w140 ässä.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

on ruvennu tommonen himottaan. onko noissa mitään ihmeellistä, jos ajattelis käyttiksenä pitää? varmaan joku pensakoneinen, kun tiiselivero on tommosessa jo melko korkea. joku 420, tai 500. ehkä 320:kin. pistäkäähän kokemuksia. niin ja paljonko tommosesta kannattaa maksaa? sanotaan nyt vaikka näin, että jos auto on kaikin puolin ehjä.

EDIT: oho, tuli moka. otsikko korjattu w140.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

kattelin vähän tarjontaa ja mielenkiinto nousi uudempi koppasta ässääkin kohtaan. jos siitä on kokemuksia, niin niistäkin saa kertoa.

ja jos joku osaa kertoa noita nykyajan verotusjuttuja, niin sekin helpottais valintaa. aika paljon on tarjolla diiselikoneella tota 140 koppasta. semmonenkin kyllä muuten kiinnostais, mutta noi karseet verot pikkasen mietityttää. ja taloudessa on jo yks henkilöauto, mistä tulee täydet diiseliverot. ei kahta semmosta viitti pitää. tarvis sitten hankkia toiseks autoks jokatapauksessa pensavekotin.
W201 250DT 20V
w201 190E
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja kari v »

Netti-autossahan noita on 4500 - 9000 euroon valita asti. Itse ostin talvella 320:sen bensa koneella ja hyvin jaksaa kuljettaa. On tälläkin hetkellä myös kasi koneinen mese, mutta normiajossa ei tehoa kyllä niin paljon tarvitse. Matkassa vie tasan 10 ltr/ 100 km. Itse ainakin tosi tyytyväinen. Kyllähän W 140 on se "oikea Ässä", isoin se ainakin on tähän asti valmistetuista mersuista...
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
trauha
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: La 01.05.2004 21:51
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja trauha »

W140 1992-1994 on hienoista sisustus materiaaleista tehty, 1995-> tehtiin kaikenlaista 'rationalisointia', Vertaa ovien nahkarypytyksestä ja takavilkkuja niin näkee mikä meininki. Uudemman W140 helmat ryppyineen ei myöskään kovin tyylikkäät omassa silmässäni. Etuovista katoaa lokerot jne. Se siitä seuraava ässä onkin sitten hankalampi itsehuollettava, muovisempi ja aikamoinen sähkökasa. Chryslerin aikaa laadullisesti.
Tapani Rauha
trh202@gmail.com
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3822
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

pera8x kirjoitti:kattelin vähän tarjontaa ja mielenkiinto nousi uudempi koppasta ässääkin kohtaan. jos siitä on kokemuksia, niin niistäkin saa kertoa. ...
Moro,

itellä ei ole kokemusta uudemmista eikä vanhemmista Ässistä (mitä nyt Porin Ässiä vastaan joskus pelannut jääkiekkoa, hekoheko), mutta tässä keskustelussa näkyy olevan aika jyrkkiä kannanottoja puolesta ja vastaan tuon uudemman osalta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 83&start=0
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13255
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja DBFI »

kari v kirjoitti:Kyllähän W 140 on se "oikea Ässä", isoin se ainakin on tähän asti valmistetuista mersuista...
Muotoilu antaa ehkä väärän kuvan autojen kokoeroista. Tässä vertailua nykyisen ja 140 korin väliltä, molemmat langin lukuja (tiedot kyllä eri lähteistä):
W140
pituus 5213
leveys 1886 (mikähän mitta tämä on, olisko korin leveys)
korkeus 1486
akseliväli 3140

nykymalli
pituus 5226
leveys 2120 peileistä, 1871 korista
korkeus 1479
akseliväli 3165
Timo T.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 234
Liittynyt: La 08.11.2003 10:57
Paikkakunta: Tampere

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Timo T. »

Viime kesä tuli ajeltua 1997 S320:lla. Letkeä peli oli. Siitä olisi tullut pitoauto ellei pohja olisi ollut niin hapan.

Mitään ihmeellisiä remontteja ei osunut kohdalle. Etupäähän meni pyöränlaakeri, ylätukivarsi ja alapallo. Ilmastoinnin lauhduttimen kennossa oli pieni vuoto, se uusittiin. Takaluukun imun putki oli hankautunut poikki luukun taipeesta, putki löytyi purkamolta eikä montaa euroa maksanut.
Suomessa varaosien hinnat on aika hurjia. Ebaystä löytyy alustan ja tekniikan osia varsin edullisesti.

