Lipsasen 124 300tdt,vanteita alle

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Tuli vaihdettua nyt noi H&Rät pois ja SPAXit tilalle.Toivottavasti spaxit ois vähän pitkäikäisemmät kun noi h&rän jouset.
Spaxit oli saman pituset mutta 1mm paksummat ku h&rät.Pitää ny ajella jonkun aikaa ja vaihtaa ykkösen kumia jos ei laske tarpeeks muuten.


Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Parinsadan ajetun km jälkeen pitää kyl kehua noita spaxeja(varauksin),vie h&rät ihan 10-0 :clap: tosin en enään muista millaset noi h%r oli uutena,mut ne ei kestänytkään ku 30tkm.
Eli ei todellakaan oo hintansa arvoiset :evil:
Pitää vielä vaihtaa noi bilsteinit spaxin säädettäviin kun näkyy vuotavan jo
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja teejay »

Mistä ostit nuo spaxit? Itsellä kans alustan päivitys edessä, eibach+konin säädettävät eteen olen kysellyt ja toinen voisi olla nuo spaxin jouset ja säädettävät iskarit eteen. Oletko noita iskareita vielä hommannut?
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Jouset tilailin http://www.rallyracefin.fi/" onclick="window.open(this.href);return false; kun mitä nettiä selailin niin ei ulkomailta saanu halvemmalla.Iskareita en oo vielä tilannu mut se on vielä edessä ja spaxit varmaan tulee,sen verran jousiin oon tyytyväinen h&r jälkeen.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
h3ba
Mersumies
Mersumies
Viestit: 954
Liittynyt: Pe 22.06.2007 12:43
Paikkakunta: Haparanda

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja h3ba »

Jokos oot putken saanu värkättyä ? 8)
xXx:
MB S210 320CDI Avantgarde -00 Kutikuti by Tapio89
MB S124 300TDT -92
MB C124 300CE 24V Sportline -91
MB W124 300D -93
MB W201 190D -86
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

No nyt on hivenen projekti viivästyny kun saa töissä hitsailla ihan tarpeeks,mut kesälomalla pakko tehdä kun orkkis putki ruostuu alta pois.Värkit siis löytyy,motivaatioo ei.
Täytys tosin muutakin lomalla laittaa kun putki,mut saas nähä 8)
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Semmosta


Kuva
Viimeksi muokannut Lipsanen, Su 08.04.2012 17:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Iskarit alla ja elämä on taas kivaa :clap:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Taski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 21.05.2006 12:26
Paikkakunta: Iisalmi

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Taski »

Ei kyllä ole ihan kaikki 1/1 jos bilsteinitkin vuotaa. Pitäisi kuitenkin viedä normaalisti spaxia laadussa kirkkaasti.

edit: niin jos kyseessä oli esim. sprintit. Toki bilsteinilläkin on niitä halpispaskoja joilta nyt ei voi kummoisia odottaakaan.
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1204
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja dansku »

Mitä vikaa sinun H&R:issä oli kun ei kestänyt kuin 30tkm? menikö ne poikki vai kuoleentu vai mikä? Itselläni on ollu 200tkm enkä ole huomannu mitään muutoksia?
S212 E220 -11
W123 230TE -83 MR
W201 2.6E -90 (sportline) MR
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kai ne sprintit oli jonku tällin saanu tai pohjannu tai jotain,se sitte aiheutti sen että ne jousetkin kuoleentu aika nopeesti.Ei ne siis poikki menny mut löysäks vaan.
No katotaan nyt spaxinkin laatu mitä se on,mutta 200km ajettuna oon kyllä tosi tyytyväinen miten ne toimii.Ei mulla ennen säädettäviä oo ollukkaan.Jäykkä on ja se sopii mulle.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
antti_k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Su 04.11.2007 23:16

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja antti_k »

Kyllä ei itsellä oo ollu spaxien kans valittamista. Kesäautossa ollu jo kolmisen vuotta nuo kryptonit alla ja oli se yhen talvenki liikenteessä että suolaa ja paskaa ovat saaneet :roll:
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kaks kohtuu isoo valmistajaa(spax/bisltein) niin tuskin niillä laadussa on eroja.Itse iskunvaimenninhan on melko yksinkertainen kapistus valmistaa jopa briteille :D
ja onhan spaxin alustalla ajettu maanopeusennätyskin 1227.986km/h :clap:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
teejay
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 64
Liittynyt: Su 07.11.2004 20:10

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja teejay »

