Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
- peltsi2323
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 05.08.2012 23:30
Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Lukuisten Audien jälkeen ( ja paljon muita kulkineita ) siiirrytiin ainakin hetkellisesti MB osastolle, CLS:n kanssa. Autohan on todella hieno ja erottuu edukseen massasta, alusta saisi omaan makuun olla hieman jäykempi A6:sen / S-Lineen tottuneella. Ensimmäiset kolme tuhatta kilometriä mennyt opetellessa ja totutellessa. Auto 350:nen, bensaa kuluu sekalaisesti aika tarkaan 10l / 100km eli olen ihan tyytyväinen lukemaan, kuitenkin 272hp ja 1730kg liikuteltavaa. Autolla ajettu 160tkm.
Nyt pienenä "huolen aiheena" on vaihteiston muutamat nykäisyt, sinänsä vaihteiston toiminta on ollut moitteetonta, mutta noin 50km/h nopeudessa rauhallisesti ajettaessa tulee joskus ylimääräinen nykäisy, sekä noin 20km/h ajettaessa esim ympyrään tulee vastaava nykäisy. Ajettu siis 160tkm enkä huoltokirjasta löytänyt merkintää öljyn vaihdolle, MB huollossa tehty aina, auto tuotu suomeen 2011 syksyllä.
Eli kysymys kuuluu parantuuko nuo vaivat öljyjen vaihdolla, onko parempaa tietoa tai kokemusta MB laatikoista, 7 vaihteisesta.
Paikallinen MB huolto ilmoitti hinnaksi öljyjen ja suodattien vaihdolle 280€.
Nyt pienenä "huolen aiheena" on vaihteiston muutamat nykäisyt, sinänsä vaihteiston toiminta on ollut moitteetonta, mutta noin 50km/h nopeudessa rauhallisesti ajettaessa tulee joskus ylimääräinen nykäisy, sekä noin 20km/h ajettaessa esim ympyrään tulee vastaava nykäisy. Ajettu siis 160tkm enkä huoltokirjasta löytänyt merkintää öljyn vaihdolle, MB huollossa tehty aina, auto tuotu suomeen 2011 syksyllä.
Eli kysymys kuuluu parantuuko nuo vaivat öljyjen vaihdolla, onko parempaa tietoa tai kokemusta MB laatikoista, 7 vaihteisesta.
Paikallinen MB huolto ilmoitti hinnaksi öljyjen ja suodattien vaihdolle 280€.
Viimeksi muokannut peltsi2323, Pe 21.09.2012 23:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: To 22.09.2005 20:47
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
.
Viimeksi muokannut Jari Haikara, Pe 28.09.2012 20:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Onnea nätille autovalinnalle!peltsi2323 kirjoitti:Lukuisten Audien jälkeen ( ja paljon muita kulkineita ) siiirrytiin ainakin hetkellisesti MB osastolle, CLS:n kanssa. Autohan on todella hieno ja erottuu edukseen massasta, alusta saisi omaan makuun olla hieman jäykempi A6:sen / S-Lineen tottuneella. Ensimmäiset kolme tuhatta kilometriä mennyt opetellessa ja totutellessa. Auto 350:nen, bensaa kuluu sekalaisesti aika tarkaan 10l / 100km eli olen ihan tyytyväinen lukemaan, kuitenkin 272hp ja 1730kg liikuteltavaa. Autolla ajettu 160tkm.
Nyt pienenä "huolen aiheena" on vaihteiston muutamat nykäisyt, sinänsä vaihteiston toiminta on ollut moitteetonta, mutta noin 50km/h nopeudessa rauhallisesti ajettaessa tulee joskus ylimääräinen nykäisy, sekä noin 20km/h ajettaessa esim ympyrään tulee vastaava nykäisy. Ajettu siis 160tkm enkä huoltokirjasta löytänyt merkintää öljyn vaihdolle, MB huollossa tehty aina, auto tuotu suomeen 2011 syksyllä.
Eli kysymys kuuluu parnatuuko nuo vaivat öljyjen vaihdolla, onko parempaa tietoa tai kokemusta MB laatikoista, 7 vaihteisesta.
