
Projekti: W126 edustuskuntoon ja pienimuotoista tuninkia
No en, pakko oli tyytyä aukottomiin. Alkuperäinen olisi maksanut ~280€ kipaleelta + rahtikulut, kunnolla ruostesuojattuna varmaan ikuinen. Sinänsä muuten jännä juttu... Auton kantakortissa on omalla koodillaan sivuvilkut, tehtaan toimesta asennettuna siis, mutta vilkkujen reikä on hieman kotikutoisen näköinen ja toisella puolella todella piukee. Samanlaisen voisi tehdä itse rautasahalla, tosin ei ollut yhtään ruostetta tuon aukon ympärillä. Liekö lyöneet aikoinaan vilkut kiinni vasta Hangossa, tiedä häntä. Joka tapauksessa holeksit ovat jyrsitty jälkeenpäin... Ja nuo uudet Klokkerit ovat niin ohutta pelliä, että moisen reiän lyö siihen vaikka kirveellä.M.K kirjoitti:Eikö saanunna tehdas vilkkurei’itettyjä lokasuojia? Vanhoista sapluuna? [ http://www.click-smilies.de/sammlung0304/waffen/violent-smiley-063.gif ]

OT, projektikevennys: Tänään lensi yks jatkuvasti häiriköivä käpytikka ikkunaa päin niin että napsahti. Oli hieman shokissa puoli tuntia, mutta virkos lopulta kun annoin sille pruutasta vettä ja kannoin sormenpäällä oksalle istumaan, ihanku omia papukaijoja konsanaan. Olis pitäny viedä se omien lintujen joukkoon ja kattoa minkämoiset pippalot olis tullu. Tai liimata sen päähän pikaliimalla semmonen Sierra tequila-pullon sombrero.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Minä en tehnyt vilkuille ollenkaan reikiä, enkä tee.Pasi M. kirjoitti: No en, pakko oli tyytyä aukottomiin. Alkuperäinen olisi maksanut ~280? kipaleelta + rahtikulut, kunnolla ruostesuojattuna varmaan ikuinen. Sinänsä muuten jännä juttu... Auton kantakortissa on omalla koodillaan sivuvilkut, tehtaan toimesta asennettuna siis, mutta vilkkujen reikä on hieman kotikutoisen näköinen ja toisella puolella todella piukee. Samanlaisen voisi tehdä itse rautasahalla, tosin ei ollut yhtään ruostetta tuon aukon ympärillä. Liekö lyöneet aikoinaan vilkut kiinni vasta Hangossa, tiedä häntä. Joka tapauksessa holeksit ovat jyrsitty jälkeenpäin... Ja nuo uudet Klokkerit ovat niin ohutta pelliä, että moisen reiän lyö siihen vaikka kirveellä.![]()
Jos katsastusmies huomaa, niin sitten laitan vilkun peilin kulmaan.
Siitä saa kastastuksessa vain huomatuksen jos ne puuttuu, eli ei niitä käytännössä tartte.
Yhtään ei ota silmään, vaikka niitä ei ole. Aluksi ehkä vähän, mutta nyt tuntuu että auto on hienompi ilman niitä.
Vähän OT täältäkin:
Eilen oli ne edustusjuhlat "Violan päivät" (Viola=Alttoviulu italiaksi). Glymetin ässän juuri ennen ja sisältäkin vähät liat eliminoin. Tuli sikana kehuja muusikoilta ja istuttiin jopa yhden Jaguar E-type miehen kanssa ässäni takapenkillä siemaillen kallista viskiä. Oli hyvä Fjiilis ja pääsen ehkä ajamaan 60-luvun jaggea kesän mittaan

