Projekti: W126 edustuskuntoon ja pienimuotoista tuninkia

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Eikö saanunna tehdas vilkkurei’itettyjä lokasuojia? Vanhoista sapluuna? Kuva
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

M.K kirjoitti:Eikö saanunna tehdas vilkkurei’itettyjä lokasuojia? Vanhoista sapluuna? [ http://www.click-smilies.de/sammlung0304/waffen/violent-smiley-063.gif ]
No en, pakko oli tyytyä aukottomiin. Alkuperäinen olisi maksanut ~280€ kipaleelta + rahtikulut, kunnolla ruostesuojattuna varmaan ikuinen. Sinänsä muuten jännä juttu... Auton kantakortissa on omalla koodillaan sivuvilkut, tehtaan toimesta asennettuna siis, mutta vilkkujen reikä on hieman kotikutoisen näköinen ja toisella puolella todella piukee. Samanlaisen voisi tehdä itse rautasahalla, tosin ei ollut yhtään ruostetta tuon aukon ympärillä. Liekö lyöneet aikoinaan vilkut kiinni vasta Hangossa, tiedä häntä. Joka tapauksessa holeksit ovat jyrsitty jälkeenpäin... Ja nuo uudet Klokkerit ovat niin ohutta pelliä, että moisen reiän lyö siihen vaikka kirveellä. :wink:

OT, projektikevennys: Tänään lensi yks jatkuvasti häiriköivä käpytikka ikkunaa päin niin että napsahti. Oli hieman shokissa puoli tuntia, mutta virkos lopulta kun annoin sille pruutasta vettä ja kannoin sormenpäällä oksalle istumaan, ihanku omia papukaijoja konsanaan. Olis pitäny viedä se omien lintujen joukkoon ja kattoa minkämoiset pippalot olis tullu. Tai liimata sen päähän pikaliimalla semmonen Sierra tequila-pullon sombrero. :lol: Muutama kuva ja pätkä videota tikkaparan aksidentistä.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pasi M. kirjoitti: No en, pakko oli tyytyä aukottomiin. Alkuperäinen olisi maksanut ~280? kipaleelta + rahtikulut, kunnolla ruostesuojattuna varmaan ikuinen. Sinänsä muuten jännä juttu... Auton kantakortissa on omalla koodillaan sivuvilkut, tehtaan toimesta asennettuna siis, mutta vilkkujen reikä on hieman kotikutoisen näköinen ja toisella puolella todella piukee. Samanlaisen voisi tehdä itse rautasahalla, tosin ei ollut yhtään ruostetta tuon aukon ympärillä. Liekö lyöneet aikoinaan vilkut kiinni vasta Hangossa, tiedä häntä. Joka tapauksessa holeksit ovat jyrsitty jälkeenpäin... Ja nuo uudet Klokkerit ovat niin ohutta pelliä, että moisen reiän lyö siihen vaikka kirveellä. :wink:
Minä en tehnyt vilkuille ollenkaan reikiä, enkä tee.
Jos katsastusmies huomaa, niin sitten laitan vilkun peilin kulmaan.
Siitä saa kastastuksessa vain huomatuksen jos ne puuttuu, eli ei niitä käytännössä tartte.

Yhtään ei ota silmään, vaikka niitä ei ole. Aluksi ehkä vähän, mutta nyt tuntuu että auto on hienompi ilman niitä.

Vähän OT täältäkin:
Eilen oli ne edustusjuhlat "Violan päivät" (Viola=Alttoviulu italiaksi). Glymetin ässän juuri ennen ja sisältäkin vähät liat eliminoin. Tuli sikana kehuja muusikoilta ja istuttiin jopa yhden Jaguar E-type miehen kanssa ässäni takapenkillä siemaillen kallista viskiä. Oli hyvä Fjiilis ja pääsen ehkä ajamaan 60-luvun jaggea kesän mittaan :D