Paikallinen MB huolto ilmoitti hinnaksi öljyjen ja suodattien vaihdolle 280€.
Ilman muuta nykäykset ovat ylimääräisiä. Öljyt pitäisi vaihtaa 60 000 km välein; jos pidempi aika, niin huuhtelemalla. Vaatii testerin+osaamista, että saa lämmöt ja öljypinnan korkeuden oikein. Eli öljynvaihtoon pikimiten...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- peltsi2323
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 05.08.2012 23:30
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
No niin, aika varattu öljyn vaihdolle, tuli sopivasti 50€ etukuponki MB huoltoon.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Jos ei nykimiset lopu niin yhteys kuusenalle...peltsi2323 kirjoitti:No niin, aika varattu öljyn vaihdolle, tuli sopivasti 50€ etukuponki MB huoltoon.

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 310
- Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Oikeaa asiaa...SprinterW903 kirjoitti:Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
itsellä on omassa mallivuosi 2007 7 G askissa roppu turbiinissa; se myös tyhjäämällä vaihtuu jo valtaosa öljystä (kuuleriin ja letkuihin jää vielä). Esim. oulun veholla on nykyään vasittu öljynvaihtokone, jolla on helppo ja nopea vaihtaa koko 7 G öljytilavuus. Ovh hinta on sikamainen koko öljytilavuuden vaihdolle, mutta ainakin pitkänlinjan työnjohtajien kanssa on mahdollista päästä liki kohtuulliseen hintasopuun. Etuna riskittömyys työläämpään huuhtelumenetelmään, jossa on epäonnistuessaan riski kuivakäyntiin. Ylivieskassa diilerillä ja akilla on myös rutiinia 7 G askin kunnolliseen öljynvaihtoon... ketjun aloittaja taisi olla kuitenkin etelän lihapatojen miehiä.
Tämä laatikon opettaminen staarilla on varsinkin kuristamattomissa V 6 CDI autoissa taitavasti tehtynä tärkeää; itsellä toimii 7 G erittäin mieluisasti.
PS. Kaverini vaihtoi vasta jäykemmän street - alustasarjan omaan vm 2006 CLS: ään ja on kovin tyytyväinen... hän osti sarjan oulusta Paakkarilta.
PSPS. Takavedot hyvin tarkkoja laadukkaalle pyöränsuuntaukselle uraisilla sianselkä-teillämme; keula pitäisi osata laittaa sopivasti telemarkkiin ja taakse epäkeskopultteja... pohjoisessa tiedän taitavia säätäjiä, mutta etelän taitavat sepät ei ole minun tiedossa.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
7g laatikon kohdalla on vielä tärkeämpää ettäKylmänraudanseppä kirjoitti:Oikeaa asiaa...SprinterW903 kirjoitti:Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
itsellä on omassa mallivuosi 2007 7 G askissa roppu turbiinissa; se myös tyhjäämällä vaihtuu jo valtaosa öljystä (kuuleriin ja letkuihin jää vielä). Esim. oulun veholla on nykyään vasittu öljynvaihtokone, jolla on helppo ja nopea vaihtaa koko 7 G öljytilavuus. Ovh hinta on sikamainen koko öljytilavuuden vaihdolle, mutta ainakin pitkänlinjan työnjohtajien kanssa on mahdollista päästä liki kohtuulliseen hintasopuun. Etuna riskittömyys työläämpään huuhtelumenetelmään, jossa on epäonnistuessaan riski kuivakäyntiin. Ylivieskassa diilerillä ja akilla on myös rutiinia 7 G askin kunnolliseen öljynvaihtoon... ketjun aloittaja taisi olla kuitenkin etelän lihapatojen miehiä.
Tämä laatikon opettaminen staarilla on varsinkin kuristamattomissa V 6 CDI autoissa taitavasti tehtynä tärkeää; itsellä toimii 7 G erittäin mieluisasti.
PS. Kaverini vaihtoi vasta jäykemmän street - alustasarjan omaan vm 2006 CLS: ään ja on kovin tyytyväinen... hän osti sarjan oulusta Paakkarilta.
