w211 ruiskusuutin vuoto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
hemppaveikko
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 103
Liittynyt: La 08.05.2004 13:16
Paikkakunta: OULU

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja hemppaveikko »

eipä tuo laasonen maininnu mitään tuosta jälkikiristyksestä ,muistelin jotta olisi vielä liimapultti joka laitetu.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Anssi86
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 121
Liittynyt: Su 02.11.2008 14:38
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Anssi86 »

Semmonen tuli vaan mieleen että mersun oma prikka pitää tosiaan kiristää se 7nm +90 +90.
Mutta boschin tekemälle riittää tuo 7nm +90 astetta. näin väittävät ja aika monet korjaamot käyttää nimenomaan tuota boschia ku kuulemma parempi vaihtoehto :roll:
320CDI -08 (w251)

EX:
220CDI-07 (s211)
320CDI-06 (w164)
320CDI -07 (s211)
220CDI -10 (s204)
320CDI -05 (w211)
240D -83 (w123)
S500 -98 (w220)
300D -90 (w124)
200D -86 (w201)
jomppeW211
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: Su 12.06.2011 15:41
Paikkakunta: Oulu

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja jomppeW211 »

Anssi86 kirjoitti:Kannattaa noin 500km:n ajon jälkeen kiristää se suuttimen kiinnityspultti uudestaan.
Käyttää sen auki ja vääntää uudestaan samaan momenttiin (7nm +90 astetta) niin huomaa että se menee noin varttikierroksen enemmän kiinni missä se oli.

Ei sen jälkeen tarvi murehtia 8)
Pitääkö se jälki kiristää? Arvaako mennä väänteleen jos menee poikki koko pultti :crazy:
E270Cdi (S211) vm.2003
"Tuikutettu"
Audi A6 2,0tdi vm.2008
Jolle
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2596
Liittynyt: To 03.07.2008 21:39
Paikkakunta: Mynämäki

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Jolle »

jomppeW211 kirjoitti:
Anssi86 kirjoitti:Kannattaa noin 500km:n ajon jälkeen kiristää se suuttimen kiinnityspultti uudestaan.
Käyttää sen auki ja vääntää uudestaan samaan momenttiin (7nm +90 astetta) niin huomaa että se menee noin varttikierroksen enemmän kiinni missä se oli.

Ei sen jälkeen tarvi murehtia 8)
Pitääkö se jälki kiristää? Arvaako mennä väänteleen jos menee poikki koko pultti :crazy:
Ei pidä. Ja sitäpaitsi jos välttämättä haluaa jälkikiristää niin aina uusi pultti! Eli ei mitään järkeä. :D
-00 C200CDI AT
-83 300GD A
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Jolle kirjoitti:
jomppeW211 kirjoitti:
Anssi86 kirjoitti:Kannattaa noin 500km:n ajon jälkeen kiristää se suuttimen kiinnityspultti uudestaan.
Käyttää sen auki ja vääntää uudestaan samaan momenttiin (7nm +90 astetta) niin huomaa että se menee noin varttikierroksen enemmän kiinni missä se oli.

Ei sen jälkeen tarvi murehtia 8)
Pitääkö se jälki kiristää? Arvaako mennä väänteleen jos menee poikki koko pultti :crazy:
Ei pidä. Ja sitäpaitsi jos välttämättä haluaa jälkikiristää niin aina uusi pultti! Eli ei mitään järkeä. :D
Kiristys Aina 7nm +90astetta+90asetta ja aina kun pultti avattaan uusi pultti + tiiviste
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Onko siinä venakopassa/kannessa tilaa isommille kierteille? Luulis että tuo ongelma vähenis jos sinne laittais pari milliä paksumman pultin? Mitään kokemusta kierrelukitteesta?

Loppuis ainakin se ainainen kierteitten korkkaaminen. Luulis ettö M8 vs M6 on kierteen pitovoimassa jo iso ero.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
arska10
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7818
Liittynyt: Ti 14.09.2010 17:55
Paikkakunta: Vaasa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja arska10 »

blackslide kirjoitti:Onko siinä venakopassa/kannessa tilaa isommille kierteille? Luulis että tuo ongelma vähenis jos sinne laittais pari milliä paksumman pultin? Mitään kokemusta kierrelukitteesta?

