 5 vuotta sitten) ajalla ei vain mulle ole mitään merkitystä, 10 päivää tai 10 vuotta, ihan sama... itselleni/omaksi huvikseni minä sitä kuitenkin teen, en muille...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja dealer »

napa kirjoitti:...tuo farkku tuli hankittua lähinnä siksi, että ajattelin sen menevän sellaisella maltillisella 4-5 ltr:n kulutuksella, mutta ei se ainakaan tuolla yksilöllä näköjään onnistu :? "japanin kosto", eli mitsu L300 pakukin meni 7 ltr/100 km, vaikka sillä ajoi kuinka sattuu, niin on se nyt kumma, jos ei w124 250 monivena mene paljon vähemmällä
Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen että vanha mersu esikammiodieselillä menisi 4-5 litralla, etkö ole lainkaan lukenut esim. tätä foorumia ?
Kyllä se pari kolme litraa vähemmällä menee kuin vastaavat bensakoneiset eli rahallisesti kannattaa jo alle 10tkm vuotuisella ajolla, mutta nelosella alkaviin kulutuksiin ei päästä uudemmillakaan mersuilla.

Miksi yrität kertoa että mikä tahansa muu kuin dieselmersu meni niin ja niin vähällä, oli sitten kyse ducatosta tai bensamersusta tai nyt vanhasta mitsun pakusta ?
Jokseenkin jokainen lukija ymmärtää että 7 litran kulutus L300:lle on tietoista valehtelua, en ymmärrä mitä sillä ajetaan takaa.
L300 2,5D 1993 fuel consumption
City
24 mpg OR 9.8 L/100Km
Highway
29.4 mpg OR 8 L/100Km
Combined
27 mpg OR 8.7 L/100Km
eikä noihin :roll: varmaan päästä käytännössä.
Siekkinen kirjoitti:Ei tuon säätö välttämättä paljoa auta. Voi olla että joudut käymään kannen alla. 1½-2 kierrosta lisää niin on hyvä.
No kyllä tarkoitinkin koko pumppua, että saako siitä ruokaa, en pelkästään tuota päällä olevaa ruuvia :thumbup:
wiimax.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

dealer kirjoitti: Mistä ihmeestä olet saanut sellaisen käsityksen että vanha mersu esikammiodieselillä menisi 4-5 litralla, etkö ole lainkaan lukenut esim. tätä foorumia ?
Kyllä se pari kolme litraa vähemmällä menee kuin vastaavat bensakoneiset eli rahallisesti kannattaa jo alle 10tkm vuotuisella ajolla, mutta nelosella alkaviin kulutuksiin ei päästä uudemmillakaan mersuilla.
siitä, kun ne ainakin ennen meni, vaikka ei edes kovin aktiivisesti yrittänyt... w124 250 D meni ihan helposti 5.5 ltr/100 km kulutuksella tuossa -90 luvulla... niin miksi ei muka monivenaa saisi samaan tai hieman suuremmalla (se max. 5.9 ltr/100 km) kulutuksella menemään nyt 2010 luvulla :think: ja itsekkin kerroit, että diesel menee 2-3 ltr vähemmällä, kuin bensa, eli pitäis helposti mennä juuri tuolla 4-5 ltr:n kulutuksella (mulla bensa mersu vie sen 7 ltr/100 km, enkä ole edes ainoa, kavereiden omista menee moni myös, kun niiltä kyselee...)
dealer kirjoitti:Miksi yrität kertoa että mikä tahansa muu kuin dieselmersu meni niin ja niin vähällä, oli sitten kyse ducatosta tai bensamersusta tai nyt vanhasta mitsun pakusta ?
Jokseenkin jokainen lukija ymmärtää että 7 litran kulutus L300:lle on tietoista valehtelua, en ymmärrä mitä sillä ajetaan takaa.


