w140 ässä.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
cille5
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Su 25.05.2008 10:04
Paikkakunta: Raisio
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja cille5 »

Hae ruotsista.

-Sieltä löytyy siistejä ja edullisia.
-Erittäin helppo hakea.

Jos tarviit apua kysy ihmeessä.

Blocket.se löytyy ehkä parhaiten autoja ruotsista.
Driving a car... or sitting in the heaven? Mercedes-Benz S-Class


Entiset mersut...mb-s 500 vm-94 1kpl, mb-s 320 vm-95 2kpl, mb-ce vm-92 2kpl, mb-c vm-94. Mb-e 124 vm-93
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noniin. taas on ässiä katteltu. tommonen osu silmään ja herätti mielenkiinnon. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4242353" onclick="window.open(this.href);return false; onko tosta kenelläkään mitään pahaa sanottavaa? soitin myyjälle ja sovin huomiselle tapaamisen. jos kaikki on niinku pitääkin, niin tulee ässä kotiin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin ja olikos se nyt niin, että kun noista 3.5 diiseleiden heikoista kiertokangista on ollu jotain juttua, niin, että ton ikäsessä ne olis jo vahvemmat?
W201 250DT 20V
w201 190E
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Ei ole kokemusta ko. autosta, joten menee vähän turhanmussutukseksi, mutta jos tavoitteena oli erittäin hyvä yksilö herkuilla ja 8/12 sylinterisellä koneella, niin miksi kotiin on tulossa lievästi kulahtaneen näköinen melkein 400 000 rullattu 6-syl diesel varsin karvalakkisilla varusteilla? :crazy:
Vanteet ja Alpinen radio antaa vähän osviittaa edellisestä omistajasta...
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin no. onko toi kulahtaneen olonen? en ehkä tiedä, mikä on hyvä kuntonen ässä, jos toi on kulahtaneen olonen. kuvien ja myyjän perusteella ton pitäis olla hyvässä kunnossa. en ainakaan kuppaa näe missään kuvassa, mutta todellisuushan paljastuu vasta, kun näkee. mittarilukeman osalta en ota kantaa. ihan sama, mitä mittarissa lukee. jos on saksantuonti, niin järjestään mittarissa on alle 200tkm, oli sitten pensa, tai diiseli. niin ja koneen osalta taisin tehdä takinkääntötempun. itseasiassa se on vieläkin niin, että koneella ei ole niin väliä. pääasia, että siinä on tarpeeks potkua arkiajoon. ja diiselissähän on reservissä ne tehot.. pitää vaan kaivaa vähän esille.

mutta jos toi on oikeesti kulahtaneen olonen, niin kertokaa se ihmeessä. paikanpäällä noita ässiä en ole vielä kerenny montaa katteleen. se yks, mitä kävin eilen kattoon oli ainakin ihan oikeesti kulahtanu ja hinnakskin arvioitti saman verran, ku tähän linkin peliin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Mitä tulee kuntoon, niin minulla ensimmäisenä kiinnittyi huomio ajovaloihin jotka näyttää aika hiekkapuhalletuilta/väsyneiltä. Vertaa vilkkuihin jotka näyttää aftermarketilta tai ainakin vaihdetuilta syystä tai toisesta. (Eikös ne ole näissä uudemmissa kaikissa kirkkaat, eli värin takia ei ole vaihdettu ainakaan.) Itse asiassa nyt kun katsoin tarkemmin, niin nuo vilkuthan on aivan eri paria, kun katsoo kuntoa.

Maalipinnan kiilto on jotenkin hiipunut. Ehkä se myllyttämällä lähtisi vielä entiseen loistoonsa. Etupuskuri näyttää valokuvassa todella nuhjuiselta. Apukuskin puoleinen hinauskoukun luukku roikkuu. Autoa hinattu? Miksi?

Kuva 7: ratin kehä kiiltää vähän liian paljon. Kuskin penkki on näennäisesti paremmassa kunnossa kuin apukuskin penkki, joten se on varmaan jo korjattu kertaalleen jossain vaiheessa. Kuskinpenkin selkänojasta ei ole mitään kuvaa. Kuvassa 8 ovipahvi on aika heikossa hapessa. Tekstiilin ei pitäisi tuolta näyttää. Kaiuttimen ritilä on potkittu rikki.

Tässä on vähän osviittaa miltä valokuvassa näyttää hyväkuntoinen W140: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/3885618" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenhan tuo ei ole vertailukelpoinen, koska tuo on coupe ja vähän räpelletty tuokin (kaikkea elektronisia leluja). Mutta olen nähnyt auton livenä ja se oli oikeasti niin upea kuin näyttää kuvissa. Puut näytti siltä että lakka oli vielä märkää. ;)
Tuo auto on Viron kautta maahan tullut japanintuonti.


