Mietteissä CLK W208 tai C-farkku S203
Mietteissä CLK W208 tai C-farkku S203
Aiheesta lienee paljonkin kirjoiteltu aikojen saatossa, mutta tunnustan suoraan että olen nyt laiska kaivelemaan ja kysyn suoraan paria juttua kaksnollakasista.
Taustaksi sen verran että kun tuo väykky nyt meni tuossa alkuviikosta kaupaksi niin ollaan rattaitta ja autokuumehan on tottakai kova. Parin nakuperhevankkurin jälkeen tekisi mieli taas vaihteeksi bensakonetta ja hiukan sporttisempaa olemustakin. W208 koppainen CLK täyttäisi tarpeen oivasti, ja Saksanmaalta niitä saisi budjettiinkin sopivalla hinnalla. Mutta mitenkäs on tuon kopan kestävyys, muistan kuulleeni että nekin on persoja happanemaan ennenaikojaan mutta ilmeisesti ei yhtä tarmolla kuin väykyt? Tekniikaksi olen kaavaillut M112 3,2 litran veekutvosta, se on käsittääkseni varmatoimisen koneen maineessa? Tulpanvaihto kallista, mutta ei kai nyt sentään viittäsataa ekeä (!??! ) kuten joku pelotteli? Kulutuksella ei nyt ole niin välilä, tiedän että neloskompura (230K) tarjoaa lähes saman tehon pienemmällä sopalla, mutta tykkäisin enemmän tuosta vapaastihengittävästä myllystä.
Kaikki informaatio/kokemukset otetaan ilolla vastaan.
Taustaksi sen verran että kun tuo väykky nyt meni tuossa alkuviikosta kaupaksi niin ollaan rattaitta ja autokuumehan on tottakai kova. Parin nakuperhevankkurin jälkeen tekisi mieli taas vaihteeksi bensakonetta ja hiukan sporttisempaa olemustakin. W208 koppainen CLK täyttäisi tarpeen oivasti, ja Saksanmaalta niitä saisi budjettiinkin sopivalla hinnalla. Mutta mitenkäs on tuon kopan kestävyys, muistan kuulleeni että nekin on persoja happanemaan ennenaikojaan mutta ilmeisesti ei yhtä tarmolla kuin väykyt? Tekniikaksi olen kaavaillut M112 3,2 litran veekutvosta, se on käsittääkseni varmatoimisen koneen maineessa? Tulpanvaihto kallista, mutta ei kai nyt sentään viittäsataa ekeä (!??! ) kuten joku pelotteli? Kulutuksella ei nyt ole niin välilä, tiedän että neloskompura (230K) tarjoaa lähes saman tehon pienemmällä sopalla, mutta tykkäisin enemmän tuosta vapaastihengittävästä myllystä.
Kaikki informaatio/kokemukset otetaan ilolla vastaan.
Viimeksi muokannut Eldorado, Ma 27.02.2012 13:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ex S203 C270 CDI -02
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
ex S210 E220 CDI -01
ex S210 E290 TURBODIESEL -97
ex W124 300E-24 -91
Re: Mietteissä CLK W208
Ei taia olla niin pahoja ruosteongelmia kuin 2000 luvun taitteen E-sarjalaisissa.
Mutta oon kyllä nähnyt mobile.de:ssä myynnissä yllättävän pahastikin ruosteessa olevan 208:n.
Noita itselahoavia johtoja tullut joskus aiemminkin spekuloitua:
2000 vuosimallin E:ssä (valmistettu Stuttgartissa) ne oli,saman vuosimallin CLK:ssa (valmistettu Bremenissä) johdot kuin uudessa.
Mutta oon kyllä nähnyt mobile.de:ssä myynnissä yllättävän pahastikin ruosteessa olevan 208:n.
Noita itselahoavia johtoja tullut joskus aiemminkin spekuloitua:
2000 vuosimallin E:ssä (valmistettu Stuttgartissa) ne oli,saman vuosimallin CLK:ssa (valmistettu Bremenissä) johdot kuin uudessa.
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Mietteissä CLK W208
Ihme kyllä W208 CLK ja R170 SLK eivät juuri ruostu, näissä ei ole samanlaista ruostumisongelmaa ollut kuin saman aikakauden W210 E-sarjalaisissa ja W202 / W203 C-sarjalaisissa.