Loppuis ainakin se ainainen kierteitten korkkaaminen. Luulis ettö M8 vs M6 on kierteen pitovoimassa jo iso ero.
Ei ne sieltä korkkaa jos vaihtaa uudet pultit joskus on laitettu pinna pultteja noiden ruuvejen tilalle jos on vanhat ja venyneet pultit
niin ne menee läpi vesitilaan noihin pinnapultteihin kannattaa laittaa loctite ruuvin lukitusta niin ei lähde irti jos joutuu nuo mutterit
avaamaan
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin ;)
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Joo, pitääpä pistää pinnapultti jos toinenkin korvan taa. Ainakin siitä muovisuojuksesta on joka toinen kierre korkannut kun Günther on momenttiavaimella niitä muoveja vissiin paikkaansa pistänyt. :)

Itse olen vaihtanut Permatex merkkiseen. Samaa litkua mutta huomattavasti edullisempaan litrahintaan.. loctiten keskikova litku ois 1980eur/litra motonetissä :D :D.. Eipä sitä tokikaan litrakaupalla lotrata..
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

blackslide kirjoitti:Onko siinä venakopassa/kannessa tilaa isommille kierteille? Luulis että tuo ongelma vähenis jos sinne laittais pari milliä paksumman pultin? Mitään kokemusta kierrelukitteesta?

Loppuis ainakin se ainainen kierteitten korkkaaminen. Luulis ettö M8 vs M6 on kierteen pitovoimassa jo iso ero.
Samalla tarttee isontaa pitohaarukan reikääkin... mutta pistää sinne helicoilin, se kun on tarkoitettukin pehmeempien materiaalien kierteiden korjaamiseen/vetolujuutta lisäämään (jos siis täytyy putllipuolen kierre pitää samana.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
koyama
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1552
Liittynyt: Ma 04.07.2005 22:36
Paikkakunta: rovaniemi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja koyama »

Nätisti irtoaa suutin jos ei pitkään vuotanut. 3 päivänä haiskahti niin syyn arvasinkin.Lukitepultti irti ja tyhjäkäynnillä noin 30 sek. niin lähti suutin nousemaan.Oli vuotanut ehkä pitempäänkin.Aika paksu ja kova kerros oli rungossa.
Tunti meni putsatessa .Uuteen prikkaan jotain erikoisempaa tiivisteainetta ja pultin väänsin lujaaan momenteista ei hajuakaan.
Hirrenveistoa pääsääntöisesti pelkkahirrestä

Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Cdi koneissa on samalaiset suuttimet rungoltaan ,sisuskalut poikkeaa toisistaan.
Tässä yksi juttu suuttimien ongelmista.

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =2&t=39311" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
blackslide
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 399
Liittynyt: Su 27.02.2011 19:05
Paikkakunta: Lappi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja blackslide »

Tuolla briteissä näemmä laittaa useampikin paja korkanneen kierteen tapauksessa asian kuosiin näin:
-Hondan ruiskusuuttimen kuparitiiviste (Hieman paksumpi mutta tiivistää paremmin)
-10mm reikä ja kierteet (Kestää momenttia paremmin)
-10mm kuusiokantainen pinnapultti 110Nm momenttiin (tuo 7Nm + 90 + 90 on ilmeisesti ~40Nm joka saattaa lipsua, 6mm kierre ei kestä juurikaan enempää)

"We have done the above many many times........