Mites vertailussa sprinteihin niin onko jäykkyys ja muuten tuntumat iskarista millaiset? Onko toi säätö millainen, löysin noin vakioiskariluokkaa ja jäykin sitten taas sprintin luokkaa vai miten??
Avatar
Etwas Anders
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1056
Liittynyt: Su 31.07.2005 15:07
Paikkakunta: Pieksämäki

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Etwas Anders »

Tervetuloa kerhoon !!! :) Itsellä kuukauden verran ollut vastaava -92 vuosimallin S124 300 TDT kaikilla herkuilla ja kermanvärisillä nahkapenkeillä,auton väri metallivioletti...linssietuvalot ja BRABUSin alustasarja...445 tkm mittarissa ja pelaa.
Volvo V60 D3 Automat -12
ex-BMW E87 118d Manual -04
ex-W202 C180 Manual-00
ex-VW Bora 2.0 Manual -02
ex-W124 250D Automatik -91 (model -92)
ex-Chrysler Stratus 2.0 LE ABS -95 Manual
ex-Volvo S80 2.4 170hv Automatic -99
ex-W124 200D Manual -91
ex-Toyota Carina 1.8 GLi Automatic sedan -96
ex-S124 300 TDT Automatik -92
ex-S210 E 200 T Automatik -97
ex-Honda Civic 1.6i LS Aut. -01
ex-W124 300D Aut.-89
ex-Honda Accord 2.0 EX Aut. -90
ex-Skoda Felicia 1.3 LXi Combi -96
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

teejay kirjoitti:Mites vertailussa sprinteihin niin onko jäykkyys ja muuten tuntumat iskarista millaiset? Onko toi säätö millainen, löysin noin vakioiskariluokkaa ja jäykin sitten taas sprintin luokkaa vai miten??
En oikein muista millaset ne sprintit oli uutena,mut tuntuu et nää ois vähän jäykemmät.onhan noi spaxin jouset hieman jäykemmät kun h&r oli.
Etwas Anders kirjoitti:Tervetuloa kerhoon !!! :) Itsellä kuukauden verran ollut vastaava -92 vuosimallin S124 300 TDT kaikilla herkuilla ja kermanvärisillä nahkapenkeillä,auton väri metallivioletti...linssietuvalot ja BRABUSin alustasarja...445 tkm mittarissa ja pelaa.
Hyvä ostos :D
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Putken vaihto 3"rst malliseks alkoi vloppuna,ja vanhahan näytti jo aika pahalta

Kuva

Tästäkin näkyi parista reiästä vielä läpi

Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kulutuskin tipahti mukavat 10l/100km-> 8.5l/100km.kulkupuoli on uudella putkella vähän sama kuin ois lastuttanut.


Kuva
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
lauri-
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: La 28.02.2009 11:37
Paikkakunta: Huittinen

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja lauri- »

Pistäs ääninäytettä kehiin kun on valmista, omaan 300dt tehtiin 3" putkisto yhellä vaimentimella ja perus marteliuksen pakoputkiosista.
Hienot ja odotettua hijasemmat äänet tuli.
ex w124 200D -87
ex w124 200D -93
ex w202 c36 amg -95
ex w124 300DT -88
ex w140 S350DT -94
ex w210 E300D -96
ex w124 300TDT -92
ex w210 270cdi -99
ex w124 300TDT -92
ex w211 200cdi -03
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Äänet on alle 2000/rpm vähän kumisevat autoon joten ois ehkä auttanut jos vaimennin olis ollut vähän pidempi,mutta oli ainoa 3" simons hyllyssä silloin.
Katotaan kun saa ahtimen ja coolerin niin jos lisäis vielä samanlaisen vaimentimen.On se alle sadan euron putkistoks kuitenkin todella hyvä :D
Ei ne äänet taida oikein välittyä videolla.

Laatikko alkoi jostain syystä luistattaan vaihdossa kun vaihto putken
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ongelma

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Asd ei oo toiminut koskaan mun aikana.Nyt sitä vähän yrittänyt korjata.Ongelma on et ei anna mitään vika koodia.kolmio ja vika valo syttyy kun laittaa virrat.kun käynnistää niin kolmio sammuu ja vikavalo jää palamaan.Oiskos se asd rele itessään rikki vai mistä alottais?
Mitkä navat sieltä diagnostiikka pistokkeesta yhdistämällä sen lukon saa kytkettyä,vois koittaa toimiiko niin?
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5429
Liittynyt: Ke 10.05.2006 11:54

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ongelma

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

Lipsanen kirjoitti:Asd ei oo toiminut koskaan mun aikana.Nyt sitä vähän yrittänyt korjata.Ongelma on et ei anna mitään vika koodia.kolmio ja vika valo syttyy kun laittaa virrat.kun käynnistää niin kolmio sammuu ja vikavalo jää palamaan.Oiskos se asd rele itessään rikki vai mistä alottais?
Mitkä navat sieltä diagnostiikka pistokkeesta yhdistämällä sen lukon saa kytkettyä,vois koittaa toimiiko niin?