jos te muut ette vain osaa, niin ei mun syy ole... minä en ole mikään kaahaaja tyyppi, kuten 90 % muista foorumin käyttäjistä tuntuvat olevan :think: (eli ohitellaan hullunlailla, vaikka perille ehtii kyllä ihan hyvin kaahilemattakin, usein jopa paljon paremminkin ja sitä max. 80 km/h ajaen...) pääsen minä sprintterilläkin (316 cdi) alle 8 ltr/100 km, vaikka muut väittää, että se vie aina vähintään sen 10 ltr/100 km... joka muuten taas haettiin tuosta pihasta trailerilla, kun halvaantui, että se siitä dieselien luotettavuudesta :lol: (taas lopetti kaasu toimimasta :evil: ) itse en sillä ollut matkassa, vaan kaveri oli menossa sitä katsastamaan ja kurvas sitten tähän meille, ettei tarvitse konttorin pihalla sitä yrittää elvyttää/jää keskustaan tien tukkeeksi... uhkasi viedä koko roskan paaliin, kun saman vian takia oli jo keväällä 3 kk valohoidossa ja kaikki boksit, kaasupolkimet ym. uusittiin siinä samalla... nyt se toimi taas muutaman kuukauden tuollaisella parin tonnin remontilla ja sama juttu :clap: että älkää helvetti alkako mun kuullen kehumaan mitään dieseleitä (ainakaan näitä uudempia, joissa ei voi paljan käsin mitään, kun vikavalo syttyy palamaan)

siinä kohtaa, kun mitsu L300 alkoi kuluttamaan yli 9 ltr/100 km, niin kannatti viimeistään tehdä suutinremppa ja taas mentiin sillä 7 ltr/100 km kulutuksella... ajoin silläkin kuitenkin yli 300 000 km, joten kyllä mulle aika hyvä käsitys sen kulutuksesta jäi...

tehtaan ilmoittamista kulutuksista on aina osaavan kuljettajan käsissä mahdollisuus nipistää litra tai joskus jopa enemmän, riippuen tapauksesta... kaahaja tyypit taas ei pääse edes niihin... suunnilleen jokaisen, joka ei pääse bensamersulla alle 10 ltr/100 km kulutuksella, sais viedä saunan taa ja antaa niskalaukauksen, koska se kertoo jo niin paljon siitä ajotyylistä :twisted:

edit: mikään tai kukaan ei saa mua nostamaan tuolla maantiellä nopeutta siitä, mitä itse olen päättänyt ajaa :twisted: jos joku alkaa hiillostamaan, niin sitten ensin 10 km/h nopeutta pois ja jos se ei vielä riitä, niin sitten toiset 10 km/h jne. jos ei siitä tajua, että ohi vaan, niin sitten kokeillaan jarruttamista... ja ihan sama onko rekka vai h-auto takana...älkää siis missään tapauksessa jääkö sinne perään roikkumaan/tulko liian lähelle, saatan vetää liinat kiinni ihan varoittamatta... peräänajaja maksaa, koska ei 5 m tai alle ole mikään hyväksyttävä turvaväli/ajoneuvojen etäisyys 80 km/h nopeuksissa... pari kertaa olen tehnyt tuo poliiseillekin, kun tulivat siihen "tappituntumalle"...

edit2: 90-95 % ajoneuvojen liian suuresta kulutuksesta johtuu siitä kusipäisestä ajotyylistä, eli hosutaan huhdotaan siellä ratin takana, kuin heikkomieliset... ja vain 5-10 % liian suuresta kulutuksestä löytyy syy ajoneuvon teknisestä kunnosta... ja mistä vitusta tämä yleinen luulo/käytäntö on suomeen pesiytynyt, että oikea nopeus tiellä on se rajoitus +20 km/h siihen päälle :shock: se rajoituksessa oleva luku on jumalauta se max. nopeus, mitä voidaan ajaa erittän hyvissä olosuhteissa...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Minä ainakin ohitan erittäin törkeästi esim. ne kesällä kaatopaikansuoralla 90kmh köröttelevät mongoloidit :D
S124 300TE
W124 300D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