Tämä ei näyttäisi johtuvan pelkästään siitä että C- ja E-sarjalaiset ovat olleet huonommalla pidolla ja ajettu enemmän ja hankalammissa olosuhteissa (enemmän talviajoa siis), vaan jostain muusta. Toki esim. R170 SLK:t ovat varmaan olleet enemmän kesäkäytössä ja vähemmän ajettuja ja ehkä jopa paremmalla pidolla keskimäärin kuin saman ikäiset W210 E:t. Kuitenkin pellit näyttävät olevan paljonkin ajetuissa vanhoissa alkupään R170-korisissa erittäin hyvässä kunnossa aina. Samaa olen huomannut W208 CLK:n suhteen.
M112 V6-bensakone on erittäin varmatoiminen ja kestävä kone maineeltaan. Kyllähän tuo jonkin verran bensiiniä kuluttaa, muttei mitenkään hulvattomasti. AMG-versiona M112K menee yhdistetty kulutus n. 10 litraa / 100km, maantiellä kulutus tuossa vaihtelee erittäin paljon sen mukaan miten sitä polkee ja miten ohittelee yms. Ajamalla rauhallisesti liikennevirran mukana maantieajoa pääsee n. 8,5l / 100km ja vähän enemmän polkemalla menee maantielläkin helposti se 10 litraa / 100km. Pelkässä kaupunkiajossa kulutus on toki sitten paljon kovempi, etenkin talvella. Perus M112 kuluttanee vähemmän kuitenkin kuin AMG-versio M112K.
Tulppien vaihto maksaa tosiaan jonkin verran, tai no siinä saa varmaan säästettyä hyvin jos katsoo mistä saa halvimmalla hyvät ja sopivat tulpat. Tulppien vaihdossa nimittäin menee 12 kpl tulppia ja ainakin jos määräaikaishuollon yhteydessä vain teettää lisätyönä tulppien vaihdon niin laittavat "Veholla" n. 20eur / kpl maksavat aitona ja alkuperäisenä varaosana olevat tulpat (iridium-tulpat, taitavat olla NKG:n) joten tulpille tulee hintaa n. 250 eur ja töitä tullee sitten n. 150 eur:lla, melko suuri työ ilmeisesti nuo tulpat vaihtaa. Työnkin saa varmaan teetettyä jossain pajalla halvemmalla kuin "Veholla". Eli merkkiliikkeessä määräaikaishuollon yhteydessä teetettynä menisi n. 400 eur tulppien vaihtoon. Toisaalta tulppia ei tarvitse vaihtaa kuin 90.000 - 110.000 km (tai neljän vuoden) välein. Eli ei tuo kustannus per km tai per vuosi ole kovin kummoinen sitten kuitenkaan.
Tämä ei näyttäisi johtuvan pelkästään siitä että C- ja E-sarjalaiset ovat olleet huonommalla pidolla ja ajettu enemmän ja hankalammissa olosuhteissa (enemmän talviajoa siis), vaan jostain muusta. Toki esim. R170 SLK:t ovat varmaan olleet enemmän kesäkäytössä ja vähemmän ajettuja ja ehkä jopa paremmalla pidolla keskimäärin kuin saman ikäiset W210 E:t. Kuitenkin pellit näyttävät olevan paljonkin ajetuissa vanhoissa alkupään R170-korisissa erittäin hyvässä kunnossa aina. Samaa olen huomannut W208 CLK:n suhteen.
M112 V6-bensakone on erittäin varmatoiminen ja kestävä kone maineeltaan. Kyllähän tuo jonkin verran bensiiniä kuluttaa, muttei mitenkään hulvattomasti. AMG-versiona M112K menee yhdistetty kulutus n. 10 litraa / 100km, maantiellä kulutus tuossa vaihtelee erittäin paljon sen mukaan miten sitä polkee ja miten ohittelee yms. Ajamalla rauhallisesti liikennevirran mukana maantieajoa pääsee n. 8,5l / 100km ja vähän enemmän polkemalla menee maantielläkin helposti se 10 litraa / 100km. Pelkässä kaupunkiajossa kulutus on toki sitten paljon kovempi, etenkin talvella. Perus M112 kuluttanee vähemmän kuitenkin kuin AMG-versio M112K.