Huom! en sano nyt, ettei tuota kannata käydä katsomassa. Päinvastoin. Siitä saa hyvää "kokemusta" kun käy katsomassa paljon yksilöitä siitä mallista mistä on kiinnostunut. Ei vaan kannata suin päin sännätä papereita allekirjoittamaan. Paljon parempiakin möhköjä saa minun mielestäni tuolla rahalla.
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ok. tarvii käydä tosiaan tsekkaan noita eri vaihtoehtoja. jos jotenkin pitää puolustella tätä vaihtoehtoa, niin kyllähän nyt pientä kulumaa saa jo tolla hintaa ollakkin. kun taas tämä 16000 euron yksilö olisi ehdottomasti ylihintainen, jos siinä olis vähän käytön jälkiä.

en ole muutta etsimässä, mutta ehjä sen täytyy olla ja hyvä kuntonen. ja tosiaan laittakaa linkkiä, jos tulee eteen hyvän olosia pelejä. ja mitä lähempänä tamperetta, niin sitä paremmat mahkut on lähteä katteleen extemppore.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Juha_M117 kirjoitti:Mitä tulee kuntoon, niin minulla ensimmäisenä kiinnittyi huomio ajovaloihin jotka näyttää aika hiekkapuhalletuilta/väsyneiltä. Vertaa vilkkuihin jotka näyttää aftermarketilta tai ainakin vaihdetuilta syystä tai toisesta. (Eikös ne ole näissä uudemmissa kaikissa kirkkaat, eli värin takia ei ole vaihdettu ainakaan.) Itse asiassa nyt kun katsoin tarkemmin, niin nuo vilkuthan on aivan eri paria, kun katsoo kuntoa.

Maalipinnan kiilto on jotenkin hiipunut. Ehkä se myllyttämällä lähtisi vielä entiseen loistoonsa. Etupuskuri näyttää valokuvassa todella nuhjuiselta. Apukuskin puoleinen hinauskoukun luukku roikkuu. Autoa hinattu? Miksi?

Kuva 7: ratin kehä kiiltää vähän liian paljon. Kuskin penkki on näennäisesti paremmassa kunnossa kuin apukuskin penkki, joten se on varmaan jo korjattu kertaalleen jossain vaiheessa. Kuskinpenkin selkänojasta ei ole mitään kuvaa. Kuvassa 8 ovipahvi on aika heikossa hapessa. Tekstiilin ei pitäisi tuolta näyttää. Kaiuttimen ritilä on potkittu rikki.

Tässä on vähän osviittaa miltä valokuvassa näyttää hyväkuntoinen W140: http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/cl/3885618" onclick="window.open(this.href);return false;
Muutenhan tuo ei ole vertailukelpoinen, koska tuo on coupe ja vähän räpelletty tuokin (kaikkea elektronisia leluja). Mutta olen nähnyt auton livenä ja se oli oikeasti niin upea kuin näyttää kuvissa. Puut näytti siltä että lakka oli vielä märkää. ;)
Tuo auto on Viron kautta maahan tullut japanintuonti.


Huom! en sano nyt, ettei tuota kannata käydä katsomassa. Päinvastoin. Siitä saa hyvää "kokemusta" kun käy katsomassa paljon yksilöitä siitä mallista mistä on kiinnostunut. Ei vaan kannata suin päin sännätä papereita allekirjoittamaan. Paljon parempiakin möhköjä saa minun mielestäni tuolla rahalla.


Noh...noh !!?? :shock: Eihän auto ole uusi...15-vuotta ja ajokilometrit päälle.http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4242353" onclick="window.open(this.href);return false;
Minun silmääni auto näyttää varsin hyvältä, jos arvioi kokonaisuutta.
Auton kannattaa ehdottomasti mennä katsomaan ja kokeilemaan kunnon koeajolla.
Hintapyynti on mikä on, mutta jos pera8x olet kauppamies, tarjoat tukun rahaa paikanpäällä ja kerrot asiantuntemuksella minkä hintainen auto todellisuudessa on. :angel:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noita, kun kattelee, niin ei oikein tunnu alle 10000€ saavan juuri sen parempi kuntosia. ja noi kasikoneiset on vielä enemmän lärvähtäneita, taikka sitten joku madallussarja laitettu niin, että melkein pohja laahaa maata. en nyt ihan viitti tuplatakkaan tota rahasummaa vaan sen takia, että joku on laittanu myllytyksen ja nahanhoitosetin autoon. sitten taas, kun hintaa nostetaan, niin alkaa oleen asiallisiakin pelejä, mutta se hinta, kun valitettavasti aina ratkasee aika paljon. tommonen 7000 euroa olis kutakuinkin semmonen hinta, ettei tarvis alkaa sotkeen mitään rahotuksia tähän touhuun. voin ostaa kalliimmankin, mutta sitten sen pitää olle sen arvonen, että rahotuksella hankitut ekstratonnit antaa vastinetta.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:noita, kun kattelee, niin ei oikein tunnu alle 10000€ saavan juuri sen parempi kuntosia. ja noi kasikoneiset on vielä enemmän lärvähtäneita, taikka sitten joku madallussarja laitettu niin, että melkein pohja laahaa maata. en nyt ihan viitti tuplatakkaan tota rahasummaa vaan sen takia, että joku on laittanu myllytyksen ja nahanhoitosetin autoon. sitten taas, kun hintaa nostetaan, niin alkaa oleen asiallisiakin pelejä, mutta se hinta, kun valitettavasti aina ratkasee aika paljon. tommonen 7000 euroa olis kutakuinkin semmonen hinta, ettei tarvis alkaa sotkeen mitään rahotuksia tähän touhuun. voin ostaa kalliimmankin, mutta sitten sen pitää olle sen arvonen, että rahotuksella hankitut ekstratonnit antaa vastinetta.

