C124 300TD projektia
C124 300TD projektia
Ajattelin laittaa vähän juttua coupe projektistani. Auto on alunperin 3.0 24V saksantuonti coupe, sisustana oli musta kangas ja ruostetta jonnin verran ja pienessä kolarissakin joskus ollut. Autoon on laitettu nytten nokileka keulille ja samalla vähän ehosteltu paikkoja.
Alusta
Kaikki kuluvat osat laitettu uutta alkuperäisosaa. Ruostetta oli sen verran että paikkoja joutui muutaman laittamaan ja jonkun verran puhaltelemaan, pahin paikka oli hanttarin sisäloksu. Iskareina Bilstein Sprint ja jousina Weitec.
Korista poistettiin myöskin ruosteet ja vaihdettiin faceliftin osat, eipä siihen paljoa muuta muutoksia tullut. Konehuoneeseen tuli irroitettava lukkopelti, välijäähylle ja downpipelle lisää tilaa. Maalasin koko laitoksen kotona autotallissa itse. Väri alkuperäinen almandine red.
Moottoriksi tulee kolariautosta otettu OM603 turbo automaatilla. Koneelle ei tällä erää tehdä muutakuin perus huolto ja perusteellinen pesu.
Vanteiksi tulee aidot BBS LeManssit. Koot ovat 18x8,5 et30 ja 18x10 et25. Keskikupit on kuvista poiketen nykyään mallia red/gold.
Yleistä kasailua
Sisustaan tuli mustaa nahkaa. Laitan siitä joskus myöhemmin juttua kun on kuvia. Tällä hetkellä auto liikkuu jo omin voimin mutta puuttuu vielä sieltä täältä joitain pikku osaa. Kai se siitä pikkuhiljaa sitten kasaantuu. Lisää kuvia löytyy paljon täältä http://tuomass.kuvat.fi/kuvat/Meersu/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Alusta
Kaikki kuluvat osat laitettu uutta alkuperäisosaa. Ruostetta oli sen verran että paikkoja joutui muutaman laittamaan ja jonkun verran puhaltelemaan, pahin paikka oli hanttarin sisäloksu. Iskareina Bilstein Sprint ja jousina Weitec.
Korista poistettiin myöskin ruosteet ja vaihdettiin faceliftin osat, eipä siihen paljoa muuta muutoksia tullut. Konehuoneeseen tuli irroitettava lukkopelti, välijäähylle ja downpipelle lisää tilaa. Maalasin koko laitoksen kotona autotallissa itse. Väri alkuperäinen almandine red.
Moottoriksi tulee kolariautosta otettu OM603 turbo automaatilla. Koneelle ei tällä erää tehdä muutakuin perus huolto ja perusteellinen pesu.
Vanteiksi tulee aidot BBS LeManssit. Koot ovat 18x8,5 et30 ja 18x10 et25. Keskikupit on kuvista poiketen nykyään mallia red/gold.
Yleistä kasailua
Sisustaan tuli mustaa nahkaa. Laitan siitä joskus myöhemmin juttua kun on kuvia. Tällä hetkellä auto liikkuu jo omin voimin mutta puuttuu vielä sieltä täältä joitain pikku osaa. Kai se siitä pikkuhiljaa sitten kasaantuu. Lisää kuvia löytyy paljon täältä http://tuomass.kuvat.fi/kuvat/Meersu/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Re: C124 300TD projektia
Näyttää vielä paremmalta paikan päällä.
Re: C124 300TD projektia
Noniin. Sait vihdoin laitettua rojektin tänne esille!!
Oliko siinä varaosafarkussa noi molemmat öljynjäähdyttimet mitkä tossa yhdessä kuvassa näkyy??Vai mistä ne on peräisin?
Oliko siinä varaosafarkussa noi molemmat öljynjäähdyttimet mitkä tossa yhdessä kuvassa näkyy??Vai mistä ne on peräisin?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: C124 300TD projektia
Perkele on hienoa, olisipa mukava käydä paikan päällä katsomassa näitä rojekteja.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: C124 300TD projektia
Älyttömän hieno peli tulee. Tämmöstä projektia on aina kiva katsoa.
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: C124 300TD projektia
Todella hyvin tehty projekti.. kyllä tuolla kelpais kruisailla ja nuo BBS Lemanssit sopii kuin nenä päähän
Scania R500 -18 (Työauto)
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Ford Fiesta Sportvan st-replica -15 teho sopiva ;)
Ford Escort 1600 Sport -77 Duratec
Valtra N141 -09
Valmet 865 -97
Re: C124 300TD projektia
Värimaailma TOIMII!