Tulppien vaihto maksaa tosiaan jonkin verran, tai no siinä saa varmaan säästettyä hyvin jos katsoo mistä saa halvimmalla hyvät ja sopivat tulpat. Tulppien vaihdossa nimittäin menee 12 kpl tulppia ja ainakin jos määräaikaishuollon yhteydessä vain teettää lisätyönä tulppien vaihdon niin laittavat "Veholla" n. 20eur / kpl maksavat aitona ja alkuperäisenä varaosana olevat tulpat (iridium-tulpat, taitavat olla NKG:n) joten tulpille tulee hintaa n. 250 eur ja töitä tullee sitten n. 150 eur:lla, melko suuri työ ilmeisesti nuo tulpat vaihtaa. Työnkin saa varmaan teetettyä jossain pajalla halvemmalla kuin "Veholla". Eli merkkiliikkeessä määräaikaishuollon yhteydessä teetettynä menisi n. 400 eur tulppien vaihtoon. Toisaalta tulppia ei tarvitse vaihtaa kuin 90.000 - 110.000 km (tai neljän vuoden) välein. Eli ei tuo kustannus per km tai per vuosi ole kovin kummoinen sitten kuitenkaan.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Mietteissä CLK W208
moro, itellä 2kpl 2000-mallin 320 clk;ta, toisella ajanu ite 120 tkm ja hyvin on pelannu. kerran meni lambda-anturi rikki ja kerran kampiakselin asentotunnistin, molemmat remontit maksoi n.200-300euroo, eli halvalla on päästy. tulppia en oo vaihtanu kertaakaan ja hyvin pelaa, enkä ihan äkkiä vaihdakaan. bas ja abs valot joskus syttyili, mutta kun vaihdoin uuden akun niin siihen loppui sekin. ei pahasti mätävikaa, paljon riippuu kuinka puhtaana pitää, kuten lähes kaikissa autoissa. kuluttaa 10 litran nurkkiin, jos ei polje kovasti. kone ihan suht tehokas.
toinen clk on vielä työn alla, mutta hyvältä sekin vaikutti kun talliin ajelin. ite suosittelisin facelift-mallia, eli 2000 eteenpäin.
toinen clk on vielä työn alla, mutta hyvältä sekin vaikutti kun talliin ajelin. ite suosittelisin facelift-mallia, eli 2000 eteenpäin.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Mietteissä CLK W208
Kyllähän ne alkuperäiset iridiumtulpat tosiaan toimii vaikka kuinka pitkään, käytännössä varmaankin koko auton käyttöiän eli siinä mielessä voisi pitää käytännössä varmaankin huoltovapaana autona tulppien suhteen. Onhan automaattilaatikkokin alunperin suunniteltu huoltovapaaksi eli öljyjä siihen ei alunperin tarvinnut vaihtaa laisinkaan ja silti laatikon (ja siis alkuperäisten öljyjen) pitäisi kestää koko auton "elinikä". Sittemmin huolto-ohjelmaan tuli suositus vaihtaa laatikon öljyt kerran jonka jälkeen niitä ei tarvitse vaihtaa koskaan.
Tulpat taitavat olla NGK:n IFR6D10, sille näyttäisi kun olen asiaa joskus vähän selvitellyt. Nuo tulpat saa varmaankin kyllä hankittua esim. ebay:n kautta 12 kpl:n pakettina 100 - 150 euroon eli säästää kyllä helposti 100-150 euroa jos hankkii itse osat ja ottaa ne mukaan huoltoon mennessä.
Tuossa tulppa-asiassa kuitenkin sain kuulla että olisi riskinä se että jos samat tulpat ovat siellä 10-15 vuotta niin voi tulla ongelmaksi se, että ne alkuperäiset tulpat ovat jämähtäneet niin tiukasti kiinni että niiden vaihtaminen sitten tarvittaessa joskus kun ne oikeasti olisikin tarpeen vaihtaa olisi hankalaa eli vanhoja tulppia ei saisi välttämättä enää kunnolla ilman voimakeinoja tai muuta erikoista taistelua irti.
En tiedä onko tuollainen nyt käytännössä mahdollista tai ongelma, mutta itse olen kuitenkin vaihdattanut nuo tulpat ohjeiden mukaan. On siinä sekin puoli että kun autossa on muutenkin täydellinen huoltokirja ja huollot teetetty aina valtuutetuissa merkkihuolloissa niin ei ole viitsinyt tämän asian takia alkaa rikkoa "täyttä" huoltohistoriaa. Lisäksi kun auto on vähän erikoisempi ja harvinaisempi malli niin tällä seikalla saattaa oikeastikin olla vähän merkitystä auton arvon kannalta jos sitä on joskus vaihtamassa / myymässä (R230 SL vähän polttelisi mielessä...) Vaikka tuntuihan se hieman ärsyttävälle kyllä maksaa vielä tulppien vaihdosta 400 euroa muiden määräaikaishuoltokulujen päälle silloin kun nuo tulpat vaihdatin lisätyönä.