Mielestäni paras ässä tarkoitukseesi olisi OM606 tekniikalla oleva peli. Kuitenkin haluat mahdollisesti vähän saada lisäpotkua kulkineeseen...ja siitähän sitä sitten saa....jos on tarvetta :wink:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

rumilus kirjoitti: Noh...noh !!?? :shock: Eihän auto ole uusi...15-vuotta ja ajokilometrit päälle.
Auto voi olla hieno ja uutta vastaava, vaikka vuosia ja kilometrejä olisikin. Se on vaan ylläpidosta kiinni. Niinpä minusta on hölmöä ostaa yksilö joka ei sellainen ole. Varsinkin tässä tapauksessa kun on tehty aika selväksi, ettei tätä autoa osteta "rakennettavaksi" / entisöitäväksi.

Onhan se täysin mahdollista, ettei Suomen markkinoilla juuri tällä hetkellä liiku hintatasolla X möhköä joka täyttää laatukriteerit Y. Useinhan hyväkuntoiset möhköt on jo kesäautoina, eli nukkuvat nyt talviunta... Sen päätöksen voi tehdä omasta puolestaan, että ostaako nyt kiireellä jonkun, vai ajan kanssa "sen oikean", hyvän yksilön.

Minä kyllä 100% toisin ulkomailta tämmöiseen käyttöön tämmöisen auton, jos ei jaksa seurailla pidemmällä aikavälillä ilmoituksia, underground-myyntejä, klubin myyntipalstaa etc. Mites se blocket. Tommoinen löytyi 20 sekunnissa: http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false; 6700 eur
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Juha_M117 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Noh...noh !!?? :shock: Eihän auto ole uusi...15-vuotta ja ajokilometrit päälle.
Auto voi olla hieno ja uutta vastaava, vaikka vuosia ja kilometrejä olisikin. Se on vaan ylläpidosta kiinni. Niinpä minusta on hölmöä ostaa yksilö joka ei sellainen ole. Varsinkin tässä tapauksessa kun on tehty aika selväksi, ettei tätä autoa osteta "rakennettavaksi" / entisöitäväksi.

Onhan se täysin mahdollista, ettei Suomen markkinoilla juuri tällä hetkellä liiku hintatasolla X möhköä joka täyttää laatukriteerit Y. Useinhan hyväkuntoiset möhköt on jo kesäautoina, eli nukkuvat nyt talviunta... Sen päätöksen voi tehdä omasta puolestaan, että ostaako nyt kiireellä jonkun, vai ajan kanssa "sen oikean", hyvän yksilön.

Minä kyllä 100% toisin ulkomailta tämmöiseen käyttöön tämmöisen auton, jos ei jaksa seurailla pidemmällä aikavälillä ilmoituksia, underground-myyntejä, klubin myyntipalstaa etc. Mites se blocket. Tommoinen löytyi 20 sekunnissa: http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false; 6700 eur
Kyllähän tuollekin hintaa tulee, kun lähtee Ruotsiin sitä hakemaan.
Auto maksaa Ruotsissa 59500 Skr eli 7021 euroa Forexin valuuttalaskurilla.
Vastaava auto Tullin verottamana lokakuussa 2011...ajettu saman verran...veron osuus 2193 euroa, johon 1.4.2012 tulee 9 % lisää autoveroa... 197 €. Kokonaissummaksi tulee 9411 €. Sitten vielä maahatulokatsastus 140 € ja mahdollisesti päästöisyystodistus.
Kuluja noin nouto Ruotsista+ katsastuskulut toimenpiteineen Suomen kilpiin saattamiseksi...sanotaan vaikka 600 €, on auto jo 10000 euron hintainen. Eikä tuokaan auto varmasti ole 265000 km jälkeen välttämättä enää kuin pakasta kiskaistu.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Aika kattavan haukun kyllä Juha sai muutamasta suttukuvasta aikaan. :mrgreen:

Äkkiseltään vilkaisemalla ei näytä kuitenkaan pahalta. Mitä nyt sivuvilkut missä sattuu ja nuo ajovalojen lasit on vaihdon edessä.
-96 on jo paremmilla kangilla.
Hinauskoukun suojan vois painauttaa pohjaan saakka paikalleen.

