Tulis luotettavuutta ja kulutus hieman pienenis..
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Huh. niinpä tietenkin, menin jo hetkeksi halpaanTimo L. kirjoitti:Eiköhän tuo liene provo. Auton arvo tipahtaisi samalla silmissä.
Mutta käyttöarvo paranis huomattavasti. Nyt auto on seissyt koko kesän kun ei uskalla kovina kauas lähteä. Eli juurikin niin että sydän kurkussa pitää pelätä millon se vanha paska laukeaa.. Ja jos muutokset tekee kajoamatta itse autoon niin että joku voi joskus muuttaa tekniikan takas ( jos enää haluaa..)Timo L. kirjoitti:Eiköhän tuo liene provo. Auton arvo tipahtaisi samalla silmissä.
Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmiasemmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli
Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
Otapa yhteys nimimerkki karraan, hänellä on menossa parhaillaan 230 SL:n elvytys, ja kunnostutti myös 6.3:n mekaanisen ruiskun.JP68 kirjoitti:Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmiasemmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli
Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
Tämä idea on suorastaan loistava!!!JP68 kirjoitti:Onkohan kukaan laittanut Pagodaan ( 280 SL -69 ) tuoreenpaa tekniikkaa, esim w124 300E + automaatti ?
Tulis luotettavuutta ja kulutus hieman pienenis..
Ei ole sama auto, taitaa muillakin olla samanlaisia "ominaisuuksia".. Konehan on hieno ja hyvä silloinkun se pelaa mutta ja mutta.. Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa. Liikkeellelähtö niin ja näin..karra kirjoitti:Tuo 280 on kait se halutuin malli pagodassa, eli se puoltaa koneen jättämistä... onhan pagodaan tungettu jopa 6.3 kone, vai oliko se peräti 6.9.
Klubin picknick ajoissa oli valkoinen pagoda, kuski britti. Oletko samaa seuruetta (suomalainen vaimo kenties)? Oli jotain pientä häikkää siinäkin pagodassa.
Turussa on Bosch-huolto joka osaa korjata näitä mekaanisia ruiskuja, puskaradio kertoi.
Kumminkin onhan tuollainen konversio mielenkiintoinen jos sen tekisi hot-rod hengessä (vrt Äyräväinen-W111) eikä pihistysmielessä... jos sinne pudottaisi M116/M117 taikka Roverin V8:in.
Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.JP68 kirjoitti: Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa.
Auto tullut jenkeistä ja siellä vaihdettu mm. uudet suuttimet, polttoainesäiliö, p-a pumppu, ruiskupumppu peruskorjattu.
Minkähän niminen paja Turussa on? Ja pitääköhän pumppu säätää penkissä irtaallaan niinkuin 240D 3.0:ssa johan laitatin hieman syöttöjä isommalle?
Onkohan jenkkipoika laittanut pumpun ns. perus-säädön isolle? Kun siellä taitaa se bensa olla heikompilaatuista kuin meilläpäin?
Kiitos erinomaisista vihjeistä. Nettiä tutkailemalla löysin Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisen, Autokatu 1 Turku. Google maps:n mukaan Triangleen on 500m eli varmaankin tarkoitit juuri tätä liikettä? Täytyy huomenna kysäistä millaiset kiireet heillä on. Onko pumpun irroituksessa jotain mitä tarttis tietää etukäteen ettei riko mitään? Vai meneekö niinkuin dieselissä, merkit kohdalleen ja pumppu irti? Onko ajoituksen säätö yhtä hitekkiä kuin dieselissä, lasketaan putken päästä tuleva tippoja..karra kirjoitti:Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.JP68 kirjoitti: Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa.
Auto tullut jenkeistä ja siellä vaihdettu mm. uudet suuttimet, polttoainesäiliö, p-a pumppu, ruiskupumppu peruskorjattu.
Minkähän niminen paja Turussa on? Ja pitääköhän pumppu säätää penkissä irtaallaan niinkuin 240D 3.0:ssa johan laitatin hieman syöttöjä isommalle?