It works well and never need touching again!!!!,"

Useampikin taho väittää tuota pysyväksi korjaukseksi, eli pysyy paikallaan vuotamatta melkolailla ikuisesti.
EX: Sekalaista..., '92 BMW 535i, '87 Volvo 745, '96 Volvo V40 1.8i, '00 M-B S210 320CDI, '88 M-B W124 200D, '89 M-B W201 200D, '88 M-B S124 300D, VW Polo SDI, Skoda Octavia 1,9TDI,
Kovassa ajossa: '01 Piinattu Rellu Megane Scenic
Modit: ei siitä koskaan autoa tule.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

blackslide kirjoitti:Tuolla briteissä näemmä laittaa useampikin paja korkanneen kierteen tapauksessa asian kuosiin näin:
-Hondan ruiskusuuttimen kuparitiiviste (Hieman paksumpi mutta tiivistää paremmin)
-10mm reikä ja kierteet (Kestää momenttia paremmin)
-10mm kuusiokantainen pinnapultti 110Nm momenttiin (tuo 7Nm + 90 + 90 on ilmeisesti ~40Nm joka saattaa lipsua, 6mm kierre ei kestä juurikaan enempää)

"We have done the above many many times........

It works well and never need touching again!!!!,"

Useampikin taho väittää tuota pysyväksi korjaukseksi, eli pysyy paikallaan vuotamatta melkolailla ikuisesti.
Noin neljänkymmenen vuoden kokemuksella katki väännetyistä pulteista ja viime vuosikymmeninä jopa ehjänä auki ja kiinni menneistä voin näppituntumalta vahvistaa mitoituksen oikeaksi.

Lukituspulttina M6 on naurettavan ja säälittävän välimaastossa, M8 voisi jopa pitää mutta sekin rajoilla kun kuparitiivistettä pitää saada tiivistettyä ja M10 kuulostaa hienokierteenä täydelliseltä tuohon tarkoitukseen.

Tuollaista M6 pulttia käytetään lähinnä Minarelli yms. merkkisissä mopoissa kytkinkopan kiinnitykseen sekä moottoripyörissä kevyelle rasitukselle joutuviin kohteisin, esim venttiilikopan pultteina tai vesipumpun kiinnityksissä.

Mercedes Benz on ahneuksissaan pilannut tuonkin mitoituksen.
Bobcat
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 25.02.2012 21:56

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Bobcat »

Nyt uskaltaa vastata, vaikka vanha aihe onkin...
Monesta paikkaa saa lukea että vaikka vaihtaa tiivisteet ja pultin niin kohtapuolin se tsupsuttelu ja diisselinkäry taas täyttää tajunnan. En ihan voi ymmärtää mitä muuten niin tarkan saksalaisen insinöörin mielessä on liikkunut tuota kiinnitystä suunnitellessa...

Olen nyt korjannut eräitä vuotavia suuttimia ja 90% tapauksista se onneton 6mm pultti katkeaa jos ei jaksa nylkyttää sitä (lämpimänäkin) edes takaisin ja hukuttaa se mömmöihin. Olen nyt jokaisen tiiviste/suutinvahdon yhteydessä tehnyt seuraavan operaation riipumatta siitä on ko pultti katkennut vai ei.
- 8mm Helicoil satsi esille.
- Mustan surman puhdistusoperaation jälkeen porataan sillä 8.3mm poralla reikä 6mm tilalle noin 50mm syvään (ei pelkoa mistään vesitilan puhkaisemisesta tuolla syvyydellä vielä).
- 8mm Helicoil tapilla kierteet (hanki jostain semmoinen räikkäväännin muuten ei onnistu) ja samaisen valmistajan kiiltävät rosterikierteet reikään (laitoin kaksi kierettä peräkkäin, luultavasti ei tarvitsisi mutta eipähän nuo nyt niin paljoa maksa).
- Ruiskusuuttimen kiinnityshaarukka kiinni johonkin ja suurentaa reikää 8.5 mm poralla että se 50mm pitkä 8mm kuusikolo rosteripultti mahtuu mukavasti läpi.
- koko höskä paikalleen ja kiristys 40Nm

Ei vuoda, ainkaan ei ole nyt vuoteen.

Tämän jälkeen ei tarvii pelätä että se onneton joustopultti katkee jos sen tarvii jostain syystä aukaista plus että tuon voi aukaista ja laittaa takaisin ilman pultin uusimista, vaikka se suositeltavaa onkin. Aina kun ei satumalta ole repullista joustopultteja messissä (jos sen vaikka sattumalta saisi sieltä katkeamatta pois) .

