drifting projekti

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Siitä hankkiutuisin ensimmäiseksi eroon ainakin tässä tilanteessa, joku ilmalukko syntyy sinne tietyssä tilanteessa ? (öljynpainetta on mutta se ei virtaa kun ilma puristuu kasaan)

Mahtuuhan siihen semmonen tavallinen jäähdytyslähdöillä oleva jalka, johon pulttaa/hitsaa vaikka AN liittimet. Se ainakin turvaa pääöljynkierron vaikka vetäisi jäähdyttimen letkut solmuun.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 362
Liittynyt: To 07.04.2005 17:53
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Sami T »

Onks mynän 8mm pumpulle normaali tuo 170 kuution aine määrä?
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Muistelin että se olis ollu yli 200mm3
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

pistäppä kuvaa siitä laipasta sisäpuolelta. onko se peräisin mahdollisesti samasta autosta kuin tuo imusarja?
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja antti_k »

225 omassa mynässä. oiskohan tuo säädetty vaan siihen 170
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

juu eli varmasti saa yli kakssataa, mutta mulle tulee se 170.

on nimenomaan samasta autosta, josta imusarja on ja siinä se vika oli.... laipasta lähtee letkut erilliselle suodattimelle ja lauhuttimelle... ku öljy tulee lauhuttimelta niin sen pitäs mennä kiertoon... mutta tähän laippaan oli jyrsitty sisäpuolelle joku 6mm levee ja 5mm syvä ura joka meni suoraan kellariin, eli ei ollu tarpeeks ö-painetta... ku mittariki oli suodatin jalassa. :clap:
Avatar
jukkis.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1608
Liittynyt: La 14.01.2006 17:38
Paikkakunta: Pyhäjoki/Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jukkis. »

tuota juuri aloin miettimään että olikohan tuohon laippaan tehty se ura. hitsaa ura tukkoon niin riittää paine.

kannattaiskohan ne öljylinjat kuitenkin tehä vielä AN-liittimillä
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Palijo moottorilla kilsoja takana?
E: siis kasauksen jäläkee
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

jeemu kirjoitti:Palijo moottorilla kilsoja takana?
E: siis kasauksen jäläkee
15min
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

ei mee mikään kohtuuella.. nyt yks kunnon veto ja kalakatus alako heti. otettiin suuttimet irti ja kolomesen suutinprikka oli ainaki rikki, se vaihettiin, mutta kolina ei kadonnu... annoin kierroksiaki jonku verran ja korkeemmilla kierroksilla käy paremmin... savuaa mustaa tyhjäkäynnilläki. huomenna otetaan esikammiot irti, sittepä seleviää ainaki jotaki... suuttimekki kerettiin koeponnistaa, ei vikaa.
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja PTracing »

linttaracing kirjoitti:ei mee mikään kohtuuella.. nyt yks kunnon veto ja kalakatus alako heti. otettiin suuttimet irti ja kolomesen suutinprikka oli ainaki rikki, se vaihettiin, mutta kolina ei kadonnu... annoin kierroksiaki jonku verran ja korkeemmilla kierroksilla käy paremmin... savuaa mustaa tyhjäkäynnilläki. huomenna otetaan esikammiot irti, sittepä seleviää ainaki jotaki... suuttimekki kerettiin koeponnistaa, ei vikaa.
Kylläpä se ny vastustaa oikeen urakalla! :(
IG: @pyrytakkunen
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

on se kumma ku ei moottorista vikaa löydy...
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

ajoitus :?: :roll:
w201 om605
j.a
Mersumies
Mersumies
Viestit: 933
Liittynyt: To 21.07.2005 17:12
Paikkakunta: anjala
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja j.a »

veivin yläpäät venähtänny kalisee vaa tietyllä alueella silloin :o
Diesel on puhtaampi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nonnniii.. eli, ajotukset tarkistettiin heti kolinan alettua, joutsenkaulalla - hätäseen, ja 20astetta näytti olevan. ja tänään aamulla isältä tuli puhelu, että tarkisti uudemman kerran ja 40 astetta oli ennakot, eli aikas paljo pielessä, eli huonoa tuuria oli kun aluks tarkistettiin, kun sattu just olemaan kohillaan merkit. noooh syy tähän,,, vanhan mallin ennakonsäätimen kiinnityspultin prikka, joka aiheutti säätimen jumittumisen. :geek:

tänään sitte päästiin koeponnistaan peliä... no muutama veto ja öljynpaine letku suodattimelta poikki, ONNEKS huomattiin heti, eikä kerenny ö-paineet tippua, het puhelu kokkolan konetarvikkeelle ja uus letku oli paikallaan reilu puolessa tunnissa.
auto toimii ihan hyvin, mutta ahtopaineet vain rapia kaks kiloo... 170 pumpussa tuotto ja näyttäis ainaki videolta, että mustaa ei tuu kaasu pohjassa, pitänee huomenna kokkeilla kääntää vähä soppaa lissää, ei se kyllä puutunu kahella kilolla... viritys - kaikkien vastoinkäymisten jälkeen - onnistunut :clap:
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaisko niihin öljynsuodattimen yms. letkuihin nyt vähän panostaa :D

