Tämä on ensimmäinen viestini tänne, joten antakaa anteeksi pienet asiavirheet sekä kirjoitusasun puutteet. Kärsin lievästä lukihäiriöstä joten välistä saattaa puuttu sanoja ja tavuja vaikka tarksitan tekstin ainakin kolmeen kertaan
Tilanne on seuraavanlainen:
Sain tuossa kuusamosta W123:n 220 diisselikoneella ja auto ei ole rekisterissa mutta siirtokilven turvin auto ajettiin melkein ouluun asti, jossa siis asun ja viimeiset 60km se hinattiin kun kone levis. Itse en ole varma mitä tapahtui koska en itse ollut matkalla mukana mutta epäilykseni ovat kohdistuneet hirttyneisiin venttiileihin sillä koneella ei oltu ajeltu muutamaan vuoteen yli 20km lenkkejä. Auto on muuten alunperin ollut kuhmossa taksina ja siinä on ihan oikea taksin kojelauta. Jarrut ja alusta yms. tekniikka on "katsastus" kunnossa joten sen vuoksi ajattelin pitää auton ja ottaa sen käyttööni. Mersujen kanssa olen täysin "newbie" mutta muita autoja on vähän laitellut korin korjausta ja vähän koneitakin rassailtu.
No mutta jokatapauksessa ajattelin laittaa tilalle bensakoneen kun kori on muuten ihan siedettävässä kunnossa ja pienellä laitolla saattaisin saada siitä jopä hyvän näköisenkin
Kyselisin siis että minkälainen bensakone
kyseiseen autoon sopisi ilman mitään erikoisen suuria muutostöitä ja mikä olisi hyvä hinta-laatu suhteeltaan.
Itsehän elän käsityksessä että melkein jokainen bensakone vuoteen 96 asti sopisi siihen mutta luultavasti olen erittäin väärässä korjatkaa siis epätietoisuuteni.
KePö:ssä oli myytävänä edullinen 190 mersun 2 litranen kone jossa oli konevika niin kysyisin mikä on tyypillisin vikaantumisen syy kyseisessä koneessa?
Laakereiden vaihtaminen yms. kyllä onnistuu jos ei minulta niin isältäni.
Eri asia on taas sitten että kuinka kalliita varaosat kyseiseen koneeseen ovat., tämä on kysyvä lause.
Löysin myös 230 TE kone vm. -83. Mikäs se tämmönen on? kun en ole aikasemmin edes kuullutkaan.
Voi myös kertoa tientenkin että mitä mahdollisia muutostöitä joutuu tekemeen ja ilman muuta saa tarjota käypää ja mielellään edullista konetta.
-Risto