Kaksi vikaa: jäähdytinneste katoaa ja vilkut W124
Plastic Paddingilla oli jokin tuote, joka kelpaisi tuon korjaukseen.
Muistaakseni kyseessä oli jokin uutuustuote, olisiko ollut uusi versio
kemiallisesta metallista.
Ostin sitä ja käytin erilaisissa hankalissa korjauksissa ja hyvin on pitänyt.
En tosin ole koettanut vuotoa paikata, mutta aine kestää hyvin lämpöä ja
liuottimia. Se on helppo käyttää ja lujassa kuin tauti.
Voisin muistaessani tarkistaa, mikä aine oli kysessä. Ja kyllä se vanha
kemiallinen metallikin kelpaa paikkaukseen.
Muistaakseni kyseessä oli jokin uutuustuote, olisiko ollut uusi versio
kemiallisesta metallista.
Ostin sitä ja käytin erilaisissa hankalissa korjauksissa ja hyvin on pitänyt.
En tosin ole koettanut vuotoa paikata, mutta aine kestää hyvin lämpöä ja
liuottimia. Se on helppo käyttää ja lujassa kuin tauti.
Voisin muistaessani tarkistaa, mikä aine oli kysessä. Ja kyllä se vanha
kemiallinen metallikin kelpaa paikkaukseen.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
kuulema se uus kemiallinen metalli tarttuu paremmin rasvaisille metalleille. Eli puhtaat pinnathan pitää silti olla, mutta huokosissa oleva rasva ei enää häiritte. ennenhän se ei tarttunu esim ölypohjaan ikin kunnolla. Tolla uudella korjasin oman
ekan w201 paddingilla ja vielä se o pysyny ku kärryn kaverille myin... siitä jo kuiteki aikaa monta vuotta, itseasiassa tunnukseni luontipäivänä.

Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jooppa joo. Eipä yllättänyt Vehon hinta putkesta. Tässä kuva mikä osa kyseessä:
http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... aa/osa.jpg
Hinta vaivaiset 515€ Saksasta tilattua
Mutta tuo kyseinen metallirengasklipsi ja tuo tiiviste on luokkaa 1€/kpl (metalliklipsihän mulla on rikki, kun yksi sakara on poikki). Kävin Pitäjänmäeltä Veholta hakemassa tuon O-renkaan ja on muuten melkosen iso rengas. Luulempa, että tuo O-renkaan vaihto voi olla A-asia. Tänään revin putken esille ja käsiin ja katson läpi ettei ole halkeamia tms, sitten vaihdan tuon tiivisteen ja haen metalliklipsin myöhemmin Veholta. Laitan vielä kierteeseen putkimiehen teippiä ettei se sitten ainakaan vuoda..
hitto mikä sompa tollasesta yhesta perkeleen vaivasesta putkesta/tiivisteestä/klipsistä
http://i257.photobucket.com/albums/hh21 ... aa/osa.jpg
Hinta vaivaiset 515€ Saksasta tilattua

Mutta tuo kyseinen metallirengasklipsi ja tuo tiiviste on luokkaa 1€/kpl (metalliklipsihän mulla on rikki, kun yksi sakara on poikki). Kävin Pitäjänmäeltä Veholta hakemassa tuon O-renkaan ja on muuten melkosen iso rengas. Luulempa, että tuo O-renkaan vaihto voi olla A-asia. Tänään revin putken esille ja käsiin ja katson läpi ettei ole halkeamia tms, sitten vaihdan tuon tiivisteen ja haen metalliklipsin myöhemmin Veholta. Laitan vielä kierteeseen putkimiehen teippiä ettei se sitten ainakaan vuoda..
hitto mikä sompa tollasesta yhesta perkeleen vaivasesta putkesta/tiivisteestä/klipsistä

Huh, olipas helpotus. Vika korjattu. Ei enään tiputa nestettä
Se vanha o-rengas... oli... "hieman" rapea. Otin irti putkesta, niin meni about 10 eri osaan. Ja oli ihan lytyssä. Uus o-rengas ja loppu tippuminen seinään. Eikä tarvinnu enään irroittaa imusarjaakaan. Viddu että helpottaa.. taas voi mersumies jatkaa elämää ja nukkua öisin. Tutkin tuossa huomenissa vähän tota vilkkuhommaa, mutta se nyt on ihan läppää touhua tohon verrattuna. En jaksa edes murehtia koko hommaa..
KIITOS kaikille ketkä jaksoivat tätä paskaa ja vastasivat asiallisia juttuja, kiitos ja kumarrus!

