W201 madallus

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Luoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: Su 10.07.2011 16:17

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Luoti »

No eihän sillä vakioalustalla voi ajaa. Ihan hirvee ajettava. :D
Itellä H&R:n alusta ja tykkäisin paljon paljon jäykemmästä, mutta eipä tuota varmaa käykemmäksi saa muutakun laskemalla kumeihin, mut sit menee taas ajettavuus. T. jämäkän EX E30-omistaja.
MB W201 2,5TD A -91
Ei oo mersun voittanutta!
Diesel on vaan puhtaampi.
MaSaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 16:54

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja MaSaa »

Juu,mulla rupee olee aika levoton toi ohajus jo reilussa 100 Km/h,tosin voi johtua että on lievästi sanottuna löysä tuo etupää :D Mites on onkohan toi 60/40 liikaa mulle ku on 195/60/15 nakit?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

MaSaa kirjoitti:Juu,mulla rupee olee aika levoton toi ohajus jo reilussa 100 Km/h,tosin voi johtua että on lievästi sanottuna löysä tuo etupää :D Mites on onkohan toi 60/40 liikaa mulle ku on 195/60/15 nakit?
Tiukkaa voi tehdä. Ittellä on alla 60/40 ja vasta muutama kymmenen kilometriä ajettuan. edes on 195/40/17 jokka on venytetty 8" vanteelle ja ne on n.3cm pienempi ja aika piukilla on jo.


Ennemmin oli toi Vogtlandin 40/40 ja 195/65/15 ei mahtunu pyöriin. Sisälokasuojaan otti niin että tuntu.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
MaSaa
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Su 22.04.2012 16:54

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja MaSaa »

No ehkä mä sit kokeilen tota 40/40. Mistähän saisi hyviä sarjoja suht edullisesti,mielellään Suomesta?
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Modificars kangasalalla. votglandin sarja tais olla ~140e
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

.
Viimeksi muokannut Bomberi, Su 21.04.2013 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja nj^ »

70/40

Ja suosittelen suoriksi ostamaan H&R Cupkitin.
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Tietääkö joku enemmän tästä alustasarjasta? ; http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... EVOMB004_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa näköjään myös FK alustasarjoja sopuhintaan http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =FK99DB003" onclick="window.open(this.href);return false;
-mersumees-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 67
Liittynyt: Ti 21.02.2012 00:16
Paikkakunta: Kuusamo

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja -mersumees- »

zalolahti kirjoitti:kaikki puhuu ettei raavi, itellä ei ole edes oikeestaan paljoa yhtään madallettu, ja 15'' ja 195/65 nakeilla raapii perkele kokoajan silleen että kaaren sisäreuna lähtee melkein kävelemään, missä vika? ja jämäkkä alusta on
itellä ei kalja pullo sovi alle kyljelleen ja 235/40 R17 on rengastus, kaaria mankeloitu edestä mutta takaa ei.. eikä ota missään vaiheessa rengas kiinni mihinkään..
Ex BMW E21 315 1.8 -82
Ex NISSAN Sunny 1.6i -89
Ex MAZDA 626 Sport Saloon 2.0i -90
Ex BMW E30 318 1.8 -86
Ex DATSUN 150Y 1.5 -82
Ex FORD Escort GT 1.6i -90
Ex LADA 1500 1.6i -95
Ex TOYOTA Corolla 1.3i -91
Ex NISSAN Primera 2.0i -91
Ex HONDA Accord 2.0i -90
Ex BMW E36 318 1.8i -91
Ex MERCEDES-BENZ 200D 2.0 -91
Ex VOLKSWAGEN Passat 1.8 -91
Ex VOLVO 740 2.3 -87
Ex HONDA Civic 1.5i -92
Ex OPEL Omega 2.5 V6 -95
Ex BMW E36 320 2.0i -92
Ex VOLKSWAGEN Vento 1.8i -92
Ex MERCEDES-BENZ 180C 2.0i -94
Ex VOLVO S80 2.5 TDI -00
Ex BMW 316 1.6i -91

Nykyiset kehonliikuttimet M-B 190E W201



http://mersumees.kuvat.fi/kuvat/
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Miten hyvin tälläisillä madalletuilla W201:llä pääsee talvella kulkemaan ja onko miten hankalaa? Tarkoitan siis sellaisella madalluksella että maavaraa on joku 8-10cm. Pystyykö muuten madalluksen tekemään omassa tallissa ja tarviiko jousipuristimia? Mitä muuta alustan osia madaltamisessa tarvitsee vaihtaa, kuin jouset ja iskarit?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

itelle ku asensis tuon hrcupkitin niin en tarvinnut puristimia, kun otti iskarin yläpäät irti niin pääsee alatukivarsi alemmas, mutta vakio jouset on niin prkl pitkät että hyvä olisi olla aiva mersun oma puristin, mutta pärjää normaaleillaki puristimilla. ajettavuus ei kummosempi talvella oo. Omas tais olla 6cm matalin kohta rungos.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
pavee
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: La 20.08.2011 22:47

