Mitä mieltä olette Maybachista?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Mitä mieltä olette Maybachista?

Viesti Kirjoittaja EeKi »

Niin...
Kuva
Kuva
Kuva


Eikös tämä Maybach ole maailman kallein auto, tai ainakin Suomen kallein auto ja joku ökyrikas meni sitte ostamaan tälläsen....
Mut, komee laiva se on. 8)



Heh, tässäpä kaksi kaverusta on aivan ihmeissään tästä luxusautosta...
Avatar
Kpt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 111
Liittynyt: Ma 10.05.2004 18:43
Paikkakunta: Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja Kpt »

Juu!hieno pirssi.Olin omalla autolla tankaamassa sievissä huoltsikalla samoihin aikoihin tuommosen kanssa. :o Auto kulkee kuin aave!Nimeltä mainitsematon onnellinen omistaja asustelee sievissä :D
Pirssi w210
Ville S.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 256
Liittynyt: Su 05.10.2003 19:35
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ville S. »

Maybach 62 löytyy myös Kempeleestä Seppo Säynäjäkankaalta. Tod hieno auto. Vaihdossa taisi mennä w140 -90-luvun alkupuolelta.
E 290TDT Avantgarde
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Tulikin mieleen jostain kumman syystä kuvia katsellessa..
Että tämän viikon lotto vielä viemättä :)
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitä mieltä olette Maybachista?

Viesti Kirjoittaja M.K »

ja Daavidilla Kimi-Talkia varten simultaanitulkkaus kuulokkeet päässä. :lol:

Mutta, mitä itse autoon tulee niin kuulin tuossa jokin aika sitten, nämä Suomen Maybachit käyvätten Helsingissä Olarin Vehon "vain Maybacheille" tarkoitetussa huollossa. Autot kuulemma haetaan omistajailta ja viedään lavetilla määräaikaishuoltoon ja samaten lavetilla palautetaan. Eli jos näkyy Maybach lavetin päällä, niin se on vain matkalla määräaikaishuoltoon.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
Saul
Ylläpitäjä / Admin
Ylläpitäjä / Admin
Viestit: 4638
Liittynyt: Ke 09.04.2003 18:14
Paikkakunta: Planet Earth

Viesti Kirjoittaja Saul »

Ei kai Maybach nyt sentään maailman kallein ole, vaikka kalliimmasta päästä tietty. :roll:
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition


http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

Kappas vaan..
Neljä oikein tällä kierroksella..
Eipä silti, senverta iso tuo Maybach, ei se ois talliin mahtunutkaan :)
Että tämän viikon lotto vielä viemättä
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
W210 Eemeli
Mersumies
Mersumies
Viestit: 923
Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44

Viesti Kirjoittaja W210 Eemeli »

No jos oikeasti joskus olisi tuon verran valuuttaa, niin ostaisin mielummin luxus matka-auton sekä kuljettajan pitkiä matkoja varten. Itselle voisi sitten hommata vaikka Enzo Ferrarin tai SLR McLarenin. Toki tuolla kelpaisi ajella ja olla kyydissäkin, ei siinä mitään. Komea peli on. :)
Avatar
EeKi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1805
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:02

Viesti Kirjoittaja EeKi »

JoniAskola kirjoitti:No jos oikeasti joskus olisi tuon verran valuuttaa, niin ostaisin mielummin luxus matka-auton sekä kuljettajan pitkiä matkoja varten. Itselle voisi sitten hommata vaikka Enzo Ferrarin tai SLR McLarenin. Toki tuolla kelpaisi ajella ja olla kyydissäkin, ei siinä mitään. Komea peli on. :)
Ei tolla kehtais ajella, siellä ollaan sisällä ja katotaan maisemia.. :lol:
Jos sais valita: Maybach, SLR tai vaikkapa joku Porche..Niin kyllä se menis sinne SLR:n puolelle, koska ei tuo Maybach mahtuis talliin! :wink:
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Eiköhän sitä olisi varaa rakentaa isompi autotalli jos olisi tuommoinen auto. Tuumailee yksi tyhjä tasku Savosta. :wink:
Avatar
Jani Anttila
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1801
Liittynyt: Su 15.06.2003 03:09
Paikkakunta: Riippuu vähän mihin sattuu yöksi pääsemään

Viesti Kirjoittaja Jani Anttila »

Kamala katiska :oops:
S203 C32 AMG 2002
[url=http://www.opto.fi]LED valaistusta[/url]
TomiT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Ke 12.05.2004 01:31
Paikkakunta: Hellsinki

Re: Mitä mieltä olette Maybachista?

Viesti Kirjoittaja TomiT »

M.K kirjoitti:Suomen Maybachit käyvätten Helsingissä Olarin Vehon "vain Maybacheille" tarkoitetussa huollossa.
Juu tuossa naapurissa Olarin Veholla (Espoossa siis) on hieno plakaatti tyyliin kultakirjaimin seinässä jossa seisoo; "Maybach Service". (Lue: ei köyhille)

Ja itse autosta... Jos ihan suoraan sanotaan niin ei se kaunis ole, mutta.