Mielestäni W208 CLK on eräs tyylikkäimmin muotoiltuja Mercedeksiä ikinä, auton "coupelinja" on todella arvokkaan ja tyylikkään näköinen sivulta, etuviistosta ja takaviistosta, perän muotoilu on erittäin tyylikäs eikä keulassakaan ei ole mitään vikaa. Makuasioitahan nämä ovat mutta W209 ei vain näytä omiin silmiin yhtä tyylikkäälle etenkään perän osalta.
Jos minä olisin harkitsemassa autoa tuolla lailla nyt kuin ketjun aloittaja (eli mielellään bensa-auto isohkolla koneella eikä tarvitse mitään erityistä farmarimaista kuljetustilaa olla tuossa autossa eikä avoauto ole mielessä) niin hankkisin ehdottomasti W208 CLK:n, ehkä 230K tosin riittäisi myös koneeksi ja saahan sitä avonakin (A208)...
Tulpat taitavat olla NGK:n IFR6D10, sille näyttäisi kun olen asiaa joskus vähän selvitellyt. Nuo tulpat saa varmaankin kyllä hankittua esim. ebay:n kautta 12 kpl:n pakettina 100 - 150 euroon eli säästää kyllä helposti 100-150 euroa jos hankkii itse osat ja ottaa ne mukaan huoltoon mennessä.
Tuossa tulppa-asiassa kuitenkin sain kuulla että olisi riskinä se että jos samat tulpat ovat siellä 10-15 vuotta niin voi tulla ongelmaksi se, että ne alkuperäiset tulpat ovat jämähtäneet niin tiukasti kiinni että niiden vaihtaminen sitten tarvittaessa joskus kun ne oikeasti olisikin tarpeen vaihtaa olisi hankalaa eli vanhoja tulppia ei saisi välttämättä enää kunnolla ilman voimakeinoja tai muuta erikoista taistelua irti.
En tiedä onko tuollainen nyt käytännössä mahdollista tai ongelma, mutta itse olen kuitenkin vaihdattanut nuo tulpat ohjeiden mukaan. On siinä sekin puoli että kun autossa on muutenkin täydellinen huoltokirja ja huollot teetetty aina valtuutetuissa merkkihuolloissa niin ei ole viitsinyt tämän asian takia alkaa rikkoa "täyttä" huoltohistoriaa. Lisäksi kun auto on vähän erikoisempi ja harvinaisempi malli niin tällä seikalla saattaa oikeastikin olla vähän merkitystä auton arvon kannalta jos sitä on joskus vaihtamassa / myymässä (R230 SL vähän polttelisi mielessä...) Vaikka tuntuihan se hieman ärsyttävälle kyllä maksaa vielä tulppien vaihdosta 400 euroa muiden määräaikaishuoltokulujen päälle silloin kun nuo tulpat vaihdatin lisätyönä.
Mielestäni W208 CLK on eräs tyylikkäimmin muotoiltuja Mercedeksiä ikinä, auton "coupelinja" on todella arvokkaan ja tyylikkään näköinen sivulta, etuviistosta ja takaviistosta, perän muotoilu on erittäin tyylikäs eikä keulassakaan ei ole mitään vikaa. Makuasioitahan nämä ovat mutta W209 ei vain näytä omiin silmiin yhtä tyylikkäälle etenkään perän osalta.
Jos minä olisin harkitsemassa autoa tuolla lailla nyt kuin ketjun aloittaja (eli mielellään bensa-auto isohkolla koneella eikä tarvitse mitään erityistä farmarimaista kuljetustilaa olla tuossa autossa eikä avoauto ole mielessä) niin hankkisin ehdottomasti W208 CLK:n, ehkä 230K tosin riittäisi myös koneeksi ja saahan sitä avonakin (A208)...
