Alkukesän aikana on alkanut mese lieväsi reistaamaan.
Ongelma ilmenee huonona kylmäkäynnistymisenä, starttia joutuu pyörittämään pahimmoillaan yhteensä toistakymmentä sekuntia. (talvella 20C pakkasessa käynnistyi 5 sekunnissa seisottuaan viikon)
Tämän lisäksi tuntuu että kone tukahtuu kaasua painaessa. Tukahtuminen tuntuu noin "puolessävälissä" kaasua jollon veto häviää ja moottori jarruttaa. Jos tukahtumisen aikana polkaisee kaasun pohjaan, niin muutaman nikottelun jälkeen veto palaa normaliksi. Ongelma esiintyy vain rauhallisesti kiihdyttäessä.
Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
w123 250 ongelmia kaasarissa?
Viittaan ketjuun "Mikä mättää"
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9696
http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=9696
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Re: w123 250 ongelmia kaasarissa?
ensimmäisenä tulee mieleen kiihdytyspumpun vajaa toiminta...Donut kirjoitti:Alkukesän aikana on alkanut mese lieväsi reistaamaan.
Ongelma ilmenee huonona kylmäkäynnistymisenä, starttia joutuu pyörittämään pahimmoillaan yhteensä toistakymmentä sekuntia. (talvella 20C pakkasessa käynnistyi 5 sekunnissa seisottuaan viikon)
Tämän lisäksi tuntuu että kone tukahtuu kaasua painaessa. Tukahtuminen tuntuu noin "puolessävälissä" kaasua jollon veto häviää ja moottori jarruttaa. Jos tukahtumisen aikana polkaisee kaasun pohjaan, niin muutaman nikottelun jälkeen veto palaa normaliksi. Ongelma esiintyy vain rauhallisesti kiihdyttäessä.
Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Noi oireet voivat viittata kaasutin puolella kiihdytyspumpun tukkoisuuteen tai automaatti ryypyn suuttimien tukkoisuuteen. Lisäksi kannatta tarkistaa virranjakajan alipaine kalvo, sillä sen vuotaminen aiheuttaa myöskin "tukkoisuutta" kiihdyttäessä.
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Re: w123 250 ongelmia kaasarissa?
Kannattaa varmaan vaihtaa, jos ei ole tietoa milloin viimeksi uusittu. Vaikka kaasarin saisikin 100% iskuun, niin ei kulku kuitenkaan ole ihan kohdillaan jos em. osat ovat ehtoopuolen kunnossa.Donut kirjoitti:Arvioita riittäisikö ilmanputsarin ja tulppien vaihtaminen?
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
ryyppy
Ainakin omassa pelissäni samanlaisen tempun tekee automaattiryyppy. Ja se on helppo koklata, ryypyn saa käsipelillä päälle siitä kaasarin kyljestä..pienestä aukosta esim ruuvimeisselillä tai naulalla vääntäen, ja het lähtee käymään
MikaV
MikaV