Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Onkohan kukaan laittanut Pagodaan ( 280 SL -69 ) tuoreenpaa tekniikkaa, esim w124 300E + automaatti ?
Tulis luotettavuutta ja kulutus hieman pienenis..
Tulis luotettavuutta ja kulutus hieman pienenis..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Hyvä idea kannatetaan
Minäpä se olen suunitellu jo tovin aikkaa vastaawaa muutosta Bagodaa mutta niin että talloudellisuus ja luotettavuus nouseepi ihan uudella tasolle laitan näjet 200D moottorin 250 SL Bagodaan. Sit ei tarvii enäää ajella syvän kurkussa jotta koska se vanha paska laukiaapi ja tankillakin se vasta hymmyilyttääki leviästi
Minäpä se olen suunitellu jo tovin aikkaa vastaawaa muutosta Bagodaa mutta niin että talloudellisuus ja luotettavuus nouseepi ihan uudella tasolle laitan näjet 200D moottorin 250 SL Bagodaan. Sit ei tarvii enäää ajella syvän kurkussa jotta koska se vanha paska laukiaapi ja tankillakin se vasta hymmyilyttääki leviästi
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
älä ny ole tosissas... että tuollaiseen autoon dieseliä?? jotai häpyä...
Ja kuten täälläkin on asiaa käsitelty, niin ehdottaisin viestin aloittajalle 280 tai 320 tekniikkaa.
Ja kuten täälläkin on asiaa käsitelty, niin ehdottaisin viestin aloittajalle 280 tai 320 tekniikkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Ei tulis äkkiseltään mieleenkään johonkin pagodaan ruveta tunkemaan jotain käytettyä uudempaa konetta. Äly hoi, älä jätä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Eiköhän tuo liene provo. Auton arvo tipahtaisi samalla silmissä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Huh. niinpä tietenkin, menin jo hetkeksi halpaanTimo L. kirjoitti:Eiköhän tuo liene provo. Auton arvo tipahtaisi samalla silmissä.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Mutta käyttöarvo paranis huomattavasti. Nyt auto on seissyt koko kesän kun ei uskalla kovina kauas lähteä. Eli juurikin niin että sydän kurkussa pitää pelätä millon se vanha paska laukeaa.. Ja jos muutokset tekee kajoamatta itse autoon niin että joku voi joskus muuttaa tekniikan takas ( jos enää haluaa..)Timo L. kirjoitti:Eiköhän tuo liene provo. Auton arvo tipahtaisi samalla silmissä.
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmia semmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmia semmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Otapa yhteys nimimerkki karraan, hänellä on menossa parhaillaan 230 SL:n elvytys, ja kunnostutti myös 6.3:n mekaanisen ruiskun.JP68 kirjoitti:Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmia semmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 3&t=116520" onclick="window.open(this.href);return false;
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Eri korimalli, mutta aihe sama:
http://www.flickr.com/photos/thomasbeck ... 238254351/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorvision.com/artikel/mech ... 10369.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.flickr.com/photos/thomasbeck ... 238254351/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorvision.com/artikel/mech ... 10369.html" onclick="window.open(this.href);return false;
V123 & W123
V123 langin osia saa tarjota!
V123 langin osia saa tarjota!
- AP-race/lake
- Mersumies
- Viestit: 1365
- Liittynyt: La 13.02.2010 20:17
- Paikkakunta: Helsinki / "Patelan poikii"
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Tämä idea on suorastaan loistava!!!JP68 kirjoitti:Onkohan kukaan laittanut Pagodaan ( 280 SL -69 ) tuoreenpaa tekniikkaa, esim w124 300E + automaatti ?
Tulis luotettavuutta ja kulutus hieman pienenis..
Viimeksi muokannut AP-race/lake, Su 12.08.2012 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Tuo 280 on kait se halutuin malli pagodassa, eli se puoltaa koneen jättämistä... onhan pagodaan tungettu jopa 6.3 kone, vai oliko se peräti 6.9 .
Klubin picknick ajoissa oli valkoinen pagoda, kuski britti. Oletko samaa seuruetta (suomalainen vaimo kenties)? Oli jotain pientä häikkää siinäkin pagodassa.
Turussa on Bosch-huolto joka osaa korjata näitä mekaanisia ruiskuja, puskaradio kertoi.
Kumminkin onhan tuollainen konversio mielenkiintoinen jos sen tekisi hot-rod hengessä (vrt Äyräväinen-W111) eikä pihistysmielessä... jos sinne pudottaisi M116/M117 taikka Roverin V8:in .