Toi olikin mielenkiintoinen tilanne kun ennakonsäädin juimittaa ääriasentoon, kerroppas vielä tarkemmin millasella prikalla se tapahtuu, laita vaikka kuva varoitukseksi muille. Parhaimillaanhan sieltä hajoaa jotain kallista.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
PTracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1153
Liittynyt: Ti 21.08.2007 20:15
Paikkakunta: Kalajoki

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja PTracing »

veskola kirjoitti:Kannattaisko niihin öljynsuodattimen yms. letkuihin nyt vähän panostaa :D

Toi olikin mielenkiintoinen tilanne kun ennakonsäädin juimittaa ääriasentoon, kerroppas vielä tarkemmin millasella prikalla se tapahtuu, laita vaikka kuva varoitukseksi muille. Parhaimillaanhan sieltä hajoaa jotain kallista.
Joo kuva olis kiva! Itellä nyt om606 levällään kun alko yhtäkkiä sauhuttaan valkosta ja käymään keskialueella huonosti. Moottori purettu ja ei näytä oikeen mikään olevan riikki. Toki täytyy käyttää kansi ponnistuksessa vielä mutta tiiviste ja kaikki muukin näytti silmämääräisesti ehjältä!
IG: @pyrytakkunen
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

uudenmallin ennakkosäätimeen tulee semmonen prikka jossa on pykäliä ja vanhanmalliseen suora ja n.6mm paksu.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

nojoo.. varmaanki selvis syy(t) ahtopaineiden alhaisuuteen... imusarja vuotaa ja turbonlaipan tiiviste... muuta ei oo keksitty, kun nämä viat on korjattu ja ei toimi, niin turbo vaihtoon... toivottavasti selviää viimeistään lauantaina... koska auto pitää olla trailerilla viimeistään ensviikon keskiviikkona ja nokka kohti tanskaa.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

Noiden prikkojen kanssa mää muuten arposin kovastikin kun Vitoon konetta kasasin, mutta ei nyt ole mitään muistikuvaa millä se tuli kasattua. Pitääpäs katsella vanhoja valokuvia tässä joku ilta. Onko teoriassa siis mahdollista, että tämä sama ongelma esiintyy ihan tavallisessa om601/602/603 moottorissa, kun ennakonsäätin kiinnitetään väärällä prikalla ?

Mikäs turbo siellä nyt on, saako se varmasti imettyä ilmaa rauhassa, ja eikös siellä ole se mekaaninen ahdin kanssa tulppana ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Hx52, ei oo remmiahdin tulppana.
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

herranjestas! tänään laitettiin uus turbo ja hitsautettiin imusarja ja vaihdettiin turbonlaipantiiviste... paineet kipus kevyesti 3,5kiloon, sillon piti alkaa nosteleen, vaikka pojat on kieltäny nostelemasta :lol: se äänimaailma, huhhuh... ja vetoaki tuntuis olevan, kyllä se 245 gummi sulaa kevyesti vielä nelosella ja 265 kumella ajetaan sitte kilpaa :twisted: olen rakastunut.
Petehri
Yhteistyökumppani
Yhteistyökumppani
Viestit: 1733
Liittynyt: Ke 08.10.2003 15:26
Paikkakunta: Loimaa

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Petehri »

Nonni! :thumbup: Minkälaisen uuden turbon iskit kiinni?
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Petehri kirjoitti:Nonni! :thumbup: Minkälaisen uuden turbon iskit kiinni?
just samanlainen holset hx52.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

eli ehjän vai :D

paljonko on tuommosen turbon maksimi-ilmamäärä dieselhevosiksi muutettuna ?
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

veskola kirjoitti:eli ehjän vai :D

paljonko on tuommosen turbon maksimi-ilmamäärä dieselhevosiksi muutettuna ?

öööö... varmaan paljo :roll: :lol:
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No videota nyt äkkiä tänne, helvetti soikoon! :angel:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja veskola »

22.5.2012:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UpflSPPWqbw[/youtube]

huh, eli ilmeisesti tämä onnistuu: http://vmax.dk/article/78885" onclick="window.open(this.href);return false;
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

veskola kirjoitti:22.5.2012:

http://www.youtube.com/watch?v=UpflSPPWqbw" onclick="window.open(this.href);return false;

huh, eli ilmeisesti tämä onnistuu: http://vmax.dk/article/78885" onclick="window.open(this.href);return false;
Tässä videossa vielä vaan kahen kilon paineet...
Avatar
linttaracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 622
Liittynyt: Pe 12.03.2004 14:41
Paikkakunta: Kokkola

Re: drifting projekti

Viesti Kirjoittaja linttaracing »

Miten kannattaa hukkaportin säätö toteuttaa?
Vastaa Viestiin