sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Sprintterin perä? Korjaus vai käytetty purkaamolta/saksasta.
Korjaako kukaan niitä Suomessa. On selvästi väljää laakerissa mistä kardaani menee perään sisälle.
Auto siis sprinter 316 cdi -03 pitkä ajettu n 380tkm. perä välitys 4.11
Korjaako kukaan niitä Suomessa. On selvästi väljää laakerissa mistä kardaani menee perään sisälle.
Auto siis sprinter 316 cdi -03 pitkä ajettu n 380tkm. perä välitys 4.11
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Voithan sitä varovasti kiristää sitä mutteria pinjonin päässä jos se välys on siinä mutta älä vedä liian tiukkaan.
huutaakos se muuten tai tulee laakerin hilettä öljyn mukana ?
Kyllähän sitä voi korjata mutta tuleehan sille hintaa ja käytetyn saisi kyllä halvemmalla.
sun pitää myös ottaa jostain korjaamolta joka on tehnyt perälaakerointia mersuihin niin hinta arvio.
huutaakos se muuten tai tulee laakerin hilettä öljyn mukana ?
Kyllähän sitä voi korjata mutta tuleehan sille hintaa ja käytetyn saisi kyllä halvemmalla.
sun pitää myös ottaa jostain korjaamolta joka on tehnyt perälaakerointia mersuihin niin hinta arvio.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Mikäs näissä mersun perissä tekee tuon huutamisen. Omassa sprinterissä huutaa perä 80-90 nopeudessa mutta öljyt on ja pysyy puhtaana.. Jos haluaisi hiljaiseksi niin olisiko kallis remontti?
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Kaiketi pinjonin laakerit tahtoo kulua ja hammasvälys muutuu pikkasen koska se on muistaakseni jotain 0.08mm niin siitä voi päätellä että pieni kuluminen sitten tekee.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Voiko pinjonin laakerit olla kuluneet kun mittarissa on vasta 570 tkm?atlas kirjoitti:Kaiketi pinjonin laakerit tahtoo kulua ja hammasvälys muutuu pikkasen koska se on muistaakseni jotain 0.08mm niin siitä voi päätellä että pieni kuluminen sitten tekee.


-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Ei sitä kai voi välttämättä tuntea laipoista mutta kaikkien summa yhteensä tekeekin sitten sen yli välyksen ja sitten huudon.rintteri muutenkin painava auto ja kuorma juhta niin tiukallahan se on.
Mutta muistatteko vanhat trasetit kun ei perät kestäny mitään ja kauhia huuto ja välys
Mutta muistatteko vanhat trasetit kun ei perät kestäny mitään ja kauhia huuto ja välys

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Rippuu kunka pahasti on hammas kosketus muuttunutJolle kirjoitti:Mikäs näissä mersun perissä tekee tuon huutamisen. Omassa sprinterissä huutaa perä 80-90 nopeudessa mutta öljyt on ja pysyy puhtaana.. Jos haluaisi hiljaiseksi niin olisiko kallis remontti?
jos ei pahastin niin pinjoniin uusi krymppi ja hammaskosketuksen säätö
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Perä on huutanut ainakin 100tkm. En ole välittäny kun kaikki sanoo että kaikkien sprintterien perät huutaa. Ei ole öljynvaihdoissa tullu mitään lastuta tai vastaavaa.atlas kirjoitti:Voithan sitä varovasti kiristää sitä mutteria pinjonin päässä jos se välys on siinä mutta älä vedä liian tiukkaan.
huutaakos se muuten tai tulee laakerin hilettä öljyn mukana ?
Kyllähän sitä voi korjata mutta tuleehan sille hintaa ja käytetyn saisi kyllä halvemmalla.
sun pitää myös ottaa jostain korjaamolta joka on tehnyt perälaakerointia mersuihin niin hinta arvio.
Väljän huomasin kun auton alla viimeksi kävin. Kardaani oli irti, on pysty välystä ja pitkittäis välystä
Kiristetäänkö pinjonin mutteria mistä. Kardaanin laipan takaako? perän sisältä vai mistä.
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Kardaani pois ja siellä haarukan sisällä on 12-kanttinen mutteri josta kirit.Siinä on sellainen rymppi joka puristuu kasaan ja vastustaa kiristystä mutta sen tarkoitus on mennä kasaan ja näin mutteri ei jää löysälle.
Varovasti vaan kirit ja kokeilet milloin välys häviää.Jos menee liian kireälle ja perä ääntää voit vielä löysätä sitä ja perä ei mene miksikään kunhan et aja montaa päivää silleen.
Varovasti vaan kirit ja kokeilet milloin välys häviää.Jos menee liian kireälle ja perä ääntää voit vielä löysätä sitä ja perä ei mene miksikään kunhan et aja montaa päivää silleen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
tämähän on selvä juttu:HeikkiS kirjoitti:Sprintterin perä? vaihto vai kunnostus?
Kunnostettu vaihtoperä



Oli pakko laittaa ja vitsi ,vitsi

-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Kokeillaan viikonloppuna
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
no kuinkas se onnistuiHeikkiS kirjoitti:Kokeillaan viikonloppuna