Se 10mm pultti olisi varmaan kestävämpi mutta sillä jää todella vähän ( minusta liian vähän) ainevahvuutta jäljelle siihen kiinnityshaarukkaan. Pultin pää tulee myös niin lähelle itse suutinta että hankalaa on kiristäminen, pitäisi sorvata päätä hieman pienemmäksi.
8mm on nyt ainakin omalta osalta todistettu että riittää ja toimii.

Koko operaatio kestää verkkaisestikin tehtynä noin tunnin per suutin puhdistusoperaatioineen päivineen.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Olen nyt korjannut eräitä vuotavia suuttimia ja 90% tapauksista se onneton 6mm pultti katkeaa jos ei jaksa nylkyttää sitä (lämpimänäkin) edes takaisin ja hukuttaa se mömmöihin.
Arvioisin että alle prosentti pulteista jumittaa, ei missään tapauksessa 90%.

Alkuperäinen kiinnitys pitää pitkään kun korjaus tehdään kunnolla.
Se on silti totta että kiinnitys on huonosti suunniteltu.

- suuttimen pää kalvetaan tasaiseksi
- suuttimen reiän pohja kalvetaan tasaiseksi
- suuttimen runko puhdistetaan huolella, vaihdetaan holkki jos on huono
- rasvataan aineella joka kestää kuumuuden ja pysyy välissä
- puhdistetaan kiinnityspultin reikä, sekä kierteet että pohjasta moskat pois
- laitetaan uusi pultti (ja tottakai tiiviste)
- kiristetään oikeaan momenttiin

Em. asioista kun jättää yhdenkin tekemättä oikein lopputulos ei ole hyvä.
Tarkoittaa että suuttimen reiän pohjaa ei pidä kuvitella saatavan hyväksi millään palanen-hiomanauhaa-puutapin-päähän- "kalvaimella" jne.

Mikäli kiinnityspultin jengat pettävät ne voi korjata kierreholkilla.

Ihan asiallinen korjaushan sekin on että laitetaan 8 mm pultti.
Kiinnityksen pitää hieman antaa periksi tai on olemassa vaara että suutin kärsii ajan myötä.
wiimax.fi
Bobcat
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: La 25.02.2012 21:56

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja Bobcat »

Se ehkä jäi epäselväksi että kaikki nämä 90% oli siis semmoisia tapauksia missä "musta surma" oli edennyt aika kiitettävästi jo. Kyllähän se 6mm pultti irtoaa nätisti jos suutin ei ole vuotanut ollenkaan tai korkeintaan muutaman päivän, mutta jos se on tuhissut siellä kukausia niin se on toinen juttu.
Muuten allekrjoitan täysin dealer:in kommentit puhdistuksesta/kalvauksesta.
itse olen käyttänyt alumiinitahnaa tuon suuttimen rasvaukseen jota on tullut muissakin diisseleissä (meripuolella) käytettyä hyvin tuloksin.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Tällaisiahan ne tahtoo vanhemmiten olla, vuotaneet ;)

Kuva
wiimax.fi
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Mikä on DEALERin salainen ase tuon piki paskan poistoon?
Ihan kaasutin pudistus spay?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18103
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Käytän moottorin kuumaksi ja kaavin meisselillä piet pois.
Kaikki suuttimet irti, koppa irti ja pesty vaihtokoppa tilalle (tai sitten koppa pesuun ellei ole vaihto-osaa).

Kylmänä piki lähtee toisaalta melko hyvin kun piikkailee meisselillä tai taltalla, korjaamolla vaan useimmiten moottori on jonkin verran lämmin kun hommaa aletaan tekemään.
wiimax.fi
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Millä sen vanhan suutinprikan saa uitettua ulos suutinkolosta? Kaksi suutinta vuotaa ja pikeä on valunut kahden ehjänkin suuttimen ympärille, kannattaako vaan antaa olla sen pien ja korjata sitten kun alkaa vuotamaan?