Samainen herra sammui myöhemmin autoni takapenkille ja jouduimme kantamaan hänet kotiin. Ei saatu videokuvaa tuosta hoitotapahtumasta.
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14255
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Day Downhill kirjoitti: Minä en tehnyt vilkuille ollenkaan reikiä, enkä tee.
Jos katsastusmies huomaa, niin sitten laitan vilkun peilin kulmaan.
Siitä saa kastastuksessa vain huomatuksen jos ne puuttuu, eli ei niitä käytännössä tartte.
Eikö tästä ollut joskus puhetta ainakin tuontiauton ollessa kyseessä, että kun korityypissä ei ole alkujaan ollut sivuvilkkuja (W126 1979-85), niitä ei Suomen katsastuksessa välttämättä tarvitse. Sitä en sitten tiedä, mikä on tilanne, jos auto on 1985--> ja alkujaan Suomeen rekattu (kuten D.D.:n tapauksessa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Sivuvilkuthan muuten tulee meikäläiselle, hankin jo uudet kirkkaat lasitkin. 8) Vaikka säälihän se on neitseellistä peltiä alkaa jyrsimään...
Eilen hieman paikkamaalasin noita helmamuoveja kun oli maalipinta päässyt kulumaan paikoitellen täysin puhki. Tällä kertaa vedin maalattujen paikkojen päälle akryylilakkaa, pinnasta tuli X-kertaa sileämpi, parempi ja siistimmän näköinen. Ja ennenkaikkea kestävämpi. Tarvii varmaan tuo etupuskurikin vielä lakata, niin ei tarvi olla maalaushommissa taas ensi keväänä.

Sitten pari kyssäriä:

Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.

Koskas tuolle uudelle maalatulle pinnalle uskaltaa vetää ruosteenestomömmöjä, lähinnä siis paneelien alle jotain läpinäkyvän kalvon aikaansaavaa myrkkyä? Ja kuinka kauan tarvii odottaa että auton pääsee vahaamaan? :lol:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Pasi M. kirjoitti:
Sitten pari kyssäriä:

Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.

Koskas tuolle uudelle maalatulle pinnalle uskaltaa vetää ruosteenestomömmöjä, lähinnä siis paneelien alle jotain läpinäkyvän kalvon aikaansaavaa myrkkyä? Ja kuinka kauan tarvii odottaa että auton pääsee vahaamaan? :lol:
Tiivistettä en ole laittanut uutta minnekkään. Vanhat taitaa olla kyllä vielä ainakin osassa paneeleja jäljellä. Jos tiivistettä haluaa, niin samantyylistä 0,2-0,5mmx5mm kumiliuskaa vaan liimailemaan. Kumikauppaan siis.... Etola tms...

Vaseliinit olen levittänyt heti maalauksen jälkeen paneelien alle... Tai kuinka kauan siinä nyt onkaan mennyt..muutama päivä.

Vahan kanssa kannattaa odotella ainakin 1-2kk, riippuen ilmoista minkälaisia on pidellyt.

Minulla meni tällä kertaa yli 2kk ja auto oli ensimmäisen kuukauden lämpimässä kuivassa tallissa ja loppuajan autokatoksessa.
Avatar
Taxana
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 525
Liittynyt: Pe 23.01.2004 20:10
Paikkakunta: Stadi

Viesti Kirjoittaja Taxana »

Pasi M. kirjoitti:Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.
Ei Etolastakaan ihan suoraan oikeaa sorttia löytynyt. Leikkasin Etolan kumisesta U-profiililistasta sopivaa soiroa ja liistrasin sen kiinni kontaktiliimalla. Oli aika säätämistä ja vaikea saada siististi tehtyä. Kumi ei saa olla yläreunan kanssa tasan vaan millin alempana, jotta ei näkyisi. Ne kumitiivisteet tulevat aina paneelin mukana suoraan tehtaalta tilattaessa ja erikseen tätä arvokasta liimanauhaa ei saa. 3M:n läpinäkyvä EPK:nkin havittelema itseliimautuva puskurinsuojateippi voisi olla kätevä. Sitä en teollisuus-Etolassa Suutarilassa nähnyt, mutta auto- ja mainosteippareilta kyllä pitäisi löytyä.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm

B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000

Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: OT, projektikevennys: Tänään lensi yks jatkuvasti häiriköivä käpytikka ikkunaa päin niin että napsahti. Olis pitäny viedä se omien lintujen joukkoon ja kattoa minkämoiset pippalot olis tullu. Tai liimata sen päähän pikaliimalla semmonen Sierra tequila-pullon sombrero. :lol: Muutama kuva ja pätkä videota tikkaparan aksidentistä.
Heeh ja haah, nyt repes maha ja persauskin.... :lol: Aivan hulvaton tikkakuvasarja, niin tuo on sen näköinen, että olisi kiskonut tequilaa koko viikon. Toisen kulttuuripalkinnon olet kyllä ansainnut - et ainoastaan kohentamalla Mersua huolella - vaan myös dokumentoimalla projektia noinkin laadukkaasti. Erittäin hyviä kuvia ja havainnollista kerrontaa aiheesta. Ja kaikkiaan mainio ketju muutenkin kaikkine kommentteineen ja lisätarinoineen.
Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.

No olisihan tässä neljäksi päivää sijaisauto luvassa, kun Veho laittoi ensin kahden päivän koeajotyrkyn smartista ja nyt tuli vielä toinen samanlainen forfour-versiosta :lol:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

Kaapo kirjoitti:

Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.
...Olikos sullakin sitten jotain isompaakin tekeillä....maalarillekko?
Meinaan, että kromeja voi vaihdella pikkuhiljaa, eikä kaikkea kerralla, jos tuntuu että alkaa päiviä kulumaan. Nuo kylkipahvit irrottelee ja puskurien kromit kyllä vaihtaa yhdessä päivässä. Mutta jos sulla oli purku+maalaus, niin sitten menee luonnolisesti useampi päivä odottellessa.
Minä olen tehnyt hommaa pikkuhiljaa. Aina sillon tällön uhraan tunnin tai pari osien vaihdolle.

Enään onkin jäljellä puskureiden kromit ja vahaus/maalaus(?)
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Juu, kyllä vakaa tarkoitus on raksia kylpipäreet ja puskurit pois ja maalata listojen vieruskupat piiloon. Samalla tervataan sitten muutkin ruput ja naarmut yli, jollon maalattava osuus nousee vähintään kylkipokkauksen tasolle tai sitten ikkunoiden alareunaan asti. Tästä onkin enää lyhyt matka värjätä myös nokkapelti ja takapaksin kansi. Joten useampi päivä siinä kaikkiaan menee, maalarilla kuivumisineen varmaankin 2 vrk, vaikka uuni onkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Kaapo kirjoitti: Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.
Eli voitaneen sanoa, notta "homma on aloittamista vaille valmis". :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
jarski
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2157
Liittynyt: Su 23.03.2003 20:15
Paikkakunta: Karstula

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Mulla oli tuossa 123:ssa alunperin varmaan jonkun fso polonezin/vastaavan tosi rumat sivuvilkut. Lokasuojissa (vaihdetuissa) oli valmiiksi reiät ja niihin lyöty sitten ensimmäisenä käteen sattuneet vilkut...

Laitoin tilalle 124:n kirkkaat sivuvilkut. Kuviosahalla vain oikeanlainen reikä, sitten ruostesuoja maalilla metalli piiloon. Maalasin senverran vaan, että vilkku peitti tuon ruostesuoja maalin, eli noin millin verran myös julkisivua. Sitten vielä ruostesuoja mömmöä kaveriksi ja vilkut kiinni. Ei ole ruostunut vilkunreiät yhtään, aikaa operaatiosta on nelisen vuotta....
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