Öljyt on oikean lämpöiset tarkistuksessa/täytössä,
Öljyn vaihto"huuhtelu" kone näppärä
Sen ainoa huono puoli tuohon toiseen huuhtelu
vaihto syteemin verrattuna on että ilman lisä
vaivaa ei huuhdo yhtä tarkasti kaikkia paikkoja missä öljy
normalisti kiertää,
Etelästä löytyy tarvitava rutiini homman ainakin kuusenalta

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Lämpötilasta oli puhetta jo aiemmin; eli 40 tai 45 c astetta öljyn lämpötila, riippuen ko tapauksesta; silloin määritetään oikea öljypinnan korkeus. Sitä ennen on hyvä käyttää joka vaihde päällä, että ilmautuu.CDI203 kirjoitti:7g laatikon kohdalla on vielä tärkeämpää ettäKylmänraudanseppä kirjoitti:Oikeaa asiaa...SprinterW903 kirjoitti:Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
itsellä on omassa mallivuosi 2007 7 G askissa roppu turbiinissa; se myös tyhjäämällä vaihtuu jo valtaosa öljystä (kuuleriin ja letkuihin jää vielä). Esim. oulun veholla on nykyään vasittu öljynvaihtokone, jolla on helppo ja nopea vaihtaa koko 7 G öljytilavuus. Ovh hinta on sikamainen koko öljytilavuuden vaihdolle, mutta ainakin pitkänlinjan työnjohtajien kanssa on mahdollista päästä liki kohtuulliseen hintasopuun. Etuna riskittömyys työläämpään huuhtelumenetelmään, jossa on epäonnistuessaan riski kuivakäyntiin. Ylivieskassa diilerillä ja akilla on myös rutiinia 7 G askin kunnolliseen öljynvaihtoon... ketjun aloittaja taisi olla kuitenkin etelän lihapatojen miehiä.
Tämä laatikon opettaminen staarilla on varsinkin kuristamattomissa V 6 CDI autoissa taitavasti tehtynä tärkeää; itsellä toimii 7 G erittäin mieluisasti.
PS. Kaverini vaihtoi vasta jäykemmän street - alustasarjan omaan vm 2006 CLS: ään ja on kovin tyytyväinen... hän osti sarjan oulusta Paakkarilta.
Öljyt on oikean lämpöiset tarkistuksessa/täytössä,
Öljyn vaihto"huuhtelu" kone näppärä
Sen ainoa huono puoli tuohon toiseen huuhtelu
vaihto syteemin verrattuna on että ilman lisä
vaivaa ei huuhdo yhtä tarkasti kaikkia paikkoja missä öljy
normalisti kiertää,
Etelästä löytyy tarvitava rutiini homman ainakin kuusenalta
CDI mies varmasti hallitsee homman siellä etelässä; en vain tiennyt, ehtiikö hän tekemään myös ehjien autojen huoltoja... tuntuu ehtivän, joten sinne yhteys, jos ei ole rahaa kuin rantarosvolla... silloin voi löytyä joku muukin osaava huoltopaikka etelästä.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Kaikkea koitetaan tehdä sen mukaan miten aikaa rittää,Kylmänraudanseppä kirjoitti:Lämpötilasta oli puhetta jo aiemmin; eli 40 tai 45 c astetta öljyn lämpötila, riippuen ko tapauksesta; silloin määritetään oikea öljypinnan korkeus. Sitä ennen on hyvä käyttää joka vaihde päällä, että ilmautuu.CDI203 kirjoitti:7g laatikon kohdalla on vielä tärkeämpää ettäKylmänraudanseppä kirjoitti:Oikeaa asiaa...SprinterW903 kirjoitti:Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
itsellä on omassa mallivuosi 2007 7 G askissa roppu turbiinissa; se myös tyhjäämällä vaihtuu jo valtaosa öljystä (kuuleriin ja letkuihin jää vielä). Esim. oulun veholla on nykyään vasittu öljynvaihtokone, jolla on helppo ja nopea vaihtaa koko 7 G öljytilavuus. Ovh hinta on sikamainen koko öljytilavuuden vaihdolle, mutta ainakin pitkänlinjan työnjohtajien kanssa on mahdollista päästä liki kohtuulliseen hintasopuun. Etuna riskittömyys työläämpään huuhtelumenetelmään, jossa on epäonnistuessaan riski kuivakäyntiin. Ylivieskassa diilerillä ja akilla on myös rutiinia 7 G askin kunnolliseen öljynvaihtoon... ketjun aloittaja taisi olla kuitenkin etelän lihapatojen miehiä.