Klubin picknick ajoissa oli valkoinen pagoda, kuski britti. Oletko samaa seuruetta (suomalainen vaimo kenties)? Oli jotain pientä häikkää siinäkin pagodassa.
Turussa on Bosch-huolto joka osaa korjata näitä mekaanisia ruiskuja, puskaradio kertoi.
Kumminkin onhan tuollainen konversio mielenkiintoinen jos sen tekisi hot-rod hengessä (vrt Äyräväinen-W111) eikä pihistysmielessä... jos sinne pudottaisi M116/M117 taikka Roverin V8:in .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Ei ole sama auto, taitaa muillakin olla samanlaisia "ominaisuuksia".. Konehan on hieno ja hyvä silloinkun se pelaa mutta ja mutta.. Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa. Liikkeellelähtö niin ja näin..karra kirjoitti:Tuo 280 on kait se halutuin malli pagodassa, eli se puoltaa koneen jättämistä... onhan pagodaan tungettu jopa 6.3 kone, vai oliko se peräti 6.9 .
Klubin picknick ajoissa oli valkoinen pagoda, kuski britti. Oletko samaa seuruetta (suomalainen vaimo kenties)? Oli jotain pientä häikkää siinäkin pagodassa.
Turussa on Bosch-huolto joka osaa korjata näitä mekaanisia ruiskuja, puskaradio kertoi.
Kumminkin onhan tuollainen konversio mielenkiintoinen jos sen tekisi hot-rod hengessä (vrt Äyräväinen-W111) eikä pihistysmielessä... jos sinne pudottaisi M116/M117 taikka Roverin V8:in .
Ja kun rikas seos? tappaa kipinän pytyssä niin jonnekinhan se kipinä pitää purkautua. Eli kärjet kestää hetken ennenkuin on piikki välissä. On vaihdettu uudet kärjet, kondensaattori, pyörijä, kansi, puola ja johdot. Ei auttanu.
Nyt paikallaan uusi kärjetön virranjakaja mutta edelleen tippuu kipinä pois. Mutta sitten kun ajelee esim 80km/h tai 120km/h niin pelaa hienosti ilman mitään nykyttämisiä ja paukkeita. Tulpat pysyy edelleen mustina.
Auto tullut jenkeistä ja siellä vaihdettu mm. uudet suuttimet, polttoainesäiliö, p-a pumppu, ruiskupumppu peruskorjattu.
Minkähän niminen paja Turussa on? Ja pitääköhän pumppu säätää penkissä irtaallaan niinkuin 240D 3.0:ssa johan laitatin hieman syöttöjä isommalle?
Onkohan jenkkipoika laittanut pumpun ns. perus-säädön isolle? Kun siellä taitaa se bensa olla heikompilaatuista kuin meilläpäin?
Pihalta löytyis kyllä 4.0 Range Roverin moottori, samallahan vois ympätä myös nelivedon..
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 421
- Liittynyt: Ma 22.11.2010 08:06
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
methän teemmä nyt Jukha Pekhan kanssa sillä lailla jotta laithamma Bagongoihin puu kaasu laitteet
Sithen laithamma puu kaasu pönthön päälle laudasta koristeet jotha niistä tullee sievät
Jukha poika tekee kuoren jokha näyttää tuomio kirkholta ja minä enepmhei sellaisen paskha huusia muistuttavan
Sithen laithamma puu kaasu pönthön päälle laudasta koristeet jotha niistä tullee sievät
Jukha poika tekee kuoren jokha näyttää tuomio kirkholta ja minä enepmhei sellaisen paskha huusia muistuttavan
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.JP68 kirjoitti: Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa.
Auto tullut jenkeistä ja siellä vaihdettu mm. uudet suuttimet, polttoainesäiliö, p-a pumppu, ruiskupumppu peruskorjattu.
Minkähän niminen paja Turussa on? Ja pitääköhän pumppu säätää penkissä irtaallaan niinkuin 240D 3.0:ssa johan laitatin hieman syöttöjä isommalle?
Onkohan jenkkipoika laittanut pumpun ns. perus-säädön isolle? Kun siellä taitaa se bensa olla heikompilaatuista kuin meilläpäin?
Se Turun paikka on valtuutettu Bosch-huolto ja pitäisi olla suht lähellä Triangle Motorsia. Heillä on penkki pumpun säätöä varten ja kuulemma taitoa nyt kun yksi mies on perehtynyt asiaan. Viime talvena siellä korjattiin avo-ponttooni sekä ralli-pagoda.
