Tuommonen tuli joku aika sitten hommattua ja jos siihen näin ensiksi pientä ehostusta ja joskus voisi hienonkin tehdä. maalipinta pitäisi uusia mutta jääköön se nyt tulevaisuuteen...
lasintummennukseen auto menee perjantaina ja huommenna tarkoitus laittaa toisenlaiset vanteet alle. ja takavalot tuli lakattua. etuvalot pitää vielä lakata kun on huonossa kunnossa.
Tekniikkaan nyt tuskin vielä suuria muutoksia tulee. Coolerin vaihdoin isompaan ja egr on poistettu käytöstä. takapönttö otettu pois jotta saisi edes jotain ääntä tulemaan. kuvia täytyy laitella kun saa vanteet alle.
Viimeksi muokannut makke190, Pe 22.09.2017 22:00. Yhteensä muokattu 60 kertaa.
Tuolla koneella Väyrynen on ihan täydellinen (jos peltejä ei lasketa). Tämä siksi koska kone on tehokas mutta samalla kestävä (ei suutin rempppoja) JA farkkuna tietenkin
Isäukolla oli tuollainen ja oli se komia peli,tosin ei tuo nykyinen 320cdi Wäywäy:kään ole huono mutta tuo on mielestäni hienoimpia autoja mitä koskaan on tehty. Itellä on ollut 220D sedani ja 290td farkku ja kumpikaan ei vedä tollaselle vertoja!
Ja peltitöitä ei ehkä kannata lykätä paljoa kun sitten kun Väykky lähtee ruostumaan ja antaa sen hetken olla on se jälkeen piru merrassa
Niin lähti tämäkin päivä hyvin käyntiin... mersusta takarengas puhki matkalla tummennukseen. No ei muutaku varapyörä paikallee ja sain auton vietyä ja sitten alkoi renkaiden metästys. Viimein löytyi 245/20-20 kumit jossa kantavuus riitti autoon, ei muutakun uudet pallot mersun alle. ja elämä alkoi hymyilemään tuossa olisi parit kuvat taasen.
No jos tuolla nyt huomenna hääparia kehtaa lähteä kuskaamaan.
Moni täällä forumilla itkee tummennosten kauheutta, mutta mun mielestä ihan hyvän näköinen. Vielä ne jo kerran mainitut projektorit niin ei muuta enää vaatis.
Kaverin kaverilla on liike jossa tummentavat. Tuo tummennus tuohon väykkyyn(kaikki paitsi tuulilasi) maksaa jotai reilu 300 mutta sain aika hyvät alennukset sieltä. Ne valot kyllä kiinnostaa kovasti, mutta täytyy kasvattaa harrastekassaa ensin. Eteen tekisi mieli vielä lyödä levikepalat, mutta saattaa pian ottaa kaariin sen jälkeen, mutta täytyy testata joku päivä. Puskurit pitäisi vaihtaa ehjiin tai korjata nuo, sekä etulokarit menee vaihtoon jossain välissä.
Millanen tulisi jos maskista tekisi mustan/tumman?
Kannattaa sitten tilailla Saksasta noita projektoreita. Sieltä saa tummat alta 200€, kun ne täällä kotimassa on lähempänä 400€. Maskin ku tempasee vielä mustaksi spraylla niin aika jäätävän näkönen peli. Mielestäni farkkuun pitää olla ehottomasti tummennukset...tosi hyvän näkönen.
edit: googlettelemalla vaikka "w210 black grill" ja kuvahaku niin saa jo käsityksen miltä näyttää mustalla grillillä Väyrynen. Mielestäni erittäin hyvältä.
Vedetään tummat lamin-x sät noihin ajovaloihin, kalvo on suht kiiltävää niin vaikka olis vähä himmeät valot niin ne rupeaa taas kiiltämään hienosti. Ja saa pois jos siltä alkaa tuntumaan.
http://www.facebook.com/ImagoFix
W201 200D -89.. Käyttö/talviauto
W124 Coupe OM606 Hx40 super, Mynä.