320:kin ihan riittävä moottori tuohon koppaan. Tietysti jos bensankulutuksella ei ole mitään väliä niin silloin kasi alle. Tuo oma oli uudemmalla 5-vaihteisella automaatilla ja melko pieniruokainen tuollaiseksi norsuksi. Jos oli vähänkään matka-ajoa, niin kulutuslukemat alkoivat 9:llä. Taajamapyörityksessä jäätiin 11l/100km tietämille. Koko viime kesän keskikulutus jäi karvan alle 10l/100km.

Kaverilla oli samaan aikaan alkupään S500 nelivaihteisella lootalla ja kulutus 15l/100km. Teho ei tule tyhjästä...

Ässään verrattuna tuo nykyinen w211 on melkoinen traktori. Rengasmelu on paljon kovempi ja jousitus huomattavasti jämäkämpi ässään verrattuna. Ässä lähinnä leijui tienpinnan yläpuolella.

Vaikkei tuollaisessa nykyisillä bensan hinnoilla mitään järkeä olekaan, niin silti haaveilen hyväpeltisestä ässästä herrasteluautoksi.
Nichts auf dieser Welt ist für die Ewigkeit bestimmt, erst recht keine Autos. Aber manche leben länger. Und fahren weiter.
W218 CLS 350CDI 2011
W460 300GD 1981
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Kyllähän tollanen ainakin 320 vois käyttöautonakin olla iha mukava. Miksei viissatanenkin. Itse olen jo pidemmän aikaa mietiskellyt, jos tuon AK:n Scorpion (harraste) tilalle ottaisi w140 S600, ihan sama oikeestaan onko pitkä vai ei. Pitkiä saanee helpommin. Pääasiallinen ajo tulee jokatapauksessa tolla väyrysellä, niin bensankulutuksella ei oikeastaan ole mitään merkitystä. Ei tolla Scorpiollakaan ole tullut kun muutama tuhat km vuodessa.

Eikä se bensankulutuskaan nyt arkiajossa, jos vaan asennoituu siihen sillätavalla. Syö sitten vaikka halvempia pihvejä. Kaverilla käyttiksenä vuoden 90 Daimler (Jaguar XJ40) 4.0 litran suoralla kutosella, keskikulutus ollut nyt hieman yli 14l/100km. Ihan mielellään se silti sillä päästelee.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
kari v
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1581
Liittynyt: Ke 10.03.2010 14:55
Paikkakunta: Lieksa

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja kari v »

Sama mulla, joskus ajan viikonloppuna, joskus taas koko viikon eli "käyttisharraste"... :D
nyt mennään: W 210/ E 430/ 4-matic/farkku
ex mersut:
W140/300SE
W124/260
W124/230
W124/230/farkku
W210/430/farkku
W210/320/farkku
W210/240/farkku
W210/230/farkku
W210/220 cdi/farkku
W211/E500/farkku
W220/S500
W210/ E320 CDI/farkku
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

niin. en vielä kerenny tota keskustelua lukeen, mutta nyt äkkiseltään on tullu semmonen fiilis, että sen uudemman voi unohtaa. kahdesta syystä. ensimmäinen on hankinta hinta. selvästi kalliimpi, mikä nyt ei sinänsä kaada koko ajatusta hankkia ko auto. mutta se toinen asia sitten taas, elikkäs huoltaminen. joo o, liian sähkönen auto, taikka paremminkin liian nykysähkönen meikäläisen korjaustaidoille. kaiken mekaanisen kyllä parsii kasaan ja normaaleja sähköjuttujakin osaan kohtuu hyvin korjailla, mutta noi tietokone jutut on kyllä oman osaamisen ulkopuolella. ehkäpä siis parempi tarkastella lähemmin sitä w140 koppasta vaan.

kulutus on vähän niin ja näin. itse tykkään, että autossa on edes jonkun veran potkua. tommonen ässä on painava, eikä siinä tunnu teho samalla tavalla, kun jossain pikkumersussa. pikkumese menee ihan kivasti 120 hepalla, mutta ässä ei mene kivasti vielä noilla tehoilla. pikkasen epäilyttää, että meneeköhän se edes sillä 320:sen koneen voimin kivasti ja vaivattomasti. sen ainakin tiedän jo omista kokemuksista, että kun auton ostan, niin seuraavassa autossa on oltava sitä tehoa tarpeeks, muuten en jaksa ajaa sillä. enkä nyt tarkota mitään, että tarvii olla yli 300 heppa tms. vaan sen verran tehoja, että ohittaminen on vaivatonta vielä satasenkin vauhdissa. tarvii käydä koeajaan tollasta 320:sta ässää, niin tietää sitten kuinka semmonen menee.