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Mietteissä CLK W208
harmi vaan että w208 ei ole coupe kiinteine B pilareineen ja avautumattomine takasivulaseineen. V8 olisikin aika kunkku mutta nythän ei ollu siitä kyse. V6 tuontiautona varmaan olisi se paras vaihtoehto, niitä löytyy hyvin ja edullisesti saksasta ja ruotsissakin valikoima on ihan hyvä.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mietteissä CLK W208
Kyllähä se coupe on muttei hardtopSergey kirjoitti:harmi vaan että w208 ei ole coupe kiinteine B pilareineen ja avautumattomine takasivulaseineen. V8 olisikin aika kunkku mutta nythän ei ollu siitä kyse. V6 tuontiautona varmaan olisi se paras vaihtoehto, niitä löytyy hyvin ja edullisesti saksasta ja ruotsissakin valikoima on ihan hyvä.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Re: Mietteissä CLK W208
ei vaan kaksi ovinen sedan.
a coupé is distinguished from a two-door sedan by the lack of a B pillar to support the roof.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mietteissä CLK W208
No niin! Mie olen saanut näpeilleni täällä jo parikin kertaa tästä coupeasiasta. Jos neliovinen tolppa voi virallisesti olla coupe niin miksi ei sitten kaksiovinenkin, vaikka ikkunankarmit puuttu molemmista .Sergey kirjoitti:ei vaan kaksi ovinen sedan.
a coupé is distinguished from a two-door sedan by the lack of a B pillar to support the roof.
Hard top on kova katto ilman B-pilaria, joko neli- tai kaksiovinen. Sedan on kait joko 4- tai 2-ovinen missä ikkunankarmit ja ei niin luiska takalasi... .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mietteissä CLK W208
Kun kerran vapaasti hengittävästä tykkäät, niin osta veekasi. Ei siinä ole kuin neljä tulppaa enempi. Ja hauskaa senkin eestä suurin piirtein samoilla käyttökuluilla.
Re: Mietteissä CLK W208
http://fi.wikipedia.org/wiki/Coup%C3%A9" onclick="window.open(this.href);return false;karra kirjoitti: No niin! Mie olen saanut näpeilleni täällä jo parikin kertaa tästä coupeasiasta. Jos neliovinen tolppa voi virallisesti olla coupe niin miksi ei sitten kaksiovinenkin, vaikka ikkunankarmit puuttu molemmista .
Hard top on kova katto ilman B-pilaria, joko neli- tai kaksiovinen. Sedan on kait joko 4- tai 2-ovinen missä ikkunankarmit ja ei niin luiska takalasi... .
Joo Karrakin on varovainen sen wanhan taximallin kanssa ,josta vain puuttuu takaovet .
Mutta eikös kaikki mersut joissa mallimerkinnässä C ole pirkkamersuja.Tosin poikkeuksena sääntöön coupeautojen kuningas;CLS .
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Mietteissä CLK W208
Kattoko kukaan muuten GRIP:iä, kun tuommosella uudella AMG:llä annettiin jenkkilässä selkäsauna vanhalle hottentottimustangille suoraanajokilpailussa .kilander kirjoitti:Mutta eikös kaikki mersut joissa mallimerkinnässä C ole pirkkamersuja.Tosin poikkeuksena sääntöön coupeautojen kuningas;CLS .
Kelpais mullekin. Perheauto .
Re: Mietteissä CLK W208
veekasissa tulee vastaan hankintakulut. Ne on huomattavasti kalliimpia kuin kutoset tai kompurat. Muuttuu hinta pari tonnia alle kympistä pari tonnia yli kymppiin liki väkisin ellei ny satu tuuri käymään ja saa jotakin kuolinpesän paniikkimyyntikappaletta.RH kirjoitti:Kun kerran vapaasti hengittävästä tykkäät, niin osta veekasi. Ei siinä ole kuin neljä tulppaa enempi. Ja hauskaa senkin eestä suurin piirtein samoilla käyttökuluilla.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
Re: Mietteissä CLK W208
Totta kyllä ja helposti vissiin reippaasti ylikin, jos ja kun hyvää hakee. Mutta kun kerran ostaa kunnon pirssin, niin ei tarvi kärsiä autokuumetta joka vuosi, jolloinka tuo erotus pienenee huomattavasti .Sergey kirjoitti:veekasissa tulee vastaan hankintakulut. Ne on huomattavasti kalliimpia kuin kutoset tai kompurat. Muuttuu hinta pari tonnia alle kympistä pari tonnia yli kymppiin liki väkisin ellei ny satu tuuri käymään ja saa jotakin kuolinpesän paniikkimyyntikappaletta.RH kirjoitti:Kun kerran vapaasti hengittävästä tykkäät, niin osta veekasi. Ei siinä ole kuin neljä tulppaa enempi. Ja hauskaa senkin eestä suurin piirtein samoilla käyttökuluilla.
Re: Mietteissä CLK W208
Kävin tänään koeajamassa erään klubilaisen puolesta 1998 230 CLK:ta, ajettu 157 tkm, joko Rinta -Joupin tai yksityisen käytettynä maahantuoma. Ruostetta oli vaan takaluukussa ja yhdestä takakyljen kolhusta oli maali alkanut vähän irtoamaan.