W124 -91 Farkku OM606, Hx40, Mynä.. EX
makke190 kirjoitti:Tuun käymää ensviikolla nii katsotaan niitä helmoja lisää
paljon maksaisi kalvot? Mitä jos ensiksi hioo vanhan pinnoitteen valoita ja myllyttää ja sen jälkeen kalvot?
Ite oon hionu 1500 ja 3000 vesissä muovi umpiot ja sitte kiillottanu karkealla tahnalla, ero on huomattava jos on oikeen himmeät umpiot. Sitte vaan kalvot päälle niin hyvä on =) ne kalvot on joku 80€ asennettuna, ne samalla suojaa kiveniskuilta.
Välillä pientä huoltoakin tehtävä, elikkäs täsönsäädöltä tuli mehut pihalle kuskin lokasuojan sisältä:
Huomenna täytyy uusi putki tilata niin saa liikuteltua auton kotiin ja voisi suorittaa ruosteidenpoistoa pohjasta ja ei näkyvistä paikoista. Takakaariin voisi öljyä laittaa ettei enää enempää lähde kukkimaan. ja kori maalataan sitten joskus.
Eilen tuli uusi putki laitettua ja pieni 300km testilenkki ja ei näy vuotavan enää Tuli myös haettua motonetistä ruosteen poistoon dinitrolin annitralia vai mitä lie. heti ku kerkiee niin pitäisi alkaa niitä laitteleen.
pitäisiköhän siihen laittaa epoksia vai ihan 2komponentti pohjaväriä päälle kun käsittelee hapolla?
Eilen tuli uusi putki laitettua ja pieni 300km testilenkki ja ei näy vuotavan enää Tuli myös haettua motonetistä ruosteen poistoon dinitrolin annitralia vai mitä lie. heti ku kerkiee niin pitäisi alkaa niitä laitteleen.
pitäisiköhän siihen laittaa epoksia vai ihan 2komponentti pohjaväriä päälle kun käsittelee hapolla?
Pitikö hydraulisysteemi ilmata putken vaihdon jälkeen? Itellä on sama homma edessä, vaihdan kaikki hydraaliputket ja jarruputket kupari/nikkeliputkiin. Tavallinen kupariputki on vähän alakanttiin paineen suhteen koska paine hydraalipiirissä on 120 baaria
Ruostehommista niin laita ilman muuta 2komponenttimaalia hapon päälle, niin mä teen myös. Hagmans CA pohjamaali on hyvää ja toimii yhessä hapon kanssa. Ps. Hieno auto sulla!
Itsellä ei ole vielä valoissa noita kalvoja, mutta kai ne leimasta läpi menee jos ei inssi niin tarkkaan ala katsomaan. Valotehosta en tiedä miten vaikuttaa.
Ei tarvinnut ilmata ainakaan omaa autoa. Ja toisen takaiskarin käytin aiemmin irti ja silloin ilmasi myös itse ittesä. Joo täytyy se pohjamaali vetää ja sitten kevyt massaus päälle. Kiitoksia!
Joo täälläkin tapahtuu välillä. Kone tuli nostettua pois autosta niin saa konetilan putsattua ja ruosteet poistettua keulasta.
Tuli myös tuon ex190 kone purettua. Ei löytynyt moitittavaa laakereista eikä mistään muustakaan. Luultavasti tästä tulee väyryseen uusi moottori.
Laatikko täytyy nyt varulta vahvistaa samalla. Tähän tietoon moottori jää vielä vakioksi. Öljynlauhdutin menee vaihtoon sekä laatikolle tulee erillinen lauhdutin.
Laittelen kuvia taas kun kerkee ja saa jotain aikaan.
Viimeksi muokannut makke190, La 25.08.2012 18:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.