Tarttis tuolle omalle rintterillekin tehdä jotain kun tahtoo tuo perä jollottaa ärsyttävästi 80-90 vauhdissa.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Joo silloin tuli kiristetyä 1/2 kierrosta. Päittäisvälys pieneni mutta ei se ääneen vaikuttanu.apg kirjoitti:no kuinkas se onnistuiHeikkiS kirjoitti:Kokeillaan viikonloppuna![]()
Tarttis tuolle omalle rintterillekin tehdä jotain kun tahtoo tuo perä jollottaa ärsyttävästi 80-90 vauhdissa.
Mun autossa pahin ääni tulee moottorijarrutuksessa
On pitäny kiristää lisää muttei ole viellä saanu aikaiseksi.
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Sama homma itellä. Moottorijarrulla ulisee, veto päällä äänetön.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Mulla tekee taas päinvastoin, kun himmaa kaasusta niin meteli lakkaa saman tien 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
ja meteli johtuu yleensä pielessä olevasta hammas kosketuksestaJolle kirjoitti:Mulla tekee taas päinvastoin, kun himmaa kaasusta niin meteli lakkaa saman tien
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Sprintterit vaihtuu mutta ongelmat pysyy samana. Eli jollotus moottorijarrulla ~90 vauhdeissa. Vetopäällä hiljainen. Onko tuosta pinjonin mutterin kiristyksestä ollut apuja?
Laakeri vai välitys ongelma?
Onko foorumilla seppää joka ottaisi akselin kunnostukseen/ suosituksia tekijästä eteläsuomen alueelta?
Minkä hintaista mahtaa olla jos oletetaan että välitystä ei tarvi uusia, eli laakerointi ja hammaskosketuksen säätö.
Laakeri vai välitys ongelma?
Onko foorumilla seppää joka ottaisi akselin kunnostukseen/ suosituksia tekijästä eteläsuomen alueelta?
Minkä hintaista mahtaa olla jos oletetaan että välitystä ei tarvi uusia, eli laakerointi ja hammaskosketuksen säätö.
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
itse vaihdoin lankkuun laakerit ja säädin hammaskosketuksen ja aivan turhaa työtä..sekin vedossa äänetön ja mottijarrulla piti ääntä.
Pistin käytetyn ja samanlainen paska.
Ei se rataspari ole välttämättä kallis mutta mb korjaamot kyllä osaa sen tehdä kun tarttee erikois omia työkaluja.
Täälläpäin ihan kuorma-auto korjaamotkin tekee siis mb omat ja kirjat ja tiedothan varmasti löytyy heiltä mihin vain.
Ja sitten on vielä vaihteisto korjaamoita eli heillä esim. zf edustus..hekin osaavat tai ainakin kysyy.
luulen että ratasparin hinta olisi noin 450-600e...toki voihan se olla kalliimpikin.
Toki ebay.de...jos niiden antamat km määrät on varmoja niin sieltä kohtuu hinnalla voisi saada vähän ajetun...eli ebay.de sprinter ja se perävälitys siihen hakuun.
Pistin käytetyn ja samanlainen paska.
Ei se rataspari ole välttämättä kallis mutta mb korjaamot kyllä osaa sen tehdä kun tarttee erikois omia työkaluja.
Täälläpäin ihan kuorma-auto korjaamotkin tekee siis mb omat ja kirjat ja tiedothan varmasti löytyy heiltä mihin vain.
Ja sitten on vielä vaihteisto korjaamoita eli heillä esim. zf edustus..hekin osaavat tai ainakin kysyy.
luulen että ratasparin hinta olisi noin 450-600e...toki voihan se olla kalliimpikin.
Toki ebay.de...jos niiden antamat km määrät on varmoja niin sieltä kohtuu hinnalla voisi saada vähän ajetun...eli ebay.de sprinter ja se perävälitys siihen hakuun.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Käytettyä perää ei uskalla ostaa koeajamatta. Noikun huutaa jo pienillä kilometreillä. Omakin ajettu aika varmasti 401tkm. Eikä tuokaan ulvonta kuulunut juurikaan väliseinän kanssa.
Työn hinnat lähinnä kiinnostaa jos joku tuollaisia hommia teettänyt. Osien hinnat nyt löytää netistä. Eikä todellakaan ole varaa teettää missään vehossa, maksaa taatusti enemmän kuin koko auto.
Välitystä löytyy ebaysta
http://m.ebay.com/itm/DODGE-SPRINTER-RI ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja koko setti
http://m.ebay.com/itm/04-05-06-DODGE-SP ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Työn hinnat lähinnä kiinnostaa jos joku tuollaisia hommia teettänyt. Osien hinnat nyt löytää netistä. Eikä todellakaan ole varaa teettää missään vehossa, maksaa taatusti enemmän kuin koko auto.
Välitystä löytyy ebaysta
http://m.ebay.com/itm/DODGE-SPRINTER-RI ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja koko setti
http://m.ebay.com/itm/04-05-06-DODGE-SP ... nav=SEARCH" onclick="window.open(this.href);return false;
-04 903 316cdi automaatti
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
-01 903 316cdi sprintshit
-95 903 312D
-87 124 tdt 4matic 2+3 paku x2
-93 escort rs cosworth
-73 escort 1600gt mexico
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
Setillä tosta tulisi kuin uusi..+mitä korjaamo ottaa työstä..katsoitkos käytettyjen vähän ajettujen hintoja?
siis toi 400tkm on jees kun miettii mikä siinä on käyttö...muistan miten transetin perät huusi koulukäytössä joskus -90 luvulla kaikissa.
siis toi 400tkm on jees kun miettii mikä siinä on käyttö...muistan miten transetin perät huusi koulukäytössä joskus -90 luvulla kaikissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: sprintterin perä. Vaihto vai kunnostus
-09 519 paripyöräperä alkanut jurraamaan. 118000km mittarissa ja viimeisen 10tkm aikana ääni ilmestyi ensi nippanappa kuultavana mutta nyt jurraa jo varsin selkeänä. Mikä mahtaa olla vikana?