Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (Takakelkka REDI)

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen? :roll:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
laineracing
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2687
Liittynyt: Su 08.02.2004 16:13
Paikkakunta: hämeenlinna

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja laineracing »

Tuori kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen? :roll:
Joku 210mm lautaspyörällä oleva,olikohan e34 540 perä,siin on joku 2.9 välsä. Ei muutakun tutkiin niitä bemarin periä.
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

laineracing kirjoitti:
Tuori kirjoitti:
laineracing kirjoitti:Bemarin perässä ois hyviä puolia lukko+kestävyys. + että sais mittarin siitä suoraan.
minkäs bemun perän sinne ny kannattaas laittaa sitte, kohtuu hintaisen? :roll:
Joku 210mm lautaspyörällä oleva,olikohan e34 540 perä,siin on joku 2.9 välsä. Ei muutakun tutkiin niitä bemarin periä.

Niin jotta nyt se päivä vissiin koitti! joutuu kirjautua BTCFlle että löytää tollasen :D
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Imusarjan hahmotusta...

Kuva

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuolta voi kattella niitä Bemarin periä http://www.realoem.com/bmw/select.do?kind=P&arch=1
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

no joo illalla saatiin imusarja hitsailtua nippuun ja kuuleri haettua...Kyllä taas muistuttaa tuo että ei tartte hitsailla ilman maskia/ olla edes kiinni pitäjänä, vaikka kuinka yritti olla kattomatta niin nyt ei unen palaakaan mistään ku vesi virtaa silmistä :oops:
Aamulla jatketaan tarvikkeiden haulla ja jne..... :wave:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

myykää joku mulle 6riisselin hehkurelepoksi+releeltä johtosarja autonsisälle. :crazy:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

tänään tuli imusarja valmiiks ja sain haettua billet vauhtipyärän....
Vauhtipyärä menee vielä koneistukseen, jossa tehdään myös tasapainoistus koko kytkinsetille. Kytkinlevyksi tulee 6lapainen sintteri, jousitetulla keskiöllä. 8)


Kuva

Kuva

Startin hammaskehän nappasin vanhasta vauhtipyärästä.

Kuva
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Miks ihimees jousitettu levy??
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
Mr300
Mersumies
Mersumies
Viestit: 869
Liittynyt: Su 05.04.2009 15:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Mr300 »

Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
MB 220CDI C -07
MB 300CE-24 -92
MB 300D -79
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
Ja saajaa vaan ongelmia.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
oltzi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1452
Liittynyt: Su 29.06.2008 17:33
Paikkakunta: kurjalohja

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja oltzi »

johtajaahonen kirjoitti:Orgasmi vanteista!
uskotaan tolla profiili kuvalla :lol:
w123 -82 om602turbo
t2 711 -90 with huge ferrari
toyota hilux 4x4 -88
vw kupla -72
Scubaru
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

jeemu kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
Ja saajaa vaan ongelmia.
onko kokemusta jousitetulla keskiöllä olevasta? voi tosiaan kyllä olla että jousittamattomas olis vähemmän liikkuvia osia ja pito varmempi. :roll:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
jeemu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1075
Liittynyt: La 16.07.2005 23:55
Paikkakunta: Kalajoki
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jeemu »

Tuori kirjoitti:
jeemu kirjoitti:
Mr300 kirjoitti:Veikkaan että haetaan käyttömukavuutta
Ja saajaa vaan ongelmia.
onko kokemusta jousitetulla keskiöllä olevasta? voi tosiaan kyllä olla että jousittamattomas olis vähemmän liikkuvia osia ja pito varmempi. :roll:
No käyttömukavuutta sillä ei tollasen asetelman kans saa ja aikaa myöte jouset tekee lisätilaa keskiöön ja lopun voiki sitte kuvitella.
No low rev diesels just "KAMMIO POWER" +7000RPM
www.tarvikemotti.com
Avatar
jekku90
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1352
Liittynyt: Su 11.04.2010 11:00
Paikkakunta: sotkamo

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja jekku90 »

siispä automaatti :mrgreen:
w201 om605
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

jekku90 kirjoitti:siispä automaatti :mrgreen:

Kyllä ne automaatit on niin nähtyjä omasta mielestä näis vehkeis :D Toki tämä on vain oma mielipide.
Onhan se automaatti käyttömukavempi, mutta sekin riippuu mihinkä tottuu. :eh:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

On niin pirun näppäriä nua automaatit, niinku eilen sai todistaa :D
190D 2.5turbo -88
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Mabezki kirjoitti:On niin pirun näppäriä nua automaatit, niinku eilen sai todistaa :D
joo menöö rauskaksi vaikka ei oo edes ST :lol: mutta kaikkihan ne joskus tiensä päähän tuloo.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Mabezki
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: To 27.12.2007 23:55
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Mabezki »

Joo ja asiaa nopeuttaa että laatikkoöljyt näytti aivan mansikkakiisseliltä :D
190D 2.5turbo -88
peltsi_racing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 218
Liittynyt: Ti 15.11.2005 17:26
Paikkakunta: suolahti

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja peltsi_racing »

minkähintanen oli tuo M3 laatikko ja kytkinkoppa työstöt? kuulostas meinaa siltä et voi itekkin kokeilla :)
johtaja: Antti Peltomäki
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

peltsi_racing kirjoitti:minkähintanen oli tuo M3 laatikko ja kytkinkoppa työstöt? kuulostas meinaa siltä et voi itekkin kokeilla :)
Itte maksoin aika suolasen hinnan tosta mutta toki siinä oli kaikki valmiina, vaihteenvälin lyhentimet ja kaikki...
Mutta 328 on sama laatikko ku tua M3 ja niitä saa BTCFltä n.400-500€ hintaan. Siihen työstöt tuo toki lisää hintaa mutta jos on vehkeet niin eihän tuallanen oo homma eikä mikään.
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

minkä kokoosia polttoainelinjoja ootta STmiähet vetäny noihin tai oikeastaan mietityttää suhde jos vaikka meno on 10mm ja paluu 6mm, niin riittääkö 6mm paluu erillisellä siirtopumpulla jos sitä painetta on vaikka 2,5bar? :roll:
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja veskola »

Mitäs sillä paineella :clap: haulla löytyy hyvää tarinaa.
Lisää tietoa: www.skg.fi
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

No niin pitkänpitkän tauon jälkeen vois vähä taas ruveta touhailee, mitä ny kelekkaalulta kerkiää....
Kuinka muuten ku oon vähä suunnitellu jos sovittais tonne pikkumesee D2 coilooverit.
kuinkas ny sitte ku jousityyppiä muutetaan vai salliiko laki sellaasta eres nykypäivänä?! :shock:
kyselen nyt esti täältä jos jollaki olis oma kohtaisia kokemuksia tai tietoa, mutta konttoriltahan tua seleviääs...
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Tuori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Ti 29.07.2008 16:01
Paikkakunta: Vähäkyrö

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Tuori »

Kuinkas muuten kun mulla on tuas HX50 öljy ja vesijäähdytys, niin ajattelin vetää vesijäähdytyksen lämppärin linjasta. Elikkä meno ahtimelle lämppärin paluu putkesta(T-haaralla) ja paluu ahtimelta lämppärin menoputkeen (T-haaralla) , niin kuinka olis järkevä tehdä että vesi kulkee vielä koneenki läpi ettei pelkän ahtimen ja lämppärin kennon väliä? jotain takaiskuventtiilejä tai jotain?

Sitten olis mieles sellanen että tekis sähköösellä kiertovesipumpulla ns.jälkijäähdytyksen moottorille ja ahtimelle, eli moottorin sammutuksen jälkeen vielä kulkis vesi ahtimen/moottorin läpi jonkun aikaa....
Mutta kannattaako laittaa se kiertovesipumppu tuon oman vesipumpun lisäksi vai hoitaa kokokierto sähköisellä pumpulla?
Onko mahdollista että moottorin sammutuksen jälkeen koneen läpi pyöritetään vettä(sähköisellä pumpulla), ilman että oma vesipumppu pyörii? tai pääseekö vesi kiertämään oman pumpun läpi/ohi kun se ei pyöri? :?
Käyttis w124 250D -88
rojekti w201 606 "ST" -89
ex w123 200d -82
ex w123 300d -82
ex w123 240td -79
ex w123 230ce -81
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Tuori kirjoitti:Kuinkas muuten kun mulla on tuas HX50 öljy ja vesijäähdytys, niin ajattelin vetää vesijäähdytyksen lämppärin linjasta. Elikkä meno ahtimelle lämppärin paluu putkesta(T-haaralla) ja paluu ahtimelta lämppärin menoputkeen (T-haaralla) , niin kuinka olis järkevä tehdä että vesi kulkee vielä koneenki läpi ettei pelkän ahtimen ja lämppärin kennon väliä? jotain takaiskuventtiilejä tai jotain?