Tämä laatikon opettaminen staarilla on varsinkin kuristamattomissa V 6 CDI autoissa taitavasti tehtynä tärkeää; itsellä toimii 7 G erittäin mieluisasti.
PS. Kaverini vaihtoi vasta jäykemmän street - alustasarjan omaan vm 2006 CLS: ään ja on kovin tyytyväinen... hän osti sarjan oulusta Paakkarilta.
Öljyt on oikean lämpöiset tarkistuksessa/täytössä,
Öljyn vaihto"huuhtelu" kone näppärä
Sen ainoa huono puoli tuohon toiseen huuhtelu
vaihto syteemin verrattuna on että ilman lisä
vaivaa ei huuhdo yhtä tarkasti kaikkia paikkoja missä öljy
normalisti kiertää,
Etelästä löytyy tarvitava rutiini homman ainakin kuusenalta
CDI mies varmasti hallitsee homman siellä etelässä; en vain tiennyt, ehtiikö hän tekemään myös ehjien autojen huoltoja... tuntuu ehtivän, joten sinne yhteys, jos ei ole rahaa kuin rantarosvolla... silloin voi löytyä joku muukin osaava huoltopaikka etelästä.
Oikeestaan nykivää 7vaihteista ehjäksi laske niin kauan kun nykii
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
CDI203 kirjoitti:Kaikkea koitetaan tehdä sen mukaan miten aikaa rittää,Kylmänraudanseppä kirjoitti:Lämpötilasta oli puhetta jo aiemmin; eli 40 tai 45 c astetta öljyn lämpötila, riippuen ko tapauksesta; silloin määritetään oikea öljypinnan korkeus. Sitä ennen on hyvä käyttää joka vaihde päällä, että ilmautuu.CDI203 kirjoitti:7g laatikon kohdalla on vielä tärkeämpää ettäKylmänraudanseppä kirjoitti:Oikeaa asiaa...SprinterW903 kirjoitti:Kannattaa vannotta sitä huolto firmaa minne viet laatin öljyn vaihtoon että tekevät sen OIKEIN.....huuhtelemalla jotta kaikki öljyt vaihtuu.....suodatin kans....ja laatikon opettaminen sen jälkeen starilla...siis stari on juuri ja ainoastaan mersuun oleva testeri....ja suinkin mahdollista niin koita olla mukana että näet miten öljy vaihdetaan....mitä tätä foorumia on tullut seurattua niin liian usein kuule että ottivat ropun pois ja laskivat öljyt pois....uudet tilalle (4-5 litraa) ja menoksi.....eli jos huuhtelemalla tehdään oikeaoppisesti öljyn vaihdon niin menekin pitäs olla siellä 14 litran nurkilla...
itsellä on omassa mallivuosi 2007 7 G askissa roppu turbiinissa; se myös tyhjäämällä vaihtuu jo valtaosa öljystä (kuuleriin ja letkuihin jää vielä). Esim. oulun veholla on nykyään vasittu öljynvaihtokone, jolla on helppo ja nopea vaihtaa koko 7 G öljytilavuus. Ovh hinta on sikamainen koko öljytilavuuden vaihdolle, mutta ainakin pitkänlinjan työnjohtajien kanssa on mahdollista päästä liki kohtuulliseen hintasopuun. Etuna riskittömyys työläämpään huuhtelumenetelmään, jossa on epäonnistuessaan riski kuivakäyntiin. Ylivieskassa diilerillä ja akilla on myös rutiinia 7 G askin kunnolliseen öljynvaihtoon... ketjun aloittaja taisi olla kuitenkin etelän lihapatojen miehiä.
