W211 Vaihdelaatikko ongelma
W211 Vaihdelaatikko ongelma
Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
pekez89 kirjoitti:Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Eiköhän nuo vaaratekijät hoidu merkkiliikkeen määräaikaishuollon yhteydessä. Tiiveysongelmasta on vaan kysymys.
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Tuo 9/2003 on ajankohta jolloin tehtaalla alettiin tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi, käsittääkseni te tiivisterengas vain muutettiin ainakin aluksi. Tuo miksi noita korjauksia tehdään myös esim. -05 autoihin on vain se fakta että jos jäähdytys on hoidetty vedellä, aina on pieni mahdolisuus että lauhduttimeen tule vika joka päästää puurot ja vellit sekaisin. Eli laatikkoöljyjen glykoliongelma ei VARMUUDELLA poistu kuin asentamalla ilmajäähdytteinen lauhdutin ellei autossa sellaista jo satu olemaan (joissain malleissa on).
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Aivan..... Mitäs tuommonen lauhduttimen vaihtaminen ilmajäähdytteiseksi maksais noin ? ei huvittaisi ensin köyhtyä autosta 15k ja sen jälkeen maksaa yli 5k remonttia....MiHe kirjoitti:Tuo 9/2003 on ajankohta jolloin tehtaalla alettiin tehdä jotain tilanteen korjaamiseksi, käsittääkseni te tiivisterengas vain muutettiin ainakin aluksi. Tuo miksi noita korjauksia tehdään myös esim. -05 autoihin on vain se fakta että jos jäähdytys on hoidetty vedellä, aina on pieni mahdolisuus että lauhduttimeen tule vika joka päästää puurot ja vellit sekaisin. Eli laatikkoöljyjen glykoliongelma ei VARMUUDELLA poistu kuin asentamalla ilmajäähdytteinen lauhdutin ellei autossa sellaista jo satu olemaan (joissain malleissa on).
Ex w203 C200 kompressor vm2000
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Kannattaa jättää se auto ostamatta, jos VARMUUDELLA pitää selvitä ilman remontteja.
Tai sit tilaa uuden niin on ainakin takuu auttamassa asiaan, mutta 15k€ ei taida iha siihen riittää
Tai sit tilaa uuden niin on ainakin takuu auttamassa asiaan, mutta 15k€ ei taida iha siihen riittää
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Noh valitettavasti ei tule tienattua niin paljon että uutta pääsis ostamaan, mutta en haluaisi tuota vaihdelaatikkoremppaa alkaa heti perään tekemään kun ostan omalla mittapuulla aika kalliin auton. Lähinnä mietin sitä että myyjä on myymässä autoa kun on havainnut että vaihelaatikko remppa on tulossa ja mä sit tietämättömänä kaikesta ostan sen .... yksityisellä ei oikein tahdo olla kun perävalo takuu. Oon yrittäny katella semmosta missä olis tuo remppa tehty jo valmiiks mut niitä on harvassa ja ne on sit hirveillä kilometreilläTabuli kirjoitti:Kannattaa jättää se auto ostamatta, jos VARMUUDELLA pitää selvitä ilman remontteja.
Tai sit tilaa uuden niin on ainakin takuu auttamassa asiaan, mutta 15k€ ei taida iha siihen riittää
Jos nyt lievennetään tuota VARMUUDELLA kohtaa vaikka TODENNÄKÖISESTI pitäisi selvitä ilman remonttia kaikkihan joskus menee rikki ....
Ex w203 C200 kompressor vm2000
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Voihan sitä myyjältä kysyä, että suostuuko vaikka 50/50 osallistumaan kustannuksiin, jos käy analisoimassa laatikkoöljyt?
Mutta jos se laatikko toimii niinkuin pitääkin niin todella suurella todennäköisyydellä sieltä öljynseasta ei löydy ylinmääräistä.
Muutenkin kannattaa kysyä edellistä öljynvaihto ajankohtaa.