Sitten olis mieles sellanen että tekis sähköösellä kiertovesipumpulla ns.jälkijäähdytyksen moottorille ja ahtimelle, eli moottorin sammutuksen jälkeen vielä kulkis vesi ahtimen/moottorin läpi jonkun aikaa....
Mutta kannattaako laittaa se kiertovesipumppu tuon oman vesipumpun lisäksi vai hoitaa kokokierto sähköisellä pumpulla?
Onko mahdollista että moottorin sammutuksen jälkeen koneen läpi pyöritetään vettä(sähköisellä pumpulla), ilman että oma vesipumppu pyörii? tai pääseekö vesi kiertämään oman pumpun läpi/ohi kun se ei pyöri? :?
Teeppä niin päin tuo jäähytys että T-haaralla lämppärin menoputkesta otat vedet ja paluu sitten siihen lämppärin paluuputkeen. Näin et ainakaan häirihe koneen vedenkiertoa mitenkään. Se on sitten eri asia miten tulee kunnon pakkasilla (-30 ja enemmän) lämmintä sisälle. Sitten tuo jälkijäähytys. Laita sähköpumppu lisäks sinne. Kyllä sillä sähköpumpulla pystyy pyörittämään vettä koneen läpi vaikka auto olis sammuksissa. Tätä tehdään pykälää uudemmissa mersuissa taukolämmityksen kanssa. Siinä tosin on tarkotus lämmittää sisätilaa mutta samanlailla siinäkin vesi kiertää koko ajan.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Avatar
Larva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 84
Liittynyt: Pe 12.08.2011 01:03
Paikkakunta: Jurva

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Larva »

Tuori kirjoitti:no joo illalla saatiin imusarja hitsailtua nippuun ja kuuleri haettua...Kyllä taas muistuttaa tuo että ei tartte hitsailla ilman maskia/ olla edes kiinni pitäjänä, vaikka kuinka yritti olla kattomatta niin nyt ei unen palaakaan mistään ku vesi virtaa silmistä :oops:
Aamulla jatketaan tarvikkeiden haulla ja jne..... :wave:
Ilman maskia hitsannut satunnaisesti (kerran kuukaudessa varmaankin) viimeiset 4vuotta ja ikänä ei ole silmät ollu kipeät :)
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Terho P »

mutta sulla on ilmeisesti silmälasit jotka kääntää valon jotenkin kummallisesti eikä tule kipeeksi ainakaan niin herkästi :wink: toisilla tulee kipeemmäksi helepommin ku toisilla. mun ei tarvi ainakaan kauaa hitsailla kun vesi virtaa yöllä. yks kaveri on niin pahasti saanu että ei voi enää olla ees likellä kun hitsataan :shock:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Siekkinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3171
Liittynyt: Ma 14.11.2011 00:39
Paikkakunta: Kuopio

Re: Jaken w201 ehostusta. 601 -->606 (200d väistyy viimein.)

Viesti Kirjoittaja Siekkinen »

Terho P kirjoitti:mutta sulla on ilmeisesti silmälasit jotka kääntää valon jotenkin kummallisesti eikä tule kipeeksi ainakaan niin herkästi :wink: toisilla tulee kipeemmäksi helepommin ku toisilla. mun ei tarvi ainakaan kauaa hitsailla kun vesi virtaa yöllä. yks kaveri on niin pahasti saanu että ei voi enää olla ees likellä kun hitsataan :shock:
Itekkään ei tarvii kovin kauaa ilman maskia hitsata että tuntuu yöllä siltä kun olis silmät täynnä hiekkaa. Ei sitä maskia turhaan ole keksitty :D
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Vastaa Viestiin