w123 250 ongelmia kaasarissa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Donut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 12.03.2004 09:32
Paikkakunta: Pyhtää

w123 250 ongelmia kaasarissa?

Viesti Kirjoittaja Donut »

Alkukesän aikana on alkanut mese lieväsi reistaamaan.

Ongelma ilmenee huonona kylmäkäynnistymisenä, starttia joutuu pyörittämään pahimmoillaan yhteensä toistakymmentä sekuntia. (talvella 20C pakkasessa käynnistyi 5 sekunnissa seisottuaan viikon)

Tämän lisäksi tuntuu että kone tukahtuu kaasua painaessa. Tukahtuminen tuntuu noin "puolessävälissä" kaasua jollon veto häviää ja moottori jarruttaa. Jos tukahtumisen aikana polkaisee kaasun pohjaan, niin muutaman nikottelun jälkeen veto palaa normaliksi. Ongelma esiintyy vain rauhallisesti kiihdyttäessä.

Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

Viittaan ketjuun "Mikä mättää"
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9696
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w123 250 ongelmia kaasarissa?

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Donut kirjoitti:Alkukesän aikana on alkanut mese lieväsi reistaamaan.

Ongelma ilmenee huonona kylmäkäynnistymisenä, starttia joutuu pyörittämään pahimmoillaan yhteensä toistakymmentä sekuntia. (talvella 20C pakkasessa käynnistyi 5 sekunnissa seisottuaan viikon)

Tämän lisäksi tuntuu että kone tukahtuu kaasua painaessa. Tukahtuminen tuntuu noin "puolessävälissä" kaasua jollon veto häviää ja moottori jarruttaa. Jos tukahtumisen aikana polkaisee kaasun pohjaan, niin muutaman nikottelun jälkeen veto palaa normaliksi. Ongelma esiintyy vain rauhallisesti kiihdyttäessä.

Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
ensimmäisenä tulee mieleen kiihdytyspumpun vajaa toiminta...
Avatar
adenauer300
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1866
Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja adenauer300 »

Noi oireet voivat viittata kaasutin puolella kiihdytyspumpun tukkoisuuteen tai automaatti ryypyn suuttimien tukkoisuuteen. Lisäksi kannatta tarkistaa virranjakajan alipaine kalvo, sillä sen vuotaminen aiheuttaa myöskin "tukkoisuutta" kiihdyttäessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä

Kuvia romuista:

http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Donut
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Pe 12.03.2004 09:32
Paikkakunta: Pyhtää

Viesti Kirjoittaja Donut »

Kiitoksia vastauksista. Pitänee viikonloppuna purkailla sen verran että vikapaikka tulee esiin.
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Re: w123 250 ongelmia kaasarissa?

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Donut kirjoitti:Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
Kannattaa varmaan vaihtaa, jos ei ole tietoa milloin viimeksi uusittu. Vaikka kaasarin saisikin 100% iskuun, niin ei kulku kuitenkaan ole ihan kohdillaan jos em. osat ovat ehtoopuolen kunnossa.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
MikaVeee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 700
Liittynyt: Pe 13.02.2004 22:56
Paikkakunta: Turku

ryyppy

Viesti Kirjoittaja MikaVeee »

Ainakin omassa pelissäni samanlaisen tempun tekee automaattiryyppy. Ja se on helppo koklata, ryypyn saa käsipelillä päälle siitä kaasarin kyljestä..pienestä aukosta esim ruuvimeisselillä tai naulalla vääntäen, ja het lähtee käymään

MikaV
Vastaa Viestiin