Tämä laatikon opettaminen staarilla on varsinkin kuristamattomissa V 6 CDI autoissa taitavasti tehtynä tärkeää; itsellä toimii 7 G erittäin mieluisasti.
PS. Kaverini vaihtoi vasta jäykemmän street - alustasarjan omaan vm 2006 CLS: ään ja on kovin tyytyväinen... hän osti sarjan oulusta Paakkarilta.
Öljyt on oikean lämpöiset tarkistuksessa/täytössä,
Öljyn vaihto"huuhtelu" kone näppärä
Sen ainoa huono puoli tuohon toiseen huuhtelu
vaihto syteemin verrattuna on että ilman lisä
vaivaa ei huuhdo yhtä tarkasti kaikkia paikkoja missä öljy
normalisti kiertää,
Etelästä löytyy tarvitava rutiini homman ainakin kuusenalta
CDI mies varmasti hallitsee homman siellä etelässä; en vain tiennyt, ehtiikö hän tekemään myös ehjien autojen huoltoja... tuntuu ehtivän, joten sinne yhteys, jos ei ole rahaa kuin rantarosvolla... silloin voi löytyä joku muukin osaava huoltopaikka etelästä.
Oikeestaan nykivää 7vaihteista ehjäksi laske niin kauan kun nykii
Siinä olet oikeassa... vaikka toimimattomuus todennäköisesti johtuukin vain laiminlyödyistä huolloista.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
- peltsi2323
- Sisäänajossa
- Viestit: 15
- Liittynyt: Su 05.08.2012 23:30
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
Öljyt vaihdatettu MB huollossa parisen viikkoa sitten ja nyt olen tyytyväinen vaihteiston toimintaan. Onko teillä tällaisesta kokemusta, onko jku tehnyt ECU resetoinnin ?
Note ALL the electrical must be shut off, including climate control. Don't operate anything electrical, radio-windows-dome light-etc, during the procedure.
1) Turn the Key to the "on" position (the position right before you start your engine)
2) Press and hold your gas pedal down for more than 5 seconds
3) With gas pedal still down, turn Key to "off" position (dont remove the key) and then release the gas pedal.
4) Wait at least 2 minutes for the car systems to reset.
This "soft reset" rests the tranny and ECU to original "agressive" factory defaults - since "adaptive" program was designed for economy, and not performance.
Note ALL the electrical must be shut off, including climate control. Don't operate anything electrical, radio-windows-dome light-etc, during the procedure.
1) Turn the Key to the "on" position (the position right before you start your engine)
2) Press and hold your gas pedal down for more than 5 seconds
3) With gas pedal still down, turn Key to "off" position (dont remove the key) and then release the gas pedal.
4) Wait at least 2 minutes for the car systems to reset.
This "soft reset" rests the tranny and ECU to original "agressive" factory defaults - since "adaptive" program was designed for economy, and not performance.
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: Uusi MB henkilö CLS:n kanssa
peltsi2323 kirjoitti:Öljyt vaihdatettu MB huollossa parisen viikkoa sitten ja nyt olen tyytyväinen vaihteiston toimintaan. Onko teillä tällaisesta kokemusta, onko jku tehnyt ECU resetoinnin ?
Note ALL the electrical must be shut off, including climate control. Don't operate anything electrical, radio-windows-dome light-etc, during the procedure.
1) Turn the Key to the "on" position (the position right before you start your engine)
2) Press and hold your gas pedal down for more than 5 seconds
3) With gas pedal still down, turn Key to "off" position (dont remove the key) and then release the gas pedal.
4) Wait at least 2 minutes for the car systems to reset.
This "soft reset" rests the tranny and ECU to original "agressive" factory defaults - since "adaptive" program was designed for economy, and not performance.
Kyllä tuo hieman joskus auttaa, mutta osaavasti tehty opetusajo askille staarilla paljon hedelmällisempää. Et pyytänyt huollon yhteydessä suorittamaan, vaikka ehdotettiin?
CDI tehnee sen edullisemmin kuin veho...
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89