M.K kirjoitti:Eli voitaneen sanoa, notta "homma on aloittamista vaille valmis". :roll:
No on sentään jotain saatu aikaan eli tallinperukka ja vaatekaappikin alkaa olla varaosalaatikkoa täynnään. Suurin osa romppeesta on ns. kosmeettista palikkaa, mutta on tarkoituksena myös takakelkan gummit ja muutakin alustapuslaa laitella. Myös nuo keulan yläkerran kumit ja pannat menevät vaihtoon, kun Pasin kuvasarjasta hyvän inspiraation sain. Kyllähän tuosta kaikkea pientä viritettävää löytyy, vaikka suurin murhe eli ruosteraiskaaja :shock: on pysynyt loitolla - näin ainakin kliinisten tutkimusten mukaan. Mutta koskaanhan sitä ei tiedä, mitä purkaessa tulee vastaan. Paidanhelma ja kalsarinpohjakin tahtoo helposti ruostua, jos liikaa kosteutta pötsissä viljelee -ainakin sahdin muodossa :x
Täytyy vaan nostaa hattua edelliselle omistajalle, joka on malttanut tehdä suojaukset säntillisesti. Mutta eipä sekään tähän tavanomaiseen kylkikuppaan auta :?
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Edistystä:

- Takapuskuri valmis ja koottu. Maalasin ja lakkasin sitten koko f*cking työntimen kun iski inspiraatio -> Tuli aikas hyvä.
- Helmamuovien naarmut ja kivisuihkun kuluttamat etupäät maalailtu, muovit vahattu pariin otteeseen, risat tunkinreikien peitelevyjen "hetulat" korjattu pellinpaloilla ja epoksilla, uusia kiinnikkeitä asenneltu liimaavan "tahnan" avulla.
- Lattiamatto pesty kolmeen kertaan mäntysuovalla ja pinttyneimmät tahrat kerran Tabortilla, hyvä tuli siitäkin. Nyt vuosikymmenen ajan lattialla muhineet epämääräiset konjakkiyrjöt ovat historiaa, ainakin melkein. Vielä tarvii viimeistellä puhdistusvaahdolla... :P
- Muuta pientä kivaa, pesurinmoottorin huoltoa, pienten osien kunnostusta etc...

Kunnostettavaa ei enää ole oikeastaan muuta kuin ovipahvit ja lukot + peilit. Ja kortonkit tarvii vetää penkkien päälle. Ja jotain hienosäätöö. Josko ens viikolla pääsis jo kokoon... 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Vai että pian se mukavin vaihe eli kokoaminen edessä ja kaikki likainen työ jo tehtynä. Kyllä pistää Kaapoa kadettamaan :mrgreen: . Pitäisihän sitä nyt joku kunnon takaisku tulla, mutta en käy viherryksissäni sitä manaamaan... sattuu kuitenkin omaan nilkkaan, kun oma proseduuri alkaa kesemmällä. Ai niin minä vuonna :shock:
Hyvin kunnostetuista, puhtaista ja järjestelmällisesti esillepannuista osista auton kokoaminen on jopa montaa perinteistä pahetta suurempi nautinto.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Vai että pian se mukavin vaihe eli kokoaminen edessä ja kaikki likainen työ jo tehtynä. Kyllä pistää Kaapoa kadettamaan :mrgreen: . Pitäisihän sitä nyt joku kunnon takaisku tulla, mutta en käy viherryksissäni sitä manaamaan... sattuu kuitenkin omaan nilkkaan, kun oma proseduuri alkaa kesemmällä. Ai niin minä vuonna :shock:
Hyvin kunnostetuista, puhtaista ja järjestelmällisesti esillepannuista osista auton kokoaminen on jopa montaa perinteistä pahetta suurempi nautinto.
Niih. Kai olet kuullut, että astianpesukone on mm. irrotettujen takalamppujen muoviosien pesemiseen mitä parhain väline...
Vinkkaa nimimerkki "jos ei vielä ole parempia perheriidan aiheita perjantai-illaksi varattuna..." :twisted:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
markku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 598
Liittynyt: Ti 02.09.2003 06:58
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markku »

Aku P kirjoitti: Kai olet kuullut, että astianpesukone on mm. irrotettujen takalamppujen muoviosien pesemiseen mitä parhain väline...
Sylinterin kannesta tulee myös todella syväpuhdas astianpesukoneessa. Parempi tosin lähettää vaimo anoppilaan toimituksen ajaksi.
S320L -97
Avatar
jorma-k
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 711
Liittynyt: Pe 12.12.2003 10:34
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jorma-k »

markku kirjoitti:Sylinterin kannesta tulee myös todella syväpuhdas astianpesukoneessa. Parempi tosin lähettää vaimo anoppilaan toimituksen ajaksi.
Johtunee siitä, että astianpesuaineet on "hieman" käsitiskiaineita jämäkämpää tavaraa, yleensä lipeää, joka tehoaa rasvojen lisäksi muihinkin töhniin.
Oletko koettanut kodin putkimiestä; on lähes raakaa lipeää. Liotus riittää useimmiten.
Samoin eri nimillä myytävät "maalarinliuottimet".
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