Tarkista samalla tämä (uudemmissa tätä härpäkettä ei ole) http://kuvablogi.com/blog/33389/11/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kun otat irti ja jos sisältä tulee öljyä puoli desiä tai enemmän on akku tod. näk. rikki. Tässä vaiheessa myös meisseli menee ilman vastista akun sisään enemmän kuin 30mm. Akkuhan voi olla kunnossa mutta jos järjestelmässä on ilmaa nin jompi kumpi valo kyllä kertoo siitä mut nyt en muista kumpi.
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ongelma

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Täytyy tarkistaa se akkukin.Eniten ihmetyttää vikakoodien puute.Pitää nyt kuitenkin se katkaisija jarrupolkimelle käydä ostamassa varuiks.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3990
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ongelma

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Lipsanen kirjoitti:Asd ei oo toiminut koskaan mun aikana.Nyt sitä vähän yrittänyt korjata.Ongelma on et ei anna mitään vika koodia.kolmio ja vika valo syttyy kun laittaa virrat.kun käynnistää niin kolmio sammuu ja vikavalo jää palamaan.Oiskos se asd rele itessään rikki vai mistä alottais?
Mitkä navat sieltä diagnostiikka pistokkeesta yhdistämällä sen lukon saa kytkettyä,vois koittaa toimiiko niin?
Moro,

noin sen juuri pitäisi toimia silloin kuin on vika päällä, paitsi että kylläpä ne pitäisi ne vikakoodit tulla näkyviin. Se on joskus vähän herkkä siitä, että kuinka kauan niitä napoja pitää pitää yhdessä ja erillään koodia lukiessaan, että jos et vielä ole sellaista kokeillut, niin saattaisi auttaa, että pitää niitä piuhoja yhdessä vähän pitempiä tai lyhyempiä aikoja kuin vaikka mese.fi -sivuston ASD:n vikakuittauksen ohjeessa neuvotaan.

Se oikeastaan enempi piti sanoa, että tässä on ohjeistusta siihen ite lukon testaamishommaan (esim. se, että mitkä navat ja mistä yhdistämällä saa lukon päälle):

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... Dn+testaus

Jaakko Putkisaaren tuossa ketjussa kuvailema tapa on käsittääkseni aika lailla se, mitä myös Mersun korjauskäsikirjassa neuvotaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kävin siinä leimalla ja meni kansipahvi kun insinööri poltti karstoja kaasupohjassa.Oli kuulemma kiertänyt yli 6000rpm :shock:
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-asd ja kansipahvi ongelma

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Nozki:Niin ja ASD puskee kyllä öljyä ilmaus ruuvista kun yhdistää 8 ja 10 navat ja perä on juuri shimmattu,vikavalo ei vaan silti sammu eikä anna vika koodeja.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kertokaas nyt viisaammat mikä sieltä hajos kun paisuntasäiliössä kuplii ja öljykorkista huohottaa raakasti???Kansipahvi vai kansi ja pahvi?
lämmöt kuitenkin normaalit ja lämmitin puhaltaa lämmintä.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Kakemake
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 342
Liittynyt: Ma 20.02.2012 17:10
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Kakemake »

Kansi vaan irti suosiolla niin sitten tiedetään paljon enempi :thumbup:
W108 remontissa
204.203 C250 CDI T -13
176.042 A180 -13
ex 203.207 C200 CDI T -07
ex 201.024 190E -89
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Kyllä se sillä selviää,mut katotaan nyt kuka sen kannen avaa ja missä ja kenen kustannuksella
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Avatar
Lipsanen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 504
Liittynyt: Ti 19.08.2008 15:40
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Lipsasen 124 300tdt-ASD ja kansipahvi ongelmat

Viesti Kirjoittaja Lipsanen »

Vähän unohtunut tämäkin, mutta männänrenkaat oli "sulanut" ja odottelee kuluttajariitalautakunnan lausuntoa.
W212 350cdi
-Ex S211 320cdi AMG-
-Ex S124 300TDT-
-Ex E50 AMG-
-Ex S211 320cdi-
Elämä on liian lyhyt kytkimen polkemiseen
Vastaa Viestiin