Se vanha o-rengas... oli... "hieman" rapea. Otin irti putkesta, niin meni about 10 eri osaan. Ja oli ihan lytyssä. Uus o-rengas ja loppu tippuminen seinään. Eikä tarvinnu enään irroittaa imusarjaakaan. Viddu että helpottaa.. taas voi mersumies jatkaa elämää ja nukkua öisin. Tutkin tuossa huomenissa vähän tota vilkkuhommaa, mutta se nyt on ihan läppää touhua tohon verrattuna. En jaksa edes murehtia koko hommaa..
KIITOS kaikille ketkä jaksoivat tätä paskaa ja vastasivat asiallisia juttuja, kiitos ja kumarrus!
Tosiaan kiva kun kerroit, millä sait sen vuodon kuntoon.
Aina harmittaa, jos tapaus jää avoimeksi.
Se Plastic Padding on "Super Stål". Sopii mm. metallitankkien vuotojen
korjauksiin. Kestää öljyä, bensaa, happoja ja lämpöä 150 asteeseen
saakka. Lujuus on 160 kg/cm2 eli kaksi äijää saa roikkua sormen
kokoisen paikan varassa. On rajua tavaraa.
Aina harmittaa, jos tapaus jää avoimeksi.
Se Plastic Padding on "Super Stål". Sopii mm. metallitankkien vuotojen
korjauksiin. Kestää öljyä, bensaa, happoja ja lämpöä 150 asteeseen
saakka. Lujuus on 160 kg/cm2 eli kaksi äijää saa roikkua sormen
kokoisen paikan varassa. On rajua tavaraa.
S211 E 320 CDI T 4matic 11/2006
Jooh, kerrankin oli auton korjaus halpaa, marmorin hinta osille 2,8€.
Tosin vesipumppu ja hihna tuli vähän ylimääräisinä, mutta ompahan nekin nyt sitten huollettu. Helpompi näin + keleillä laittaa noi, kun kylmässä tallissa -25 Celsiusta
Tuli saakeli iloissaan tilattua ledtakavalot ja uusi keskikonsoli, kun vanha on puhkottu 50 reijällä.
Tästä on hyvä jatkaa (koputtaa puuta).
Tosin vesipumppu ja hihna tuli vähän ylimääräisinä, mutta ompahan nekin nyt sitten huollettu. Helpompi näin + keleillä laittaa noi, kun kylmässä tallissa -25 Celsiusta

Tuli saakeli iloissaan tilattua ledtakavalot ja uusi keskikonsoli, kun vanha on puhkottu 50 reijällä.
Tästä on hyvä jatkaa (koputtaa puuta).
Re: Kaksi vikaa: jäähdytinneste katoaa ja vilkut W124
Omassa autossa vuoto samassa kohdassa. Mitäs tarvii purkaa että saa ton metalliklipsin ja o-renkaan vaihdettua. Aiemmista keskusteluista sain sen käsityksen ettei ainakaan imusarjaa tarvitsisi purkaa.
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
Re: Kaksi vikaa: jäähdytinneste katoaa ja vilkut W124
Itse itselleni vastaten. Eli sain o-renkaan ja klipsun vaihdettua tuosta lämppärille menevästä putkesta ja vuoto loppui siihen. Homma meni näin:
Irroita ilmanputsari ja ilmanputsarinkotelo (myös tarvittavat letkut täytyy irroittaa) joka on imusarjassa kiinni, tämän jälkeen pääset käsiksi kyseiseen putkeen. Irroita tämän jälkeen lämppäriputken letkut, minulla siihen tuli kiinni yksi iso letku (jäähdytinneste) ja kaksi pienempää letkua (diesel). Lämppärputki on kiinni kolmesta kohdasta, 2 kpl M6 pulteilla (toinen öljynsuodattimen vieressä ja toinen taittuu öljynsuodattimen toiselle puolelle ja sitten metalliklipsu joka vain vedetään pois. Kun pultit ovat irti niin lämppäriputki irtoaa myös koneen kyljestä kevyesti vetämällä. Nyt kun putki on irti saat o-renkaan vaihdettua, hieman ahdasta on mutta vanha pois ja rullaat uuden tilalle. Kasaus taphtuu päinvastaisessa järjestyksessä, minulla tuotti hieman hankaluuksia saada ilmanputsarinkotelo takaisin kiinni imusarjaan siten että kumit menevät oikein paikoilleen että kannattaa olla tarkkana.
Irroita ilmanputsari ja ilmanputsarinkotelo (myös tarvittavat letkut täytyy irroittaa) joka on imusarjassa kiinni, tämän jälkeen pääset käsiksi kyseiseen putkeen. Irroita tämän jälkeen lämppäriputken letkut, minulla siihen tuli kiinni yksi iso letku (jäähdytinneste) ja kaksi pienempää letkua (diesel). Lämppärputki on kiinni kolmesta kohdasta, 2 kpl M6 pulteilla (toinen öljynsuodattimen vieressä ja toinen taittuu öljynsuodattimen toiselle puolelle ja sitten metalliklipsu joka vain vedetään pois. Kun pultit ovat irti niin lämppäriputki irtoaa myös koneen kyljestä kevyesti vetämällä. Nyt kun putki on irti saat o-renkaan vaihdettua, hieman ahdasta on mutta vanha pois ja rullaat uuden tilalle. Kasaus taphtuu päinvastaisessa järjestyksessä, minulla tuotti hieman hankaluuksia saada ilmanputsarinkotelo takaisin kiinni imusarjaan siten että kumit menevät oikein paikoilleen että kannattaa olla tarkkana.
MB W124 250D -89
Ducati 999 -04
Ducati 999 -04
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 81
- Liittynyt: To 28.06.2012 23:06
- Paikkakunta: Lahti
Re: Kaksi vikaa: jäähdytinneste katoaa ja vilkut W124
Kokeileppa painaa hätävilkkujen katkasijaa alaspäin niin saatta ruveta vilkut toimimaan 

-ex W124 300TE -91
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
-exW204 320 CDI-08
-ex W124 300E -85
ex-W220 320 CDI -04
ex-W211 320 -03
-W201 200d -91
-w211 220cdi -03
Re: Kaksi vikaa: jäähdytinneste katoaa ja vilkut W124
Mun 124 300TDT vuotaa jäähdytinnestettä lämpöisenä vesipumpun/termostaattikotelo alueelta, uudet tiivisteet ja vesipumpun olen vaihtanut ja ei ole auttanut. Vika ilmeisesti voi olla termostaattikotelossa, onko tietoa mitä uusi maksaa vai kannattaako kokeilla korjata jollain?