Kaasuvivusto pitää olla säädöissään, sekin vaikuttaa koneeseen menevään seokseen.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Kiitos erinomaisista vihjeistä. Nettiä tutkailemalla löysin Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisen, Autokatu 1 Turku. Google maps:n mukaan Triangleen on 500m eli varmaankin tarkoitit juuri tätä liikettä? Täytyy huomenna kysäistä millaiset kiireet heillä on. Onko pumpun irroituksessa jotain mitä tarttis tietää etukäteen ettei riko mitään? Vai meneekö niinkuin dieselissä, merkit kohdalleen ja pumppu irti? Onko ajoituksen säätö yhtä hitekkiä kuin dieselissä, lasketaan putken päästä tuleva tippoja..karra kirjoitti:Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.JP68 kirjoitti: Ongelmahan on siinä että se käy todella rikkaalla, ulkopuolella oleva seoksensäätö ( lieneekö hienosäätö? ) ei auta asiaan. Kaikki tulpat aivan mustana ja tyhjäkäynnillä tiputtaa pyttyjä pois pelistä. Ikävää cruisailla kun auto paukkuu ja köhii liikennevaloissa.
Auto tullut jenkeistä ja siellä vaihdettu mm. uudet suuttimet, polttoainesäiliö, p-a pumppu, ruiskupumppu peruskorjattu.
Minkähän niminen paja Turussa on? Ja pitääköhän pumppu säätää penkissä irtaallaan niinkuin 240D 3.0:ssa johan laitatin hieman syöttöjä isommalle?
Onkohan jenkkipoika laittanut pumpun ns. perus-säädön isolle? Kun siellä taitaa se bensa olla heikompilaatuista kuin meilläpäin?
Se Turun paikka on valtuutettu Bosch-huolto ja pitäisi olla suht lähellä Triangle Motorsia. Heillä on penkki pumpun säätöä varten ja kuulemma taitoa nyt kun yksi mies on perehtynyt asiaan. Viime talvena siellä korjattiin avo-ponttooni sekä ralli-pagoda.
Kaasuvivusto pitää olla säädöissään, sekin vaikuttaa koneeseen menevään seokseen.
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Katseles täältä siitä missä asennossa moottorin on oltava kun pumpun asentaa takaisin (ja toki hyvä olla irroitettaessa jotta näkee onko kohillaan). Itse olen irroittanut M100 moottorista kasimäntäisen ja sitten 220 SE:stä kaksimäntäisen, 6-mäntäisistä ei kokemusta.JP68 kirjoitti: Nettiä tutkailemalla löysin Autosähkö ja Dieselhuolto Häkkisen, Autokatu 1 Turku. Google maps:n mukaan Triangleen on 500m eli varmaankin tarkoitit juuri tätä liikettä? Täytyy huomenna kysäistä millaiset kiireet heillä on. Onko pumpun irroituksessa jotain mitä tarttis tietää etukäteen ettei riko mitään? Vai meneekö niinkuin dieselissä, merkit kohdalleen ja pumppu irti? Onko ajoituksen säätö yhtä hitekkiä kuin dieselissä, lasketaan putken päästä tuleva tippoja..
http://www.sl113.org/wiki/Fuel/Start" onclick="window.open(this.href);return false;
Minulla ei ole tarkempaa tietoa tuosta Turun pajasta, mutta jos ei tärppää saat puh nron yv:nä mistä voit kysyä. Tajusin äsken tarkoittikohan kaverini kun näki että ralli-pagodaa penkitettiin että kyseessä oli dynamometri vaiko pumpun penkitys... kuulemma tehot oli näytössä ja kone karjui joten silloin kysessä autodyno. Jos ne vaikka säätää pumppua paikoillaan ollessa ja auto rullilla - sekin on mahdollista koska sellaiseen on tehtaalta ohjeet olemassa , mm korjaamokäsikirjassa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Ymmärrän Aapo, mulla on 40v. vanha M114 kone ja luotettavalta tuntuu. Ainakin viimeinen viikon lomareissu ja abt 2000 km. Ei vikaa, ei häiriötä. Hyvin kulkee "autobahnoilla".JP68 kirjoitti:Niin, ei itse koneessa ole vikaa vaan siinä polttoaineen syötössä. Mahtaako sulla olla kaasaripeli?Aapo.T kirjoitti:Mä olen ajanu nyt 5 vuotta tämmösellä vanhalla paskalla ilman moottoriongelmia semmoset 25 tuhatta kilometriä. Tosin M115 moottori onkin pommin luotettava peli Kone on vuodelta 79 eikä sitä taida olla avattu vielä kertaakaan.
