niin pitääkö viskoosi kytkimen jäädä toimineeksi. Minulla tuulettimen siivet pyörii vapaasti käsin pyörittäen.. .Hellettä pukkaa 400 km ajoa edessä, eikä kiinosta jäädä savossa tien poskeen...
Mittarivirhekkö??
terv-j-


Sama meillä 300D nousee 92 C ja jämähtää siihen, jos polkasee, matka-ajossa kuormaa ja pitkä ylämäki, nousee 100 C, öljynpaineetki sitte ku 100 C lämpiää nii tyhjäkäynnillä ~1.2, just vaihdetuilla öljyillä 1,5Mgo- kirjoitti:mitkä on muute normaalilämmöt näissä diisseleissä? itellänni 300tdt ja lämmöt nousee 100 asteeseen aina kun vähänkin rivakammin ajaa. todella rauhallisella ajolla mittari näyttää noin 90-94 astetta.
ja laitetaas ny tääki vielä tähän ku ei viiti uutta viestiketjua tehä
Eli huomasin että on alkanu viemään jäähdytinnestettä. Ei vie mitenkään hirveästi mutta kerran kuukauessa joutuu nyt lisäämään. Maahan ei näyttäs tiputtavan eikä pakokaasu ole ollut valkoista... Öljytikkua katoin ja mielestäni ei ollut lisääntynyt mutta onko jotain keinoa millä todeta että pääseekö se jäähytinneste öljyjen sekaan?
E: kokeilin jäähyttimen yläletkua eikä tuntunut olevan painetta.
Miten tämä tuultin osan kuuluuko sen olla vapaasti pyörivä(auto moottori pysäytettynä lämmöt korkeat) vai jäykkä siis pyöriä kierrosten mukaisesti. Josko tämä auttaisi päättelemään onko viskoosi kytkin sökö vai ei, Kiinteä vai vapaasti.johanness kirjoitti:Morjesta,, 124 -92 2,5 MB voiko sen moottorin veden tuulettimen viskoosi kytkintä, säätää tai lukita, että se pyörii aina moottorin kierroslukua seuraten . Moottorin veden lämmöt on normaalia korkeammalla jos autolla ajaa esim 100 km/h. Kuinka kun lämmöt on korkealla ja auton sammuttaa (alla sata C) ei painetta järjestelmässä,
niin pitääkö viskoosi kytkimen jäädä toimineeksi. Minulla tuulettimen siivet pyörii vapaasti käsin pyörittäen.. .Hellettä pukkaa 400 km ajoa edessä, eikä kiinosta jäädä savossa tien poskeen...
Mittarivirhekkö??
terv-j-![]()
OK.ja kiitoksetSiekkinen kirjoitti:Se pyörii vapaasti siihen 100 asteeseen tai vähän yli asti ja sitten tarraa kiinni ja pyörii kiinteästi kierrosten mukaan. Kytkimiä on saatavana eri lämmöillä kytkevänä.
itselläni tekee aivan samallailla ja on samat öljyt ja suodatinki sama! sekä öljynpaineet ovat samat! n.3000km asti öljyjen vaiihon jälkeen ei öljynpaineet menny alle 1.5 tyhjäkäynnillä kuumanakaan mutta nytte öljyillä ajettu 5tkm ja kuumana paineet sen 1,2. Itse en tosin ole huolissani noista öljynpaineista, nuo ovat hyvät arvot vielä. enemmän mietityttää noi lämmöt, että mitähä niitte pitäs normaalisti olla ??johani kirjoitti:Sama meillä 300D nousee 92 C ja jämähtää siihen, jos polkasee, matka-ajossa kuormaa ja pitkä ylämäki, nousee 100 C, öljynpaineetki sitte ku 100 C lämpiää nii tyhjäkäynnillä ~1.2, just vaihdetuilla öljyillä 1,5Mgo- kirjoitti:mitkä on muute normaalilämmöt näissä diisseleissä? itellänni 300tdt ja lämmöt nousee 100 asteeseen aina kun vähänkin rivakammin ajaa. todella rauhallisella ajolla mittari näyttää noin 90-94 astetta.
ja laitetaas ny tääki vielä tähän ku ei viiti uutta viestiketjua tehä
Eli huomasin että on alkanu viemään jäähdytinnestettä. Ei vie mitenkään hirveästi mutta kerran kuukauessa joutuu nyt lisäämään. Maahan ei näyttäs tiputtavan eikä pakokaasu ole ollut valkoista... Öljytikkua katoin ja mielestäni ei ollut lisääntynyt mutta onko jotain keinoa millä todeta että pääseekö se jäähytinneste öljyjen sekaan?
E: kokeilin jäähyttimen yläletkua eikä tuntunut olevan painetta.ja autolla tosiaan 230tkm ajettu (on huoltokirjat, leimat ja muutenki auton kunto priima), öljyt teboil diamond diesel ja suodatin m-filter, tyhjäkäynti tosin vaan 600rpm, ku polkasee kevyesti että nousee 750rpm niin paineet vaja 2, kun kone on lämmenny vasta 80 C niin tyhjäkäynnillä paineet 2,5, liekkö sitte niin liukkaat öljyt vaan kuumana ja matala tyhjäkäynti että on matalat paineet, taikka sitte öljyruiskunen vaparin kone (sellasiinki törmätty
) taikka löystynyt ylipainejousi ??? nyt lähiaikoina itekki tarkotus pestä tuo moottorilonko sisältä tuolla periaatteella ja kokeilla auttaako.