S202 kirjoitti:Minä ainakin ohitan erittäin törkeästi esim. ne kesällä kaatopaikansuoralla 90kmh köröttelevät mongoloidit :D
ja maksat siitä sitten ylimääräistä "veroa" valtiolle lisääntyneenä kulutuksena ja pahimmassa tapauksessa sakkoina :wink:

no, nämä nyt on näitä omia valintoja hyvin pitkälle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja dealer »

napa kirjoitti:w124 250 D meni ihan helposti 5.5 ltr/100 km kulutuksella tuossa -90 luvulla... niin miksi ei muka monivenaa saisi samaan tai hieman suuremmalla
Minulle on tullut sellainen käsitys (omien kokemusten kautta) että vanhoista mersuista vähimmällä menee juuri "kapeakantinen" 250D.
Moniventtiili 250D:tä ei ole manuaalivaihteisena ollut itsellä, automaatti kulutti muistaakseni 6,5-7.
napa kirjoitti:että älkää helvetti alkako mun kuullen kehumaan mitään dieseleitä (ainakaan näitä uudempia, joissa ei voi paljan käsin mitään, kun vikavalo syttyy palamaan)
Sitä samaa h*levettiä se on bensakoneenkin kanssa jos niikseen sattuu, siis niissä uudemmissa :D
wiimax.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

dealer kirjoitti:
napa kirjoitti:w124 250 D meni ihan helposti 5.5 ltr/100 km kulutuksella tuossa -90 luvulla... niin miksi ei muka monivenaa saisi samaan tai hieman suuremmalla
Minulle on tullut sellainen käsitys (omien kokemusten kautta) että vanhoista mersuista vähimmällä menee juuri "kapeakantinen" 250D.
Moniventtiili 250D:tä ei ole manuaalivaihteisena ollut itsellä, automaatti kulutti muistaakseni 6,5-7.
siksi minäkin tuon 250 otin, enkä 200 tai 300, kaiken järjen mukaan 250 monivena pitäis olla vieläkin pihimpi, kuin 250 kapeakantinen... ja jos sulla on mennyt 250 monivena 6.5-7 ltr, niin miksi ei muilla voisi mennä :? viikko sitten tuo oma vei 8.2 ltr/100 km ja silloin kyllä meni hermot tuohon kulutukseen ja päätin, että jotain sille pitää alkaa tehdä... eikö tuo 8.2 ltr/100 km ole myös sinun mielestä liikaa tuolle...

tässähän on siis tarkoitus saada se kulutus alle 6 ltr/100 km "taloudellisuusajoa" suorittamalla, niin silloin tietää että kaikki on ok. tekniikan puolesta (vaihteisto, perä, vierintävastukset ym. on siis taatusti silloin kuten kuuluukin, eikä niiden takia kuluteta turhaan polttoainetta...) ja loppu riippuu ajotyylistä... sitten kun siirtyy ajamaan normaali ajoa, niin kulutus luultavasti hyppää 6 ltr:n päälle pakostakin... (talvella pienet tyhjäkäynnit ym. siihen sitten päälle...)
dealer kirjoitti:
napa kirjoitti:että älkää helvetti alkako mun kuullen kehumaan mitään dieseleitä (ainakaan näitä uudempia, joissa ei voi paljan käsin mitään, kun vikavalo syttyy palamaan)
Sitä samaa h*levettiä se on bensakoneenkin kanssa jos niikseen sattuu, siis niissä uudemmissa :D
tästä ollaan kyllä ihan samaa mieltä...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ittellä menee toi 605 tbo pikkukopassa automaatti jatkeena 2,87 perällä matkavoittosessa ajossa alle 7 ja seka ajossa alle 8 ja kaasua tulee polettua erittäin paljon :mrgreen: :lol: eli kiihdyttelen ja ohittelen....... laskussa tosin on heittoa kun mittarissa on satkun vauhdissa 18km/h heittoa :lol:
w201 om605
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

jekku90 kirjoitti:laskussa tosin on heittoa kun mittarissa on satkun vauhdissa 18km/h heittoa :lol:
kumpaan suuntaan :think: jos se näyttää liian vähän, niin sittenhän se kuluttaa ihan maltillisesti (n. -20% laskettuun nähden), vai näyttääkö se liian paljon, silloin tilanne on aika kaoottinen jo tuon kulutuksen kannalta...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