Onkohan jenkkipoika laittanut pumpun ns. perus-säädön isolle? Kun siellä taitaa se bensa olla heikompilaatuista kuin meilläpäin?
Se Turun paikka on valtuutettu Bosch-huolto ja pitäisi olla suht lähellä Triangle Motorsia. Heillä on penkki pumpun säätöä varten ja kuulemma taitoa nyt kun yksi mies on perehtynyt asiaan. Viime talvena siellä korjattiin avo-ponttooni sekä ralli-pagoda.
Kaasuvivusto pitää olla säädöissään, sekin vaikuttaa koneeseen menevään seokseen.
Katseles täältä siitä missä asennossa moottorin on oltava kun pumpun asentaa takaisin (ja toki hyvä olla irroitettaessa jotta näkee onko kohillaan). Itse olen irroittanut M100 moottorista kasimäntäisen ja sitten 220 SE:stä kaksimäntäisen, 6-mäntäisistä ei kokemusta.JP68 kirjoitti: Nettiä tutkailemalla löysin Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisen, Autokatu 1 Turku. Google maps:n mukaan Triangleen on 500m eli varmaankin tarkoitit juuri tätä liikettä? Täytyy huomenna kysäistä millaiset kiireet heillä on. Onko pumpun irroituksessa jotain mitä tarttis tietää etukäteen ettei riko mitään? Vai meneekö niinkuin dieselissä, merkit kohdalleen ja pumppu irti? Onko ajoituksen säätö yhtä hitekkiä kuin dieselissä, lasketaan putken päästä tuleva tippoja..
Ymmärrän Aapo, mulla on 40v. vanha M114 kone ja luotettavalta tuntuu. Ainakin viimeinen viikon lomareissu ja abt 2000 km. Ei vikaa, ei häiriötä. Hyvin kulkee "autobahnoilla".JP68 kirjoitti:Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmiasemmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli
Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
Kyllä näitä välillä näkee (kuvissa)...Sergey kirjoitti:älä ny ole tosissas... että tuollaiseen autoon dieseliä?? jotai häpyä...![]()
Tämä on mielenkiintoinen aihe, itse en ole tullut ajatelleeksi. Pitäsiköhän nostaa ihan omaksi topikiksi? Saisivat muutkin jakaa kokemuksiaan.Matti Äyräväinen kirjoitti: Moi,
Nykybensojen paremmuudesta vs. vanhat en tiedä mutta erilaisia ne ovat. Luin tuolta toisesta topicista, että 6.3:sesi kilistää ja korjaat asiaa kerosiinilla. Syy kilistämiseen saattaa olla tuo pumpun laihemmalle säätäminen. Nykybesoissa kun on mukaan lisättynä happea. Vanhojen autojen (ei älykästä moottorinohjausta) seosta tulee siis rikastaa.
Olen paininut asian kanssa kun olen yrittänyt saada -70 AAR Cudaa (340 six pack) lopettamaan kilistämisen. Kyseinen auto alkoi kilistämään ja aivastelemaan heti kun amerikanbensa loppui tankista ja suomibensa tuli tilalle. Olen säätänyt kaasuttimia pikkuhiljaa rikkaammalle ja tilanne on parantunut huomattavasti. Vielä pitää säätää rikkaammalle kunhan saan aikaiseksi (takimmainen kaasutin pitää irroittaa, jotta ruuveihin pääsee käsiksi...)Säätöjen suhteen ollaan jo nyt todella kaukana netistä löytämistäni ohjearvoista, jotka on tehty vanhalle amerikanbensalle.
Cudaa tuli kokeiltua myös pienkonebesalla (pumppukamaa Porvoossa). Kyseisellä bensalla kone ei kilistänyt. Pienkonebensassa ei ole lisättyä happea.
Matti
MOTSergey kirjoitti:älä ny ole tosissas... että tuollaiseen autoon dieseliä?? jotai häpyä...
Ja kuten täälläkin on asiaa käsitelty, niin ehdottaisin viestin aloittajalle 280 tai 320 tekniikkaa.