Oliko se huolto-ohjelman mukaan, et kerran vaihdetaan 50-60tkm kohdalla, mut kyllä ne myöhemminkin kannattaa vaihtaa.
Tuossa juttua erillisestä jäähdyttäjästä.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta jos se laatikko toimii niinkuin pitääkin niin todella suurella todennäköisyydellä sieltä öljynseasta ei löydy ylinmääräistä.
Muutenkin kannattaa kysyä edellistä öljynvaihto ajankohtaa.
Oliko se huolto-ohjelman mukaan, et kerran vaihdetaan 50-60tkm kohdalla, mut kyllä ne myöhemminkin kannattaa vaihtaa.
Tuossa juttua erillisestä jäähdyttäjästä.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Tabuli kirjoitti:Voihan sitä myyjältä kysyä, että suostuuko vaikka 50/50 osallistumaan kustannuksiin, jos käy analisoimassa laatikkoöljyt?
Mutta jos se laatikko toimii niinkuin pitääkin niin todella suurella todennäköisyydellä sieltä öljynseasta ei löydy ylinmääräistä.
Muutenkin kannattaa kysyä edellistä öljynvaihto ajankohtaa.
Oliko se huolto-ohjelman mukaan, et kerran vaihdetaan 50-60tkm kohdalla, mut kyllä ne myöhemminkin kannattaa vaihtaa.
Tuossa juttua erillisestä jäähdyttäjästä.
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=32041" onclick="window.open(this.href);return false;
Kiitokset. Pitää yrittää kysellä, halvempi vaihtoehto jokatapauksessa kun ostaa sika säkissä.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Kyllä ne näihin päiviin on jo kaikki korjattu, ja glykooliongelman kyllä huomaa jos auto täristää sievästi kiihdyttäessä.(Glykoli testi jotain 100euron luokkaa). Muttei varmaan ole huono homma jos vaihdattaa vaihteisto ja turbiinin öljyn huuhtelemalla ja laittaa erillisen kennon,valmista pakettia saa esim.nimimerkiltä dealer muistaakseni jotain 400 höyteillä,niin saa mielen rauhan.pekez89 kirjoitti:Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Kyllä se noissa glykooliongelmissa on ollut se tiivisteongelma (liian ohut tiiviste) itse öljynlauhdutin on tuskin vuotanut yhdessäkään kennossa. Kyseessä on vaan niin pieni glykoolimäärä joka pystyy laatikon tuhoamaan esim 400mg/litra ja laatikkoöljyä 8 litraa niin glykolia ei tarvi olla kuin 8*400mg=3,2g ja pilaa laatikon.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Ei kyllä uskois et se voi noin vähästä särkyä ja joo kuhan saan auton alle niin pitää alkaa kyselemään ... pieni raha kuitenkin unettomista öistä / siitä että omassa päässään kuvittelee vaihdelaatikon täristävän joka kerta kun ajaa töihinjussilampi kirjoitti:Kyllä ne näihin päiviin on jo kaikki korjattu, ja glykooliongelman kyllä huomaa jos auto täristää sievästi kiihdyttäessä.(Glykoli testi jotain 100euron luokkaa). Muttei varmaan ole huono homma jos vaihdattaa vaihteisto ja turbiinin öljyn huuhtelemalla ja laittaa erillisen kennon,valmista pakettia saa esim.nimimerkiltä dealer muistaakseni jotain 400 höyteillä,niin saa mielen rauhan.pekez89 kirjoitti:Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Kyllä se noissa glykooliongelmissa on ollut se tiivisteongelma (liian ohut tiiviste) itse öljynlauhdutin on tuskin vuotanut yhdessäkään kennossa. Kyseessä on vaan niin pieni glykoolimäärä joka pystyy laatikon tuhoamaan esim 400mg/litra ja laatikkoöljyä 8 litraa niin glykolia ei tarvi olla kuin 8*400mg=3,2g ja pilaa laatikon.