MUTTA.

Jos olisi liikaa rahaa niin aivan ehdoton pakko-ostos sen Jameksen lisäksi tottakai. Olisi noilla penkeillä niiiiin mahtava lepuuttaa kun tuo hirviö lipuu pitkin eteläesplanadia 8) 8)

Huh. Mutta vaikka sitä Suomen lotossa voittaisikin... Niin eipä tuohon olisi loppujenlopuksi varaa :? :|
[b][size=75]Porsche 944

ex 124CEA[/b][/size]
jo vain
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ke 01.10.2003 19:31

Viesti Kirjoittaja jo vain »

300 SE
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

eyli kirjoitti:Juu!hieno pirssi.Olin omalla autolla tankaamassa sievissä huoltsikalla samoihin aikoihin tuommosen kanssa. :o Auto kulkee kuin aave!Nimeltä mainitsematon onnellinen omistaja asustelee sievissä :D
Esa Ojala oli mies nimeltään.

Ja Polar sykemittarien firman tj:llähän on nyt kanssa Maybach 62.

Onhan se pramea pirssi ja kyllä minullekin kelpaisi - jopa vähän käytettynäkin.

Vaan ei taida olla kovin isoja ruuhkia siellä Maybach huoltokeskuksessa näitten Suomen yksilöitten kanssa. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä käytännössäkin se 62:sen lasikatto joka tummuu ja kirkastuu sähköllä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Sinne Olariin tuodaan myös esim.Ruotsin, Norjan ja Tanskan yksilötkin :shock: . Samassa "kolhoosissa" huolletaan ne SLR:tkin.

Mitä tähän Isoon ja mahtavaan tulee niin kyllä vois kyydissä istuskella. Kuljettajaksi halukkaita varmaan löytyisi kaveripiiristä...
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Täytyy sanoa että vaikka itselleni olisi siunaantunut rahaa enemmän kuin ehtisi tuhannessa vuodessa tuhlaamaan niin Maybach ei olisi kyllä sellainen auto jonka hankkisin.

Jotenkin vaan mun mieleen on enemmän pienemmät ja sportimmat autot.
Maybach on varmasti mahtava peli pitkään matka-ajoon..varmasti mukava ajaa ja varmasti mukava matkustaa kyydissä, mutta jos tahtoisin matkustaa ns pitkää matkaa taittaisin matkan mieluummin helikopterilla tai lentokoneella..ja jos taas tahtoisin kyseisen matkan taittaa autolla niin sitten ajaisin varmaankin itse..ja siihen tarkoitukseen löytyy useita Maybachia parempia vaihtoehtoja.

Vaikkapa CL 65 AMG Designo-sisutuksella ja Designo-väreillä ym ym..nimittäin CL:nkin saa..kuten Maybachin..halutessaan ihan minkä värisenä tahansa, ihan millä sisustusmateriaaleilla ikinä keksiikin haluta ja eiköhän CL:äänkin saa istutettua kutakuinkin kaikki mahdolliset varusteet mitä mielikuvitus vaan saattaa keksiä.

Myös muita vastaavia autoja löytyisi usealtakin valmistajalta jotka olisivat enemmän minun makuuni kuin Maybach.

Maybachia voisin ehkä harkita vasta siinä vaiheessa kun olisin niin vanha että itse en enää kykenisi ajamaan ja terveys ei kestäisi lentämistä..mutta en ennen sitä.
Avatar
Kimmo S.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 696
Liittynyt: La 12.07.2003 00:26

Viesti Kirjoittaja Kimmo S. »

Jotenkin ei ulkokuoren tyyli sovi ainakaan meikän makuun, eli suoraan sanottuna ruma kuin perk... mutta sisältä toki melko nätti :)
Volvo 855 T-5R & V70R AWD
Avatar
JariK
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: Ti 30.12.2003 15:53
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja JariK »

slr:istä puheen ollen, niin se Ojala omistaa myös sellaisen, mutta on varustettu pakokaasuahtimilla joku ns. "suomi-malli" :evil:
[url=http://www.mersuforum.net/forum/search.php]Joko Sinä olet kokeillut?[/url]

Ei tiedolla
Ei taidolla
Vaan woimalla
Authorized member of
autoSCIFIteam
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Jawohl, kyllä Maybach mahtipeli on, mutta muotoilu ei ehken ole aivan onnistuneimmasta päästä. Tietenkin raamit asettavat tietyt rajat kokonaisuudelle, mutta esim. Hyyntai-tyyppinen töröhammasmaski ei ole kovin kaunis.
Kovasti paljon komeampi on Maybach Zeppelin sieltä vuosikymmenten takaa, kun autot vielä näyttivät autoilta, eivätkä miltään Tallinnan ja Hesan välisiltä kantosiipialuksilta :shock:
Mutta muikeaa matkanteko Johansepastianbachin kyydissä varmasti on. Lottoa ei muuten tullut jätettyä tällä kierroksella, mutta onhan keskiviikkona Viking :roll:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

jva kirjoitti:Täytyy sanoa että vaikka itselleni olisi siunaantunut rahaa enemmän kuin ehtisi tuhannessa vuodessa tuhlaamaan niin Maybach ei olisi kyllä sellainen auto jonka hankkisin.