Samainen herra sammui myöhemmin autoni takapenkille ja jouduimme kantamaan hänet kotiin. Ei saatu videokuvaa tuosta hoitotapahtumasta.
Eikö tästä ollut joskus puhetta ainakin tuontiauton ollessa kyseessä, että kun korityypissä ei ole alkujaan ollut sivuvilkkuja (W126 1979-85), niitä ei Suomen katsastuksessa välttämättä tarvitse. Sitä en sitten tiedä, mikä on tilanne, jos auto on 1985--> ja alkujaan Suomeen rekattu (kuten D.D.:n tapauksessa.Day Downhill kirjoitti: Minä en tehnyt vilkuille ollenkaan reikiä, enkä tee.
Jos katsastusmies huomaa, niin sitten laitan vilkun peilin kulmaan.
Siitä saa kastastuksessa vain huomatuksen jos ne puuttuu, eli ei niitä käytännössä tartte.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Sivuvilkuthan muuten tulee meikäläiselle, hankin jo uudet kirkkaat lasitkin.
Vaikka säälihän se on neitseellistä peltiä alkaa jyrsimään...
Eilen hieman paikkamaalasin noita helmamuoveja kun oli maalipinta päässyt kulumaan paikoitellen täysin puhki. Tällä kertaa vedin maalattujen paikkojen päälle akryylilakkaa, pinnasta tuli X-kertaa sileämpi, parempi ja siistimmän näköinen. Ja ennenkaikkea kestävämpi. Tarvii varmaan tuo etupuskurikin vielä lakata, niin ei tarvi olla maalaushommissa taas ensi keväänä.
Sitten pari kyssäriä:
Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.
Koskas tuolle uudelle maalatulle pinnalle uskaltaa vetää ruosteenestomömmöjä, lähinnä siis paneelien alle jotain läpinäkyvän kalvon aikaansaavaa myrkkyä? Ja kuinka kauan tarvii odottaa että auton pääsee vahaamaan?

Eilen hieman paikkamaalasin noita helmamuoveja kun oli maalipinta päässyt kulumaan paikoitellen täysin puhki. Tällä kertaa vedin maalattujen paikkojen päälle akryylilakkaa, pinnasta tuli X-kertaa sileämpi, parempi ja siistimmän näköinen. Ja ennenkaikkea kestävämpi. Tarvii varmaan tuo etupuskurikin vielä lakata, niin ei tarvi olla maalaushommissa taas ensi keväänä.
Sitten pari kyssäriä:
Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.
Koskas tuolle uudelle maalatulle pinnalle uskaltaa vetää ruosteenestomömmöjä, lähinnä siis paneelien alle jotain läpinäkyvän kalvon aikaansaavaa myrkkyä? Ja kuinka kauan tarvii odottaa että auton pääsee vahaamaan?

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Tiivistettä en ole laittanut uutta minnekkään. Vanhat taitaa olla kyllä vielä ainakin osassa paneeleja jäljellä. Jos tiivistettä haluaa, niin samantyylistä 0,2-0,5mmx5mm kumiliuskaa vaan liimailemaan. Kumikauppaan siis.... Etola tms...Pasi M. kirjoitti:
Sitten pari kyssäriä:
Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.
Koskas tuolle uudelle maalatulle pinnalle uskaltaa vetää ruosteenestomömmöjä, lähinnä siis paneelien alle jotain läpinäkyvän kalvon aikaansaavaa myrkkyä? Ja kuinka kauan tarvii odottaa että auton pääsee vahaamaan?
Vaseliinit olen levittänyt heti maalauksen jälkeen paneelien alle... Tai kuinka kauan siinä nyt onkaan mennyt..muutama päivä.
Vahan kanssa kannattaa odotella ainakin 1-2kk, riippuen ilmoista minkälaisia on pidellyt.
Minulla meni tällä kertaa yli 2kk ja auto oli ensimmäisen kuukauden lämpimässä kuivassa tallissa ja loppuajan autokatoksessa.
Ei Etolastakaan ihan suoraan oikeaa sorttia löytynyt. Leikkasin Etolan kumisesta U-profiililistasta sopivaa soiroa ja liistrasin sen kiinni kontaktiliimalla. Oli aika säätämistä ja vaikea saada siististi tehtyä. Kumi ei saa olla yläreunan kanssa tasan vaan millin alempana, jotta ei näkyisi. Ne kumitiivisteet tulevat aina paneelin mukana suoraan tehtaalta tilattaessa ja erikseen tätä arvokasta liimanauhaa ei saa. 3M:n läpinäkyvä EPK:nkin havittelema itseliimautuva puskurinsuojateippi voisi olla kätevä. Sitä en teollisuus-Etolassa Suutarilassa nähnyt, mutta auto- ja mainosteippareilta kyllä pitäisi löytyä.Pasi M. kirjoitti:Minkämoista tiivistettä noihin kylkipaneeleihin kantsis väkertää? Lähinnä siis tiivisteen materiaali, paksuus ja mistä moista saisi edukkaasti? Alkuperäinen oli about 5mm leveätä ja paksuus luokkaa millin osia.
S 300 Turbodiesel (W 140) 1998
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
560 SEC (C 126) 1988
E 270 CDI T (S 210) 2003
200 E (W124) 1992 ajettu 70 tkm
B6 600 9066 Hardtail mountain bike 2000
Ex E 220 CDI T (S 210) 2003
Ex 200 B (W 123) 1983
Ex E 220 CDI T (S 210) 2000
Ex E 250 D (W 124) 1994
Ex 200 D (W 124) 1991
Ex 300 CE-24 (C 124) 1990
Heeh ja haah, nyt repes maha ja persauskin....Pasi M. kirjoitti: OT, projektikevennys: Tänään lensi yks jatkuvasti häiriköivä käpytikka ikkunaa päin niin että napsahti. Olis pitäny viedä se omien lintujen joukkoon ja kattoa minkämoiset pippalot olis tullu. Tai liimata sen päähän pikaliimalla semmonen Sierra tequila-pullon sombrero.Muutama kuva ja pätkä videota tikkaparan aksidentistä.

Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.
No olisihan tässä neljäksi päivää sijaisauto luvassa, kun Veho laittoi ensin kahden päivän koeajotyrkyn smartista ja nyt tuli vielä toinen samanlainen forfour-versiosta

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
...Olikos sullakin sitten jotain isompaakin tekeillä....maalarillekko?Kaapo kirjoitti:
Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.
Meinaan, että kromeja voi vaihdella pikkuhiljaa, eikä kaikkea kerralla, jos tuntuu että alkaa päiviä kulumaan. Nuo kylkipahvit irrottelee ja puskurien kromit kyllä vaihtaa yhdessä päivässä. Mutta jos sulla oli purku+maalaus, niin sitten menee luonnolisesti useampi päivä odottellessa.
Minä olen tehnyt hommaa pikkuhiljaa. Aina sillon tällön uhraan tunnin tai pari osien vaihdolle.
Enään onkin jäljellä puskureiden kromit ja vahaus/maalaus(?)
Juu, kyllä vakaa tarkoitus on raksia kylpipäreet ja puskurit pois ja maalata listojen vieruskupat piiloon. Samalla tervataan sitten muutkin ruput ja naarmut yli, jollon maalattava osuus nousee vähintään kylkipokkauksen tasolle tai sitten ikkunoiden alareunaan asti. Tästä onkin enää lyhyt matka värjätä myös nokkapelti ja takapaksin kansi. Joten useampi päivä siinä kaikkiaan menee, maalarilla kuivumisineen varmaankin 2 vrk, vaikka uuni onkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Eli voitaneen sanoa, notta "homma on aloittamista vaille valmis".Kaapo kirjoitti: Pitää kantaa omakin korsi kekoon, kunhan hommat tosissaan alkavat. Ei vain millään meinaa aika antaa myöten ja toisaalta Daamia ei voi pitää pois ajosta oikeastaan yhtään päivää, pl. sunnuntai. Menee siis kesäloman puolelle tämä väkästäminen.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
..
Mulla oli tuossa 123:ssa alunperin varmaan jonkun fso polonezin/vastaavan tosi rumat sivuvilkut. Lokasuojissa (vaihdetuissa) oli valmiiksi reiät ja niihin lyöty sitten ensimmäisenä käteen sattuneet vilkut...
Laitoin tilalle 124:n kirkkaat sivuvilkut. Kuviosahalla vain oikeanlainen reikä, sitten ruostesuoja maalilla metalli piiloon. Maalasin senverran vaan, että vilkku peitti tuon ruostesuoja maalin, eli noin millin verran myös julkisivua. Sitten vielä ruostesuoja mömmöä kaveriksi ja vilkut kiinni. Ei ole ruostunut vilkunreiät yhtään, aikaa operaatiosta on nelisen vuotta....
Laitoin tilalle 124:n kirkkaat sivuvilkut. Kuviosahalla vain oikeanlainen reikä, sitten ruostesuoja maalilla metalli piiloon. Maalasin senverran vaan, että vilkku peitti tuon ruostesuoja maalin, eli noin millin verran myös julkisivua. Sitten vielä ruostesuoja mömmöä kaveriksi ja vilkut kiinni. Ei ole ruostunut vilkunreiät yhtään, aikaa operaatiosta on nelisen vuotta....
w115,123,124,126,140, 210 yms.
No on sentään jotain saatu aikaan eli tallinperukka ja vaatekaappikin alkaa olla varaosalaatikkoa täynnään. Suurin osa romppeesta on ns. kosmeettista palikkaa, mutta on tarkoituksena myös takakelkan gummit ja muutakin alustapuslaa laitella. Myös nuo keulan yläkerran kumit ja pannat menevät vaihtoon, kun Pasin kuvasarjasta hyvän inspiraation sain. Kyllähän tuosta kaikkea pientä viritettävää löytyy, vaikka suurin murhe eli ruosteraiskaajaM.K kirjoitti:Eli voitaneen sanoa, notta "homma on aloittamista vaille valmis".