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Ei sitä tarvi kuvitella, se täristää niin että pelkääjän penkin niskatuki tärisee,aivan kuin renkaat ei olisi ollenkaan tasapainossa, tai ei tärise jos kunnossa.pekez89 kirjoitti:Ei kyllä uskois et se voi noin vähästä särkyä ja joo kuhan saan auton alle niin pitää alkaa kyselemään ... pieni raha kuitenkin unettomista öistä / siitä että omassa päässään kuvittelee vaihdelaatikon täristävän joka kerta kun ajaa töihinjussilampi kirjoitti:Kyllä ne näihin päiviin on jo kaikki korjattu, ja glykooliongelman kyllä huomaa jos auto täristää sievästi kiihdyttäessä.(Glykoli testi jotain 100euron luokkaa). Muttei varmaan ole huono homma jos vaihdattaa vaihteisto ja turbiinin öljyn huuhtelemalla ja laittaa erillisen kennon,valmista pakettia saa esim.nimimerkiltä dealer muistaakseni jotain 400 höyteillä,niin saa mielen rauhan.pekez89 kirjoitti:Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Kyllä se noissa glykooliongelmissa on ollut se tiivisteongelma (liian ohut tiiviste) itse öljynlauhdutin on tuskin vuotanut yhdessäkään kennossa. Kyseessä on vaan niin pieni glykoolimäärä joka pystyy laatikon tuhoamaan esim 400mg/litra ja laatikkoöljyä 8 litraa niin glykolia ei tarvi olla kuin 8*400mg=3,2g ja pilaa laatikon.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Hyvä homma.... kiitokset vinkistä.jussilampi kirjoitti:Ei sitä tarvi kuvitella, se täristää niin että pelkääjän penkin niskatuki tärisee,aivan kuin renkaat ei olisi ollenkaan tasapainossa, tai ei tärise jos kunnossa.pekez89 kirjoitti:Ei kyllä uskois et se voi noin vähästä särkyä ja joo kuhan saan auton alle niin pitää alkaa kyselemään ... pieni raha kuitenkin unettomista öistä / siitä että omassa päässään kuvittelee vaihdelaatikon täristävän joka kerta kun ajaa töihinjussilampi kirjoitti:Kyllä ne näihin päiviin on jo kaikki korjattu, ja glykooliongelman kyllä huomaa jos auto täristää sievästi kiihdyttäessä.(Glykoli testi jotain 100euron luokkaa). Muttei varmaan ole huono homma jos vaihdattaa vaihteisto ja turbiinin öljyn huuhtelemalla ja laittaa erillisen kennon,valmista pakettia saa esim.nimimerkiltä dealer muistaakseni jotain 400 höyteillä,niin saa mielen rauhan.pekez89 kirjoitti:Moro!
Auttakaas miestä mäessä. Ostamassa W211 koppasta joko 270 tai 320 cdi : tä, haluaisin VARMUUDELLA tietää missä mallissa on tuo vaihdelaatikon glykoli vuoto-ongelma poistunut. Ja jos ostaa vanhemman auton niin paljonko maksaa automaattivaihteiston tarkastaminen glykolin varalta/ Valeon syylärin vaihto töineen ? Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Kyllä se noissa glykooliongelmissa on ollut se tiivisteongelma (liian ohut tiiviste) itse öljynlauhdutin on tuskin vuotanut yhdessäkään kennossa. Kyseessä on vaan niin pieni glykoolimäärä joka pystyy laatikon tuhoamaan esim 400mg/litra ja laatikkoöljyä 8 litraa niin glykolia ei tarvi olla kuin 8*400mg=3,2g ja pilaa laatikon.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Vaihteisto-ongelmaa glykolin suhteen ei ole yhdessäkään manuaalivaihteisessa W211-mallissa. Tuon lisäksi vikaa ei ole myöskään turbiinissa, johdinlevyssä, kyb-venttiilissä, johtosarjan läpiviennissä, vaihdekepissä, öljynvaihdossa, nykivässä vaihdossa, epämääräisessä luistossa eikä tärinässä.pekez89 kirjoitti:Moro!
Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Tuota W211-mallin loputonta vikalistaa voi karsia minimiin kun ostaa facelift-version jolloin epävarmat ja kalliit sbc-jarrut on lopullisesti hylätty ja paljon muutakin parannusta saatu aikaiseksi.
Viimeistelynä kun hylkää kaikki diesel-mallit niin ollaankin jos lähes siedettävillä tasoilla vikojen suhteen.
Eli ostoslistalle W211 06/2006-> bensakoneella ja manuaalivaihteistolla.
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Hyvää autoa saa manuaalilaatikolla pilataE200kompressor kirjoitti:
Eli ostoslistalle W211 06/2006-> bensakoneella ja manuaalivaihteistolla.
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Valitettavasti tulee 40 000km vuoteen joten joutuu diisseliä tankkaamaan. Ja on tommone iso diisseli yliveto ajaa verrattuna pieneen bensakoneeseen.... V6:set on sit erikseen mut tosiaan mun budjetilla ei semmosella oo vara ajellaE200kompressor kirjoitti:Vaihteisto-ongelmaa glykolin suhteen ei ole yhdessäkään manuaalivaihteisessa W211-mallissa. Tuon lisäksi vikaa ei ole myöskään turbiinissa, johdinlevyssä, kyb-venttiilissä, johtosarjan läpiviennissä, vaihdekepissä, öljynvaihdossa, nykivässä vaihdossa, epämääräisessä luistossa eikä tärinässä.pekez89 kirjoitti:Moro!
Netissä kuitenkin liikkuu monenlaista tietoa osa sanoo että olisi poistunut jo 9/2003 eteenpäin ja toiset taas joutuu korjaamaan -05 mallista samoja vikoja. Varmasti hyvä auto ajaa ja suht taloudellinen kokoisekseen moottoriksi. Kiitokset jo etukäteen.
Tuota W211-mallin loputonta vikalistaa voi karsia minimiin kun ostaa facelift-version jolloin epävarmat ja kalliit sbc-jarrut on lopullisesti hylätty ja paljon muutakin parannusta saatu aikaiseksi.
Viimeistelynä kun hylkää kaikki diesel-mallit niin ollaankin jos lähes siedettävillä tasoilla vikojen suhteen.
Eli ostoslistalle W211 06/2006-> bensakoneella ja manuaalivaihteistolla.
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
Ex w203 C200 kompressor vm2000
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Asiasta kukkaruukkuun, lieneekö tuossa S- mallin 320 diisselissä sama homma vaihdelaatikon osalta ?
Ex w203 C200 kompressor vm2000
-
- Mersumies
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Pe 02.03.2012 19:09
- Paikkakunta: Turku
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
pekez89 kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, lieneekö tuossa S- mallin 320 diisselissä sama homma vaihdelaatikon osalta ?
Sellaisia huutoja ei ole kuullut maailmalta. Merkkiliike voisi antaa tarkempia tietoja asiasta.
Tietysti riippuu paljon mikä " S " on kysymyksessä ( 220...221 ), joissa laatikkokin on vaihtunut toisentyyppiseen.
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Jäähdytin neste onkelma vai mitä onkelmaa?pekez89 kirjoitti:Asiasta kukkaruukkuun, lieneekö tuossa S- mallin 320 diisselissä sama homma vaihdelaatikon osalta ?
se on mahdolinen kaikissa missä jäähdytys on samalla jäähdytimellä(toisissa herkemmin kuin toisissa mutta jos auto on 2000 luvun alku päästä on sen tiivistys jo pettänyt "jos on pettäkkseen" ja laitettu kuntoon)
kaikki V5 sähkö lotaat on "vika" paikoiltaan samanlaisia(ja muutenkin samanlaisia isommissa koneissa vaan enemmän levyjä)
johdin levy, turbinlukon ohjaus systeemi, ventiili koneiston karat/jouset oikeastaan ainoa parannus mitä niihin on tullu on puslan korvaaminen laakerilla, paremat vapaa kytkimet, P lukkovaijeri pois
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Eli ostoslistalle W211 06/2006-> bensakoneella ja manuaalivaihteistolla.
