w124 200D kulutus.
w124 200D kulutus.
Elikkä ihmettelin kun polttoainemittari laskee melkein silmissä ja hytissä oli myös aika paha dieselinhaju. Kulutus oli valolta valolle aikalailla 12l/100km. Syyksi paljastui vuotava 4 sylinterin suuttimessa oleva tulppaus. tulppaus laitettiin kuntoon ja sen jälkeen lakkasi myöskin haju sisätiloissa. Tällä hetkellä auto vie kauniilla ajolla 8,1l / 100km, mikä on mielestäni liikaa. Onko näissä autoissa ollut muilla jotain tiettyä paikkaa mistä alkaa vuotaa dieseliä? Ajattelin kysyä, jos on jotain ehdotuksia kun huomenna olisi tarkoitus alkaa selvittää vikaa.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
Re: w124 200D kulutus.
On tuo kyllä melko paljon 200d:lle. Diisseliähän voi vuotaa vaikka mistä. Onko ilmaongelmia ollut? Ettei polttoaineputket vuoda. Suuttimet voi vuotaa siitä puolivälin katkasukohasta, huonot suutinkärjet lisää kulutusta, väärä ennakko lisää kulutusta, ootko kahtonu ettei suuttimien paluuputket vuoda? Alustakin vaikuttaa kulutukseen: pyöränlaakerit, laahaavat jarrut, rengaspaineet..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 200D kulutus.
Mitään ilmaongelmia ei ole ollut vaikka olisi pitemmänkin aikaa seissyt. Konetila on suuttimista ihan kuiva. Suutinkärjistä en tiedä sano mitään, mutta huoltohistoriassa lukee "suuttimet / säätötyö". Paluuputketkaan ei vuoda, eikä alustassakaan tuntunut nosturilla olevan ongelmia. Auto on alkanut aikalailla yhtä-äkkiä viemään ainetta. Menen huomenna auton alle ja alan tutkia polttoainelinjoja.Siekkinen kirjoitti:On tuo kyllä melko paljon 200d:lle. Diisseliähän voi vuotaa vaikka mistä. Onko ilmaongelmia ollut? Ettei polttoaineputket vuoda. Suuttimet voi vuotaa siitä puolivälin katkasukohasta, huonot suutinkärjet lisää kulutusta, väärä ennakko lisää kulutusta, ootko kahtonu ettei suuttimien paluuputket vuoda? Alustakin vaikuttaa kulutukseen: pyöränlaakerit, laahaavat jarrut, rengaspaineet..
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
Re: w124 200D kulutus.
Tuommoinen 1,5- 2 -litraa lisää normikulutukseen tietää kyllä jo aika näkyvää vuotoa. Mulla joskus vuosi tankilta lähtevä linja niin, että auton alla oli koko ajan pisaraa jos jonkin näköistä. Ei sitä vuotoa silti kulutuksessa huomannut.mas@ kirjoitti:Mitään ilmaongelmia ei ole ollut vaikka olisi pitemmänkin aikaa seissyt. Konetila on suuttimista ihan kuiva. Suutinkärjistä en tiedä sano mitään, mutta huoltohistoriassa lukee "suuttimet / säätötyö". Paluuputketkaan ei vuoda, eikä alustassakaan tuntunut nosturilla olevan ongelmia. Auto on alkanut aikalailla yhtä-äkkiä viemään ainetta. Menen huomenna auton alle ja alan tutkia polttoainelinjoja.Siekkinen kirjoitti:On tuo kyllä melko paljon 200d:lle. Diisseliähän voi vuotaa vaikka mistä. Onko ilmaongelmia ollut? Ettei polttoaineputket vuoda. Suuttimet voi vuotaa siitä puolivälin katkasukohasta, huonot suutinkärjet lisää kulutusta, väärä ennakko lisää kulutusta, ootko kahtonu ettei suuttimien paluuputket vuoda? Alustakin vaikuttaa kulutukseen: pyöränlaakerit, laahaavat jarrut, rengaspaineet..
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Re: w124 200D kulutus.
Tuo on kyllä totta.Aku P kirjoitti:Tuommoinen 1,5- 2 -litraa lisää normikulutukseen tietää kyllä jo aika näkyvää vuotoa. Mulla joskus vuosi tankilta lähtevä linja niin, että auton alla oli koko ajan pisaraa jos jonkin näköistä. Ei sitä vuotoa silti kulutuksessa huomannut.mas@ kirjoitti:Mitään ilmaongelmia ei ole ollut vaikka olisi pitemmänkin aikaa seissyt. Konetila on suuttimista ihan kuiva. Suutinkärjistä en tiedä sano mitään, mutta huoltohistoriassa lukee "suuttimet / säätötyö". Paluuputketkaan ei vuoda, eikä alustassakaan tuntunut nosturilla olevan ongelmia. Auto on alkanut aikalailla yhtä-äkkiä viemään ainetta. Menen huomenna auton alle ja alan tutkia polttoainelinjoja.Siekkinen kirjoitti:On tuo kyllä melko paljon 200d:lle. Diisseliähän voi vuotaa vaikka mistä. Onko ilmaongelmia ollut? Ettei polttoaineputket vuoda. Suuttimet voi vuotaa siitä puolivälin katkasukohasta, huonot suutinkärjet lisää kulutusta, väärä ennakko lisää kulutusta, ootko kahtonu ettei suuttimien paluuputket vuoda? Alustakin vaikuttaa kulutukseen: pyöränlaakerit, laahaavat jarrut, rengaspaineet..