No nyt on hektiset hetket. :shock: Äsken tuli nimittäin ilmoitus, että pirssi olisi huomenissa iltapäivällä noudettavissa, pintakupat tiessään ja kokonaisuudessaan ylimaalattuna. Eli savotta kesti siis vain hieman yli pari viikkoa, kertaakaan en käynyt pajalla katsomassa tuona aikana. Joten lopputulos on sitten nähtävissä kertasilmäyksellä ja taatusti huomenissa tulee palautta Risut/Ruusut- tai Hyvät Huollot-palstalle. Toivottavasti positiivista... :twisted:

Ja muutakin pientä edistystä on tapahtunut. Yhtenä iltana rakensin väliaikaisen autokatoksen maalin kuivumista ja rottelon kokoamista silmälläpitäen. Siihen ei tarvi muuta kuin heittää pressu enää päälle ja neitseellinen maalipinta on suojassa pahalta maailmalta. :D

Lisäksi alkavat nuo ovipahvit oleen aikas hyvässä kuosissa. Purin ne tänään ja pesin vinyyliosat jollain laimentamattomalla männyntuoksuisella kodin yleispuhdistajalla. Huomenna tarvii vielä viimeistellä, imuroida kangasosia ja kiillotella pahvit. Ja tietenkin puunata pahvien puuosat ja koota ne takaisin kasaan.
Tuli muuten testattua yhtä jos toistakin puhdistusainetta tuossa pahvihommassa. Tehotipat muovi- ja kumipinnoille, Pled, Covar, Andy suihkupullossa, Cockpit Cleaner, joku vaahtomainen verhoilun puhdistusaine ja ties mitä muita... Mikään noista ei kuitenkaan tehonnut pinttyneeseen likaan. Mutta sitten kun purin vinyyliosat erilleen ja käytin laimentamatonta yleispuhdistajaa + tiskiharjaa + voimaa + letkua alkoi tulosta syntymään. Hieman on vielä sävyeroa alkuperäiseen pintaan, mutta kyllä niistä niin prkl musta vesi lähti että kelvatkoon nyt tällä kertaa. Ja koska kyseessä on kuitenkin vain käyttöauto, en viitsi alkaa harrastamaan mitään kuivapesua noiden kangasosien kanssa. Todennäköisesti toisessa topicissa mainittu ksyleeni / Sinol / höyrypesu-linja olisi voinut irrottaa pinttyneimmätkin tahrat, muttei tässä nyt sentään ihan täydellisyyteen pyritä. Eli ei siitä siis mitään einzelstückkiä olla tekemässä, vollaustattung riittää näin alkuun. :lol:

Vielä olisi hankintalistalla ainakin punaista Glymiä + uudet rekkarit / kiinnikkeet + uusi radioantenni + tarvittaessa liimaavaa Sikaflexiä + kumitiivistettä kylkipaneeleihin + läpinäkyvää ruostesuoja-ainetta + kunnon purkki Bosticin kontaktiliimaa konepellin äänieristeen liimaamiseen + bitumimattoa lisä-äänieristykseen...
Uudet tuning-takavalotkin on tilattu Saksasta, eri asia on koska ne tulevat vai tulevatko ylipäätään. Huomenna tai viimeistään lauantaina tulee uusia kuvia projektista ja uutuuttaan kiiltävästä Sonderklasselaisesta, toivottavasti ilman isompia valumia tai sävyeroja. 8)
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Pasi M. kirjoitti: Huomenna tai viimeistään lauantaina tulee uusia kuvia projektista ja uutuuttaan kiiltävästä Sonderklasselaisesta, toivottavasti ilman isompia valumia tai sävyeroja. 8)
Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta ja täällä Kaapo jo teroittelee hedelmänkuorimaveistään päästäkseen tutkimaan lähempää ihka-aitoa appelsiinipintaa :twisted: No juu, mikäs se vei kalatkin vedestä usw....
Onko tämä Teiskon Michelangelo kovinkin ylösotettu ja / tai arvokas kaveri? Jos maalaustyö on kelpo, niin eihän A.H. toki ole ainoa mahdollisuus Daamin tervaajana, ottaen huomioon puodin jonot syksylle asti - jos nimittäin projekti muuten olisi saatavissa jaloista pois heinäkuun aikana. Utelen lisää, kun kuvaa näkyy ja annat arviota maalaustuloksesta...