Täytyy vaan nostaa hattua edelliselle omistajalle, joka on malttanut tehdä suojaukset säntillisesti. Mutta eipä sekään tähän tavanomaiseen kylkikuppaan auta

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Edistystä:
- Takapuskuri valmis ja koottu. Maalasin ja lakkasin sitten koko f*cking työntimen kun iski inspiraatio -> Tuli aikas hyvä.
- Helmamuovien naarmut ja kivisuihkun kuluttamat etupäät maalailtu, muovit vahattu pariin otteeseen, risat tunkinreikien peitelevyjen "hetulat" korjattu pellinpaloilla ja epoksilla, uusia kiinnikkeitä asenneltu liimaavan "tahnan" avulla.
- Lattiamatto pesty kolmeen kertaan mäntysuovalla ja pinttyneimmät tahrat kerran Tabortilla, hyvä tuli siitäkin. Nyt vuosikymmenen ajan lattialla muhineet epämääräiset konjakkiyrjöt ovat historiaa, ainakin melkein. Vielä tarvii viimeistellä puhdistusvaahdolla...
- Muuta pientä kivaa, pesurinmoottorin huoltoa, pienten osien kunnostusta etc...
Kunnostettavaa ei enää ole oikeastaan muuta kuin ovipahvit ja lukot + peilit. Ja kortonkit tarvii vetää penkkien päälle. Ja jotain hienosäätöö. Josko ens viikolla pääsis jo kokoon...
- Takapuskuri valmis ja koottu. Maalasin ja lakkasin sitten koko f*cking työntimen kun iski inspiraatio -> Tuli aikas hyvä.
- Helmamuovien naarmut ja kivisuihkun kuluttamat etupäät maalailtu, muovit vahattu pariin otteeseen, risat tunkinreikien peitelevyjen "hetulat" korjattu pellinpaloilla ja epoksilla, uusia kiinnikkeitä asenneltu liimaavan "tahnan" avulla.
- Lattiamatto pesty kolmeen kertaan mäntysuovalla ja pinttyneimmät tahrat kerran Tabortilla, hyvä tuli siitäkin. Nyt vuosikymmenen ajan lattialla muhineet epämääräiset konjakkiyrjöt ovat historiaa, ainakin melkein. Vielä tarvii viimeistellä puhdistusvaahdolla...

- Muuta pientä kivaa, pesurinmoottorin huoltoa, pienten osien kunnostusta etc...
Kunnostettavaa ei enää ole oikeastaan muuta kuin ovipahvit ja lukot + peilit. Ja kortonkit tarvii vetää penkkien päälle. Ja jotain hienosäätöö. Josko ens viikolla pääsis jo kokoon...

