vian etsintää

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

kyseessä mersu 320e bensiini vm-99 e sarjalainen. pientä käyntiin lähtö vikaa ilmenee. eli tekee sellaista että välillä starttaa mutta ei käynnisti ja hetken päästä voi taas lähteä käyntiin. ollut jo vikakoodin luennassa ja ilmoitti viaksi ajon eston häiriötä. sen jälkeen sammunut suoraan ajosta eikä käynnisty, nyt ollut mersuliikkeessä jossa ei saatu minkäänlaista vika koodia mutta vaihdettu joku rele, edelleen auto tekee samaa eli starttaa mutta ei käynnisty, osaisko joku antaa vinkkiä jos ollut samaa vikaa omassa autossa että mistä vika löytyy ja mikä diodi boksi on rikki??????
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Lukaseppa läpi... :D

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lvytettiin" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Opel, "weird lieben autos"....
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

kiitoksia vain linkistä mutta eipä se mua vielä kauheasti auttanut. ja tossa tais suurimmaksi osaksi olla kyseessä dieselit. mun mese on 320 e bensiini v6
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Mutta oire saattanee olla samainen bensiinipumpun ajonesto-ohjaus..... :?:


Nyt voisi pikkuvinkkinä kertoa mistä oli kyse. Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan. Kyseisen venttiilin kuntoa voi halutessaan ihmetellä, kyljessä on 4 napainen liitin, joista 2 napaa on polttoaineen lämpötilananturi (näyttää jotain kilo-ohmeja mutta ei vaikuta käynnitykseen). Toiset 2 napaa, ne jotka on se klunssin kohdilla ovat solenoidin kela, ja sinne kun täräyttää 12V se napsahtaa kovaa auki. Ilmeisesti jos ajoneston ollessa päällä autoa sahataan käyntiin se imaisee ilmaa tai ainakin tämä oli jossakin vaiheessa saanut ilmaa letkuihinsa.

Kuitenkin vaikka ajoneston saa pois päältä, virallista tietä tai epävirallista niin tuo auto se vain ei käynnisty avaimella vaikka miten sahaa. Netissä kirjoitellaan että pitää viedä starin nokkaan (ja paskat)
.
Opel, "weird lieben autos"....
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Eikös tuo CDI203 korjaile noita pokseja paa yv:tä sille, mutta taitaa olla aika kiireinen mies mitä oon jutellut sen kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Jaa :crazy:

Ettei vaan olisi kampiakselin asentotunnistin jälleen kerran......?

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle... ;)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

CDI203 kirjoitti:
saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle... ;)
noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

saukmi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle... ;)
noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.
Nimenomaan ja oirehtivat kone lämpöisenä....kylmänä taas toimii.
Voisipa melkein 99% sanoa että jompainenkumpainen noista on risa....

.
Opel, "weird lieben autos"....
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

LopenUupunut kirjoitti:
saukmi kirjoitti:
CDI203 kirjoitti:
saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle... ;)
noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.
Nimenomaan ja oirehtivat kone lämpöisenä....kylmänä taas toimii.
Voisipa melkein 99% sanoa että jompainenkumpainen noista on risa....

.
no ei muutakun menen huomenna mersupajalle antamaan ohjeita että vaihtakaa anturit seuraavaksi.kiitoksia ohjeista palaan taas asiaan jos ei vieläkään toimi. jaa niin sit olis meidän toinen mersu c koppa 99vm 200cdi virtalukossa tai avaimessa varmaan vikaa. ei huoli avainta lukkoon ja sitten kun huolii niin virrat syttyy mutta ei starttaa ennen kuin muutaman kerran renkuttaa pois ja päältä mikä siinä mahtaa olla. no on meillä kolmaskin se sentään vielä ainakin tänään toimi täydellisesti. huomenna päivä uus saa nähdä hajooko kolmaskin. eikös niin sanota että ei kahta ilman kolmatta??
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

saukmi kirjoitti: no ei muutakun menen huomenna mersupajalle antamaan ohjeita että vaihtakaa anturit seuraavaksi.kiitoksia ohjeista palaan taas asiaan jos ei vieläkään toimi. jaa niin sit olis meidän toinen mersu c koppa 99vm 200cdi virtalukossa tai avaimessa varmaan vikaa. ei huoli avainta lukkoon ja sitten kun huolii niin virrat syttyy mutta ei starttaa ennen kuin muutaman kerran renkuttaa pois ja päältä mikä siinä mahtaa olla. no on meillä kolmaskin se sentään vielä ainakin tänään toimi täydellisesti. huomenna päivä uus saa nähdä hajooko kolmaskin. eikös niin sanota että ei kahta ilman kolmatta??
Ei taida olla varsinain mersu"paja" jos perus tarkistus kohde pitää asikaan neuvvoa...
toisen auton auton onkelmaan onko molemilla avimilla sama(ja jos ei jostain syystä ole kuin yksi... niin NYT on viimeistään oikea aika hommatta toinen)
pura avain ja tarkista että sisukset on kunnolla piirilevyssä kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

on kaksi avainta ja ymmärtääkseni vika ei avaimissa, vaan jossain muualla, sain taas tietoa lisää sen verran että kun kylmänä toimii ja kuumana sammuu niin katkaisee polttoainesyötön jostain syystä.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

saukmi kirjoitti:on kaksi avainta ja ymmärtääkseni vika ei avaimissa, vaan jossain muualla, sain taas tietoa lisää sen verran että kun kylmänä toimii ja kuumana sammuu niin katkaisee polttoainesyötön jostain syystä.
ja kyseinen mersu paja on astrum auto salo
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Nyt nuo oireet viittaa vahvasti kampiakselin-asento tunnistimeen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Omassa korjaantui kampiakselin asento anturin vaihdolla.. motonetistä Hella:n originaali osa, sopiva 1/4" räikkä, pari jatkovartta ja E8 torx hylsy... parin minuutin nykerrys.. homma toimii.

