W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 10.03.2012 13:16
Paikkakunta: Ulvila

W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja AMikk »

Olen reissussa ja ajon aikana alkoi auto pomppimaan ja tärisemään. Pysähdyin ja takapää oli noussut ylös kuin kiihdytysautossa. Kun ovia avaa ja laittaa lukkoon niin auto yrittää säätää alustaa, mutta takapäästä kuuluu vain naksunaa ja perä pysyy ylhäällä. Etupää toimii kyllä. Ajaminen on kuin kivireellä ajoa.

Olen koittanut resetoida irroittamalla akun, mutta ei auta. Airmaticin releissäkään ei näyttäisi olevan vikaa.

Onko jollain helppoa ratkaisua millä peräpään saisi alas. Jos ei, niin ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin viedä paikalliselle marmoritiskille.
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

AMikk kirjoitti:Onko jollain helppoa ratkaisua millä peräpään saisi alas. Jos ei, niin ei taida jäädä muuta vaihtoehtoa kuin viedä paikalliselle marmoritiskille.
Eiköhän tuokin ainakin selviäisi vikaluennalla Starilla? :think:
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Veikkaisin johtosarjavikaa Airmatic kompressorin luona. Sisälokarin poistamalla pääsee tarkistamaan. Tietenkin käsiä ei tarvitse turhaan liata jos testaa ensin testerillä.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja arska10 »

Missä päin meet josko vaikka lähistöltä löytyisi *.ri jolla voisi testata tuon ongelman
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 10.03.2012 13:16
Paikkakunta: Ulvila

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja AMikk »

Näyttää siltä että tuo Starin hankinta tulee itselle pakolliseksi. Parin kuukauden välein on jokin sähkövika mitä pitää käydä resetoimassa. Tulevaisuudessa varmaan useamminkin.

Olen tällähetkellä Sastamalassa (ent. Vammala), mutta täytyy jatkaa matkaa vaikka junalla joten jätän sen tänne hoitoon.
Avatar
MikkoK
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 09.03.2004 00:57
Paikkakunta: sonkajärvi

Viesti Kirjoittaja MikkoK »

Voisiko olla ihan niinkin yksinkertainen homma kuin tasonsäädön tanko irti? Rakennetta tarkemmin tuntematta tuli vain tuollainen mieleen.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

DBFI kirjoitti:Veikkaisin johtosarjavikaa Airmatic kompressorin luona. Sisälokarin poistamalla pääsee tarkistamaan. Tietenkin käsiä ei tarvitse turhaan liata jos testaa ensin testerillä.
Tämä on ainakin 211:ssä vakiovika (johtosarja on alunperin vähän turhan lyhyt, ja katkeaa ajan kuluessa), ja Veholta saa valmiin korjaussarjan. 219:stä en tiedä, mutta koska perusrakenne lienee sama, voi vikakin ihan hyvin olla sama.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 10.03.2012 13:16
Paikkakunta: Ulvila

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja AMikk »

Toivottavasti olisi jokin näin helppo. Ihmettelen vain miksi se vaikuttaisi molempiin takapään ilmajousiin. Vai onko johtosarja yksi paketti joka vaikuttaa molempiin puoliin?

Jokatapauksessa tänään päätin että Staria täytyy ruveta hakemaan. Vikoja alkaa olemaan turhan usein.
tj86430
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5419
Liittynyt: Ma 20.09.2010 13:10
Paikkakunta: Luxemburg

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja tj86430 »

AMikk kirjoitti:Toivottavasti olisi jokin näin helppo. Ihmettelen vain miksi se vaikuttaisi molempiin takapään ilmajousiin. Vai onko johtosarja yksi paketti joka vaikuttaa molempiin puoliin?

Jokatapauksessa tänään päätin että Staria täytyy ruveta hakemaan. Vikoja alkaa olemaan turhan usein.
Jos se on sama johtosarjavika mikä minulla oli, vaikuttaa se niin, että airmatic ei laske enää paineita pois; auto kyllä nousee ylöspäin, muttei laske enää alaspäin. Tietysti jos johto ei ole kokonaan poikki vaan huono kosketus, niin sitten oireet voi varmaan olla erilaisetkin. Tuo että takapää on ylhäällä mutta etupää ei, ei mielestäni ihan täsmää johtosarjavikaan.
s213 220d -17

Villa Pikkujalo
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Mainittu kompuran johto tuskin kyseessä,
Vika sopii paremmin takapään anturin/sen johto vikaan, "jakotukki"
vikaan jos homma ei selviä siellä niin yhteytä kuusenalle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
AMikk
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: La 10.03.2012 13:16
Paikkakunta: Ulvila