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Vai että pian se mukavin vaihe eli kokoaminen edessä ja kaikki likainen työ jo tehtynä. Kyllä pistää Kaapoa kadettamaan
. Pitäisihän sitä nyt joku kunnon takaisku tulla, mutta en käy viherryksissäni sitä manaamaan... sattuu kuitenkin omaan nilkkaan, kun oma proseduuri alkaa kesemmällä. Ai niin minä vuonna
Hyvin kunnostetuista, puhtaista ja järjestelmällisesti esillepannuista osista auton kokoaminen on jopa montaa perinteistä pahetta suurempi nautinto.


Hyvin kunnostetuista, puhtaista ja järjestelmällisesti esillepannuista osista auton kokoaminen on jopa montaa perinteistä pahetta suurempi nautinto.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Niih. Kai olet kuullut, että astianpesukone on mm. irrotettujen takalamppujen muoviosien pesemiseen mitä parhain väline...Kaapo kirjoitti:Vai että pian se mukavin vaihe eli kokoaminen edessä ja kaikki likainen työ jo tehtynä. Kyllä pistää Kaapoa kadettamaan. Pitäisihän sitä nyt joku kunnon takaisku tulla, mutta en käy viherryksissäni sitä manaamaan... sattuu kuitenkin omaan nilkkaan, kun oma proseduuri alkaa kesemmällä. Ai niin minä vuonna
![]()
Hyvin kunnostetuista, puhtaista ja järjestelmällisesti esillepannuista osista auton kokoaminen on jopa montaa perinteistä pahetta suurempi nautinto.
Vinkkaa nimimerkki "jos ei vielä ole parempia perheriidan aiheita perjantai-illaksi varattuna..."

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Johtunee siitä, että astianpesuaineet on "hieman" käsitiskiaineita jämäkämpää tavaraa, yleensä lipeää, joka tehoaa rasvojen lisäksi muihinkin töhniin.markku kirjoitti:Sylinterin kannesta tulee myös todella syväpuhdas astianpesukoneessa. Parempi tosin lähettää vaimo anoppilaan toimituksen ajaksi.
Oletko koettanut kodin putkimiestä; on lähes raakaa lipeää. Liotus riittää useimmiten.
Samoin eri nimillä myytävät "maalarinliuottimet".
Haluan isona ruuvimeisselinkuljettajaksi [img]http://www.my-smileys.de/smileys2/autofahrer.gif[/img]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
[url=http://kotisivu.mtv3.fi/mb250td][b]BlueLady[/b] W124 250 TD[/url]
No nyt on hektiset hetket.
Äsken tuli nimittäin ilmoitus, että pirssi olisi huomenissa iltapäivällä noudettavissa, pintakupat tiessään ja kokonaisuudessaan ylimaalattuna. Eli savotta kesti siis vain hieman yli pari viikkoa, kertaakaan en käynyt pajalla katsomassa tuona aikana. Joten lopputulos on sitten nähtävissä kertasilmäyksellä ja taatusti huomenissa tulee palautta Risut/Ruusut- tai Hyvät Huollot-palstalle. Toivottavasti positiivista... 
Ja muutakin pientä edistystä on tapahtunut. Yhtenä iltana rakensin väliaikaisen autokatoksen maalin kuivumista ja rottelon kokoamista silmälläpitäen. Siihen ei tarvi muuta kuin heittää pressu enää päälle ja neitseellinen maalipinta on suojassa pahalta maailmalta.
Lisäksi alkavat nuo ovipahvit oleen aikas hyvässä kuosissa. Purin ne tänään ja pesin vinyyliosat jollain laimentamattomalla männyntuoksuisella kodin yleispuhdistajalla. Huomenna tarvii vielä viimeistellä, imuroida kangasosia ja kiillotella pahvit. Ja tietenkin puunata pahvien puuosat ja koota ne takaisin kasaan.
Tuli muuten testattua yhtä jos toistakin puhdistusainetta tuossa pahvihommassa. Tehotipat muovi- ja kumipinnoille, Pled, Covar, Andy suihkupullossa, Cockpit Cleaner, joku vaahtomainen verhoilun puhdistusaine ja ties mitä muita... Mikään noista ei kuitenkaan tehonnut pinttyneeseen likaan. Mutta sitten kun purin vinyyliosat erilleen ja käytin laimentamatonta yleispuhdistajaa + tiskiharjaa + voimaa + letkua alkoi tulosta syntymään. Hieman on vielä sävyeroa alkuperäiseen pintaan, mutta kyllä niistä niin prkl musta vesi lähti että kelvatkoon nyt tällä kertaa. Ja koska kyseessä on kuitenkin vain käyttöauto, en viitsi alkaa harrastamaan mitään kuivapesua noiden kangasosien kanssa. Todennäköisesti toisessa topicissa mainittu ksyleeni / Sinol / höyrypesu-linja olisi voinut irrottaa pinttyneimmätkin tahrat, muttei tässä nyt sentään ihan täydellisyyteen pyritä. Eli ei siitä siis mitään einzelstückkiä olla tekemässä, vollaustattung riittää näin alkuun.
Vielä olisi hankintalistalla ainakin punaista Glymiä + uudet rekkarit / kiinnikkeet + uusi radioantenni + tarvittaessa liimaavaa Sikaflexiä + kumitiivistettä kylkipaneeleihin + läpinäkyvää ruostesuoja-ainetta + kunnon purkki Bosticin kontaktiliimaa konepellin äänieristeen liimaamiseen + bitumimattoa lisä-äänieristykseen...
Uudet tuning-takavalotkin on tilattu Saksasta, eri asia on koska ne tulevat vai tulevatko ylipäätään. Huomenna tai viimeistään lauantaina tulee uusia kuvia projektista ja uutuuttaan kiiltävästä Sonderklasselaisesta, toivottavasti ilman isompia valumia tai sävyeroja.