Re: C124 300TD projektia
Jees värimaailma osui kerrankin ihan hyvin kohtaalleen eikä tarvinnut pohtia ja vaihdella edes värisuunnitelmia moneen kertaan. Lauhduttimet on otettu juu suoraan varaosa farkusta ja tekniikan luovuttaja auto ja muutenkin osaa aikalailla paljon on haettu petehriltä tähänkin autoon
Jep jep vähän edennyt taasen viikon aikana. Alkaa olemaan kaikki osat paikallaan, kattoluukkuun täytyy laittaa vielä tiiviste ja takalasi täytyis jostain löytää ja liimata paikkaansa. Takalasin ja kattoluukun tiivisteet pitäisi tulla alkuviikosta niin sitten tarttis enää löytää takalasi jostain. Ens viikon aikana oli tarkoitus koittaa saada leimalle kun lähden inttiin ens viikon jälkeen, mutta ei taida sopivaa lasia löytyä mistään kumminkaan ennen sitä
Tässä vähän vielä sisustaakin. Ei mitään ihmeempiä tehty, vaimennettu jonkin verran ja jalopuista otettu lakat halkeamien takia pois ja lakattu uudestaan. Jotain Brabus hilpettäkin löytyy.
Jep jep vähän edennyt taasen viikon aikana. Alkaa olemaan kaikki osat paikallaan, kattoluukkuun täytyy laittaa vielä tiiviste ja takalasi täytyis jostain löytää ja liimata paikkaansa. Takalasin ja kattoluukun tiivisteet pitäisi tulla alkuviikosta niin sitten tarttis enää löytää takalasi jostain. Ens viikon aikana oli tarkoitus koittaa saada leimalle kun lähden inttiin ens viikon jälkeen, mutta ei taida sopivaa lasia löytyä mistään kumminkaan ennen sitä
Tässä vähän vielä sisustaakin. Ei mitään ihmeempiä tehty, vaimennettu jonkin verran ja jalopuista otettu lakat halkeamien takia pois ja lakattu uudestaan. Jotain Brabus hilpettäkin löytyy.
Re: C124 300TD projektia
kaikki kuvat kahtottua täytyy sanoo ett oot todellinen pro luokan kaveri ihan niinku Petehrikin. Näille jannuille uskaltais jättää oman autonsakin huoletta laitettavaks
S124 300TDT-91
ex.W124 300D-86
ex.W124 300D-86
Re: C124 300TD projektia
On kyllä komeata Millä lakalla lakkasit nuo jalopuut?
W163 mölli
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
-ekoautoilua parhaimmillaan-
Ex:t :
W124 300D
W140 S300TD
S203 270CDI,
S210 E320CDI,
C126 compound "300STC",
W124 E300D,
S124 300TDT (BorgWarner ja PPD),
S124 E300TD,
W638 Vito 110D
Re: C124 300TD projektia
Niihin on vedetty ihan normaalia 2k kirkaslakkaa paljon ja vesihionnat kerroksien välissä.BTriker kirjoitti:On kyllä komeata Millä lakalla lakkasit nuo jalopuut?
Itse auto ei oo edennyt yhtään, tai no kattoluukkuun on laitettu tiiviste ja renkaat vaihtu. Takalasi puuttuu edelleen, ens kesäks vois saada ajoon jos malttaa pitää näpit erossa konehuoneesta
Re: C124 300TD projektia
Aivan uskomattoman hienoa jälkeä ja autotallissa maalattu niin ei voi ku ihmetellä, hatun nosto kaverille ja todella hienoksi sait jalopuut
Maailma tarvitsee esikuvia/Best or nothing
W203 C200CDI automatic elegance -06
W203 C200CDI automatic elegance -06
Re: C124 300TD projektia
Mulla on kanssa muutamasta kohasta halkeillu lakat noista jalopuista. Hioitko kokonaan vanhat pois ja sitten vaan lakkasit uudestaan? Moneen kertaan?
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: C124 300TD projektia
Komia on! itellä samanlainen just samanlainen projekti menossa, lähtökohta taitaa vain olla aika paljon ruosteisempi ko toi sun ... Meinasitko jättää ilmastoinnin? Ahasta tulee coolerin ja ilmastoinnin kennon kans sitä tässä ite pohtinu, mutta kyllä se ois kesällä aika ehdoton varuste.
Re: C124 300TD projektia
Jaaha kevät tulee ja sen seurauksena on laitettu mersuun viimeisiäkin puuttuvia palasia kohdalleen. Takalasin ostin nyt sitten loppujen lopuksi uuden ja jos joku tarvitsee joskus varaosa numeroita takalasin tiivisteille ( 3 eri tiivistettä) niin voin auttaa niissä. Lisäksi on laitettu rokkivehkeitä vähän, paikallaan on focalin 5,25 erillissarja, helixin vahvistin ja alpinen dsp:llä varustettu soitin. Ei ollut takalasi + tiivisteet kaikista halvimpia osia
Peilikolmiot oli eugenilla verhoiltavana samalla kun kuskinpenkin selkänojan nurkka korjattiin.