Tulin koeajopaikalle vaatimattomasti about 200 tkm ajetulla 1993 W124 E420:lla. Kun oli päässyt liikkeelle CLK:lla niin se kaikki vähäkin glamouri mikä autosta oli huokunut lämmittämisen ja tutustumisen aikana katosi tyystin. C= pirkka .
No joo, ihan asiallinen väri eli tummahko metallin sininen ja vaaleanharmaa kangassisutus, täysin ehjä. Mutta se neloskone ei ole Elegance vaikka etusiivissä niin lukikin.
Auto toimi moitteetta; vaihteiston W/S kytkin aikaansaa muutoksen ja ei mitään muuta valittamista kuin se fiilis.
Lähdettyäni kotimatkalle omassa W124:ssä tunsin että olin jo kotona ennen kuin ehdin kääntämään keulan Sunilta tielle päin...
Toki käyttöautot on käyttöautoja mutta onko nelos-CKL sellainen? Fiilistelyyn siitä ei kyllä valitettavsti ole, sylintereitä tarvii lisää ja kokoa/laadukkuutta itse hylsyyn .
Tulin koeajopaikalle vaatimattomasti about 200 tkm ajetulla 1993 W124 E420:lla. Kun oli päässyt liikkeelle CLK:lla niin se kaikki vähäkin glamouri mikä autosta oli huokunut lämmittämisen ja tutustumisen aikana katosi tyystin. C= pirkka .
No joo, ihan asiallinen väri eli tummahko metallin sininen ja vaaleanharmaa kangassisutus, täysin ehjä. Mutta se neloskone ei ole Elegance vaikka etusiivissä niin lukikin.
Auto toimi moitteetta; vaihteiston W/S kytkin aikaansaa muutoksen ja ei mitään muuta valittamista kuin se fiilis.
Lähdettyäni kotimatkalle omassa W124:ssä tunsin että olin jo kotona ennen kuin ehdin kääntämään keulan Sunilta tielle päin...
Toki käyttöautot on käyttöautoja mutta onko nelos-CKL sellainen? Fiilistelyyn siitä ei kyllä valitettavsti ole, sylintereitä tarvii lisää ja kokoa/laadukkuutta itse hylsyyn .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mietteissä CLK W208
JOs tuo CLK:n omistaja oli tullut katsomaan sinun autosi niin luulenpa että hån olisi pitänyt sinun W124 mallia hyvin hyvin vanhanaikaisena .
Tuontiautoilija jo vuodesta 1989.
Re: Mietteissä CLK W208
Ehdottomasti samaa mieltä, aina kun W208:n jossain näkee niin tulee kyllä ihailtua sivuprofiilia toisen ja kolmannenkin katseen verran.Simo M. A. kirjoitti:
Mielestäni W208 CLK on eräs tyylikkäimmin muotoiltuja Mercedeksiä ikinä, auton "coupelinja" on todella arvokkaan ja tyylikkään näköinen sivulta, etuviistosta ja takaviistosta, perän muotoilu on erittäin tyylikäs eikä keulassakaan ei ole mitään vikaa. Makuasioitahan nämä ovat mutta W209 ei vain näytä omiin silmiin yhtä tyylikkäälle etenkään perän osalta.
C220d T 4-Matic
Re: Mietteissä CLK W208
Ja sillähän taas ei ole mitään tekemistä fiilisten kanssa. Höh!sportsman kirjoitti:JOs tuo CLK:n omistaja oli tullut katsomaan sinun autosi niin luulenpa että hån olisi pitänyt sinun W124 mallia hyvin hyvin vanhanaikaisena .
E: Taidan toistaa kommenttini pikkukasin hinta-fiilistely-suhteesta.
Ja toki, Eldo voi halutessaan vaikka siirtyä Nissan Leafin ratin taakse kuuntelemaan sähköporan vinkunaa.
Re: Mietteissä CLK W208
Mulla ollut aiemmin montakin jenkkiä, eli jos se äänistä & sylintereiden lukumäärästä on kiinni niin ostaa sitten samantien jenkin isolla kasilla.
Omasta mielestä tää CLK 200K menee hyvinkin ripeästi & todella mukava ajaa, ainakin tää Avantgarde varustelu laadukkaan oloinen. Kulutus kohdallaan & vääntää toodeellaa mukavasti.