Paskahan se on noilla kriteereillä. :D

Valitettava tosiasia se kuitenkin on että ne parhaat möhkötkin on vielä pitkälti yli 10000e
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja napa »

pera8x kirjoitti:noniin. taas on ässiä katteltu. tommonen osu silmään ja herätti mielenkiinnon. http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/s/4242353" onclick="window.open(this.href);return false; onko tosta kenelläkään mitään pahaa sanottavaa? soitin myyjälle ja sovin huomiselle tapaamisen. jos kaikki on niinku pitääkin, niin tulee ässä kotiin.
1300-1500 € lupaat pitkän miettimisen jälkeen (ja ehdoton hintakatto 2000 €...) mitä pirua tuollaisella loppuunajetulla dieselillä kukaan tekee :wtf:

3000 €:lla saa ihan siistejä möhköjä, kun malttaa hetken valkata... (siistimpiä, kuin tuo sun esimerkki)

nuo + 7000 € S mersut on jo uudempaa mallia, eli w220 korimallia...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

.....
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

no napalta tuli taas täydentävää kommenttia.. noita napan budjetilla ostettuja autoja mulla on tässä viimiset 5 vuotta jo ollutkin ihan tarpeeks. ei kiitos enempää. nyt hakusessa peli, mikä on EHJÄ. ei mikään pikkuvikanen tms.

heti, kun näytät mulle mistä saan tonnilla paremman ässän, niin ostan sen! ja mieluten sitten v8:lla. laita linkkiä nyt sitten napa!

ei vaan kertakaikkiaan löydy sen kummallisempia ässiä tässä korimallissa. joko ne on niitä 4000-10000 euron ässiä, mitä on laidasta laitaan. kohtuu siistejä jne, taikka sitten rupsahtaneita. ja jotain siltä väliltä. sitten, kun plärää hintahaitarin sinne jonnekkin 14-20t€, niin löytyy niitä helmiä. mutta en näe omalle käytölle kauheesti ettiä semmosta täydellistä helmeä, kun ihan arkikäyttöön kuitenkin tulee. vähempikin riittää.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tuollainen kiinnosti kovinkin , kun olisin saanut omasta pelistä kaikki tarvittavat osat . Mutta hintaa on tuollekin jo tullut, ettei ole enää mitään mieltä. Autolla ilmeisesti ajettu vain karvan yli 100 tkm. Tuollainen limusiini olisi hieno olla pihassa. :lol: Sillä voisi saada hyötyajojakin. :wink:
https://www.avk.fi/sivut/detail.asp?id=182861&lang=fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja napa »

pera8x kirjoitti:no napalta tuli taas täydentävää kommenttia.. noita napan budjetilla ostettuja autoja mulla on tässä viimiset 5 vuotta jo ollutkin ihan tarpeeks. ei kiitos enempää. nyt hakusessa peli, mikä on EHJÄ. ei mikään pikkuvikanen tms.

heti, kun näytät mulle mistä saan tonnilla paremman ässän, niin ostan sen! ja mieluten sitten v8:lla. laita linkkiä nyt sitten napa!
kaikkia asioita ei nyt vain voi yksinkertaisesti linkittää...

mutta kuten jo aikaisemmin totesin, 3000 €:lla saa jo riittävän hyvän, kun ei sorru siihen ensimmäiseen vastaantulijaan ja pysyy kaukana liikkeiden tarjonnasta (kai nyt jokainen tajuaa, että liikkeiden hinnassa on 50-75 % ilmaa tässä hintaluokassa...) sama saatanan sääntö näihinkin pätee, kuin muihinkin 20 vuotta vanhoihin mersuihin, eli ostohinta + oletuksena 1500-2500 € "huoltoon" (tämän laitoin hieman yläkanttiin, kun puhutaan kuitenkin ässästä, w124 riittää yleensä 1000 €), niin alkaa olla hyvä auto alla... siltikin liikutaan vielä n. 5000 €:n hinnassa, ässän kohdalla...

varmasti ehjää 20 vuotta vanhaa autoa on aika hankala löytää, olisko sunkin paras vain hakea liikkestä uusi kia tai hyndai, jos huolettomia kilometrejä etsit :roll:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

napa kirjoitti:
olisko sunkin paras vain hakea liikkestä uusi kia tai hyndai, jos huolettomia kilometrejä etsit :roll:

500 €:n lankku, ducato ja laguna...

Äläs nyt napa vähättele möhköä ! :wink:
Olen sata varma, jos kian tai hyndain puikoissa on ollut ennen ja jälkeen möhkön, ei varmasti möhköstä luovu. :angel:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja karra »

Joillekin käy munkki useammin kuin toisille. Yksi kulta"muna" tutkalla omistettu kaveri osti syksyllä jobbarilta about 300 t ajetun (mittarissa) saksantuonti-diiselimöhkön. Olisiko hinta alkanut viitosella.

Auto on toiminut loistavasti, on hyvässä kunnossa ja puunauksen jälkeen siisti. Herralla on ollut uusia C-mersuja ainakin pari ja tallista löytyy tällä hetkellä bensakasia 3, 4, 5 ja 6 litraisella lukemalla. Tämä on kuulemma paras ajoltaan ja sopivin käyttöautoksi.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

karra kirjoitti:Joillekin käy munkki useammin kuin toisille. Yksi kulta"muna" tutkalla omistettu kaveri osti syksyllä jobbarilta about 300 t ajetun (mittarissa) saksantuonti-diiselimöhkön. Olisiko hinta alkanut viitosella.

Auto on toiminut loistavasti, on hyvässä kunnossa ja puunauksen jälkeen siisti. Herralla on ollut uusia C-mersuja ainakin pari ja tallista löytyy tällä hetkellä bensakasia 3, 4, 5 ja 6 litraisella lukemalla. Tämä on kuulemma paras ajoltaan ja sopivin käyttöautoksi.