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja AMikk »

Laitan tähän tiedoksi jälkipolville, että vika johtui hajonneesta tason korkeuden anturista. Uusi maksoi 260€. Olisiko se jokin varotoimenpide että auto nostaa korkeuden maksimiasentoon kun tästä sensorista ei saada tietoa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

AMikk kirjoitti:Laitan tähän tiedoksi jälkipolville, että vika johtui hajonneesta tason korkeuden anturista. Uusi maksoi 260€. Olisiko se jokin varotoimenpide että auto nostaa korkeuden maksimiasentoon kun tästä sensorista ei saada tietoa.
Eli oli mitä tossa yllä... ;)
Varotoimi tai sitten anturi hajonnut niin että antaa arvoa minkä takia nostaa ylös
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja arto79 »

Itellä teki saman pari viikkoa sitten kaupungilla, tosin oli noussut koko auto ylös ei pelkkä takapää. Koitin säädellä ja sammuttaa välillä, muttei auttanut. Sitten ajoin kotiin ja siinä ajassa oli alusta palautunut normaaliksi. Sen jälkeen vika ei ole uusiutunut.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

arto79 kirjoitti:Itellä teki saman pari viikkoa sitten kaupungilla, tosin oli noussut koko auto ylös ei pelkkä takapää. Koitin säädellä ja sammuttaa välillä, muttei auttanut. Sitten ajoin kotiin ja siinä ajassa oli alusta palautunut normaaliksi. Sen jälkeen vika ei ole uusiutunut.
Tarkista kompuraan menvät pikku johdot, usein oireilee aluksi noin
(tai jos on korkeutta muutettu anturihuijauksella poista se)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
arto79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 436
Liittynyt: Ma 05.06.2006 19:07
Paikkakunta: Pori

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja arto79 »

CDI203 kirjoitti:
arto79 kirjoitti:Itellä teki saman pari viikkoa sitten kaupungilla, tosin oli noussut koko auto ylös ei pelkkä takapää. Koitin säädellä ja sammuttaa välillä, muttei auttanut. Sitten ajoin kotiin ja siinä ajassa oli alusta palautunut normaaliksi. Sen jälkeen vika ei ole uusiutunut.
Tarkista kompuraan menvät pikku johdot, usein oireilee aluksi noin
(tai jos on korkeutta muutettu anturihuijauksella poista se)
Ok, pitääpi tsekata. Korkeutta on mulkkailtu suuntaan jos toiseen, mutta viime säädöstä takaisin ylöspäin :) on aikaa yli vuosi. Starilla säädettiin silloin ja kulmien säätö perään.
E220CDI 2013 (w212 fl)
260SE 1990 (w126)
ex: E320CDI 2005, E320 CDI 2007 Sport,
w116, w123:ia, w124:ia, w126:sia, w210
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Mainittu kompuran johto tuskin kyseessä,
Vika sopii paremmin takapään anturin/sen johto vikaan, "jakotukki"
vikaan jos homma ei selviä siellä niin yhteytä kuusenalle
Siinä yllä en huomannut kenenkään puhuvan kompressorin johdoista. Ihan hyvä kyllä tarkentaa että siitä jakotukista tai sen anturi/venttiilijohdoista voisi olla kyse.
CDI203 kirjoitti: Tarkista kompuraan menvät pikku johdot, usein oireilee aluksi noin
(tai jos on korkeutta muutettu anturihuijauksella poista se)
Tässä joku puhuu kompurasta mutta kai pikkujohdot viittaa jakotukkiin?

Mitenkähän se anturihuijaus saa venttiilit rikki vai mitä se nyt rikkoo (lisätään varmuudeksi että omasta mielestäkin kalibrointi on suositeltavampi, eri syistä). Tietyissä versioissa ne kalibrointirajat on vähän erilaisia. :)
Viimeksi muokannut DBFI, Pe 29.06.2012 15:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Johdot mistä kirjoitelin oli
juuri kompuraan menevät pikku johdot,
Niisä kun ollut vikaa auto on jumitunut ylä asentoon
(usein aluksi hetkittäin ja lopulta kokajan, samoja oireita on ollut autoissa missä korkeutta säädelty
Anturi huijauksella)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13782
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W219 CLS Airmatic jumissa yläasennossa

Viesti Kirjoittaja DBFI »

CDI203 kirjoitti:Johdot mistä kirjoitelin oli
juuri kompuraan menevät pikku johdot,
No niinpä tietenkin, pressure relief valve on kompuran yhteydessä ja paineanturi tukissa, jotenkin muistin että molemmat siellä tukille menevässä johdotuksessa.
Vastaa Viestiin