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja pavee »

En kyllä lähtis hengellä leikkii etupään kanssa.. Vakio jouset on kyllä aika paha rästi perus jousipuristimilla, sattuu helposti ottaan ja pahasti. Siis etupää. Taaksehan nyt ei tartte mitään kunhan on varovainen..
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Siskon nissaniin vaihdoin taka iskarit ja ei löytyny markilta jousipuristimia (taitaa olla lainas), niin pulttipyssyllä vain auki pamautin, sitte lauta raktorin etuperän alle ja sillä kangotettiin jousi kasaan ja rautalangalla kiinni. Sitte jousi iskariin ja pääty kiinni ja rautalangat poikki.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Minkälaista madallusjousi satsia mun kannattas tohon laittaa, vai oisko viisainta ottaa vakiojousista jonku verran pois? Kun ajattelin ens kesänä laittaa alustasarjan muutenkin niin meniskö se vuosi katkotuilla vakiojousilla... Ja kuin monta kierrosta ois hyvä, en ny mitää överimadallusta halua, mutta että ois sentää kohtuu siistin näkönen ja renkaat mahtuis hyvin pyöriin.
Sitte toinen kumma juttu, miten kuskin puoli on selvästi matalempi ku vänkärin puoli, näkyy kuvassa...?

Kuva
Kuva
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12615
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja epk »

en suosittele katkomaan orkkis jousia (ellei sitten ole sportlinen jouset), tulee löysä ja ottaa rupee edestää raapimaan.
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Riippuu paljo katkasee. Kun ei aivan sikatonttiin laita vaan katkoo niin et renkaat ja kaaren väliin jää kumminki joku 5cm, niin toimii. Kokeelee 1.5 rinkiä pois.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Bomberi kirjoitti:Minkälaista madallusjousi satsia mun kannattas tohon laittaa, vai oisko viisainta ottaa vakiojousista jonku verran pois? Kun ajattelin ens kesänä laittaa alustasarjan muutenkin niin meniskö se vuosi katkotuilla vakiojousilla... Ja kuin monta kierrosta ois hyvä, en ny mitää överimadallusta halua, mutta että ois sentää kohtuu siistin näkönen ja renkaat mahtuis hyvin pyöriin.
Sitte toinen kumma juttu, miten kuskin puoli on selvästi matalempi ku vänkärin puoli, näkyy kuvassa...?
H&R Cup-kit. Hyvä tulee eikä oo mahottoman hintanenkaan. Tilaile vaikka Saksasta Orange-Tuning nimisestä firmasta.

Jos meinaat takapäätä, edessä en huomaa eroa, luulen että toinen takajousista on katkennut alapäästä. Tyyppivika.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Modificars.com vai fi kö se ny sitte olikaa. saa edullisemmin ku orangetuningista ja säästää vielä postit.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

http://www.modificars.fi/tuotteet/mercedes-benz-w201-3 =559€-597€
http://www.orange-tuning.de/shop/index. ... 29_165_342 =428€-455€

Enpä usko että modificarsista sais noin paljoa alennusta? Ainakaan itse saanut juuri mitään kun kerran sieltä erehdyin tavaraa tilaamaan.
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

no minä maksoin 450e ja postit meni puoliksi. Toki tuli samalla rs3 audiin hooärrän säädettävä alusta ja vakaajat.
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Bomberi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 298
Liittynyt: Pe 16.12.2011 17:12

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Bomberi »

Mahtaiskohan näillä saada jouset pois? http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyoka ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja napa »

Bomberi kirjoitti:Mahtaiskohan näillä saada jouset pois? http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyoka ... kpl-19256/" onclick="window.open(this.href);return false;
ehkä, mutta samalla voi lähteä myös henki... ne on n. 200 € ne mersun jousille tarkoitetut puristimet ja jos ei malta sellaisia ostaa, niin käy jossain liikkeessä vaihdattamassa jouset...

eli nämä puristimet mersun jousille! http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Tyoka ... in-191263/
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 341
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Tommosilla vastaavilla, Motonetista ostetuilla olen itte jousia vekslannu edestakas. Helpompaa se on niillä mersun omilla puristimilla mutta onnistuu hyvin noillakin kun käyttää hieman järkeä :clap:
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Jupezki
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 203
Liittynyt: Ti 18.10.2011 21:58

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jupezki »

Bomberi kirjoitti:Tietääkö joku enemmän tästä alustasarjasta? ; http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... EVOMB004_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa näköjään myös FK alustasarjoja sopuhintaan http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =FK99DB003" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tosiaan nämä halvat alustasarjat, näissähän tulee sekä jouset että iskarit? Mielellään ostaisi nämä, mutta säästääkö väärästä paikasta?
Mercedes Benz W124 OM606 Turbo -89
Avatar
TUUTTERO
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1261
Liittynyt: Pe 17.09.2010 13:59
Paikkakunta: Jalasjärvi