Eikai sentään manuaalia, ja pienellä bensakoneella, sehän voi tehdä piikin tulppaan liikennevaloissa.
Tietenkin isoissa moottoreissa isommat huoltokulut,mutta niillä ajetaankin erillaisia kilommetrimääriä, kuin pienimoottorisilla bensaautoilla joka ei nykyisin monellekkaan kelpaa joka on tehokkailla nykydiesseleillä ajanut. Polttoaine säästöillä on jo vara kinneriä vähän huoltaakkin.
Eikai sentään manuaalia, ja pienellä bensakoneella, sehän voi tehdä piikin tulppaan liikennevaloissa.
Tietenkin isoissa moottoreissa isommat huoltokulut,mutta niillä ajetaankin erillaisia kilommetrimääriä, kuin pienimoottorisilla bensaautoilla joka ei nykyisin monellekkaan kelpaa joka on tehokkailla nykydiesseleillä ajanut. Polttoaine säästöillä on jo vara kinneriä vähän huoltaakkin.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Sattuvasti sanottu, joskin tällä foorumilla aika kerettiläinen toteamus - valtaosa ahkerasti kommentoivista kun tuntuisi ajelevan isokoneisilla diesel-automaateilla. No - automiehethän tykkää siitä rassaamisesta.E200kompressor kirjoitti:
Vaihteisto-ongelmaa glykolin suhteen ei ole yhdessäkään manuaalivaihteisessa W211-mallissa. Tuon lisäksi vikaa ei ole myöskään turbiinissa, johdinlevyssä, kyb-venttiilissä, johtosarjan läpiviennissä, vaihdekepissä, öljynvaihdossa, nykivässä vaihdossa, epämääräisessä luistossa eikä tärinässä.
Tuota W211-mallin loputonta vikalistaa voi karsia minimiin kun ostaa facelift-version jolloin epävarmat ja kalliit sbc-jarrut on lopullisesti hylätty ja paljon muutakin parannusta saatu aikaiseksi.
Viimeistelynä kun hylkää kaikki diesel-mallit niin ollaankin jos lähes siedettävillä tasoilla vikojen suhteen.
Eli ostoslistalle W211 06/2006-> bensakoneella ja manuaalivaihteistolla.
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
e-class
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Voi P**ele mitä tuli ostettua!!! Saisinkohan mä vielä jälkiasennettuna ton airmaticin....E200kompressor kirjoitti:pekez89 kirjoitti:
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
Jos sen ultimaattihuolettoman auton tarttis nii eikös se sitten oo avensis - sehän on monen tutkimuksen tyytyväisimpiä ja katsastustilastoissakin tais tojot pärjätä? Ja essonbaarissa niiden diisselit kuluttaa vaan kaks litraa, jalkasuorana neljä...
Mersuista vaan taitaa olla suurin osa dieseleitä, tosin 'pikkukoneisia' lienee enemmistö (kauppakassien dieselkoot kun loppuu siihen missä mersuilla alkaa). Kun on kerran päässyt vähän isomman dieselin makuun niin ei siitä oikein helpolla paluuta ole.
Ja olin itsekin vielä ennen väyrystä henkeen ja vereen manuaalilootan kannattaja - nyt sellasta perheeseen ei herkästi tuu ellei kyseessä sitten joku 'hauska harraste'.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumies
- Viestit: 1555
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
MiHe kirjoitti:Voi P**ele mitä tuli ostettua!!! Saisinkohan mä vielä jälkiasennettuna ton airmaticin....E200kompressor kirjoitti:pekez89 kirjoitti:
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
Jos sen ultimaattihuolettoman auton tarttis nii eikös se sitten oo avensis - sehän on monen tutkimuksen tyytyväisimpiä ja katsastustilastoissakin tais tojot pärjätä? Ja essonbaarissa niiden diisselit kuluttaa vaan kaks litraa, jalkasuorana neljä...