joskus mulla oli w126 koppanen SEL 500 koneella. siinä oli suurinpiirtein sopivasti tehoja. sillä oli letkee ajella, mutta kuitenkaan se ei tuntunu miltään raketilta, taikka erityisen tehokkaalta. ja toi vanha ässähän on vielä kohtuu kevyt. ja w124 4 matic 300 12V pensakoneella ajelin jonkun aikaa. sekin tuntu melko laiskalta. kyllä se massa vaan rokottaa sitä tehoa jonkun verran. noilla kokemuksilla vähän epäilen niiden tehojen riittävyyttä. mutta asiahan selviää, kun käy kokeilemassa. tommonen 600 V12 olis varmasti mukava, mutta siinä alkaa näytteleen huolto ja käyttökustannuksetkin jo jonkinmoista osaa, että ei taida semmonenkaan olla meikäläisen peli.

tarvii tutkia asiaa lisää ja syvemmältä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

H.E. von Kuusi kirjoitti:Kaverilla käyttiksenä vuoden 90 Daimler (Jaguar XJ40) 4.0 litran suoralla kutosella, keskikulutus ollut nyt hieman yli 14l/100km. Ihan mielellään se silti sillä päästelee.

Mulla syö tuo 600nen möhkö seka-ajossa 14.7l/100km Mitattu tänä kesänä ~6000km matkalta.
Matka-ajossa 12 molemmin puolin. Noihin lukuihin ei tietenkään kestä joka risteyksestä lähteä lappu lattiassa. Normaaliajossa siis. Yläraja kulutukselle on varmasti aivan jossain muualla. :lol:

Nyt kun otin katit pois niin tuntuu että kulutus tippui entisestään kun toinen oli ihan tukossa. Ei vaan ole tullut nyt talvella niin paljoa ajettua että ois saanut varmaa mittaustulosta.
Kivasti alko voimaa löytymään kun kone hengittää nyt kunnolla.
Möhkökin tuntuu urheiluautolta kun keulalla on ~400hv ja lähes 600nm. :mrgreen:

Eipä tuon 600sen normaalihuollot ole oikeastaan "vajaamoottorisia" kummempia. Toki öljyä menee se 10l/vaihto, jäähdytysnestettä yli 20l
Sytkäosat on samat kuutoskoneen kanssa pl. tulpanjohdot.
Toki sieltä keulalta löytyy myös kalliita osia. Kuten esim. vesipumppu... ~400€ Vaihtoväli tosin lienee jossain 300tkm paikkeilla.
Jakoketju ~140€ Kannattaa vaihtaa.

Jarrut sun muut alustan osat on samat kuin muissakin 140 malleissa. (takana jäähdytetyt V8:ssa ja V12:ssa)
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5682
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

vajaamoottoriset :thumbup:
mihin sää ne lamdat olet laittanu kiinni :roll: kuinka kauaks pakosarjasta :roll:
mullon pelkkiä romuja vaan
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Jaa mie?

Lambdat on samalla kohtaa kuin vakionakin. Putkissa jonku 10-15cm vaihelootan pyrstöstä taaksepäin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

olishan se V12 varmasti hieno peli. n.15 litraa/100km ei mulle ole mitenkään automaattisesti liikaa. se vähän riippuu, mitä sille kulutukselle sitten saa vastinetta. painava auto ja tarpeeks tehoja, niin mielestäni saakin jo pikkasen kuluttaa. (toi mun paska pajero veti viime tankkauksella 16,6L/100km, mikä on jo liikaa 95 heppaselle..) tuntuu vaan noi isokoneiset olevan vähän hintavampia. toisaalta ne voi olla muutenkin sen verran arvokkaampia pelejä, ettei välttämättä mitään romuja edes tule vastaan. mikäs se hinta sulla Mika oli siitä laitteesta? nyt kun noita kattelee, niin himottaa vaan entistä enemmän tommonen!
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Ysillä lähtee ilman noita 17" kesärenkaita.