Ehdottomasti paras auto joka mulla ollu
Ainoo miinus tuntuu olevan muiden kateus W208,lla ajavaa kohtaan Minkäs teet, on se cupee vaan niin magee
Omasta mielestä tää CLK 200K menee hyvinkin ripeästi & todella mukava ajaa, ainakin tää Avantgarde varustelu laadukkaan oloinen. Kulutus kohdallaan & vääntää toodeellaa mukavasti.
Ehdottomasti paras auto joka mulla ollu
Ainoo miinus tuntuu olevan muiden kateus W208,lla ajavaa kohtaan Minkäs teet, on se cupee vaan niin magee
Re: Mietteissä CLK W208
Vanha isokoneinen jenkki vs. CLK-Mersu?mese CLK kirjoitti:Mulla ollut aiemmin montakin jenkkiä, eli jos se äänistä & sylintereiden lukumäärästä on kiinni niin ostaa sitten samantien jenkin isolla kasilla.
Omasta mielestä tää CLK 200K menee hyvinkin ripeästi & todella mukava ajaa, ainakin tää Avantgarde varustelu laadukkaan oloinen. Kulutus kohdallaan & vääntää toodeellaa mukavasti.
Ehdottomasti paras auto joka mulla ollu
Aika eri planeetalla liikutaan.
Tässähän oli kyse neloskompura vs. pikkukasi mersussa samassa kopassa.
Ja joo. On se CLK200K varmaan ihan kiva auto silti. En sitä kiellä.
- Simo M. A.
- Vakiokalustoa
- Viestit: 264
- Liittynyt: Ke 27.12.2006 14:50
- Paikkakunta: Kouvola
Re: Mietteissä CLK W208
No tottakai CLK 430 olisi varmasti "asiallisemman" oloinen kuin 200K, etenkin jos kilometrejä tulee vähän ja bensan kulutuksella ei ole siten niin väliä. Erittäin tyylikäs auto se on joka tapauksessa koneesta riippumatta ja varsin järkevään hintaan alkaa saada noita, tietysti hinta riippuu koneesta mutta hyvähän se on että on valinnanvaraa.
Komeat äänet tuossa V8:ssa on, eikä veekutosenkaan äänet ikävät ole.
Ahdetulla veekutosella (ainakin katto auki ajaessa SLK:lla) taas voi lisäksi kuulla mukavan pienen vihellyksen sopivan hitaassa nopeudessa kaasua tarpeeksi syvään painaessa, mutta tätä M112K veekutoskonetta taas ei ole tarjolla CLK:hon.
Tuo CLK 430 tosin jää aika selvästi suorituskyvyssä ahdetulle V6-koneelle (0-100km/h 5.2s vs. 6.3s teho 354hv vs. 279hv), jääpä V8 AMG versio CLK 55 AMG sekin vielä ahdetulle V6 koneelle (0-100km/h 5.4s, vaikka tehoa onkin 372hv), tietysti tässä on eri koppa kyseessä (SLK32 AMG tai C 32 AMG ja CLK 55 AMG), mutta ei hirveästi koko / painoeroa kuitenkaan.
Komeat äänet tuossa V8:ssa on, eikä veekutosenkaan äänet ikävät ole.
Ahdetulla veekutosella (ainakin katto auki ajaessa SLK:lla) taas voi lisäksi kuulla mukavan pienen vihellyksen sopivan hitaassa nopeudessa kaasua tarpeeksi syvään painaessa, mutta tätä M112K veekutoskonetta taas ei ole tarjolla CLK:hon.
Tuo CLK 430 tosin jää aika selvästi suorituskyvyssä ahdetulle V6-koneelle (0-100km/h 5.2s vs. 6.3s teho 354hv vs. 279hv), jääpä V8 AMG versio CLK 55 AMG sekin vielä ahdetulle V6 koneelle (0-100km/h 5.4s, vaikka tehoa onkin 372hv), tietysti tässä on eri koppa kyseessä (SLK32 AMG tai C 32 AMG ja CLK 55 AMG), mutta ei hirveästi koko / painoeroa kuitenkaan.
Talvella ja sadepäivinä:
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Volvo V60 T8 AWD Inscription vm. 2020
Kesällä:
R170 SLK 32 AMG vm. 2001
Obsidian black metallic
Sisusta anthracite / alpaca gray
Ex-Mercedekset:
W123 230E A 1980,
R170 SLK 230 Kompressor A 1997
Re: Mietteissä CLK W208
Se on ihan hyvä että tässä korimallissa on moottorivaihtoehtoja useampaan makuun.