dealer kirjoitti:
Siekkinen kirjoitti:Ei tuon säätö välttämättä paljoa auta. Voi olla että joudut käymään kannen alla. 1½-2 kierrosta lisää niin on hyvä.
No kyllä tarkoitinkin koko pumppua, että saako siitä ruokaa, en pelkästään tuota päällä olevaa ruuvia :thumbup:
Vai niin :lol: kyllä siitä sen verran saa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18280
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja dealer »

eikö tuo 8.2 ltr/100 km ole myös sinun mielestä liikaa tuolle...
On on, käytä jossain dieselpajalla joka ottaa pumpun irti, säätää penkissä ja ajoittaa kohdalleen. Ei se muuten tuosta kummene. Ketjun voi vaihtaa samalla niin on varmasti nokatkin just kohdallaan.
wiimax.fi
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

näyttää liikaa 18km/h :wave: tosin ajotyyli on kyllä aika epä taloudellinen :lol:
mutta eikö näihin rakkineisiin lisätä tehoa sitä varten että sitä myös käytetään :twisted:
järjen kanssa tietysti :angel:
w201 om605
xr
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1225
Liittynyt: Ti 06.07.2004 01:08
Paikkakunta: Eteläpohjanmaa

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja xr »

napa olikos se automaatti se sun 250 jos on niin litran enempi vie väkisinkin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

xr kirjoitti:napa olikos se automaatti se sun 250 jos on niin litran enempi vie väkisinkin
on on... ja vielä rikkinäisellä sellaisella :D olo on välillä, kuin ajelis transbrake päällä, eli ei sitten rullaa auto yhtään turhia (pakki paskana, mutta pääsen ajelemaan, kun ei vain tarvitse ylämäkeen peruutella...) laatikossa on pakko pitää niin paljon öljyä, kuin mitä siellä pysyy, ettei valu huohottimesta yli :lol: ei vain ole ollut vielä mitään motivaatiota vaihtaa tuota laatikkoa :oops:

välillä taas toimii kuin ajatus :?

lisäksi sitten vielä tuo perä, joka on laitettu ihan täyteen jonkun edellisen omistajan/huoltajan toimesta (luultavasti paksuinta peräöljyä mitä on löytynyt, koska kuumanakin se valui aika heikosti sieltä tarkistus propusta) ja pinjonin laakerilla on ainakin sellaisen 5 mm klappia joka suuntaan :P että siltä pohjalta...

edit: nämä reunaehdot huomioon ottaen, en pidä mitenkään mahdottomana, että saisin tuon kulkemaan omalla ajotyylillä alle 6 tr/100 km "sekalaista", kunhan nuo 2 mainittua vikaa/puutetta on poistettu... (peräksi tekis mieli kokeilla vaihtaa 2.87, joka tuntuu paljon paremmalta tuohon vakio 3.27 verrattuna...)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

Nyt vähän napa vähemmäksi sitä paskanpuhumista. Laatikko täynnä öljyä, perä täynnä öljyä ja vielä laakerissakin joka suuntaan 5mm välys. 5 miljoonaa km autolla (vähintään) ja kilometrikaupalla lapiolla ojaa. Nevalla 15 tuntisia päiviä lukematon määrä. Toisaalta et tee mitään kapinoit verottajaa vastaan. Rajoita ny vähän jo! :lol: :lol:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

S202 kirjoitti:Nyt vähän napa vähemmäksi sitä paskanpuhumista. Laatikko täynnä öljyä, perä täynnä öljyä ja vielä laakerissakin joka suuntaan 5mm välys. 5 miljoonaa km autolla (vähintään) ja kilometrikaupalla lapiolla ojaa. Nevalla 15 tuntisia päiviä lukematon määrä. Toisaalta et tee mitään kapinoit verottajaa vastaan. Rajoita ny vähän jo! :lol: :lol:
ajele tänne seinäjoelle vaikka heti huomenaamusta ja totea itse tilanne... kaikki mitä kerroin tuosta vaihteisto ja perätilanteesta on 100 % totta...

mutta tuo autohan onkin jostain sieltä teiltäpäin lähtenyt kiertoon tuossa alkuvuodesta (käsittääkseni jostain sydänmaan suunnilta...) ettet vain olisi sinä jotenkin tuohon sekaantunut, kun on niin saatanan kepulisti korjailtu :evil:
Viimeksi muokannut napa, La 06.10.2012 00:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
M4ketech
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 15.09.2011 01:44
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja M4ketech »

Hetkinen, nyt olis hommat edessä mutta siis vetävät kierrokset = tuo maksimikierrosten ruuvi ?
Mersu on auto ja muut ajoneuvoja tai liikkumiseen tehtyja kapistuksia.