Yksi merkittävä tekijä ajomukavuuteen on hydraulinen tasosäätö. Ilman sitä ei möhkö mene niin hienosti tiellä kuin tiellä. :angel:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja koyama »

Juha_M117 kirjoitti:
rumilus kirjoitti: Noh...noh !!?? :shock: Eihän auto ole uusi...15-vuotta ja ajokilometrit päälle.
Auto voi olla hieno ja uutta vastaava, vaikka vuosia ja kilometrejä olisikin. Se on vaan ylläpidosta kiinni. Niinpä minusta on hölmöä ostaa yksilö joka ei sellainen ole. Varsinkin tässä tapauksessa kun on tehty aika selväksi, ettei tätä autoa osteta "rakennettavaksi" / entisöitäväksi.

Onhan se täysin mahdollista, ettei Suomen markkinoilla juuri tällä hetkellä liiku hintatasolla X möhköä joka täyttää laatukriteerit Y. Useinhan hyväkuntoiset möhköt on jo kesäautoina, eli nukkuvat nyt talviunta... Sen päätöksen voi tehdä omasta puolestaan, että ostaako nyt kiireellä jonkun, vai ajan kanssa "sen oikean", hyvän yksilön.

Minä kyllä 100% toisin ulkomailta tämmöiseen käyttöön tämmöisen auton, jos ei jaksa seurailla pidemmällä aikavälillä ilmoituksia, underground-myyntejä, klubin myyntipalstaa etc. Mites se blocket. Tommoinen löytyi 20 sekunnissa: http://www.blocket.se/stockholm/Mercede ... ?ca=11&w=1" onclick="window.open(this.href);return false; 6700 eur
tuolla ruotsin "yksilöllä" on ajettu noin 500 km.Kuskin penkki on finito.Eihän niillä kilsoilla muuten mittään merkitystä,mutta jos noilla verotat niin turhaan maksat.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

noniin. kävin kattoon tota möhköä, koeajoin ja koitin tutkia kaikkia mahdollisia vikoja. sitten väänsin kauppaa, koska hinta oli pikkasen korkea muutamaan pikkuseikkaan nähden. sitten kävin vielä toisen kerran koeajolla tutkailemassa mahdollisia vikoja ja heikkouksia ja sitten taas väänsin kauppaa. lopulta päästiin hinnasta sopuun ja ässä tuli kotiin.

se, mitä noista nettiauton kuvista näkee ei ole koko totuus. ainakin tähän asti, 200km ajon ja totuttelun jälkeen totuus on, että sisustan osalta auto on hyvässä kunnossa. nahat on ehjät, sähkötuoleissa ei ole klappia, eikä toimintakatkoksia tms. ja napit toimii kokolailla niin, kun uutena niiden oletan toimineen. kaikki valot ja mittarivalot jne pelaa muutamaa ilman säätö rullaa lukuunottamatta. sisältä päin siis siisti peli lukuunottamatta hajonnutta kajarin ritilää. ratista näkee, että sitä on käännelty ainakin sen 400tkm, eikä ole ihme, että jossain jo pikkasen kulumaa näkyy.

oli huoltohistoria ja muukin historia tiedossa ja kuitit korjaamolta mitä kaikkea on viimeaikoina tehty. alusta + jarrut kaikki kondiksessa. uudet jouset, jokunen nivel ja kaikki levyt + palat laitettu hiljan. tekniikka puolella lootan perusremontti jossain päin pohjanmaata jotain kymmeniä tuhansia kilsoja sitten ja suuttimien kärjet uusittu muutama tuhat kilsaa sitten. kaikesta päätellen auto ei ole uusi, mutta jotenkin mieleinen. lootan toiminnasta 10+. vaihtaa pintakaasulla pehmeesti, melkein huomaamattomasti. välikaasulla pieni nykäsy, minkä huomaa, mutta mikä ei häiritse. ja kaasupohjassa napakka vaihto! joku jenkkilootiin tottunu voisi haukkua, mutta mersun tomaatin kaiketi pitääkin toimia juuri noin. ainakin muuten se toimii hyvin. ja siitä vielä erityios huomio, että 2-3 vaihtaessa ei mitään venytyksiä, eikä muita vaihtoja suurempaa luistoa, mitä melkein kaikissa edellisissä tomaateissa on ollu enemmän, tai vähemmän. hyvä hyvä. avaimen kaukosäätöisen keskuslukituksen toimimattomuuden huomasin vasta, kun olin jo ostanu auton. en tiedä eikö ne osannu sitä laittaa kuntoon, vai mistä kiikasti, mutta kun paino autossa sitä "ovet lukkoon" nappia hetken, niin alko kaukkarikin pelaan. ja kun tässä ei ole avaimen reikiä ollenkaan, niin ekalla huoltsikalla käydessäni en saanu ovia kiinni ollenkaan. onneks yks kaveri osas sitten neuvoa, että kuinka toi homma toimii.