Sivusta koukaten: Nyt kun katselin noita oman lemmakkeen kylkipäreitä sillä silmällä, niin niiden sävy on hyvin, hyvin tarkasti sama kuin kopassakin. Olisiko tämä muschelgrau 7176 sittenkään oikea, se kun näyttää ainakin coupen kuvissa niin kovin tummalta? :shock: Toisaalta tummempi päreistys toisi kokonaisuuteen hieman eloisuutta, mutta taasen niiden maalaaminen muuten ei oikein olisi perusteltua.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Kaapo kirjoitti:Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta ja täällä Kaapo jo teroittelee hedelmänkuorimaveistään päästäkseen tutkimaan lähempää ihka-aitoa appelsiinipintaa :twisted: .
No, appelsiinipinnanhan saa puleeraamalla häivytettyä mahdollisesti hyvinkin siloikeksi. Yhtä siloiseksi kuin mikä, en nyt tässä lähde erittelemään. (Iltapäivällä sitten ehkä, onhan perjantai... :twisted: )
Kaapo kirjoitti:Sivusta koukaten: Nyt kun katselin noita oman lemmakkeen kylkipäreitä sillä silmällä, niin niiden sävy on hyvin, hyvin tarkasti sama kuin kopassakin. Olisiko tämä muschelgrau 7176 sittenkään oikea, se kun näyttää ainakin coupen kuvissa niin kovin tummalta? :shock: Toisaalta tummempi päreistys toisi kokonaisuuteen hieman eloisuutta, mutta taasen niiden maalaaminen muuten ei oikein olisi perusteltua.
Kannattaa muistaa, miten paljon nykyinen digiaika kuvien värejä vääristää. Ei tarvitse kuin ottaa digillä kuva niin, että white balance-säätö on pykälän vieressä, ja sitten kaveri katsoo kuvaa vm. 86 Funai-näytöllä niin verkkokalvolle välittyvä kuva on jotain ihan muuta kuin auton todellinen väri. Samalla tapaa minunkin varmarin yksi kuva (allekirjoituksesta sisään) näyttää siltä, kuin auto olisi sinipunaharmaa. Vaikka anthazitgrau on se. :shock:
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Näinhän se, mutta coupen helmojen väri oli jo niin tumma, että epäilys heräsi kaikista värivääristymien mahdollisuuksista huolimatta. Mutta sitä laitetaan mitä nyt ostettu on ja sillä hyvä. Uskon että tulos on kuitenkin haluttu. Niin se oli melkein mustaa tuo 172-väri purkissakin, ennen kuin sitä ruiskuttamaan alettiin. Siitä se sitten levityksessä vaaleni, saatika kuivumisen ja lakkauksen jälkeen (projekti etuovi pari vuotta sitten).
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Kaapo kirjoitti:Onko tämä Teiskon Michelangelo kovinkin ylösotettu ja / tai arvokas kaveri? Jos maalaustyö on kelpo, niin eihän A.H. toki ole ainoa mahdollisuus Daamin tervaajana, ottaen huomioon puodin jonot syksylle asti - jos nimittäin projekti muuten olisi saatavissa jaloista pois heinäkuun aikana. Utelen lisää, kun kuvaa näkyy ja annat arviota maalaustuloksesta...
Joo, ennenku vehje stondaa pihassa täydessä edustuskunnossa kirkkaassa auringonpaahteessa, ei parane sanoa juuta eikä jaata. :shock:
Jonot olivat aikasmoiset syksyllä, useita kuukausia. Alunperin oli tarkoitus viedä jo marraskuussa, venyi sitten kesäkuulle. Hyvä niin, onpahan pärettä parempi lyödä paikoilleen shortseissa ja kaljapullo kädessä. Tosin purku maaliskuulla onnistui kyllä lähes samaan malliin. :D Mutta eipä siellä nyt tungokseen asti näkynyt kalustoa korjattavana. Se kun on kuitenkin kolarikorjaamo, kaippa siellä on pahin? sesonki syksyn ensimmäisillä tosiliukkailla. :oops:
Ja jos ensimmäinen Ässä on mennyt harjoitellessa (pilalle?), niin toisestahan tulee jo rutiinilla ihan näyttelykuntoinen. 8) Hintatason ei pitäisi olla mikään ihan älytön ja onhan se maalannut Audi A8 4.2 Quattronkin kokonaan. Ja ilmeisesti maali on pysynyt ihan hyvin kiinni myös alumiinissa, joten toiveita on...

