300TD
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 28.06.2011 19:22
- Paikkakunta: Hankasalmi
300TD
Poika osti tuonlaisen mesen. Nyt on epäilys, että kansipahvi vuotaa.
Millainen projekti se on vaihtaa? Ja mitä kaikkia siinä kannattaa vaihtaa samalla?
Millainen projekti se on vaihtaa? Ja mitä kaikkia siinä kannattaa vaihtaa samalla?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 28.06.2011 19:22
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: 300TD
Niin kuulema hiukan tihkuu öljyä. En toki ole itse koko myllyä vielä nähnyt, mutta minua ärsyttää sellaiset öljyn tiputtelijat.. 
Mutta odotetaanhan vielä, kun pääsee sitä tutkimaan...

Mutta odotetaanhan vielä, kun pääsee sitä tutkimaan...
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 28.06.2011 19:22
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: 300TD
No joo.. Moottorin takaosasta jostakin tihkuu öljyä.
Sitten kysymys. Miten kattoluukun saisi pelaamaan? Se olisi asiassa ykköstilalla.
Sitten kysymys. Miten kattoluukun saisi pelaamaan? Se olisi asiassa ykköstilalla.
Re: 300TD
mikähän sitä kattoluukkua vaivaa? kait se alkaa pelaan, kun painaa oikeesta napista joko auki, tai kiinni.. pieni vianselostus olis paikallaan, niin olis helpompi antaa korjausvinkkiä. mahdollisia vikakohteita kun tuntuu olevan aika paljon.Mese200 vm-87 kirjoitti:No joo.. Moottorin takaosasta jostakin tihkuu öljyä.
Sitten kysymys. Miten kattoluukun saisi pelaamaan? Se olisi asiassa ykköstilalla.
-kattoluukun nappi hapetunu. ei siis anna käskyä.
-kattoluukun napin piuhat poikki. ei anna käskyä.
-kattoluukun vaijerit poikki. moottori kyllä pyörii, mutta mitään ei tapahdu.
-kattoluukun moottorin hammaspyörältä menny hampaat sileek. moottori kyllä pyörii, mutta mitään ei tapahdu.
-kattoluukun moottorilta hiilet kulunu loppuun. mitään ei tapahdu.
-luukku kyllä toimii, mutta ei pysähdy niihin asentoihin, mihin pitäis. raja-arvot hukassa.
tossa nyt alkuunsa mahdollisia vikakohteita.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 28.06.2011 19:22
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: 300TD
No joo enpä sitä nyt ennättänyt diagnosoimaan sen paremmin.
Mutta lähinnä tuli mieleen, että jos löytäisi toimivan kattoluukun romutamolta, niin vaihtaisi koko roskan.
Tämä ilmeisesti on vuotanut.
Mutta lähinnä tuli mieleen, että jos löytäisi toimivan kattoluukun romutamolta, niin vaihtaisi koko roskan.
Tämä ilmeisesti on vuotanut.
Re: 300TD
Kannattanee vaihtaa ensin venakopan tiiviste. Olen antanut itselleni ymmärtää että näissä on terästiiviste kannen välissä...Mese200 vm-87 kirjoitti:No joo.. Moottorin takaosasta jostakin tihkuu öljyä.
- Pakardinen
- Mersumies
- Viestit: 3168
- Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
- Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo
Re: 300TD
Riippuu koneesta. 603:ssa on pahvitiiviste ja 606:ssa pelti.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 14
- Liittynyt: Ti 28.06.2011 19:22
- Paikkakunta: Hankasalmi
Re: 300TD
No nyt olen sen verran ennättänyt autoa nähdä, että moottorin kylki on öljyssä kannen alapuolelta melko totaalisesti. Jotenkin on sellainen tuntuma, että todellakin kansipahvi vuotaa.
Tiiviste maksaa noin 70 egeä, mutta mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla, jos sen avaa?
Mikä on kiristysmomentti ja järjestys?