Kuitenkin, kuvittelen ymmärtäväni mitä JP68 on hakemassa W124 300E konversiollaan (24V?); tasaisempaa käyntiä, ajovarmuutta, nopeampaa reagointia kaasuun ja laajempaa vääntöaluetta yms.
Kuten Sergey jo mainitsikin, niin menisin suoraan M104 modernimpaan tekniikkaan, eli E320. Moniventtiili myös, mutta paremmin säädettävissä oleva ruisku (HFM) sähkösuuttimilla ja suorasytytyksellä. Antaa mahdollisuuden nykyaikaisen moottorinohjauksen käyttöön paremmin kuin E300 24V.
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Kyllä näitä välillä näkee (kuvissa)...Sergey kirjoitti:älä ny ole tosissas... että tuollaiseen autoon dieseliä?? jotai häpyä...
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
jotenkuten siedän vielä w116 (turbo)dieselin jos kutosella mutta jo w108 ja vanhemmat ultraluksus autot... eijeii.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Bentley Turbo Diesel:
http://www.youtube.com/watch?v=_Pi0DrTOrJ8" onclick="window.open(this.href);return false;
Datsun 240Z ja OM606:
http://www.youtube.com/watch?v=wSM8qpor ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4RghY0Fo ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=_Pi0DrTOrJ8" onclick="window.open(this.href);return false;
Datsun 240Z ja OM606:
http://www.youtube.com/watch?v=wSM8qpor ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=4RghY0Fo ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
siinä on hienoja autoja pilattu totaalisen surkeiksi tekeleiksi.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: Ma 24.11.2003 14:47
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
[/quote]
Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.
[/quote]
Moi,
Nykybensojen paremmuudesta vs. vanhat en tiedä mutta erilaisia ne ovat. Luin tuolta toisesta topicista, että 6.3:sesi kilistää ja korjaat asiaa kerosiinilla. Syy kilistämiseen saattaa olla tuo pumpun laihemmalle säätäminen. Nykybesoissa kun on mukaan lisättynä happea. Vanhojen autojen (ei älykästä moottorinohjausta) seosta tulee siis rikastaa.
Olen paininut asian kanssa kun olen yrittänyt saada -70 AAR Cudaa (340 six pack) lopettamaan kilistämisen. Kyseinen auto alkoi kilistämään ja aivastelemaan heti kun amerikanbensa loppui tankista ja suomibensa tuli tilalle. Olen säätänyt kaasuttimia pikkuhiljaa rikkaammalle ja tilanne on parantunut huomattavasti. Vielä pitää säätää rikkaammalle kunhan saan aikaiseksi (takimmainen kaasutin pitää irroittaa, jotta ruuveihin pääsee käsiksi...)Säätöjen suhteen ollaan jo nyt todella kaukana netistä löytämistäni ohjearvoista, jotka on tehty vanhalle amerikanbensalle.
Cudaa tuli kokeiltua myös pienkonebesalla (pumppukamaa Porvoossa). Kyseisellä bensalla kone ei kilistänyt. Pienkonebensassa ei ole lisättyä happea.
Matti
Oma pumppu laitettiin jenkeissä vähän laihemmalle koska nykybensat on parempia kuin ennen, se vie nyt maantiellä vähemmin mitä tehdas ilmoittaa. Pumpun perässä oleva säätö vaikuttaa 1700 rpm asti. Keski-ja ylärekisterin säädöt on pumpun sisällä takakannen alla ja todellakin se pitää penkittää kuten dieselpumppu.
[/quote]
Moi,
Nykybensojen paremmuudesta vs. vanhat en tiedä mutta erilaisia ne ovat. Luin tuolta toisesta topicista, että 6.3:sesi kilistää ja korjaat asiaa kerosiinilla. Syy kilistämiseen saattaa olla tuo pumpun laihemmalle säätäminen. Nykybesoissa kun on mukaan lisättynä happea. Vanhojen autojen (ei älykästä moottorinohjausta) seosta tulee siis rikastaa.