Tiedä sitten mihin on piilotettu bensa V6:ssa, 320 suorakutosessa diisselissä on aika lähellä koneen perää.. oli täällä jossain ohjekkin siitä diisselin ropailusta...
Täällähän se oli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&p=736691" onclick="window.open(this.href);return false;

Taas kerran minä ja hakukoneen käyttö... miksei tuo foorumun hakukone osaa löytää tuota sanalla 'OHJE' ??? :)

Edit: lisätty linkki ohjeeseen :thumbup:
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

blackslide kirjoitti:Omassa korjaantui kampiakselin asento anturin vaihdolla.. motonetistä Hella:n originaali osa, sopiva 1/4" räikkä, pari jatkovartta ja E8 torx hylsy... parin minuutin nykerrys.. homma toimii.

Tiedä sitten mihin on piilotettu bensa V6:ssa, 320 suorakutosessa diisselissä on aika lähellä koneen perää.. oli täällä jossain ohjekkin siitä diisselin ropailusta...
Täällähän se oli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&p=736691" onclick="window.open(this.href);return false;

Taas kerran minä ja hakukoneen käyttö... miksei tuo foorumun hakukone osaa löytää tuota sanalla 'OHJE' ??? :)

Edit: lisätty linkki ohjeeseen :thumbup:
täytyy hakea se auto pois astrumista ja ostaa molemmat uudet anturit ja kokeilla sitten mitä tapahtuu.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

eli on nyt sitten kuitenkin moottorin ohjausyksikkö rikki. osaako niitä joku korjata vai pitääkö se nyt kuiteski laittaa paaliin koko auto?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6534
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No tuossa yllähän jo ehdotetaan yhteyttä kuusen alle, jos boksivika, eli CDI203:lle yv:tä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08

Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

ei ole boksi vika sata varma mut epäillään .voiko silti olla kampiakselin anturissa vikaa. kun se nyt toimii kylmänä ja sammuu kuumana ja vikaa paikallistettu sen verta että bensan paineet häviää eli bensa pumppu ei toimi silloin. voiko johtua niistä antureista?
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Saukmi hei.

Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?

Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....

Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.

Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?

Niin ja jos oikein ymmärrän kyllä ne anturit katkaisee koneesta pelin jos ovat rikki tai havaitsevat ajoitusvirheen...siksi ne siellä on.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

LopenUupunut kirjoitti:Saukmi hei.

Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?

Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....

Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.

Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?

.
Tuolla yllä jossain oli että astrumautossa,
Ja ainakin toissa vuonna kun hallissa kävin oli siellä *:ri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

saukmi kirjoitti:ei ole boksi vika sata varma mut epäillään .voiko silti olla kampiakselin anturissa vikaa. kun se nyt toimii kylmänä ja sammuu kuumana ja vikaa paikallistettu sen verta että bensan paineet häviää eli bensa pumppu ei toimi silloin. voiko johtua niistä antureista?
Oire sopii suoraan siihen anturivikaan
(tosin voihan olla että oire tule boxsista
eli kannatta tarkistilla se anturi)

YV vastailtu :)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

LopenUupunut kirjoitti:Saukmi hei.

Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?

Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....

Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.

Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?

Niin ja jos oikein ymmärrän kyllä ne anturit katkaisee koneesta pelin jos ovat rikki tai havaitsevat ajoitusvirheen...siksi ne siellä on.

astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.

.
saukmi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 44
Liittynyt: Ma 03.09.2012 19:17

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja saukmi »

astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.

.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

No minä luulen että kannattaa ennen kalliimpia remppoja vaihdattaa se kampiakselin ja nokan tunnistin.

Miettiä sitten jatkoa jos ei korjaannu, mikä kyllä olisi ihme oireiden perusteella.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

saukmi kirjoitti:astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.

.
Somerolle ei ole salosta pitkä matka
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti: Somerolle ei ole salosta pitkä matka
Niin, yksi askel mersumiehelle, tai sitten satakunta kilometirä. :) Riippuu vähän mistä Salosta menee minne Somerolle. Siinä Astrumin lähistöllä muutaman kilometrin sisällä kuitenkin useita testerin omistajia, foorumilaisiakin.
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.

.
Opel, "weird lieben autos"....
Avatar
AAVEE
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 498
Liittynyt: La 29.09.2007 18:18

Re: vian etsintää

Viesti Kirjoittaja AAVEE »

LopenUupunut kirjoitti:On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.

.
Nimenomaan varsinkin kun tuo kampianturivika on oikein tyyppivika noissa. Ja se starikaan
ei välttämättä näytä mitään vikaa jollei vika ole siinä anturissa juuri luentahetkellä päällä.
Ja tämä on ihan kokemusperäinen tieto.
Vastaa Viestiin