ulkopuolesta sen verran, että maalipinnan kunnosta juha osu kokolailla oikeaan. ei se nyt mitenkään erityisen huono ole, mutta ei kyllä erityisen hyväkään. kiilto on poissa.. mutta ehkäpä sen saa kuntoon kunno myllytyksellä ja vahauksella. samaten etupuskuri oli jo kertaalleen maalattu ja melko kehnosti. noo joku puusilmä voi pitää sitä ihan hyvänä, mutta itse jokusen värin sinne tänne vetässeenä huomaan kyllä, jos maalipinta on jotain muuta, kun hyvä. eipä silläkään niin väliä, se saadaan kyllä kuntoon. ja jos ei noilla myllytyksillä ja vahauksilla tokene, niin maalataan sitten jossain kohtaa, kun on aikaa ja rahaa, jos siltä tuntuu. ainakin entinen lankku siistiinty noin sata kertaa, kun värjäsin siihen uudet loksut. ja mitä tulee vilkkuihin ja lamppuihin, niin vilkuissa en huomannu mitään ihmeellistä, mutta lamput on erikoisen hyväkuntoset. en tiedä onko ne vaihdettu vai mitä, mutta ne on joka tapauksessa kaikkee muuta, kun hiekkapuhalletut. samaten valoteho on kertakaikkisen hyvä mersuks! koskaan missään entisessä mersussani ei ole ollu näin hyviä valoja. jopa lankku uusilla umpioilla + ksenoneilla jää kakkoseks. ja kori muuten on kyllä varsin siisti. ruostetta on tuskin missään. ovien alareunat, lokarinkaaret jne lähes kaikki täysin ruosteettomia. ainoat havaitsemani ruosteet löytyy kuskin oven alareunasta, missä oli joku ehkä 1x2cm kokonen alue, missä oli pientä kuppasen alkua. mutta eiköhän tuonkin vielä kuntoon saa.

tehojen puolesta vekotin oli lievä pettymys. kyllähän se selvästi vielä kiihtyy jostakin satasen vauhdista, mutta pienemmissä nopeuksissa tuntuu melko laiskalta. tarvii tehdä sillekkin asialle jotain jahka tässä kiireiltään kerkiää. jos syöttöruuvvilla sais jokusen nyyttönin lisää, niin se vois olla ihan jees. joku 100nm lisää ei tekis ollenkaan huonoa. muuten moottori tuntuu pelaavan hienosti. noiden 5 pyttysten jälkeen kutonen kuulostaa taas ihan mukavalta. voimaa tämmönen möhkö tuntuu tarvivan ihan eri lailla, kun lankku, taikka pikkumese. 150 heppaa ei riitä alkuunkaan, jos tarvii alkaa ohittaan, tai muuten vaan kiihsyttää reippaasti. onneks tässä on se hyvä puoli, että diiselistä sitä on kohtuu helppo ja halpa ottaa.

kaiken kaikkiaan voisi sanoa, että niistä muutamista saman hintaluokan ässistä tämä oli ehdottomasti parhaan kuntonen. sille tiellehän tämä auton hankinta nyt käänty, että vaatimustasoa laskettiin alkuperäsestä. kaikkia niitä herkkuja ei tullu, mitä alkuunsa ehkä havitteli. mutta kaikki se näkyy myös hinnassa. varusteista vielä sen verran, että mitä nyt ne merkittävimmät on, niin tässä on nyt kuitenkin toi nahkasisusta, mitä pidin yhtenä aika tärkeenä kriteerinä, sähkötuolit edessä, vakkari (tärkeä) ja täys automaattinen ilmastoini (tärkeä), mikä muuten on kanssa huollettu tässä talven aikana. vai olikohan se viimekesänä. ja joku mikä lie ETS, tai joku semmonen systeemi vielä löyty. sytyttelee kolmiota mittaristoon, kun sutasee. ja sekin on kaiketi normaalia näissä autoissa, mutta kuitenkin jotain, mitä arvosta, että löpötankki on jotain muuta, kun 45 litraa. 100 litran tankilla pärjää vähän pitemmänkin aikaa, ennenku tarvii taas tankata. (ainakin pajeron kanssa meni jo siihen(kin) hermo, kun sai olla tankkaamassa 300 kilsan välein. kaikenkaikkiaan ihan tyytyväinen siihen, että sain ehjän ja mielestäni ok hyväkuntosen auton, eikä tarvinnu alkaa repiin rahaa jostain, mistä sitä ei mielellään revi. ja kaiken lisäks sain väkisellä jättää pajeron "vaihdossa". eihän siitä juuri mitään hyvitetty, mutta pääsinpähän eroon siitäkin romuläjästä. niin ja kauppaan kuului vielä näiden talvirenkaiden lisäks 17" kesärenkaat hyvillä kumeilla ja kohtalaisen näkösillä vanteilla. ei mitkään mersun herkkuvanteet, mutta ihan semmoset hyvät, jos vertaa pöläreihin.

ja kaikille ässän ostossa avustaneille foorumilaisille jälleen kiitosta vaan kaikseta hjelpistä ja tiedoista!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13294
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja karra »