Olen paininut asian kanssa kun olen yrittänyt saada -70 AAR Cudaa (340 six pack) lopettamaan kilistämisen. Kyseinen auto alkoi kilistämään ja aivastelemaan heti kun amerikanbensa loppui tankista ja suomibensa tuli tilalle. Olen säätänyt kaasuttimia pikkuhiljaa rikkaammalle ja tilanne on parantunut huomattavasti. Vielä pitää säätää rikkaammalle kunhan saan aikaiseksi (takimmainen kaasutin pitää irroittaa, jotta ruuveihin pääsee käsiksi...)Säätöjen suhteen ollaan jo nyt todella kaukana netistä löytämistäni ohjearvoista, jotka on tehty vanhalle amerikanbensalle.
Cudaa tuli kokeiltua myös pienkonebesalla (pumppukamaa Porvoossa). Kyseisellä bensalla kone ei kilistänyt. Pienkonebensassa ei ole lisättyä happea.
Matti
280 SL -70
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
Continental MK II -57
AAR Cuda
DB 990 Selectamatic -66
VW Polo 1,3 CL -92
- hismajestics
- Mersumies
- Viestit: 1764
- Liittynyt: La 16.10.2010 21:44
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Tämä on mielenkiintoinen aihe, itse en ole tullut ajatelleeksi. Pitäsiköhän nostaa ihan omaksi topikiksi? Saisivat muutkin jakaa kokemuksiaan.Matti Äyräväinen kirjoitti: Moi,
Nykybensojen paremmuudesta vs. vanhat en tiedä mutta erilaisia ne ovat. Luin tuolta toisesta topicista, että 6.3:sesi kilistää ja korjaat asiaa kerosiinilla. Syy kilistämiseen saattaa olla tuo pumpun laihemmalle säätäminen. Nykybesoissa kun on mukaan lisättynä happea. Vanhojen autojen (ei älykästä moottorinohjausta) seosta tulee siis rikastaa.
Olen paininut asian kanssa kun olen yrittänyt saada -70 AAR Cudaa (340 six pack) lopettamaan kilistämisen. Kyseinen auto alkoi kilistämään ja aivastelemaan heti kun amerikanbensa loppui tankista ja suomibensa tuli tilalle. Olen säätänyt kaasuttimia pikkuhiljaa rikkaammalle ja tilanne on parantunut huomattavasti. Vielä pitää säätää rikkaammalle kunhan saan aikaiseksi (takimmainen kaasutin pitää irroittaa, jotta ruuveihin pääsee käsiksi...)Säätöjen suhteen ollaan jo nyt todella kaukana netistä löytämistäni ohjearvoista, jotka on tehty vanhalle amerikanbensalle.
Cudaa tuli kokeiltua myös pienkonebesalla (pumppukamaa Porvoossa). Kyseisellä bensalla kone ei kilistänyt. Pienkonebensassa ei ole lisättyä happea.
Matti
//johannes
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
---------------------
250CE -72 M104 3,2L
Projektiketjut: http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=156709
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=121349
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Nesteen tiedote bensiinien muuttumisesta:
http://www.vmpk.fi/tietoa/bensiinit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2% kemiallinen happilisä vaikuttaa seosta laihentavasti. Merkitys on suhteellisen pieni. Kokemuksen mukaan
ongelmia voi esiintyä lähinnä silloin jos seos on aiemmillakin laaduilla ollut laihahko.
http://www.vmpk.fi/tietoa/bensiinit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
2% kemiallinen happilisä vaikuttaa seosta laihentavasti. Merkitys on suhteellisen pieni. Kokemuksen mukaan
ongelmia voi esiintyä lähinnä silloin jos seos on aiemmillakin laaduilla ollut laihahko.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
Pystyisköhän tuossa käyttää RE85:sta osien puolesta? Teoriassa ongelma voisi korjaantua lisäämällä etanolia bensan sekaan jos seokset ovat liian rikkaat, poppakonstihan tuo on mutta jos ruiskutusjärjestelmälle ei viinasta ole haittaa niin kannattaisihan sitä kokeilla.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
jos minä rakentaisin nyt moottoriwswapin, en laittaisi sitä ollenkaan toimimaan bensalla. mekaniikka kestää.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
En minäkään, se toimisi dieselillä . Sori, oli pakko .
auto w123 200D/300DT vm, -81
Re: Pagodaan tuoreenpi tekniikka
MOTSergey kirjoitti:älä ny ole tosissas... että tuollaiseen autoon dieseliä?? jotai häpyä...
Ja kuten täälläkin on asiaa käsitelty, niin ehdottaisin viestin aloittajalle 280 tai 320 tekniikkaa.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021