No laitetaan tänne vähän kertomusta. eli ku tuo 190 karkas lapasesta ja meni romuks, niin nyt on otettu uus projekti sisälle. w123 farkku tekniikaks tulee om606 ja tremec tko600 jatkoks, siittä taaksepäin ei oo vielä varmuutta. lattialla pyöris tuommonen HX55 vtg ahdin...se tulee ehkä..
tehdään nyt vähä, siis vain vähän isommalla budjetilla tuommonen riftinki kampe, jolla saa aiheutettua mielipahaa nissani pojille. nii ja tietty mennään PRO sarjaan.
kuvia tulee, jos auto nyt ikään ees edistyy...
Viimeksi muokannut linttaracing, Su 30.05.2010 23:39. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Petehri kirjoitti:Hienoa. Mites toi tremecin asennus? Joko oot kytkin kopan tehnyt? Mulla meinaan olis semmosia koppia muutama nyt työn alla jos tarvit.
kytkin koppa jo hommattu, mutta pistäkkö yvllä hintaa, ku voi olla, että tulee hommattua toinen tremecki käyttikseen...
Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
No nyt on munaaa projektissa, kannattaa varmaan keventää mahdollisimman paljon, aika paljon lasipintaa farkussa !
Nopee hammastanko ohjaus varmaan tulee ?
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
sunbeam kirjoitti:No nyt on munaaa projektissa, kannattaa varmaan keventää mahdollisimman paljon, aika paljon lasipintaa farkussa !
Nopee hammastanko ohjaus varmaan tulee ?
kyllä. ehottomasti tulee hammastanko ohjaus. tuntuu niin rimpulalta tuommonen simpukka ohjaus... tuli vaan kesällä koitettua w123 300dtllä asfaltilla mennä oikeen kunnolla pätkää, niin kyllä se tuntuu että jää ratti käteen, melko rauhattoman olonen...
Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
Ainahan kun akseliväli pitenee, niin käyttäytyminen rauhottuu, sillä tommosta 126 on helppo viedä. Mutta kyllä siihen silti vaikuttaa eniten alustan kunto(nivelet, puslat). C-sarjalaistakin on tosi helppo ja mukava viedä kun se on kunnossa.
Mikadoo kirjoitti:Mitenkä paljon vaikuttaa tuohon rata ajamiseen tuo kori, kun on varmaan 123 ja 190 ohjauksessa niin iso ero, ainenkin siinä ajotuntumassa?
Tai sitten se ero löytyy ratin ja penkin välistä.
Kun nyt tänä talvena on tullut ajettua tuolla C sarjalaisella nii ei sitä saa missään mutkassa menemään niin nätisti kuin esim 126 meni ja olen vieläkin sitä mieltä että 126:ssa on ollut paras ajettavuus mitä olen koskaan ajanut, niin kesällä kuin talvellakin.
-Mika-
W123 on alustaltaan melko yhteneväinen 126:sen kanssa ohjausta myöten.Nuppien,nivelien ja etenkin simpukan kunto vaikuttaa ratkaisevasti ajotarkkuuteen.Driftingissä hammastanko ohjaus tulee varmasti tarpeeseen tunnokkuutensa ansiosta.
olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
napa kirjoitti:olisko joku 2 kierrosta laidasta laitaan hammastanko hyvä, tuollaiseen kurvailuun mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan...
"mulla ainakaan ei tulis mieleenkään yrittää millään simpukalla lähteä tuonne kurvailemaan..." <- erittäin hyvin sanottu.
juu.. joku 2-2,5 kierrosta ois varmaanki hakusessa.
Ootkos tietonen nuista tremecin kolmosvaihteen ongelmista?
Yllätyin kun lueskelin noita juttuja, koska tuon hintaluokan laatikko on kuitenkin kyseessä.
konjamiini kirjoitti:Ootkos tietonen nuista tremecin kolmosvaihteen ongelmista?
Yllätyin kun lueskelin noita juttuja, koska tuon hintaluokan laatikko on kuitenkin kyseessä.
älä hyvä mies ala pelotteleen.. kerro toki lisää...
haha... miksihän tätä vois sanoo... en tiiä oikeeta sanaa. mutta sen takia laitoin tremecin, ku tuo mun getrag ei antanu vaihtaa nopeesti 2-3 ku oli kierroksia... mutta siis tremecissä sama vika jo uutena.. noni.. verkon painoks ja selholmin laatikko, vai miten se oli
Nopeen ohjauksen saa kääntövarsia lyhentämällä, tai rakentamalla uudet lyhemmät ja samalla suorat niin saadaan toinenkin ongelma pois eli kaartoharitus
MB290td turbo
MB300sd
MB240
MB190 turbo
MB220 SEb
Sunbeam imp evo yamaha R1
Mitsu lancer evo3
Ex .MB 190 ecoline
sunbeam kirjoitti:Nopeen ohjauksen saa kääntövarsia lyhentämällä, tai rakentamalla uudet lyhemmät ja samalla suorat niin saadaan toinenkin ongelma pois eli kaartoharitus
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
sunbeam kirjoitti:On se helpompi ajaa vinossa jos molemmat etupyörät kääntyy saman verran ja auto etenee helpommin ,pro-luokassa kun alkaa olee jo reilusto kyytiä.
ok, huomasin itsekkin, että en osaa vieläkään ajatella rata-autoilua muunlaisena, kuin että tavoite on ajaa mahdollisimman nopeasti rata ympäri, eikä yrittää olla sivuluisussa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
jeemu kirjoitti:Rytkimällä noi hajalle saa, antaa siirtäjät periks. Laita siihe rajottimet, tai hommaa pro 5.0 shifteri. O rajottimet valamiiks ja kaupanpälle saat lyhemmät vaihevälit. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Pro-5-0- ... ccessories