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 200D kulutus.
Kulutus oli alle 6 litraa satasella ja mittausväli 420-620 tkm, 7 vuotta. Eikä juuri muuttunut ajaa miten vaan tai vetää kärryä.
Re: w124 200D kulutus.
Meillä ollut 6-7l välimaastossa. Talvella voi mennä ylikin jos lyhyttä ajoa tai paljon pakkasta. 8l kuulostaa kyllä korkealta. Tietysti tankkauksessa ja matkamittarin lukemassakin tulee äkkiä parin desin heitto. Kannattaa varmaan vielä seurata tilannetta ennen suurempia remppoja.
c203 180K -05
Re: w124 200D kulutus.
Laitan tähän vähän jatkoa, vaikka kyse ei ole kulutuksesta. Kaksisatanen kone tenavassa ja kun vaihdoin ylivuotoletkua 3. pytyn suuttimeen, niin aika reilusti vuosi naftaa pitkän aikaa kun letku oli pois, pienellä kaarella oikein. Eikait sen noin kuuluisi vuotaa, onko suuttimessa vika? Löysällä liitoskohdasta vai mikä?
MB 190D- 84, Alfa 155 2.5TD-95, Saab 9000 2.ot -98, Lancia Lybra 1.8 LX -01
Re: w124 200D kulutus.
Siitä ylivuotoputkesta siis vuoti? Ei sieltä paljon pitäis diisseliä tulla kun vaan pelkän putken nykäsee irti. Siellä suuttimen sisällä on kyllä vähän enemmän polttoainetta mutta ei niitten pitäis sieltä tulla letkujen vaihossa.
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 200D kulutus.
Juuri siitä ylivuotoputkesta, n. 2 cm kaaressa sitä tuli, itsekin ihmettelin. Sotki mukavasti koko koneen kyljen ja lattiallekin kummasti tuli.
MB 190D- 84, Alfa 155 2.5TD-95, Saab 9000 2.ot -98, Lancia Lybra 1.8 LX -01
Re: w124 200D kulutus.
En kyllä äkkiseltään keksi mitään järkevää selitystä
käykö auto kuitenkin normaalisti neljällä?

W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 200D kulutus.
Joo elikkä otettiin auto sisälle sulamaan yöksi. Ruvettiin tutkimaan kun takapyörien vieressä haisi dieseli. Tankista lähtevästä letkusta vuoti naftaa juurikin pyörien kohdalta. Tämä asia siis saatiin ratkaistua ja kulutus palasi normaaliin lukemaan. Kiitoksia vastanneille.
http://www.minunauto.com/auto/13217
http://www.minunauto.com/auto/24871
http://www.minunauto.com/auto/24871
Re: w124 200D kulutus.
Juu, kone kehrää hienosti ja kulkeekin paremmin kuin verrokkina oleva samanlainen vuotta nuorempi ja 45 tkm vähemmän ajettu. Tosin ihan niinkuin tyhjäkäyntikierrokset olisivat korkeahkot.Siekkinen kirjoitti:En kyllä äkkiseltään keksi mitään järkevää selitystäkäykö auto kuitenkin normaalisti neljällä?
MB 190D- 84, Alfa 155 2.5TD-95, Saab 9000 2.ot -98, Lancia Lybra 1.8 LX -01
Re: w124 200D kulutus.
Voi olla että syöttöjä on lisätty mutta en nää sillä mitään yhteyttä tuohon paluuputken tulvimiseen. Yks selitys vois olla jumiva suutin mutta se aiheuttaa huonoa käyntiä ja sillonkin paluuputken luulis tulvivan vaan käynnissä.VMTD kirjoitti:Juu, kone kehrää hienosti ja kulkeekin paremmin kuin verrokkina oleva samanlainen vuotta nuorempi ja 45 tkm vähemmän ajettu. Tosin ihan niinkuin tyhjäkäyntikierrokset olisivat korkeahkot.Siekkinen kirjoitti:En kyllä äkkiseltään keksi mitään järkevää selitystäkäykö auto kuitenkin normaalisti neljällä?
W211 4.0 CDI / om628
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
W124 3.0 TurboD / om606, Herlevin 8mm, schwitzer s3b, 722.3 by Siekkinen yms.
W202 2.5 TurboD / om605
W201 2.6E / m103
Re: w124 200D kulutus.
VMTD kirjoitti:Kaksisatanen kone tenavassa ja kun vaihdoin ylivuotoletkua 3. pytyn suuttimeen, niin aika reilusti vuosi naftaa pitkän aikaa kun letku oli pois, pienellä kaarella oikein. Eikait sen noin kuuluisi vuotaa, onko suuttimessa vika? Löysällä liitoskohdasta vai mikä?
VMTD kirjoitti:Juuri siitä ylivuotoputkesta, n. 2 cm kaaressa sitä tuli, itsekin ihmettelin. Sotki mukavasti koko koneen kyljen ja lattiallekin kummasti tuli.
Tankissa paine ja kun nykäsit letkun irti niin paine purkautui paluulinjaa myöten pihalle.
Re: w124 200D kulutus.
Ok. Voihan se olla, kun kylmästä ajettiin lämpimään talliin ja sielä oli jonkin aikaa ennenkuin ylivuotoletkuihin koskettiin. Syöttöjä tosiaan on voitu lisätä, kun kulkee paremmin kuin toinen.
MB 190D- 84, Alfa 155 2.5TD-95, Saab 9000 2.ot -98, Lancia Lybra 1.8 LX -01