Nykyinen: W202 180 -95 Ex: W124 200D -88, W124 200D -94, W124 230E -89, W124 200 bensa -88.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

M4ketech kirjoitti:Hetkinen, nyt olis hommat edessä mutta siis vetävät kierrokset = tuo maksimikierrosten ruuvi ?
ei ole, max. kierrosten ruuvista säädetään max. kierrokset, mitä kone kiertää paikallaan... vetävät kierrokset säädetään siitä torque capsulista, joka on siinä max. kierrosten ja syöttöruuvin välissä, eli toinen alhaalta lukien... mutta älä satu siihen, jos olet ensimmäistä kertaa pumpun kimpussa, ellet ole ihan varma mitä teet/haluat koneen tekevän... se on enemmän kokeneempien juttuja (siis se, että se puretaan ja shimmataan prikkojen avulla uusiksi)... kyllä sitä varovasti ruuvailla voi siihen rajalle, ettei kierrokset jää huutamaan kaasun painamisen jälkeen... sitten vasta kunnon säätö sille, jos vetävät ei tunnu millään riittävän, niin ala sitä säätämään (jäykistämään jousta)
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5567
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja S202 »

napa kirjoitti:
S202 kirjoitti:Nyt vähän napa vähemmäksi sitä paskanpuhumista. Laatikko täynnä öljyä, perä täynnä öljyä ja vielä laakerissakin joka suuntaan 5mm välys. 5 miljoonaa km autolla (vähintään) ja kilometrikaupalla lapiolla ojaa. Nevalla 15 tuntisia päiviä lukematon määrä. Toisaalta et tee mitään kapinoit verottajaa vastaan. Rajoita ny vähän jo! :lol: :lol:
ajele tänne seinäjoelle vaikka heti huomenaamusta ja totea itse tilanne... kaikki mitä kerroin tuosta vaihteisto ja perätilanteesta on 100 % totta...

mutta tuo autohan onkin jostain sieltä teiltäpäin lähtenyt kiertoon tuossa alkuvuodesta (käsittääkseni jostain sydänmaan suunnilta...) ettet vain olisi sinä jotenkin tuohon sekaantunut, kun on niin saatanan kepulisti korjailtu :evil:
Ei ole. Tämä on niin konservatiivista corolla-aluetta että täälä mitään mersuja ole :lol:
S124 300TE
W124 300D
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Tämäkin hieno topiikki meni huumoriaosastokelpoiseksi, kiitos siitä :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Tämäkin hieno topiikki meni huumoriaosastokelpoiseksi, kiitos siitä :lol:
ainut mikä täällä olis tuota huumori osastoa, niin ne sun täysin väärää tietoa sisältävät pumpun ruuvaus ohjeet topikin alussa :x mutta koska kyse on niinkin vakavasta aiheesta, niin ei niitä pysty oikein huumorillakaan ottamaan... pakko niitä on lähteä oikomaan...

miten hitossa sä olet voinut päästä jollain apukoululaisen älykkyydellä "tekusta" läpi... no, suomen koulutusjärjestelmän tuntien, se ei kyllä ole uutta :problem:
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Mesemies89
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1606
Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
Paikkakunta: Turku

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja Mesemies89 »

napa kirjoitti:
veskola kirjoitti:Tämäkin hieno topiikki meni huumoriaosastokelpoiseksi, kiitos siitä :lol:
ainut mikä täällä olis tuota huumori osastoa, niin ne sun täysin väärää tietoa sisältävät pumpun ruuvaus ohjeet topikin alussa :x mutta koska kyse on niinkin vakavasta aiheesta, niin ei niitä pysty oikein huumorillakaan ottamaan... pakko niitä on lähteä oikomaan...

