Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (Takakelkka REDI)
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen?laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
- laineracing
- Mersumies
- Viestit: 2687
- Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
- Paikkakunta: hämeenlinna
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Joku 210mm lautaspyörällä oleva,olikohan e34 540 perä,siin on joku 2.9 välsä. Ei muutakun tutkiin niitä bemarin periä.Tuori kirjoitti:minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen?laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
laineracing kirjoitti:Joku 210mm lautaspyörällä oleva,olikohan e34 540 perä,siin on joku 2.9 välsä. Ei muutakun tutkiin niitä bemarin periä.Tuori kirjoitti:minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen?laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
Niin jotta nyt se päivä vissiin koitti! joutuu kirjautua BTCFlle että löytää tollasen

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Imusarjan hahmotusta...




Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Tuolta voi kattella niitä Bemarin periä http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&arch=1
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
no joo illalla saatiin imusarja hitsailtua nippuun ja kuuleri haettua...Kyllä taas muistuttaa tuo että ei tartte hitsailla ilman maskia/ olla edes kiinni pitäjänä, vaikka kuinka yritti olla kattomatta niin nyt ei unen palaakaan mistään ku vesi virtaa silmistä
Aamulla jatketaan tarvikkeiden haulla ja jne.....

Aamulla jatketaan tarvikkeiden haulla ja jne.....

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
myykää joku mulle 6riisselin hehkurelepoksi+releeltä johtosarja autonsisälle. 

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
tänään tuli imusarja valmiiks ja sain haettua billet vauhtipyärän....
Vauhtipyärä menee vielä koneistukseen, jossa tehdään myös tasapainoistus koko kytkinsetille. Kytkinlevyksi tulee 6lapainen sintteri, jousitetulla keskiöllä.


Startin hammaskehän nappasin vanhasta vauhtipyärästä.

Vauhtipyärä menee vielä koneistukseen, jossa tehdään myös tasapainoistus koko kytkinsetille. Kytkinlevyksi tulee 6lapainen sintteri, jousitetulla keskiöllä.



Startin hammaskehän nappasin vanhasta vauhtipyärästä.

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Miks ihimees jousitettu levy??
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Ja saajaa vaan ongelmia.Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
uskotaan tolla profiili kuvallajohtajaahonen kirjoitti:Orgasmi vanteista!

w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
onko kokemusta jousitetulla keskiöllä olevasta? voi tosiaan kyllä olla että jousittamattomas olis vähemmän liikkuvia osia ja pito varmempi.jeemu kirjoitti:Ja saajaa vaan ongelmia.Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
No käyttömukavuutta sillä ei tollasen asetelman kans saa ja aikaa myöte jouset tekee lisätilaa keskiöön ja lopun voiki sitte kuvitella.Tuori kirjoitti:onko kokemusta jousitetulla keskiöllä olevasta? voi tosiaan kyllä olla että jousittamattomas olis vähemmän liikkuvia osia ja pito varmempi.jeemu kirjoitti:Ja saajaa vaan ongelmia.Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
www.tarvikemotti.com
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
jekku90 kirjoitti:siispä automaatti
Kyllä ne automaatit on niin nähtyjä omasta mielestä näis vehkeis

Onhan se automaatti käyttömukavempi, mutta sekin riippuu mihinkä tottuu.

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
On niin pirun näppäriä nua automaatit, niinku eilen sai todistaa 

190D 2.5turbo -88
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
joo menöö rauskaksi vaikka ei oo edes STMabezki kirjoitti:On niin pirun näppäriä nua automaatit, niinku eilen sai todistaa

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Joo ja asiaa nopeuttaa että laatikkoöljyt näytti aivan mansikkakiisseliltä 

190D 2.5turbo -88
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 218
- Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
- Paikkakunta: suolahti
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
minkähintanen oli tuo M3 laatikko ja kytkinkoppa työstöt? kuulostas meinaa siltä et voi itekkin kokeilla 

johtaja: Antti Peltomäki
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Itte maksoin aika suolasen hinnan tosta mutta toki siinä oli kaikki valmiina, vaihteenvälin lyhentimet ja kaikki...peltsi_racing kirjoitti:minkähintanen oli tuo M3 laatikko ja kytkinkoppa työstöt? kuulostas meinaa siltä et voi itekkin kokeilla
Mutta 328 on sama laatikko ku tua M3 ja niitä saa BTCFltä n.400-500€ hintaan. Siihen työstöt tuo toki lisää hintaa mutta jos on vehkeet niin eihän tuallanen oo homma eikä mikään.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
minkä kokoosia polttoainelinjoja ootta STmiähet vetäny noihin tai oikeastaan mietityttää suhde jos vaikka meno on 10mm ja paluu 6mm, niin riittääkö 6mm paluu erillisellä siirtopumpulla jos sitä painetta on vaikka 2,5bar? 

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Mitäs sillä paineella
haulla löytyy hyvää tarinaa.