Mersuista vaan taitaa olla suurin osa dieseleitä, tosin 'pikkukoneisia' lienee enemmistö (kauppakassien dieselkoot kun loppuu siihen missä mersuilla alkaa). Kun on kerran päässyt vähän isomman dieselin makuun niin ei siitä oikein helpolla paluuta ole.
Ja olin itsekin vielä ennen väyrystä henkeen ja vereen manuaalilootan kannattaja - nyt sellasta perheeseen ei herkästi tuu ellei kyseessä sitten joku 'hauska harraste'.
Varmaan hyvä ostos, ehkä yksi parhaista koneista mitä mersu ikinä valmistanu on tuo suora 6,harmi että sekin nykyisin historiaa,eikä korissakaan ruoste ole herkkä hyppiin silmille.
Jenkithan on huomanneet tuon automaatin ihanuuden jo 50-luvulla,mutta suomipoika vasta 2000 luvulla, kun isoja diesseleitä ei voinut vääntömomentin takia tehdä enään manuaaleina.
Onhan sitä ollu MB-ongelmaa,ruosteen,glykoolin,airmaticin ja lisäksi A-sarjan kaatumisen kans,kaatui testissä herkemmin kuin Trabant. Mutta suhtellisen kunnialla hoitanut asiansa ja ponnistelee ihan arvokkaasti eteenpäin! Eikä suinkaan tarkoita sitä että kaikkien pitäisi tyytyä pieneen bensiinimoottoriin ja manuaalivaihteistoon, vaikka siihen suuntaan ollaan menossa,että pieni kone ja dynämot joka renkaaseen,akkua lataamaan. Autoverotushan se tähän suuntaan nyt yrittää ajaa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Mercedeksen omistajien täytyy käytännössä tyytyä pieniin koneisiin kun niitä isoja on niin vähän ja niiden hinnat ovat niin kalliita ettei koko Suomessa montaa ole uutena myyty. Ainostaan niitä pieniä dieseleitä ja bensakoneita.jussilampi kirjoitti:
Jenkithan on huomanneet tuon automaatin ihanuuden jo 50-luvulla,mutta suomipoika vasta 2000 luvulla, kun isoja diesseleitä ei voinut vääntömomentin takia tehdä enään manuaaleina.
Onhan sitä ollu MB-ongelmaa,ruosteen,glykoolin,airmaticin ja lisäksi A-sarjan kaatumisen kans,kaatui testissä herkemmin kuin Trabant. Mutta suhtellisen kunnialla hoitanut asiansa ja ponnistelee ihan arvokkaasti eteenpäin! Eikä suinkaan tarkoita sitä että kaikkien pitäisi tyytyä pieneen bensiinimoottoriin ja manuaalivaihteistoon, vaikka siihen suuntaan ollaan menossa,että pieni kone ja dynämot joka renkaaseen,akkua lataamaan. Autoverotushan se tähän suuntaan nyt yrittää ajaa.
Hyvin harvoin on edes 4-litraisella moottorilla varustettuja Mersuja uutena täällä myyty.
Jenkkilässä erittäin suuri osa autoista on automaattivaihteisia ja aikojen saatossa on jopa diesel-moottorilla varustettuja Mersuja myyty Jenkeissäkin. Tosin lähinnä sitä pientä 320 cdi-versiota.
Itse olen ajanut reilut 120tkm aidolla V-8 moottorilla/automaatilla. Vastaavasti myös pikkuisella 2,8 litraisella bensakoneella ja silloin huomasi selkeästi eron mikä syntyy vääntömomentista sylinteritilavuuden kasvaessa.