Onnea vaan uudelle autolle! Ihan asiallisen oloinen, nyt vasta katoin kuvia. Ei kun soitin vaihtoon, täältä löytyy Mercedes Audio 10 CD soitin :lol: .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Juha_M117
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1011
Liittynyt: La 31.10.2009 16:56
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Juha_M117 »

Oorait, ei muuta ku onneksi olkoon :thumbup:
Suosittelen tosiaan karralta ostamaan siihen alkuperäsen mankan, ni paranee sisätilojen laatuvaikutelma huomattavasti.
Laitahan parempia kuvia, vaikka jopa kokonainen projektithread tuonne sille kuuluvalle alueelle, niin pääsee vertaamaan kuvien antamaa mielikuvaa todellisuuteen :)
2022 EQS 580 YXT-702
1981 380 SL CNR-130
1985 190 E 2.0 BYV-237
Ex:
2007 Corvette XNL-267
1989 560 SEC HYL-303
1989 300 SEL BMM-141
1994 E 320 Coupe OEI-850
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

Juha_M117 kirjoitti:Oorait, ei muuta ku onneksi olkoon :thumbup:
Suosittelen tosiaan karralta ostamaan siihen alkuperäsen mankan, ni paranee sisätilojen laatuvaikutelma huomattavasti.
Laitahan parempia kuvia, vaikka jopa kokonainen projektithread tuonne sille kuuluvalle alueelle, niin pääsee vertaamaan kuvien antamaa mielikuvaa todellisuuteen :)
jees. tarvii ottaa jokunen kuva jahka jaksaa ja saa aikaseks. töissä käynti imasee kaiken ajan ja voimat. töiden jälkeen ei paljon muuta meinaa jaksaa, kun huilia. mutta ehkä kesällä vois kattoo josko jotain rojektin tynkää olis tiedossa.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:
Juha_M117 kirjoitti:Oorait, ei muuta ku onneksi olkoon :thumbup:
Suosittelen tosiaan karralta ostamaan siihen alkuperäsen mankan, ni paranee sisätilojen laatuvaikutelma huomattavasti.
Laitahan parempia kuvia, vaikka jopa kokonainen projektithread tuonne sille kuuluvalle alueelle, niin pääsee vertaamaan kuvien antamaa mielikuvaa todellisuuteen :)
jees. tarvii ottaa jokunen kuva jahka jaksaa ja saa aikaseks. töissä käynti imasee kaiken ajan ja voimat. töiden jälkeen ei paljon muuta meinaa jaksaa, kun huilia. mutta ehkä kesällä vois kattoo josko jotain rojektin tynkää olis tiedossa.
Kerro nyt omat tuntemuksesi möhkön antamasta kyydistä ? :thumbup:
Onko muuten autossa hydraulinen tasonsäätö ?
Hyvä valinta pera8x, luullakseni et tule pettymään autoon, vaikka tuntuukin laiskalta...iso ja painava auto kompensoi voiman ja väännön.
Mielestäni jo pelkän turboahtimen vaihdolla saadaan sitä vääntöä melkoisesti ja jos ruiskutusta hiukan trimmaa, niin tehojakin tulee helposti 25 prosenttia lisää..eli 200 hv.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rumilus kirjoitti:
pera8x kirjoitti:
Juha_M117 kirjoitti:Oorait, ei muuta ku onneksi olkoon :thumbup:
Suosittelen tosiaan karralta ostamaan siihen alkuperäsen mankan, ni paranee sisätilojen laatuvaikutelma huomattavasti.
Laitahan parempia kuvia, vaikka jopa kokonainen projektithread tuonne sille kuuluvalle alueelle, niin pääsee vertaamaan kuvien antamaa mielikuvaa todellisuuteen :)
jees. tarvii ottaa jokunen kuva jahka jaksaa ja saa aikaseks. töissä käynti imasee kaiken ajan ja voimat. töiden jälkeen ei paljon muuta meinaa jaksaa, kun huilia. mutta ehkä kesällä vois kattoo josko jotain rojektin tynkää olis tiedossa.
Kerro nyt omat tuntemuksesi möhkön antamasta kyydistä ? :thumbup:
Onko muuten autossa hydraulinen tasonsäätö ?
Hyvä valinta pera8x, luullakseni et tule pettymään autoon, vaikka tuntuukin laiskalta...iso ja painava auto kompensoi voiman ja väännön.
Mielestäni jo pelkän turboahtimen vaihdolla saadaan sitä vääntöä melkoisesti ja jos ruiskutusta hiukan trimmaa, niin tehojakin tulee helposti 25 prosenttia lisää..eli 200 hv.
onhan tää auto isolla ässällä.. no joo. ensikokemukset, kun hyppäs puikkoihin, niin tuntuma oli jotenkin laadukas. sitten vaihde D:lle ja menoks. alkuunsa se tuntu, vähän samalta, kun huippuhyvä lankku, mutta jotenkin raskaampi. vähän niinku ois auto täynä porukkaa ja peräkontissa tiiliskiviä. mutta sitten, kun sai vauhtia yli 70km/h, niin raskaus jotenkin hävisi jonnekkin ja auto alko tuntuun sitä kevyemmältä, taikka letkeemmältä paremminkin, mitä kovempaa ajo. 130 piisas vauhtia, enempää en viittiny alkaa testaileen. letkee ajettava ja melko hiljanen. meijän faija harrastelee noita mersujen vaihtoa, n. kerran vuoteen vaihtuu auto ja useimmiten se on joku mekkeri. niin jos sen autoihin vertaa kyytiä, niin kyllä tää mielestäni melkein paremman kyydin antaa. tehot tässä on nyky autoihin nähden aika onnettomat suhteessa massaan, mutta muuten pistelee kyllä uusille eemeleille kampoihin ihan kivasti ajomukavuudessa. ohjaus on kevyt ja jotenkin tarkka verrattuna lankkuun, tai 201 koppasiin. onkohan tässä muuten vielä simpukka, vai hammastanko? melkein voisin väittää, että hammastanko.

