vian etsintää
vian etsintää
kyseessä mersu 320e bensiini vm-99 e sarjalainen. pientä käyntiin lähtö vikaa ilmenee. eli tekee sellaista että välillä starttaa mutta ei käynnisti ja hetken päästä voi taas lähteä käyntiin. ollut jo vikakoodin luennassa ja ilmoitti viaksi ajon eston häiriötä. sen jälkeen sammunut suoraan ajosta eikä käynnisty, nyt ollut mersuliikkeessä jossa ei saatu minkäänlaista vika koodia mutta vaihdettu joku rele, edelleen auto tekee samaa eli starttaa mutta ei käynnisty, osaisko joku antaa vinkkiä jos ollut samaa vikaa omassa autossa että mistä vika löytyy ja mikä diodi boksi on rikki??????
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
Lukaseppa läpi...
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lvytettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... lvytettiin" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: vian etsintää
kiitoksia vain linkistä mutta eipä se mua vielä kauheasti auttanut. ja tossa tais suurimmaksi osaksi olla kyseessä dieselit. mun mese on 320 e bensiini v6
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
Mutta oire saattanee olla samainen bensiinipumpun ajonesto-ohjaus.....
Nyt voisi pikkuvinkkinä kertoa mistä oli kyse. Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan. Kyseisen venttiilin kuntoa voi halutessaan ihmetellä, kyljessä on 4 napainen liitin, joista 2 napaa on polttoaineen lämpötilananturi (näyttää jotain kilo-ohmeja mutta ei vaikuta käynnitykseen). Toiset 2 napaa, ne jotka on se klunssin kohdilla ovat solenoidin kela, ja sinne kun täräyttää 12V se napsahtaa kovaa auki. Ilmeisesti jos ajoneston ollessa päällä autoa sahataan käyntiin se imaisee ilmaa tai ainakin tämä oli jossakin vaiheessa saanut ilmaa letkuihinsa.
Kuitenkin vaikka ajoneston saa pois päältä, virallista tietä tai epävirallista niin tuo auto se vain ei käynnisty avaimella vaikka miten sahaa. Netissä kirjoitellaan että pitää viedä starin nokkaan (ja paskat)
.

Nyt voisi pikkuvinkkinä kertoa mistä oli kyse. Kun ajonesto aktivoituu, siellä napsahtaa pumpun kyljessä oleva magneettiventtiili kiinni, tai tarkemmin se ei siis aukea kun startataan. Kyseisen venttiilin kuntoa voi halutessaan ihmetellä, kyljessä on 4 napainen liitin, joista 2 napaa on polttoaineen lämpötilananturi (näyttää jotain kilo-ohmeja mutta ei vaikuta käynnitykseen). Toiset 2 napaa, ne jotka on se klunssin kohdilla ovat solenoidin kela, ja sinne kun täräyttää 12V se napsahtaa kovaa auki. Ilmeisesti jos ajoneston ollessa päällä autoa sahataan käyntiin se imaisee ilmaa tai ainakin tämä oli jossakin vaiheessa saanut ilmaa letkuihinsa.
Kuitenkin vaikka ajoneston saa pois päältä, virallista tietä tai epävirallista niin tuo auto se vain ei käynnisty avaimella vaikka miten sahaa. Netissä kirjoitellaan että pitää viedä starin nokkaan (ja paskat)
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: vian etsintää
no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Re: vian etsintää
Eikös tuo CDI203 korjaile noita pokseja paa yv:tä sille, mutta taitaa olla aika kiireinen mies mitä oon jutellut sen kanssa
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
Jaa
Ettei vaan olisi kampiakselin asentotunnistin jälleen kerran......?
.

Ettei vaan olisi kampiakselin asentotunnistin jälleen kerran......?
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vian etsintää
Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle...