Lukuisat ongelmat automaattilaatikoissa yleensä ja Mercedes-Benzissä erityisesti ovat lisääntyneet vaihteiden lukumäärän myötä. Sekä luonnollisesti sähköisen ohjauksen seurauksena.
Tuota faktaa ei pidä sivuuttaa jos etsii itselleen mahdollisimman luotettavaa kulkuneuvoa.
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Avensis on kaukana luotettavasta, tutullani sellainen OLI vm. -06, ajettu ei ollut kuin nimeksi, mutta kyllä van hajosi mm. polttoainpumppu (1000€ sisältää paljon jotain elektroniikkaa), myös moottorin ohjauksen kanssa oli ongelmia.MiHe kirjoitti:Voi P**ele mitä tuli ostettua!!! Saisinkohan mä vielä jälkiasennettuna ton airmaticin....E200kompressor kirjoitti:pekez89 kirjoitti:
Jos oikein paljon kerjää harmeja ja kustannuksia itselleen niin sitten se kaikkein huonoin vaihtoehto eli W211 vm. 2003 automaattivaihteistolla ja 6-sylinterisellä dieselillä. Tuskaa voi viimeistellä airmatic-jousituksella, 3000€/kierros.
Jos sen ultimaattihuolettoman auton tarttis nii eikös se sitten oo avensis - sehän on monen tutkimuksen tyytyväisimpiä ja katsastustilastoissakin tais tojot pärjätä? Ja essonbaarissa niiden diisselit kuluttaa vaan kaks litraa, jalkasuorana neljä...
Mersuista vaan taitaa olla suurin osa dieseleitä, tosin 'pikkukoneisia' lienee enemmistö (kauppakassien dieselkoot kun loppuu siihen missä mersuilla alkaa). Kun on kerran päässyt vähän isomman dieselin makuun niin ei siitä oikein helpolla paluuta ole.
Ja olin itsekin vielä ennen väyrystä henkeen ja vereen manuaalilootan kannattaja - nyt sellasta perheeseen ei herkästi tuu ellei kyseessä sitten joku 'hauska harraste'.
Itselläni w 211 -03, moottori ja aski ovat toimineet moitteetta, muuta vikaa onkin sitten muutaman tonnin edestä ollut...
W166 350 BlueTec -12
EX.
W211 320CDI A Avantgarde -02
___________________________
Pihassa myös:
Lada 1200 L -79
Can-Am Outlander 800
EX.
W211 320CDI A Avantgarde -02
___________________________
Pihassa myös:
Lada 1200 L -79
Can-Am Outlander 800
- Kylmänraudanseppä
- Mersumies
- Viestit: 557
- Liittynyt: Ti 02.06.2009 22:36
- Viesti:
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Täältäkin puoltoääni Facelift V6 7 G: lle.
--------------------------------------------------------
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
C 219 CLS 55 AMG 580 hp / 815 Nm
W 211 E 280 CDI 7-Gear Avantcarde Sport -07 300 hp / 660 Nm
CL 203 C 180K -04
C 124 320 24 Coupe Sportline -94
www.facebook.com/turbotec.fi/
Aiemmin:
W 204 C 220 CDI -08
W 211 E 220 CDI Classic -05
W 211 E 220 CDI Classic -03
S 203 C 220 CDI Classic -01
W 210 E 200 CDI Classic -99
W 201 190 E 2.0 -94
W 124 230 E - 89
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
W211 Naamahissi V6 Cdi 7G:lle ääni täältäkin.
9/2003 ja varmuudella 1/2004 ne glygoliongelmat ovat poistuneet. 2005 vuosimalleissa niitä glygolivikaisia on korjailtu pääosin sen takia, että suomeen tuodaan frankensteineja aika paljon. 2005 vuosimallissessa saattaa siis olla esim. 2003 kone ja 2003 laatikko ja niiden osia tai kaikkea siltä väliltä. Saksassa on useita pajoja jotka ovat erikoistuneet kasaamaan lunastukseen ajetuista mersuista ja niiden osista taas muutamia toimivia yksilöitä (Frankensteineja). Ne myydään sitten häkkiliikkeille tai suoraan kasanneen firman omalta pihalta ja kulkeutuvat mm. tänne peräpohjolaan sekä Viroon, yms.