miten hitossa sä olet voinut päästä jollain apukoululaisen älykkyydellä "tekusta" läpi... no, suomen koulutusjärjestelmän tuntien, se ei kyllä ole uutta :problem:
Joku on aina pikkusen toista nokkelampi joko tiedoissa tai taidoissa. Älykkyydellä tässä asiassa ei ole kysymys.
Veskola kuin kaikki muutkin tekniikkaa pähkäilevät, ovat jonkin sortin uteliaita teknokraatteja.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Niin ja vieläpä kohtuu kiitettävillä papereilla, mahtaa se syödä miestä siellä turvesuolla :lol:
Lisää tietoa: www.skg.fi
JuhoL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 240
Liittynyt: La 12.08.2006 18:47
Paikkakunta: Jkl

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

napa kirjoitti:
veskola kirjoitti:Tämäkin hieno topiikki meni huumoriaosastokelpoiseksi, kiitos siitä :lol:
ainut mikä täällä olis tuota huumori osastoa, niin ne sun täysin väärää tietoa sisältävät pumpun ruuvaus ohjeet topikin alussa :x mutta koska kyse on niinkin vakavasta aiheesta, niin ei niitä pysty oikein huumorillakaan ottamaan... pakko niitä on lähteä oikomaan...

miten hitossa sä olet voinut päästä jollain apukoululaisen älykkyydellä "tekusta" läpi... no, suomen koulutusjärjestelmän tuntien, se ei kyllä ole uutta :problem:
Napa on kylän kovin bensan rakentaja, joka tietää myös diisseleistä kaiken. :lol:
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja napa »

veskola kirjoitti:Niin ja vieläpä kohtuu kiitettävillä papereilla, mahtaa se syödä miestä siellä turvesuolla :lol:
ei syö... mulle koulutuksella/papereilla ei ole vitunkaan väliä... jos on lusikalla annettu, niin ei voi kauhalla vaatia, vaikka kuinka kävis koulua tai sais millaiset paperit tahansa... mun usko suomalaiseen koulutusjärjestelmään/titteleihin ym. meni viimeistään siinä vaiheessa lopunkin (ei se nyt kovin suurta kyllä ollut aikaisemminkaan...), kun piti kädestä pitäen näyttää keskussairaalan synnytysosaston apulaisylilääkärille, kuinka ne niiden laitteet toimii/miten niitä yleensä tulkitaan :evil: ei kettu tästä voi tulla mitään, jos autonasentajan koulutuksella (se on se mun "viralinen" titteli kai :think: ) näyttää tietävän paremmin lääkärin hommista, kuin lääkärit itse :shock: ja samaa paskaa se on näyttänyt olevan alalla, kuin alalla...

nevallahan mä pääasiassa oleilen siksi, ettei tarvitse olla teidän "tavis idioottien" kanssa missään tekemissä normaali elämässä... mä meen mielummin vaikka maailman persiiseen, kunhan ei vain tarvitse olla teidän kanssa missään tekemissä :D (te jotka luulette olevanne/tietävänne jotain, vaikka käytännössä ei tiedetä asioista yhtään enempää, kuin sika pohjantähdestä :evil: )

tiedän, että mulla on ongelma, mutta kun en voi mitenkään taantua keskiverto älykkään tasolle (voisin tietysti yrittää ryypätä aivot pellolle, niin kuin suurin osa suomalaista tekeekin, mutta kun ei sekään olisi oikein "älykäs" ratkaisu...), niin tälläistä perkelettä se elämä sitten on :thumbdown: kun näkee asiat niin paljon eritavalla, niin eihän siitä tule kuin konflikteja...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Ruiskutuspumpun säätäminen

Viesti Kirjoittaja veskola »

Olen ihan samaa mieltä, että sillä 20 vuoden takaisella paperilla voi pyyhkiä hanuria ihan kuten sillä sinun autonasentajan paperilla. Nykyään vaikuttavat ja pätevät vain viimepäivien teot, ei pölyyntyneet paperit. Niin että ei sinunkaan tartte sitä kadehtia, kun se pitää näköjään aina aika ajoin kaivaa esiin :lol:

Hienoa että jatketaan tällä huumoriosiolla edelleen :thumbup:
Lisää tietoa: www.skg.fi
Vastaa Viestiin