Ja muutakin pientä edistystä on tapahtunut. Yhtenä iltana rakensin väliaikaisen autokatoksen maalin kuivumista ja rottelon kokoamista silmälläpitäen. Siihen ei tarvi muuta kuin heittää pressu enää päälle ja neitseellinen maalipinta on suojassa pahalta maailmalta.

Lisäksi alkavat nuo ovipahvit oleen aikas hyvässä kuosissa. Purin ne tänään ja pesin vinyyliosat jollain laimentamattomalla männyntuoksuisella kodin yleispuhdistajalla. Huomenna tarvii vielä viimeistellä, imuroida kangasosia ja kiillotella pahvit. Ja tietenkin puunata pahvien puuosat ja koota ne takaisin kasaan.
Tuli muuten testattua yhtä jos toistakin puhdistusainetta tuossa pahvihommassa. Tehotipat muovi- ja kumipinnoille, Pled, Covar, Andy suihkupullossa, Cockpit Cleaner, joku vaahtomainen verhoilun puhdistusaine ja ties mitä muita... Mikään noista ei kuitenkaan tehonnut pinttyneeseen likaan. Mutta sitten kun purin vinyyliosat erilleen ja käytin laimentamatonta yleispuhdistajaa + tiskiharjaa + voimaa + letkua alkoi tulosta syntymään. Hieman on vielä sävyeroa alkuperäiseen pintaan, mutta kyllä niistä niin prkl musta vesi lähti että kelvatkoon nyt tällä kertaa. Ja koska kyseessä on kuitenkin vain käyttöauto, en viitsi alkaa harrastamaan mitään kuivapesua noiden kangasosien kanssa. Todennäköisesti toisessa topicissa mainittu ksyleeni / Sinol / höyrypesu-linja olisi voinut irrottaa pinttyneimmätkin tahrat, muttei tässä nyt sentään ihan täydellisyyteen pyritä. Eli ei siitä siis mitään einzelstückkiä olla tekemässä, vollaustattung riittää näin alkuun.