Ps. Manuaalivaihteisen E-Mersun tapaukset pitäisi mielestäni aina käsitellä käräjillä. Ethänsä muijaakaan ajaessa keppiä ilmassa heiluttele, kyllä niille käsille on järkevämpääkin tekemistä yleensä löytynyt.
9/2003 ja varmuudella 1/2004 ne glygoliongelmat ovat poistuneet. 2005 vuosimalleissa niitä glygolivikaisia on korjailtu pääosin sen takia, että suomeen tuodaan frankensteineja aika paljon. 2005 vuosimallissessa saattaa siis olla esim. 2003 kone ja 2003 laatikko ja niiden osia tai kaikkea siltä väliltä. Saksassa on useita pajoja jotka ovat erikoistuneet kasaamaan lunastukseen ajetuista mersuista ja niiden osista taas muutamia toimivia yksilöitä (Frankensteineja). Ne myydään sitten häkkiliikkeille tai suoraan kasanneen firman omalta pihalta ja kulkeutuvat mm. tänne peräpohjolaan sekä Viroon, yms.
Ps. Manuaalivaihteisen E-Mersun tapaukset pitäisi mielestäni aina käsitellä käräjillä. Ethänsä muijaakaan ajaessa keppiä ilmassa heiluttele, kyllä niille käsille on järkevämpääkin tekemistä yleensä löytynyt.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Mikä miestä risoo näin kesäisen juhlan kynnyksellä?Division kirjoitti:W211 Naamahissi V6 Cdi 7G:lle ääni täältäkin.
Ps. Manuaalivaihteisen E-Mersun tapaukset pitäisi mielestäni aina käsitellä käräjillä. Ethänsä muijaakaan ajaessa keppiä ilmassa heiluttele, kyllä niille käsille on järkevämpääkin tekemistä yleensä löytynyt.
Eihän tuollaiset tunteenpurkaukset edes kuulu otsikon alle!
Automaattilaatikko haulla sitten löytyy aiheesta just tuota "järkevää tekemistä" n. 1000kpl.
Ja lähes jokainen päivä uusi tekemisen tarve, eikä auta käräjöinti mitään.
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Ei minua riso mikään muu kuin manuaalivaihteiset Mersut, se kai jollain tapaa kävi viestistä ilmikin. Jos se yhtään oloa helpottaa niin myönnytyksenä voidaan sopia, että ne käräjät voidaan minun puolestani vaihtaa myös esim. EU-tuomioistuimeen, koska manuaalivaihteet isossa Mersussa on myös rikos ihmisyyttä vastaan.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Division kirjoitti:Ei minua riso mikään muu kuin manuaalivaihteiset Mersut, se kai jollain tapaa kävi viestistä ilmikin. Jos se yhtään oloa helpottaa niin myönnytyksenä voidaan sopia, että ne käräjät voidaan minun puolestani vaihtaa myös esim. EU-tuomioistuimeen, koska manuaalivaihteet isossa Mersussa on myös rikos ihmisyyttä vastaan.
Älkää nyt alkako sitten herneitä viljelemään...
Hyvää Juhannusta!
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 Vaihdelaatikko ongelma
Mulla on tossa Vitossa manuaali, toivottavasti ei pukkaa haastetta. Se on paaaljon isompikin kuin W211Division kirjoitti:Ei minua riso mikään muu kuin manuaalivaihteiset Mersut, se kai jollain tapaa kävi viestistä ilmikin. Jos se yhtään oloa helpottaa niin myönnytyksenä voidaan sopia, että ne käräjät voidaan minun puolestani vaihtaa myös esim. EU-tuomioistuimeen, koska manuaalivaihteet isossa Mersussa on myös rikos ihmisyyttä vastaan.