Ostakkee pois.
Mieki pääsen sitten hommamaan työautoa.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Laitan itsekin lusikan soppaan. :wink:
Ihmettelen vaan, mikä vika möhkössä olisi olla dieseltekniikka. Kyllä se käyttövoimavero kuitenkin kohta poistuu, olen siitä sata varma. :lol:
Mielestäni dieselit ovat kova luu möhkössäkin...voimaa on riittävästi ja turbo antaa vääntöä sitäkin enemmän, joka antaa isolle autolle sen ajonautinnollisen arvokkuuden. Kulutuskin on maltillisempi kuin bensa-sisarissa. Molempia dieselversiota on suhteellisen helppo hiukan piristää, niin pera8x:kin voisi olla tyytyväinen menopeliin.
Itse en paljoa anna arvoa suurille tehoille tämäntyyppisissä autoissa. Eikä täällä Suomessa voi yleisillä teillä kovin lujaa ajaakaan.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

rumilus kirjoitti:Laitan itsekin lusikan soppaan. :wink:
Ihmettelen vaan, mikä vika möhkössä olisi olla dieseltekniikka. Kyllä se käyttövoimavero kuitenkin kohta poistuu, olen siitä sata varma. :lol:
Mielestäni dieselit ovat kova luu möhkössäkin...voimaa on riittävästi ja turbo antaa vääntöä sitäkin enemmän, joka antaa isolle autolle sen ajonautinnollisen arvokkuuden. Kulutuskin on maltillisempi kuin bensa-sisarissa. Molempia dieselversiota on suhteellisen helppo hiukan piristää, niin pera8x:kin voisi olla tyytyväinen menopeliin.
Itse en paljoa anna arvoa suurille tehoille tämäntyyppisissä autoissa. Eikä täällä Suomessa voi yleisillä teillä kovin lujaa ajaakaan.
Ehkä meitä on sitten kahteen koulukuntaan. Omasta mielestäni tällaisessa autossa pitää olla ehdottomasti tehoja "riittävästi", niinkun rolls-roycessa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Jari Nysten
Mersumies
Mersumies
Viestit: 579
Liittynyt: Ti 26.10.2010 14:58
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Jari Nysten »

Minulla ei ole kuin noi pienimmän kasin 286hv, mutta tehontuntu jo on, ja pakkokin olla tämäntyyppisessä.
Quotejen ikävä puoli nostaa päätään, näkyy noikin viestit jotka on laitettu ignoreen. :wink:
E500 4Matic S211 -04 RE85 (eFlexFuel)
400SE W140 -93 RE85 (eFlexFuel)
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rumilus kirjoitti:Laitan itsekin lusikan soppaan. :wink:
Ihmettelen vaan, mikä vika möhkössä olisi olla dieseltekniikka. Kyllä se käyttövoimavero kuitenkin kohta poistuu, olen siitä sata varma. :lol:
Mielestäni dieselit ovat kova luu möhkössäkin...voimaa on riittävästi ja turbo antaa vääntöä sitäkin enemmän, joka antaa isolle autolle sen ajonautinnollisen arvokkuuden. Kulutuskin on maltillisempi kuin bensa-sisarissa. Molempia dieselversiota on suhteellisen helppo hiukan piristää, niin pera8x:kin voisi olla tyytyväinen menopeliin.
Itse en paljoa anna arvoa suurille tehoille tämäntyyppisissä autoissa. Eikä täällä Suomessa voi yleisillä teillä kovin lujaa ajaakaan.
sitä tässä tänään pohdinkin. diiselin osalta voima ei ole este.. no joo, diiselistä saa kohtuu helposti sen verta paukkuja, mitä tarviikin ja vääntö sitten korvaa loput puuttuvat hepat. noi vero jutut tässä vaan vähän mietityttää. ensinnäkin nykysellään se diiselivero on jotain aika tolkutonta ja varmaan kohta se diiselin hintakin on jo jotain tolkutonta. diiselin etua toisaalta painaa se, että siitä mulla on yleisesti autoilusta ja etenkin mersuilusta eniten kokemusta. diiselimersulla tullu ajeltua n. 10 vuotta. mersulla + kaikilla muílla pensa-autoilla tullu ajeltua yhteensä vajaa vuosi... diiselimies on diiselimies. nykyään toi diiselillä ajelu vaan tuntuu olevan vähän sen suuntasta, että ainakin omasta mielestäni on melkein se ja sama onko siellä pellin alla diiseli, vai pensakone. siis siltä osin. diiselin toiminta ja vähänen "anturi/johtoviidakko" puoltaa myös sitä puolta. mutta olis se kiva tälläsessä autossa olla joku 8, tai enemmän pyttynen pensakonekkin. alunperin aloin noita kattella pensakoneella juurikin ton nykysen verotus systeemin takia. mutta ei se diiselikään ole poissuljettu juttu. paljonkos noissa 3,5 litrasissa koneissa on vääntöjä?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