Itse otin alkuvuodesta 200 kompuran ajoon,kun kannattavampi kelien salliessa tällä ajella pitkiä työmatkoja,kuin diesel maasturilla.
Semmoinen keskimäärin 1500 km. / viikko kertynyt mittariin.
Jos olisi kuutos tai kasikoneinen tullut ostettua,voisi kyllästyä näillä pakkasilla jatkuvaan fiilistelyyn Nesteen huoltamolla
Itse otin alkuvuodesta 200 kompuran ajoon,kun kannattavampi kelien salliessa tällä ajella pitkiä työmatkoja,kuin diesel maasturilla.
Semmoinen keskimäärin 1500 km. / viikko kertynyt mittariin.
Jos olisi kuutos tai kasikoneinen tullut ostettua,voisi kyllästyä näillä pakkasilla jatkuvaan fiilistelyyn Nesteen huoltamolla
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Mietteissä CLK W208
Juuri näin! Keula ja perä tosin voisi olla paremmatkin (lähinnä molemmat valojen osalta) mutta ei nuokaan mitkää erityisen huonot olemol kirjoitti:aina kun W208:n jossain näkee niin tulee kyllä ihailtua sivuprofiilia toisen ja kolmannenkin katseen verran.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: Mietteissä CLK W208
Veljellä on CLK350 2008 mittarissa 5000 kilsaa, muuttoauto americasta. Tykkään ajaa enemmän pystylampulla, vaikka hieno peli se clk onkin, muovia liikaa Auto maksoi amerikassa uutena saman mitä suomessa joku 5v vanha käytetty clk200 olisi maksanut.
(jaa tuo w208 oliki joku muinainen malli ja tämä uudempi w209)
(jaa tuo w208 oliki joku muinainen malli ja tämä uudempi w209)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Re: Mietteissä CLK W208
En tiedä... liekö täälläpäin liikkeessä sitten niin tyylittömät W208:t (mm. mattamusta punaisilla vanteilla) vai mikä, mutta minun silmäni ei ole tottunut siihen. Keula on kohtuullinen mutta sitten se perä. Voi herranen aika mikä perspysty, Seat Cordoba ja VW Vento on vain pahempi. Minusta se auto vaatii ehdottomasti tuunausta näyttääkseen hyvältä. Rajun madalluksen, helmat korin väriin jos on ykkössarjalainen ja ehkä isot vanteet.
Ja nämä olivat tehtaan pressifotoja.
Ja nämä olivat tehtaan pressifotoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Mietteissä CLK W208
Katsomaan kyllä, ajamaan sitten asia erikseensportsman kirjoitti:JOs tuo CLK:n omistaja oli tullut katsomaan sinun autosi niin luulenpa että hån olisi pitänyt sinun W124 mallia hyvin hyvin vanhanaikaisena .
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mietteissä CLK W208
Makuasioitahan nuo ulkonäkökysymykset on.Tuossa sattui yhtenä päivänä kaksiovisia vanhoja mersuja olemaan vierekkäin parkissa:
CLS 320 cdi-07
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
ex-CLS 350 cdi-11
ex-GLK 250 cdi-12
ex-CLK 220 cdi-06 Avantgarde
ex-E270 cdi-00 Avantgarde
ex-CLK 200 Kompressor-00 Avantgarde
ex-CLK 320 cdi-06 Avantgarde
ex-190 2.5d-92 Avantgarde
ex-E 270 cdi-00
ex-300 diesel 4matic
Re: Mietteissä CLK W208
Sorry, kuvan C124 on karsean näköinen; ihme maski, E-väriset vilkut ei E-mallissa, oisko jotkut luomet ( tai pykältävät vilkut) ja vielä hirveät vanteet. Rumennettu .kilander kirjoitti:Makuasioitahan nuo ulkonäkökysymykset on.Tuossa sattui yhtenä päivänä kaksiovisia vanhoja mersuja olemaan vierekkäin parkissa:
[ http://i22.photobucket.com/albums/b312/kilander/mersut.jpg ]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: Mietteissä CLK W208
Ehkä se maailmaloppu tulee sittenkin tänä vuonna!Timo L. kirjoitti:Minusta se auto vaatii ehdottomasti tuunausta näyttääkseen hyvältä. Rajun madalluksen, helmat korin väriin jos on ykkössarjalainen ja ehkä isot vanteet.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: Mietteissä CLK W208
C124: 04/1987 - 05/1996
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224