Ps. Justaan kävin kiskomassa pressun ton tallin rangan päälle. H-hetki lähestyy...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Pasi M. kirjoitti:Joo, ennenku vehje stondaa pihassa täydessä edustuskunnossa kirkkaassa auringonpaahteessa, ei parane sanoa juuta eikä jaata. :shock:
...
Jos tuon aiot toteuttaa, voi muuten olla että sanomista tulee ja pah...parhaimmillaan naapurin puolelta... :twisted: :shock: :oops:


(Taitaa muuten olla perjantai. Tuli vaan mieleen. :roll: )
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
Petri M.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1157
Liittynyt: Pe 04.04.2003 18:50
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Petri M. »

Aku P kirjoitti: Jos tuon aiot toteuttaa, voi muuten olla että sanomista tulee ja pah...parhaimmillaan naapurin puolelta... :twisted: :shock: :oops:
Juu siellä naapurinäijillä kiiluu silmät kummallakin aidalla kun vehkeet stondaa :lol:
Kuva
2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Prkl, stn, j-lauta. Oli kärryvuokraamo mennyt ilmeisesti konkkaan, puhelimeen ei vastattu ja byroo oli tyhjänä. Eikä sopivaa traileria tietenkään tähän hätään mistään löytynyt. Joten huomiseen menee... tai ens viikolle. :x
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Piina jatkuu edelleen... Trailerin lisäksi uupuu jo vetoautokin, joten keskiviikolle menee. Taidan perustaa kärryvuokraamon tämän episodin jälkeen, pari normikärryä nimittäin löytyy jo. Vielä koppikärry + vene-/autotraileri valikoimiin ja yhtiö pystyyn -> TransRent Oy. :D
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Pasi M. kirjoitti:Piina jatkuu edelleen...
Maanoja tai K.J.Lahtinen :wink: 8)
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

M.K kirjoitti:
Pasi M. kirjoitti:Piina jatkuu edelleen...
Maanoja tai K.J.Lahtinen :wink: 8)
Myös Moisio tuo kiesin napakasti kotipihaan sinne asennuskoivun alle. Ja koska olet roudauttamassa autoa korjaamolta pois, saatat saada hinausmaksun vieläpä vakuutuksen piikkiin. Mahtaisiko olla pykälien mukaan mahdollista, jos hinausvakuutus on olemassa. Moraalisesti ei kylläkään :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Pöh, enää 24+ tuntia. Olo on kuin pienellä lapsella jouluaattona. Ensin vietetään viikkokaupalla unettomia öitä ja odotetaan mitä pukki on saanut pajassaan pykättyä. Sitten koko homma on viidessä minuutissa ohi ja pettymys on yleensä suuri. Hinausauto olis ollu kyllä ihan hyvä vaihtoehto, mutta tarviihan sitä säästää muutama ropo vielä asennus/juhannusasennus-viinaksiin. :D
Ja maalipinta on saanut nyt tekeentyä jo lähes viikon päivät, joten pääsee samantien tositoimiin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vastaa Viestiin