Eli joku mättää ja pahasti ku on nyt parit kerrat auto tehny sellasen tempun et ei pysy alle 2000 rundil käynnis ja jostakin mittariston takaa kuluu outoo sirinää.. Tota kestää aina jonkuu aikaa ja sit se futaa taas ihan normaalist.
Oliskohan siel joku oikaris tai jotaa?
Joskus on sateella taas tehny sillee et kierrokset ei tuu alle 2000 ja ku sade loppuu nii kierrokset pysyy nätisti siel 7-800 tyhjäkäynnil
Virranjakajankannen ja johtojen vaihto ei auttanu joten olisko ryypyl jotaa tekemist asian kans vai häh?
Tähän kohtaan vain villi arvaus.
Lisäilmaluistimen(=joutokäyntiventtiili) tehtävä kun on lisähapettaa joutokäyntiä ja niin ollen pitää kierrokset riittävän korkealla tasolla. Niin, kait tässä nyt kuitenkin on kyse ruiskumallista, eikä carburettorimallista.
Tuo mystinen mittaristo sirinä jää multa kyllä vaille uskottavaa arvausta...sähköjänis
Kakkosnalkuttelijat varmaan osaa heitellä uskottavampia veikkauksia tuohon
Ei oo ruittaa.. 200 kaasari täl hetkel ku vanhast hävis öljynpaineet
Tänää huomasin et jos vaihteel huudattaa kierrokset melkein tappii nii alkaa piiputtaa.. noh, siinä sit ajoin seuraavalle bussipysäkille ja tyhjäkäynnil pidin n. 30-60 sek. jalal sen 2000 kierrost et just ja just pysy käynnis nii toimi taas normaalist..
Pitäis alkaa paikallistaa vikaa mut helpottais ku tietäis edes suurinpiirtein mikä vois olla?
Ihan ensimmäiseksi tarkastat luistimännän öljyt:
avaat kaasarin päällä oevan korkin ja vedät sen nutikan ulos, niin pitäisi olla lähes täysi. Täytetään esim. automaattiöljyllä, jota voi vielä ohentaa naftalla (n. 50-50). Moottoriöljy on liian paksua sinne.
Tuo öljyvaje on niin tavallista kaikissa vakioalipainekaaasareissa, ja oirehtii mitä ihmeellisimillä tavoilla, että tuo tarkastus pitäisi aina olla ensimmäinen toimenpide.
Ei auttanu perkeles vika taitaa kuitenkin olla sähköpuolella kun tänään huomasin robatessa et virtalukko kuumeni aika taval ja tää "sirinäkin" vois kuulua myös sieltä..