Mustaa skeidaa on aika paljon, millä sen saa fiksuiten liuotettua?

Nitkuttelin suuttimen yläpään isosta mutterista ja se aukesi, onko sille joku momentti vai riittääkö kun vain tiukkaa kiinni?
W638 CDI
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

dealer kirjoitti:Tällaisiahan ne tahtoo vanhemmiten olla, vuotaneet ;)

[ http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva999.jpg ]

Parasta näissä on kun vielä tuumattan että ei ole huomattu mitään...
pistää siinä kohtaa mietimään että onko kuski siinä kunnossa että ollenkaan pitäisi millään liikua...

lisäksi musta töhnä tekee hyvää johdoile , mitkä muutenkin on paskalaatua,
pultien ja niiten reikien kanssa sammalisia kokemuksia täällä kuin dealerilä,

yksi syy pultin korkaamissen on jos on paljon jouduttu kalvamaan ja sitten sinne lipsahtaa se normaali paksuinen prikka eikä se paksumpi malli mikä pitäis silloin laittaa,
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6498
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja MiHe »

mersun putsaustyökaluja, ja germaaniohjeita:
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=655027" onclick="window.open(this.href);return false;
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Leviääkö tuo musta mönjä muihinkin suutin poteroihin, kun ei oikein ota selvää että vuotaako kaikki. 1 ja 3 pytyn suuttimet oli pulttia myöten mustia 2 ja 4 suuttimessa on mustaa pien haikua ja roiskeita.

Vajaa vuosi sitten korjaamolla vaihtoivat suutinprikat ja pultit joka suugtimeen, ei tainnu mennä ihan nappiin kyseinen homma jos nyt jo vuotaa ja pahimmilaan jokainen.
W638 CDI
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja atlas »

Pitäis tieten ensin pestä ja sitten uudelleen tukia
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Asetonilla putsailin ja ihan hyvin lähtee mutta ei oikein tehoa paksuun pikikerrokseen, auttaako jos kuumailmapuhaltimella lämmittelee?
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Tässä kuva suuttimista, näyttää vuotavan vain 1 ja 3 suuttimet, vai mitä olette mieltä asiasta?

http://aijaa.com/002339652703" onclick="window.open(this.href);return false;
W638 CDI
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Jos yksi suutin vain vuotaisi, niin tuhoaako tuo diesel mömmö myös muiden suuttimien kiinnitykset ajan kanssa, luulisi että yhden suuttimen pitkäaikainen vuoto edesauttaa myös muiden suuttimien korkkausta..
W638 CDI
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja atlas »

En usko että mömmö valuu suihkujen ja kannen väliin kun onhan siellä se oma tahna ja onkos siellä muuta?Luulisi olevan o-renkaat ettei vesi pääse sisään.
Mutta niin kuin ollaan toitetettu neuvoa joka tuutista niin vuotava suutin heti tiivisteen vaihtoon muutoin tulee kalvaus reissu.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Se möhnä valuu niihin muitenkin suutimien juuriin ja jumitaa ne pikkuhiljaa
Jumitukseta oikestaan johtuu koko onkelma niin pitkään kun suutin tärhtelee siinä reijässän
Estas ei vuotoa yleensä tule(yksi syy miksi se rasva on tärkeää)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
vito-cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 379
Liittynyt: La 19.08.2006 15:21

Re: w211 ruiskusuutin vuoto

Viesti Kirjoittaja vito-cdi »

Tulee vain mieleen yksi asia että, että onko suuttimien runkoon edes laitettu rasvaa kun viimeksi oli pajalla. Ykköspytyn suutin kyllä irtosi suhtellisen helpolla kun ajoin koneen kuumaksi, noin tunnin nitkuttelun jälkeen crc:n voimalla.

Papukaijapihdeillä nitkuttelin suutinta ja se iso suuttimen yläpään mutteri löystyi, riittääkö vaan kun kiristän sen takaisin kiinni?
W638 CDI
Vastaa Viestiin