Lisää tietoa: www.skg.fi
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
No niin pitkänpitkän tauon jälkeen vois vähä taas ruveta touhailee, mitä ny kelekkaalulta kerkiää....
Kuinka muuten ku oon vähä suunnitellu jos sovittais tonne pikkumesee D2 coilooverit.
kuinkas ny sitte ku jousityyppiä muutetaan vai salliiko laki sellaasta eres nykypäivänä?!
kyselen nyt esti täältä jos jollaki olis oma kohtaisia kokemuksia tai tietoa, mutta konttoriltahan tua seleviääs...
Kuinka muuten ku oon vähä suunnitellu jos sovittais tonne pikkumesee D2 coilooverit.
kuinkas ny sitte ku jousityyppiä muutetaan vai salliiko laki sellaasta eres nykypäivänä?!

kyselen nyt esti täältä jos jollaki olis oma kohtaisia kokemuksia tai tietoa, mutta konttoriltahan tua seleviääs...
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Kuinkas muuten kun mulla on tuas HX50 öljy ja vesijäähdytys, niin ajattelin vetää vesijäähdytyksen lämppärin linjasta. Elikkä meno ahtimelle lämppärin paluu putkesta(T-haaralla) ja paluu ahtimelta lämppärin menoputkeen (T-haaralla) , niin kuinka olis järkevä tehdä että vesi kulkee vielä koneenki läpi ettei pelkän ahtimen ja lämppärin kennon väliä? jotain takaiskuventtiilejä tai jotain?
Sitten olis mieles sellanen että tekis sähköösellä kiertovesipumpulla ns.jälkijäähdytyksen moottorille ja ahtimelle, eli moottorin sammutuksen jälkeen vielä kulkis vesi ahtimen/moottorin läpi jonkun aikaa....
Mutta kannattaako laittaa se kiertovesipumppu tuon oman vesipumpun lisäksi vai hoitaa kokokierto sähköisellä pumpulla?
Onko mahdollista että moottorin sammutuksen jälkeen koneen läpi pyöritetään vettä(sähköisellä pumpulla), ilman että oma vesipumppu pyörii? tai pääseekö vesi kiertämään oman pumpun läpi/ohi kun se ei pyöri?
Sitten olis mieles sellanen että tekis sähköösellä kiertovesipumpulla ns.jälkijäähdytyksen moottorille ja ahtimelle, eli moottorin sammutuksen jälkeen vielä kulkis vesi ahtimen/moottorin läpi jonkun aikaa....
Mutta kannattaako laittaa se kiertovesipumppu tuon oman vesipumpun lisäksi vai hoitaa kokokierto sähköisellä pumpulla?
Onko mahdollista että moottorin sammutuksen jälkeen koneen läpi pyöritetään vettä(sähköisellä pumpulla), ilman että oma vesipumppu pyörii? tai pääseekö vesi kiertämään oman pumpun läpi/ohi kun se ei pyöri?

Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Teeppä niin päin tuo jäähytys että T-haaralla lämppärin menoputkesta otat vedet ja paluu sitten siihen lämppärin paluuputkeen. Näin et ainakaan häirihe koneen vedenkiertoa mitenkään. Se on sitten eri asia miten tulee kunnon pakkasilla (-30 ja enemmän) lämmintä sisälle. Sitten tuo jälkijäähytys. Laita sähköpumppu lisäks sinne. Kyllä sillä sähköpumpulla pystyy pyörittämään vettä koneen läpi vaikka auto olis sammuksissa. Tätä tehdään pykälää uudemmissa mersuissa taukolämmityksen kanssa. Siinä tosin on tarkotus lämmittää sisätilaa mutta samanlailla siinäkin vesi kiertää koko ajan.Tuori kirjoitti:Kuinkas muuten kun mulla on tuas HX50 öljy ja vesijäähdytys, niin ajattelin vetää vesijäähdytyksen lämppärin linjasta. Elikkä meno ahtimelle lämppärin paluu putkesta(T-haaralla) ja paluu ahtimelta lämppärin menoputkeen (T-haaralla) , niin kuinka olis järkevä tehdä että vesi kulkee vielä koneenki läpi ettei pelkän ahtimen ja lämppärin kennon väliä? jotain takaiskuventtiilejä tai jotain?
Sitten olis mieles sellanen että tekis sähköösellä kiertovesipumpulla ns.jälkijäähdytyksen moottorille ja ahtimelle, eli moottorin sammutuksen jälkeen vielä kulkis vesi ahtimen/moottorin läpi jonkun aikaa....
Mutta kannattaako laittaa se kiertovesipumppu tuon oman vesipumpun lisäksi vai hoitaa kokokierto sähköisellä pumpulla?
Onko mahdollista että moottorin sammutuksen jälkeen koneen läpi pyöritetään vettä(sähköisellä pumpulla), ilman että oma vesipumppu pyörii? tai pääseekö vesi kiertämään oman pumpun läpi/ohi kun se ei pyöri?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Ilman maskia hitsannut satunnaisesti (kerran kuukaudessa varmaankin) viimeiset 4vuotta ja ikänä ei ole silmät ollu kipeätTuori kirjoitti:no joo illalla saatiin imusarja hitsailtua nippuun ja kuuleri haettua...Kyllä taas muistuttaa tuo että ei tartte hitsailla ilman maskia/ olla edes kiinni pitäjänä, vaikka kuinka yritti olla kattomatta niin nyt ei unen palaakaan mistään ku vesi virtaa silmistä![]()
Aamulla jatketaan tarvikkeiden haulla ja jne.....

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
mutta sulla on ilmeisesti silmälasit jotka kääntää valon jotenkin kummallisesti eikä tule kipeeksi ainakaan niin herkästi
toisilla tulee kipeemmäksi helepommin ku toisilla. mun ei tarvi ainakaan kauaa hitsailla kun vesi virtaa yöllä. yks kaveri on niin pahasti saanu että ei voi enää olla ees likellä kun hitsataan 


2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)
Itekkään ei tarvii kovin kauaa ilman maskia hitsata että tuntuu yöllä siltä kun olis silmät täynnä hiekkaa. Ei sitä maskia turhaan ole keksittyTerho P kirjoitti:mutta sulla on ilmeisesti silmälasit jotka kääntää valon jotenkin kummallisesti eikä tule kipeeksi ainakaan niin herkästitoisilla tulee kipeemmäksi helepommin ku toisilla. mun ei tarvi ainakaan kauaa hitsailla kun vesi virtaa yöllä. yks kaveri on niin pahasti saanu että ei voi enää olla ees likellä kun hitsataan

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103