Vaikuttaako muuten sellainen vuoto öljynpaineeseen, kun se minusta tippuu liikaa tyhjäkäynnillä?
Se kattoluukkuhomma taitaapi muuten olla viisainta vaihtaa koko hemmetin paketti.
Tiiviste maksaa noin 70 egeä, mutta mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla, jos sen avaa?
Mikä on kiristysmomentti ja järjestys?
Vaikuttaako muuten sellainen vuoto öljynpaineeseen, kun se minusta tippuu liikaa tyhjäkäynnillä?
Se kattoluukkuhomma taitaapi muuten olla viisainta vaihtaa koko hemmetin paketti.
Re: 300TD
Kerran kun kannen nostaa pöydälle nii vaihtaa ainakin venttiilin ohjurien kumit. Jos ohjareissa väljää nii sitten nekin. Kannelle tietenkin suoristus+koeponnistus.
Kattoluukku taitaa olla kuitenkin helpompi remppailla vaihtamalla ehjiä osia, melko iso rojekti on purkaa kokonaan pois...
Kattoluukku taitaa olla kuitenkin helpompi remppailla vaihtamalla ehjiä osia, melko iso rojekti on purkaa kokonaan pois...
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: 300TD
Koko yläpään tiivistesarja uusiksi (reilu satanen hintaa), uudet pultit ja ne venttiilivarren kumit. Vaihtohomma on helppo ja autoja enemmän laittaneella menee muutama tunti kun tietää mitä tekee plus tietenkin koneistusaika. Voi vaikuttaa öljynpaineeseen jos vuotaa jakokoppaan mutta sitten kyllä nostimetkin pitäis ääntä. Itselle kun vaihoin niin käytin näitä momentteja: 1. 25-30Nm 2. 40Nm 3. 90 astetta 4. 10-15 min odottelu 5. 90 astetta. Järjestyksestä varmaankin löytyy kuva googlesta ja usein myös kannentiivisteen paketissa on kuva.Mese200 vm-87 kirjoitti:No nyt olen sen verran ennättänyt autoa nähdä, että moottorin kylki on öljyssä kannen alapuolelta melko totaalisesti. Jotenkin on sellainen tuntuma, että todellakin kansipahvi vuotaa.
Tiiviste maksaa noin 70 egeä, mutta mitä muuta kannattaisi vaihtaa samalla, jos sen avaa?
Mikä on kiristysmomentti ja järjestys?
Vaikuttaako muuten sellainen vuoto öljynpaineeseen, kun se minusta tippuu liikaa tyhjäkäynnillä?
Se kattoluukkuhomma taitaapi muuten olla viisainta vaihtaa koko hemmetin paketti.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: 300TD
kattoluukun vaihtaminen on ymmärtääkseni kohtuu iso projekti. kattoverhoiluita myöden joutuu purkaan yms. melkein ennemmin korjaa sen vanhan.
kansiremontissa laittaisin ainakin uudet pultit, kannen oikasu ja yläpääntiivisteet. silmämääräsesti sitten kattelee muuten, että mitä kaikkea tarvii laittaa. kansipahvin mukana tulee momentit ja kiristysjärjestys.
kansiremontissa laittaisin ainakin uudet pultit, kannen oikasu ja yläpääntiivisteet. silmämääräsesti sitten kattelee muuten, että mitä kaikkea tarvii laittaa. kansipahvin mukana tulee momentit ja kiristysjärjestys.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: 300TD
Sieltä kattoluukun reiän etunurkista menee vedenpoistoletkut sinne jonnekkin pyöränkoteloon a-pilaria pitkin ja jos ne letkut on tukossa niin alkaa tulvia sisällä. Tai toinen mahollisuus on että niitten letkujen lähtöpilli on ruostunut puhki ja letku irronnut kokonaan. Näin oli käynyt itsellä.jamppa kirjoitti:Kattoluukun vuotaminen aihetuu yleensä siitä.että vedenpoisto reijät tukossa.
Aloittaisin siitä kattoluukku remontin
T Jamppa
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103