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: vian etsintää
noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.CDI203 kirjoitti:Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle...
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
Nimenomaan ja oirehtivat kone lämpöisenä....kylmänä taas toimii.saukmi kirjoitti:noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.CDI203 kirjoitti:Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle...
Voisipa melkein 99% sanoa että jompainenkumpainen noista on risa....
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: vian etsintää
no ei muutakun menen huomenna mersupajalle antamaan ohjeita että vaihtakaa anturit seuraavaksi.kiitoksia ohjeista palaan taas asiaan jos ei vieläkään toimi. jaa niin sit olis meidän toinen mersu c koppa 99vm 200cdi virtalukossa tai avaimessa varmaan vikaa. ei huoli avainta lukkoon ja sitten kun huolii niin virrat syttyy mutta ei starttaa ennen kuin muutaman kerran renkuttaa pois ja päältä mikä siinä mahtaa olla. no on meillä kolmaskin se sentään vielä ainakin tänään toimi täydellisesti. huomenna päivä uus saa nähdä hajooko kolmaskin. eikös niin sanota että ei kahta ilman kolmatta??LopenUupunut kirjoitti:Nimenomaan ja oirehtivat kone lämpöisenä....kylmänä taas toimii.saukmi kirjoitti:noi tunnistimetko vaikuttaa siihen että auto kyl starttaa mut ei käy? sori et kyselen tyhmiä mut kun en ymmärrä näistä nykyaikaisista autoista mitään. vanha taunus kun ei käy niin on virranjakajassa vettä tai bensa loppu. mut nää nykyaikaiset on täyttä hepreaa.CDI203 kirjoitti:Kampiakselin, nokkaakslin asenontunistin tutkailun kohteeksi,saukmi kirjoitti:no nyt on sen verta vikaa selvitelty että kun auto on kylmä niin toimii, mutta kun käy puolituntia kolmevarttia ja lämpiää niin sammuu, ja lähtee sitten taas käyntiin kun jähtyy. epäilevät moottori ohjain poksia. jos se on rikki niin saako mahdollisesti korjattua tai mitä uusi maksaa?
Ja sitä helpotta kummasti *:ri
Jos boxsivika niin yhteyttä kuusenalle...
Voisipa melkein 99% sanoa että jompainenkumpainen noista on risa....
.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vian etsintää
Ei taida olla varsinain mersu"paja" jos perus tarkistus kohde pitää asikaan neuvvoa...saukmi kirjoitti: no ei muutakun menen huomenna mersupajalle antamaan ohjeita että vaihtakaa anturit seuraavaksi.kiitoksia ohjeista palaan taas asiaan jos ei vieläkään toimi. jaa niin sit olis meidän toinen mersu c koppa 99vm 200cdi virtalukossa tai avaimessa varmaan vikaa. ei huoli avainta lukkoon ja sitten kun huolii niin virrat syttyy mutta ei starttaa ennen kuin muutaman kerran renkuttaa pois ja päältä mikä siinä mahtaa olla. no on meillä kolmaskin se sentään vielä ainakin tänään toimi täydellisesti. huomenna päivä uus saa nähdä hajooko kolmaskin. eikös niin sanota että ei kahta ilman kolmatta??
toisen auton auton onkelmaan onko molemilla avimilla sama(ja jos ei jostain syystä ole kuin yksi... niin NYT on viimeistään oikea aika hommatta toinen)
pura avain ja tarkista että sisukset on kunnolla piirilevyssä kiinni
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: vian etsintää
on kaksi avainta ja ymmärtääkseni vika ei avaimissa, vaan jossain muualla, sain taas tietoa lisää sen verran että kun kylmänä toimii ja kuumana sammuu niin katkaisee polttoainesyötön jostain syystä.
Re: vian etsintää
ja kyseinen mersu paja on astrum auto salosaukmi kirjoitti:on kaksi avainta ja ymmärtääkseni vika ei avaimissa, vaan jossain muualla, sain taas tietoa lisää sen verran että kun kylmänä toimii ja kuumana sammuu niin katkaisee polttoainesyötön jostain syystä.
Re: vian etsintää
Nyt nuo oireet viittaa vahvasti kampiakselin-asento tunnistimeen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin 
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan

Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
- blackslide
- Vakiokalustoa
- Viestit: 399
- Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
- Paikkakunta: Lappi
Re: vian etsintää
Omassa korjaantui kampiakselin asento anturin vaihdolla.. motonetistä Hella:n originaali osa, sopiva 1/4" räikkä, pari jatkovartta ja E8 torx hylsy... parin minuutin nykerrys.. homma toimii.
Tiedä sitten mihin on piilotettu bensa V6:ssa, 320 suorakutosessa diisselissä on aika lähellä koneen perää.. oli täällä jossain ohjekkin siitä diisselin ropailusta...
Täällähän se oli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&p=736691" onclick="window.open(this.href);return false;
Taas kerran minä ja hakukoneen käyttö... miksei tuo foorumun hakukone osaa löytää tuota sanalla 'OHJE' ???
Edit: lisätty linkki ohjeeseen
Tiedä sitten mihin on piilotettu bensa V6:ssa, 320 suorakutosessa diisselissä on aika lähellä koneen perää.. oli täällä jossain ohjekkin siitä diisselin ropailusta...
Täällähän se oli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&p=736691" onclick="window.open(this.href);return false;
Taas kerran minä ja hakukoneen käyttö... miksei tuo foorumun hakukone osaa löytää tuota sanalla 'OHJE' ???