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja TUUTTERO »

Jupezki kirjoitti:
Bomberi kirjoitti:Tietääkö joku enemmän tästä alustasarjasta? ; http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... EVOMB004_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa näköjään myös FK alustasarjoja sopuhintaan http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =FK99DB003" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tosiaan nämä halvat alustasarjat, näissähän tulee sekä jouset että iskarit? Mielellään ostaisi nämä, mutta säästääkö väärästä paikasta?
noin 150e lisää niin saa laadukkaan H&R sarjan iskarineen ja jousineen
W201 Odottaa konetta/inspiraatiota
VW T5
fzr1000
Avatar
Lahis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: To 28.12.2006 23:19
Paikkakunta: Ylihärmä

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Lahis »

TUUTTERO kirjoitti:
Jupezki kirjoitti:
Bomberi kirjoitti:Tietääkö joku enemmän tästä alustasarjasta? ; http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... EVOMB004_1" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuolta saa näköjään myös FK alustasarjoja sopuhintaan http://kauppa.completos.fi/PublishedSer ... =FK99DB003" onclick="window.open(this.href);return false;
Miten tosiaan nämä halvat alustasarjat, näissähän tulee sekä jouset että iskarit? Mielellään ostaisi nämä, mutta säästääkö väärästä paikasta?
noin 150e lisää niin saa laadukkaan H&R sarjan iskarineen ja jousineen
Olisko Tuutterolla kyseinen sarja alla ja autosta kunnon kuvaa mistä näkis miltä näyttää?
Pitäs omaan hommata kunnon alusta noitten pillitettyjen vakio kamojen tilalle.. :roll:
Jerski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 07.12.2012 15:12
Paikkakunta: Turku

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jerski »

Nyt lueskeltuani näitä juttuja eri vaihtoehtoisista alustoista ym ym. Hyviä neuvoja ja ehdotuksia tullut tuon alustan päivitykseen, hieman epäselväksi on jäänyt noitten jousikumien rooli. Eli ymmärtääkseni ne tulee jousien yläpäähän jousen ja pellin väliin? Olenko aivan väärillä jäljillä? Miten sitten kun puhutaan eri jousikumien pykälistä 1->4? Meneekö se niin että 1 pykälää käyttäessä madaltuvuus on suurin ja joustavuus "löysin/pehmein"? Vastaavasti 4 pylässä vastaavasti madaltavuus pienin ja jäykkyys "jäykin"? Miten jousikumit eroaa iskarin pohjauskumeista? Miten muuten kun tuolta orange-tuningin saksan verkkokaupasta tilaa niin tuleeko sieltä esim H&R iskari+jousipaketissa nuo tarvittavat kummit? Miten muuten eroja noissa alustoissa on pikkukoneellisiin vrt isompiin 2,6E ja 2,5D? Joku taisi jossai huudella että esim isoilla koneilla ja tuolla H&R:n 60/40 alustasetillä keula tippuisi enemmän kun tuon mainitun, painavasta koneesta yms. johtuen?
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

jep, jousen yläpään ja pellin väliin.

ei jousen kumi vaikuta auton löysyyteen/pehmeyteen/jäykkyyteen juuri mitenkään. Ykkösen kumi on suunillee 8mm paksu ja nelosen kumi o 23mm paksu. kakkonen ja kolmonen siitä väliltä. Niillä hienosäädetään auton korkeus kohdalleen eli se säätövara on +-2cm. Mitä paksumpi, sen vähemmän rengasmelua välittyy auton runkoon ja ohjaamoon. kumit ei tule jousien mukana. kumeja saa kaikista tarvikeliikkeistä n 2-5e/kpl.

isompikoneisissa on paksummasta langasta tehdyt jouset. Siksi ei pitäisi käyttää neloskoneille tarkoitettuja jousia kutoskoneisessa autossa. Ei sitä salli edes katsastus jos sattuu kyylä olemaan hereillä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Jerski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 72
Liittynyt: Pe 07.12.2012 15:12
Paikkakunta: Turku

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Jerski »

Onko tietoa löytyykö noihin isompi koneisiin tuota H&R 60/40 alustaa. Eipä näköjään ollutkaan meinaan tuolla Orange-tuningissa, kuin vain tuota 40/40 settiä. Jollei 60/40 löydy mistään, niin täytyy alkaa vaan laikka hommiin etupään kanssa. :twisted:
w201 2.6E A -91
CLA 180BE -13
Avatar
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viestit: 12276
Liittynyt: Su 27.08.2006 17:12
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Re: W201 madallus

Viesti Kirjoittaja Sergey »

tossa mun mielipide H&R jousista
Kuva
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Vastaa Viestiin