Voi olla että pääsee ajamaankin ens kesänä!?
Peilikolmiot oli eugenilla verhoiltavana samalla kun kuskinpenkin selkänojan nurkka korjattiin.
Voi olla että pääsee ajamaankin ens kesänä!?
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: C124 300TD projektia
Kyllä kelpaa ajella, on hieno.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: C124 300TD projektia
Komia projekti! Ja komee lopputulos...
Nykyiset autot:Nissan Terrano 2 -99 2,7 tdic ,vw polo -88 1,3 cl, vw Passat .1.8 variant -99.Ford mondeo 2.5 farkku. MB 307 2.4d -89 Tallissa Mb 300e tomaatti-87, ..wv caddy -84, amazon -66,-68 ja -70 Mitsubishi L200 2.4D -89
Re: C124 300TD projektia
on kyllä pirun komia peli ja tosi siististi tehty. Värit sopii tosi hyvin yhteen...
Re: C124 300TD projektia
Upea ce, tykkään kovasti. Värit sopii hyvin yhteen. Työn jälkikin vaikuttaa erittäin hyvälle
Re: C124 300TD projektia
Kilvissä ja vähän päässyt jo ajelemaankin. Paljon on vielä pikku juttuja mitä pitää hieroa ja sitten tietysti tuo mielenkiintoisin homma eli moottorin laittaminen on vielä tehtävä ennen kuin voi puhua ''valmiista'' autosta. Välillä on kuiteskin mukava päästä vähän fiilistelemään ennen kuin taas auto on palasina tallissa muutaman kesän
Parempia kuvia tulee joskus ehkä
Re: C124 300TD projektia
tälläisen tuunauksen minäkin ymmärrän värit ja muut tuolla tuli jo muiden puolesta kehuttua, joten ei tässä kummempia...tuomass. kirjoitti:
Kilvissä ja vähän päässyt jo ajelemaankin. Paljon on vielä pikku juttuja mitä pitää hieroa ja sitten tietysti tuo mielenkiintoisin homma eli moottorin laittaminen on vielä tehtävä ennen kuin voi puhua ''valmiista'' autosta. Välillä on kuiteskin mukava päästä vähän fiilistelemään ennen kuin taas auto on palasina tallissa muutaman kesän
koneelle samalla kai tulossa joku pieni piristys, mutta ei tähän varmaan oikein mikään perinteinen ST kuitenkaan sovi/kuulu vaan sellainen, että on mukava ajella...
500 €:n lankkuja, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: C124 300TD projektia
Jaa 500km ja viikko edellisen postauksen jälkeen koneesta meni kansipahvi/kansi . Alkuun meinasin jättää moottorin laiton ensi talveksi mutta tällä viikolla pääsin vähän pidemmille lomille armeijan harmaista ja aikaa oli tehdä kansiremppa niin mitäpäs siinä ihmeellistä, kuluvat osat uutta ja kansipahviksi om606 paffi liimalla kii ja vielä ainakin pelittää . Osat ja vaihtokannen hain jälleen Raptecilta, mistäpä muualtakaan.
''uusi'' hattu paikallaan
Alkaa olemaan topicin ensimmäisellä sivulla kuvamateriaalia riittävästi
''uusi'' hattu paikallaan
Alkaa olemaan topicin ensimmäisellä sivulla kuvamateriaalia riittävästi
Re: C124 300TD projektia
On kyl heletin hieno!
Re: C124 300TD projektia
on kyllä nätti peli oon kuolaillu tätä ku oot ajellu ypäjän läpi
Re: C124 300TD projektia
Asiallista jälkeä. Siinä on varmaan katsastusmies ihmeissään kun alkaa pohjaa tarkastelemaan
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
- Messerschmitt
- Mersumies
- Viestit: 1370
- Liittynyt: To 30.03.2006 14:04
- Paikkakunta: Utajärvi / Oulu
Re: C124 300TD projektia
yksi hienoimmista coupeista mitä olen nähnyt.Englannin mallin kuskin peili vielä vänkärin puolelle?
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Re: C124 300TD projektia
upee ja copee ja vaikka olkoonkin punainen. Kadehdin kun jotkut osaa ja näkee vaivaa täydellisiin rakenteluihin ja läpikäyntiin ja vielä Mersuihin..
Aurinkoisia ajoja...
Aurinkoisia ajoja...
Kahden tähden ja Linttalla lähden.
Re: C124 300TD projektia
Kiitokset kommenteista! Tässä jotain kuvia mitä tullut otettua, sen vähän mitä on tullut nyt ajeltua niin on toiminut ilman ongelmia