pari päivää töissäkin tolla ollu, niin kaverit heti keksii kaikkia juttua. "sheikki ala hassan", "hopeesiipi", ja yks työkaveri, mikä ajelee 06 vuoden 525 bemukalla höpisee jostain ökymersusta. mutta semmosta se meillä on. ihan asiallista kuitenkin. tyytyväinen kyllä olen. päivä päivältä tuntuu vaan paremmalta. pientä kutinaa oli ilmassa heti oston jälkeen, että mitäköhän vikoja sieltä vielä paljastuu, mutta mitään vikoja ei olekkaan paljastunu. yleensä mun autoissa on aina jotain pieniä vikoja tullu ilmi parin päivän ajelun aikana. no oli tässäkin keskuslukituksen kaukkarista paristot vähän loppu, niin ne vaihdoin. niin ja renkaiden tasapainotus on jokusen gramman pielessä. jossakin satasen vauhdissa tuntuu rattiin pientä tärräystä. mutta hyväksyttäköön nyt se ainakin vielä niin kauan, kun talvea piisaa.

on tää kyllä ihan helmi. jos autoja rupee tohon rahaan miettiin, mitä tästä maksoin, niin kyllä tää mielestäni perus väyrysen voittaa. tosi hyvä kuntosen lankun kanssa vähän siinä ja siinä noin niinku käyttiksenä ajatellen, että kumpiko olis parempi. S jonkun verran letkeempi tienpäällä, mutta kakkosnelonen sitten taas pienemmissä vauhdeissa ehkä jotenkin helpompi ajettava. ja lankku vois olla jonkun verran halvempi pitää, mutta kuka niitä laskeskelee? kaiken kaikkiaan voi vaan sanoa, että ässän halusin ja ässän ostin. :D ajelen sitten tolla pikkumesellä välillä, jos siltä tuntuu.

mistäs sen sitten tietää onko tässä toi hydraulinen tasonsäätö? onko samanlainen, ku 124:ssä? tossa jo vähän kurkistelin pellin alle, että kuinkas tässä mallissa on tilaa askarrella. pakosatsin puolella oli tarpeeks tilaa ja pumpun ruuvvausta ajatellen toisellakin puolella oli muuten tilaa, mutta ilmeisesti vakkari on pikkasen tiellä. vai mikä hökötys siinä pumpun takana on? jos nyt kokeilis alkuunsa, että saisko ruuvaamalla sinne jokusen newttonin lisää. ja jos saa sillain, että sen huomaa, niin se saa piisasta. varmaan tähänkin tepsii sama lääke, kun tohon pikkumesee. siinä oli semmonen ominaisuus, että kun lähdit jostain valoista, tai risteyksestä, niin jotenkin laiskanolosesti reagoitti kaasuun. ahtamatonta soppaa pikkasen lisää, niin moottorin reaktionopeudet nousi toisiin sfääreihin! eli pienilläkin säädöillä ilman varsinaista tehonlisäystä voi saada hyviä tuloksia ajettavuuteen. se tässäkin ehkä enemmänkin vaivaa, kun varsinainen tehonpuute. 200 heppaa tehua ja herkästi reagoiva kaasu, niin sitten olis aika passeli. nyt vähän semmonen hidasälynen.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

tuli vielä mieleen, että mitkäs elementit tuolla pumpussa on vakiona? 5.5, vai 6, vai 6.5mm? mietin vaan, että paljonkohan sieltä mahtaa soppaa irrota.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:tuli vielä mieleen, että mitkäs elementit tuolla pumpussa on vakiona? 5.5, vai 6, vai 6.5mm? mietin vaan, että paljonkohan sieltä mahtaa soppaa irrota.
RUISKUTUSPUMPUN ARVOKILVESTÄ SELVIÄSI, mitkä elementit siellä on.

Hydraulisen tasonsäädön näkee , kun nostat konepellin ylös ja heti oikealla muovikotelon etuosassa muoviläpyskän alla näkyy hydrauliikkasäiliö.
Kuva tässä; Ompa törkeessä kunnossa konehuone näin kuvan välityksellä. :shock:
Kuva


Ohjauksen tehostuksesta huolehtii nopeuden mukaan säätyvä simpukka.
Kurkkaappa simpukkaa, niin sinne tulee sähköjohdot. :angel:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Vastaa Viestiin