150hv 310nm.
300:ssa sitten 177hv ja 330nm.
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

S 300 Turbo-D R6 OM606.961 2 996 cm3 130 kW (177 hv) @4 400 r/min 330 Nm @1 600 r/min 6/1995–8/1998
S 350 Turbo-D R6 OM603.971 3 449 cm3 110 kW (150 hv) @4 000 r/min 310 Nm @2 000 r/min 9/1990–8/1996

Ja muistaakseni 3.5-litraisessa Mika.T kertoi olleen noin 200 hv pienellä piristyksellä.
Omassa autossani on 185 hv ja kyllä turbo antaa hirmuhyvän väännön ainakin sillä turboahtimella.
Viimeksi muokannut rumilus, Ti 13.03.2012 21:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mulla oli 350:ssä 290hv ja 510nm.
Pumpun ja turbon vaihdolla. Vakio pakosarja ja pakoputki.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

ai noitakin on ollu tehtaan tekeleinä 300:lla diiselillä. tota en huomannutkaan. kyllä sen pari sataa heppaa pitäis piisata, jos diiselistä tulee. varmaan enemmänkin vääntö, kun teho tekee ajettavuudesta semmosta kevyttä.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Mika.T kirjoitti:Mulla oli 350:ssä 290hv ja 510nm.
Pumpun ja turbon vaihdolla. Vakio pakosarja ja pakoputki.

Ai niikö se oli...taisin muistaa väärin...tai sitten se oli jotakin muuta muistia. :wink:
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

pera8x kirjoitti:ai noitakin on ollu tehtaan tekeleinä 300:lla diiselillä.

Jep. -96-98 on OM606:lla ja 5v sähköohjatulla lootalla.
Sellasella ajo on enemmän kuminauhamaista kun se laatikon ohjaus tekee kiihtyvyydestä vaeltavaa. Löysää siis vetoa aina kun laatikko vaihtaa pykälää.
Eikä ainakaan minulla ollut yhtään taloudellisempi kuin 350. Päinvaistoin.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

toi mikan vekotin kyllä rupes kiinnostaan. sen verran maukkaat speksit ja lisäks tehty hyvin remppaa.. onneks tässä on vielä aikaa, ennenku pääsee osteleen himoihinsa. lupasin ittelleni, että teen saunan ja kylppärin eka kuntoon ja sitten vasta ostan auton. ja molemmista on laatotukset vielä tekemättä.. mutta on se hyvä etukäteen perehtyä tarjontaan, hintaan ja sen semmosiin.

onko noissa jotain semmosia tyyppivikoja, mitkä on hankalia, tai kalliita korjata?
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

Tuo Mika.T ässä on ollut jo noilla tehoilla ja väännöillä melkoinen kilpakumppani pienemmille bensakoneille.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja pera8x »

rumilus kirjoitti:Tuo Mika.T ässä on ollut jo noilla tehoilla ja väännöillä melkoinen kilpakumppani pienemmille bensakoneille.
niin. kyllä semmonen diiselikin ihan kiva olis. mutta ei pensakoneellakaan huono olis. varsinkaan tolla isolohkolla. lähes 600nm vääntöjä, eikä lopu siiheen 4000rpm nurkille.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
rumilus
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2824
Liittynyt: Pe 28.03.2008 21:51
Paikkakunta: Lieto

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja rumilus »

pera8x kirjoitti:
onko noissa jotain semmosia tyyppivikoja, mitkä on hankalia, tai kalliita korjata?

Ei minulla ainakaan ole tietoa mistään möhkön tyyppivioista. :roll:
Auto on ymmärtääkseni tehty kestämään.
Vikakoodailua, huolto-ja vikavalojen kuittauksia, vikojen etsintää ym. ym. starilla.
S 420 L
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: Su 23.01.2011 17:35
Paikkakunta: Kaakkoissuomi

Re: w140 ässä.

Viesti Kirjoittaja S 420 L »

Katit on kulutustavaraa jostain syystä. Jos helisee niin kannattaa heti vaihtaa/ poistaa ettei tukkeudu. Itsellä tyhjennetty, katsastukseen täytyy laittaa uudet. Eipä nuo tarvikkeena paljoa maksa ja toisaalta alkuperäisetkään ei ole kovin kestäviä. Muuta vikaa ei vielä ollut, mukavahan tuolla on ajella.
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Vastaa Viestiin