Vielä olisi hankintalistalla ainakin punaista Glymiä + uudet rekkarit / kiinnikkeet + uusi radioantenni + tarvittaessa liimaavaa Sikaflexiä + kumitiivistettä kylkipaneeleihin + läpinäkyvää ruostesuoja-ainetta + kunnon purkki Bosticin kontaktiliimaa konepellin äänieristeen liimaamiseen + bitumimattoa lisä-äänieristykseen...
Uudet tuning-takavalotkin on tilattu Saksasta, eri asia on koska ne tulevat vai tulevatko ylipäätään. Huomenna tai viimeistään lauantaina tulee uusia kuvia projektista ja uutuuttaan kiiltävästä Sonderklasselaisesta, toivottavasti ilman isompia valumia tai sävyeroja.

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta ja täällä Kaapo jo teroittelee hedelmänkuorimaveistään päästäkseen tutkimaan lähempää ihka-aitoa appelsiinipintaaPasi M. kirjoitti: Huomenna tai viimeistään lauantaina tulee uusia kuvia projektista ja uutuuttaan kiiltävästä Sonderklasselaisesta, toivottavasti ilman isompia valumia tai sävyeroja.

Onko tämä Teiskon Michelangelo kovinkin ylösotettu ja / tai arvokas kaveri? Jos maalaustyö on kelpo, niin eihän A.H. toki ole ainoa mahdollisuus Daamin tervaajana, ottaen huomioon puodin jonot syksylle asti - jos nimittäin projekti muuten olisi saatavissa jaloista pois heinäkuun aikana. Utelen lisää, kun kuvaa näkyy ja annat arviota maalaustuloksesta...
Sivusta koukaten: Nyt kun katselin noita oman lemmakkeen kylkipäreitä sillä silmällä, niin niiden sävy on hyvin, hyvin tarkasti sama kuin kopassakin. Olisiko tämä muschelgrau 7176 sittenkään oikea, se kun näyttää ainakin coupen kuvissa niin kovin tummalta?

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
No, appelsiinipinnanhan saa puleeraamalla häivytettyä mahdollisesti hyvinkin siloikeksi. Yhtä siloiseksi kuin mikä, en nyt tässä lähde erittelemään. (Iltapäivällä sitten ehkä, onhan perjantai...Kaapo kirjoitti:Mielenkiinnolla odotetaan lopputulosta ja täällä Kaapo jo teroittelee hedelmänkuorimaveistään päästäkseen tutkimaan lähempää ihka-aitoa appelsiinipintaa.

Kannattaa muistaa, miten paljon nykyinen digiaika kuvien värejä vääristää. Ei tarvitse kuin ottaa digillä kuva niin, että white balance-säätö on pykälän vieressä, ja sitten kaveri katsoo kuvaa vm. 86 Funai-näytöllä niin verkkokalvolle välittyvä kuva on jotain ihan muuta kuin auton todellinen väri. Samalla tapaa minunkin varmarin yksi kuva (allekirjoituksesta sisään) näyttää siltä, kuin auto olisi sinipunaharmaa. Vaikka anthazitgrau on se.Kaapo kirjoitti:Sivusta koukaten: Nyt kun katselin noita oman lemmakkeen kylkipäreitä sillä silmällä, niin niiden sävy on hyvin, hyvin tarkasti sama kuin kopassakin. Olisiko tämä muschelgrau 7176 sittenkään oikea, se kun näyttää ainakin coupen kuvissa niin kovin tummalta?Toisaalta tummempi päreistys toisi kokonaisuuteen hieman eloisuutta, mutta taasen niiden maalaaminen muuten ei oikein olisi perusteltua.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Näinhän se, mutta coupen helmojen väri oli jo niin tumma, että epäilys heräsi kaikista värivääristymien mahdollisuuksista huolimatta. Mutta sitä laitetaan mitä nyt ostettu on ja sillä hyvä. Uskon että tulos on kuitenkin haluttu. Niin se oli melkein mustaa tuo 172-väri purkissakin, ennen kuin sitä ruiskuttamaan alettiin. Siitä se sitten levityksessä vaaleni, saatika kuivumisen ja lakkauksen jälkeen (projekti etuovi pari vuotta sitten).
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Joo, ennenku vehje stondaa pihassa täydessä edustuskunnossa kirkkaassa auringonpaahteessa, ei parane sanoa juuta eikä jaata.Kaapo kirjoitti:Onko tämä Teiskon Michelangelo kovinkin ylösotettu ja / tai arvokas kaveri? Jos maalaustyö on kelpo, niin eihän A.H. toki ole ainoa mahdollisuus Daamin tervaajana, ottaen huomioon puodin jonot syksylle asti - jos nimittäin projekti muuten olisi saatavissa jaloista pois heinäkuun aikana. Utelen lisää, kun kuvaa näkyy ja annat arviota maalaustuloksesta...

