300 TD -92 W124 Laakeri ongelmat
300 TD -92 W124 Laakeri ongelmat
Talvella tuli vaihdettua takalaakerit ja ajoa on takana n. 15 000 km ja vasemmalta puolella huomaa jo hieman välystä, oikea puoli ok. Onko tämä nyt normaalia? Laakerit piti nimittäin olla SKF ja tuntuisi niiden kestävän pitempään. Samaten oikea etupuoli on väljä, kokeillaa kiristystä. Ääntä ei ainakaan vielä kuulu. Voiko joku ns. syödä laakerit ennenaikaisesti?
Taitaapi olla w124en "tyyppivika" tuo laakeri homma. Niitä saa vaihtaa aika useasti jos aikoo pitää net aivan timmissä. Eli sitte vasta ko kunnola lonksuu ja ääntää niin kannattaa olla huolissaan...... 

MersuMies kolmannessa polvessa..........
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
124:n pyöränlaakerit
Eipä taida löytyä takapyörän laakerille kiristyspaikkaa.
Etupyörän laakeriakaan ei kannata kiristää tutkimatta laakerien kuntoa, myös rullakehän. Eihän vierintälaakeriin voi tulla käytössä välystä ilman että joku paikka kuluu l. on entinen. Itselleni kävi niin, että kun totesin renkaanvaihdossa välystä laakerissa ja kiristin ajattelematta asiaa tarkemmin (ja riittävä välys jäi varmasti kiristyksen jälkeenkin), hirtti laakeri muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jumiin ja tietysti parinsadan kilometrin päässä kotoa. Kun vaihdoin laakerin oli entisen laakerin (Koyo) rullakehä kappaleina ja sen osia rullien ja laakeripintojen välissä. Lisääntynyt laakerivälys johtui ilmeisesti loppuunkuluneesta rullakehästä joka päästi rullat asettumaan epätasaisesti laakeriin.
Etupyörän laakeriakaan ei kannata kiristää tutkimatta laakerien kuntoa, myös rullakehän. Eihän vierintälaakeriin voi tulla käytössä välystä ilman että joku paikka kuluu l. on entinen. Itselleni kävi niin, että kun totesin renkaanvaihdossa välystä laakerissa ja kiristin ajattelematta asiaa tarkemmin (ja riittävä välys jäi varmasti kiristyksen jälkeenkin), hirtti laakeri muutaman tuhannen kilometrin jälkeen jumiin ja tietysti parinsadan kilometrin päässä kotoa. Kun vaihdoin laakerin oli entisen laakerin (Koyo) rullakehä kappaleina ja sen osia rullien ja laakeripintojen välissä. Lisääntynyt laakerivälys johtui ilmeisesti loppuunkuluneesta rullakehästä joka päästi rullat asettumaan epätasaisesti laakeriin.