Edit: lisätty linkki ohjeeseen

EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Re: vian etsintää
täytyy hakea se auto pois astrumista ja ostaa molemmat uudet anturit ja kokeilla sitten mitä tapahtuu.blackslide kirjoitti:Omassa korjaantui kampiakselin asento anturin vaihdolla.. motonetistä Hella:n originaali osa, sopiva 1/4" räikkä, pari jatkovartta ja E8 torx hylsy... parin minuutin nykerrys.. homma toimii.
Tiedä sitten mihin on piilotettu bensa V6:ssa, 320 suorakutosessa diisselissä on aika lähellä koneen perää.. oli täällä jossain ohjekkin siitä diisselin ropailusta...
Täällähän se oli: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 8&p=736691" onclick="window.open(this.href);return false;
Taas kerran minä ja hakukoneen käyttö... miksei tuo foorumun hakukone osaa löytää tuota sanalla 'OHJE' ???
Edit: lisätty linkki ohjeeseen
Re: vian etsintää
eli on nyt sitten kuitenkin moottorin ohjausyksikkö rikki. osaako niitä joku korjata vai pitääkö se nyt kuiteski laittaa paaliin koko auto?
Re: vian etsintää
No tuossa yllähän jo ehdotetaan yhteyttä kuusen alle, jos boksivika, eli CDI203:lle yv:tä...
W219 320CDI -07
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
X204 320CDI -08
Ex: W212 350CDI -09
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: vian etsintää
ei ole boksi vika sata varma mut epäillään .voiko silti olla kampiakselin anturissa vikaa. kun se nyt toimii kylmänä ja sammuu kuumana ja vikaa paikallistettu sen verta että bensan paineet häviää eli bensa pumppu ei toimi silloin. voiko johtua niistä antureista?
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
Saukmi hei.
Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?
Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....
Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.
Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?
Niin ja jos oikein ymmärrän kyllä ne anturit katkaisee koneesta pelin jos ovat rikki tai havaitsevat ajoitusvirheen...siksi ne siellä on.
.
Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?
Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....
Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.
Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?
Niin ja jos oikein ymmärrän kyllä ne anturit katkaisee koneesta pelin jos ovat rikki tai havaitsevat ajoitusvirheen...siksi ne siellä on.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vian etsintää
Tuolla yllä jossain oli että astrumautossa,LopenUupunut kirjoitti:Saukmi hei.
Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?
Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....
Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.
Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?
.
Ja ainakin toissa vuonna kun hallissa kävin oli siellä *:ri
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vian etsintää
Oire sopii suoraan siihen anturivikaansaukmi kirjoitti:ei ole boksi vika sata varma mut epäillään .voiko silti olla kampiakselin anturissa vikaa. kun se nyt toimii kylmänä ja sammuu kuumana ja vikaa paikallistettu sen verta että bensan paineet häviää eli bensa pumppu ei toimi silloin. voiko johtua niistä antureista?
(tosin voihan olla että oire tule boxsista
eli kannatta tarkistilla se anturi)
YV vastailtu

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: vian etsintää
LopenUupunut kirjoitti:Saukmi hei.
Mihin ammattikouluun olet sen auton vienyt oikein ?
Kyllä se vika pitäis selvitä jos niillä on testeri, mitään boxeja ei kannata suoralta kädeltä antaa niiden alkaa korjailla jos eivät kunnon testerillä asiaa varmista.....
Näähän menee ihan arvailujen varassa täällä ja siellä pajalla vielä enemmän ilmeisesti.
Kysypä nyt onko niillä Star ohjelma jolla tutkivat sitä autoa....?
Niin ja jos oikein ymmärrän kyllä ne anturit katkaisee koneesta pelin jos ovat rikki tai havaitsevat ajoitusvirheen...siksi ne siellä on.
astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.
.
Re: vian etsintää
astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.
.
.
- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
No minä luulen että kannattaa ennen kalliimpia remppoja vaihdattaa se kampiakselin ja nokan tunnistin.
Miettiä sitten jatkoa jos ei korjaannu, mikä kyllä olisi ihme oireiden perusteella.
.
Miettiä sitten jatkoa jos ei korjaannu, mikä kyllä olisi ihme oireiden perusteella.
.
Opel, "weird lieben autos"....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: vian etsintää
Somerolle ei ole salosta pitkä matkasaukmi kirjoitti:astrum auto salo siellä meidän mebbe on. itse kun en noista uudemmista autoista ja elektroniikasta mitään ymmärrä niin olen sen varassa mitä sieltä mulle kertovat,siksi koitan täällä kysellä ratkaisua ongelmaan kun vaikuttaa vähän siltä että korjaamolla laittavat piuhat kiinni ja jollei tietokone ilmoita mitään niin menee sormi suuhun.
.
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: vian etsintää
Niin, yksi askel mersumiehelle, tai sitten satakunta kilometirä.CDI203 kirjoitti: Somerolle ei ole salosta pitkä matka

- LopenUupunut
- Mersumaanikko
- Viestit: 8347
- Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40
Re: vian etsintää
On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.
.
.
Opel, "weird lieben autos"....
Re: vian etsintää
Nimenomaan varsinkin kun tuo kampianturivika on oikein tyyppivika noissa. Ja se starikaanLopenUupunut kirjoitti:On sillä aika paskamainen ajella minnee jos sammahtelee vähänväliä....eiköhän helpointa ja halvinta ole kokeilla ne anturit ensin.
.
ei välttämättä näytä mitään vikaa jollei vika ole siinä anturissa juuri luentahetkellä päällä.
Ja tämä on ihan kokemusperäinen tieto.