Jonot olivat aikasmoiset syksyllä, useita kuukausia. Alunperin oli tarkoitus viedä jo marraskuussa, venyi sitten kesäkuulle. Hyvä niin, onpahan pärettä parempi lyödä paikoilleen shortseissa ja kaljapullo kädessä. Tosin purku maaliskuulla onnistui kyllä lähes samaan malliin.


Ja jos ensimmäinen Ässä on mennyt harjoitellessa (pilalle?), niin toisestahan tulee jo rutiinilla ihan näyttelykuntoinen.

Ps. Justaan kävin kiskomassa pressun ton tallin rangan päälle. H-hetki lähestyy...
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Jos tuon aiot toteuttaa, voi muuten olla että sanomista tulee ja pah...parhaimmillaan naapurin puolelta...Pasi M. kirjoitti:Joo, ennenku vehje stondaa pihassa täydessä edustuskunnossa kirkkaassa auringonpaahteessa, ei parane sanoa juuta eikä jaata.![]()
...



(Taitaa muuten olla perjantai. Tuli vaan mieleen.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Juu siellä naapurinäijillä kiiluu silmät kummallakin aidalla kun vehkeet stondaaAku P kirjoitti: Jos tuon aiot toteuttaa, voi muuten olla että sanomista tulee ja pah...parhaimmillaan naapurin puolelta...![]()
![]()
![]()

2000 W208 Mercedes Benz 320 CLK "Berliininmunkki"
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
1989 Porsche 944 turbo (GTS rep.)
ex: 1991 W201 Mercedes Benz 190E 1.8
ex: 1995 W202 Mercedes Benz C36 AMG
ex: 1988 W124 Mercedes Benz 300CEa
----------------------------------------------
Prkl, stn, j-lauta. Oli kärryvuokraamo mennyt ilmeisesti konkkaan, puhelimeen ei vastattu ja byroo oli tyhjänä. Eikä sopivaa traileria tietenkään tähän hätään mistään löytynyt. Joten huomiseen menee... tai ens viikolle. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Piina jatkuu edelleen... Trailerin lisäksi uupuu jo vetoautokin, joten keskiviikolle menee. Taidan perustaa kärryvuokraamon tämän episodin jälkeen, pari normikärryä nimittäin löytyy jo. Vielä koppikärry + vene-/autotraileri valikoimiin ja yhtiö pystyyn -> TransRent Oy. 

[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Myös Moisio tuo kiesin napakasti kotipihaan sinne asennuskoivun alle. Ja koska olet roudauttamassa autoa korjaamolta pois, saatat saada hinausmaksun vieläpä vakuutuksen piikkiin. Mahtaisiko olla pykälien mukaan mahdollista, jos hinausvakuutus on olemassa. Moraalisesti ei kylläkään

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Pöh, enää 24+ tuntia. Olo on kuin pienellä lapsella jouluaattona. Ensin vietetään viikkokaupalla unettomia öitä ja odotetaan mitä pukki on saanut pajassaan pykättyä. Sitten koko homma on viidessä minuutissa ohi ja pettymys on yleensä suuri. Hinausauto olis ollu kyllä ihan hyvä vaihtoehto, mutta tarviihan sitä säästää muutama ropo vielä asennus/juhannusasennus-viinaksiin. 
Ja maalipinta on saanut nyt tekeentyä jo lähes viikon päivät, joten pääsee samantien tositoimiin.

Ja maalipinta on saanut nyt tekeentyä jo lähes viikon päivät, joten pääsee samantien tositoimiin.
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]