Jotenkin vaan mun mieleen on enemmän pienemmät ja sportimmat autot.
Maybach on varmasti mahtava peli pitkään matka-ajoon..varmasti mukava ajaa ja varmasti mukava matkustaa kyydissä, mutta jos tahtoisin matkustaa ns pitkää matkaa taittaisin matkan mieluummin helikopterilla tai lentokoneella..ja jos taas tahtoisin kyseisen matkan taittaa autolla niin sitten ajaisin varmaankin itse..ja siihen tarkoitukseen löytyy useita Maybachia parempia vaihtoehtoja.

Vaikkapa CL 65 AMG Designo-sisutuksella ja Designo-väreillä ym ym..nimittäin CL:nkin saa..kuten Maybachin..halutessaan ihan minkä värisenä tahansa, ihan millä sisustusmateriaaleilla ikinä keksiikin haluta ja eiköhän CL:äänkin saa istutettua kutakuinkin kaikki mahdolliset varusteet mitä mielikuvitus vaan saattaa keksiä.

Myös muita vastaavia autoja löytyisi usealtakin valmistajalta jotka olisivat enemmän minun makuuni kuin Maybach.

Maybachia voisin ehkä harkita vasta siinä vaiheessa kun olisin niin vanha että itse en enää kykenisi ajamaan ja terveys ei kestäisi lentämistä..mutta en ennen sitä.
Ilmeisesti sporttisuus ei nyt tässäkohdassa sitten tarkoita teho/paino suhdetta, koska Maybachissahan on parempi t/p suhde kun esimerkiksi Chevrolet Corvetessa. CC:ssähän on vain kaksi venttiiliä per sylinteri kun M:ssä on kolme venttiiliä ja ahtimet plus muuttuvat ajoitukset ja kaikkea muutakin teknistä kivaa siellä pannuhuoneen puolella.

Itse en muista nyt suoriltakäsiltä paljonko tämä CL65AMG omi tehoa ja piti painoa, mutta kuitenkin haluan tuoda esille sen asian, että Maybach ei ole mikään laiska noissa liikennevaloissa eikä muussakaan matkanteossa, mikäli se vauhti ja kiihtyvyys on pääpainona.

En oikein jaksa uskoa, että CL:n varustetaso kattaisi aivan sen saman mihin Maybach yltää. Esimerkiksi jollekin öljysheikillehän oli Maybachiin rakennettu varta vasten tyyliin ja interiööriin muutenkin sopiva lintuhäkki ko. henkilön lemmikkihaukalle matkantekoa varten. Ja missä lienee sitten CL:ssä ne hopeiset samppakaljapikarit, jotka on siellä Maybachin baarikaapissa jo valmiina odottelemassa janoista suuta...

Ja olikos CL:n varustelistalla 21 kaiuttimella varustettu audiojärjestelmä?

CL:n ostaminen taitaa kuitenkin olla vielä aikalailla samanoloista puuhaa kun minkä muunkin karvalakkimersun papereitten rustaaminen. Sen takia ei vielä DaimlerChrysler tilaa varmaankaan asiakkaalleen lentolippuja Saksanmaalle ja kutsu omaan pikku studioon pohtimaan porukalla minkälaisia väriyhdistelmiä nyt kenties sorvattaisiin siihen teidän CL:n penkkeihin..

Ja itselläni olisi ko. ajoneuvo HETI pihassa, mikäli talous antaisi siihen periksi. En tahtoisi enää sellaista autoa pihaani silloin, kun jalka nousisi niin huterasti, että kaatuisin omaan räkääni. :D

Ehkäpä ko. auto onkin juuri sellainen, joka kuvastaa parhaiten alla olevaa lausahdusta.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Ymmärrän kyllä edellisen postaajan pointin..mutta pysyn silti edelleen kannassani siitä että Maybach ei olisi auto joka minun talliini tulisi vaikka rahaa olisi enemmän kuin 1000:ssa vuodessa ehtisin tuhlata.

Jos haluaisin matkustaa luxus-lentokoneessa, matkustaisin sellaisessa..en autossa jossa sisustus/varustelu vastaa luxus-lentokonetta.. :)

Tottahan se on että Maybach on melkoinen "tykki" mitä suorituskykyyn tulee..mutta uskon silti että esim CL 65AMG tarjoaa huomattavasti enemmän "kivaa" urheilullisesta ajamisesta nauttivalle kuin Maybach.

No, eipä mitään..makuasioitahan nämä kaikki ovat..mutta Maybach..eikä mikään muukaan vastaava..ei olisi minun valintani..ja jos olisi niin aikaisintaan silloin kun olisin liian huonossa kunnossa matkustaakseni luxus-lentokoneella ja liian vanha ajamaan itse autoa..

Ja jos taas haluaisin hemmotella itseäni eksoottisilla materiaaleilla ja vimpaimilla niin mieluummin tekisin sen asuntooni kuin autoihini liittyen.

No, onneksi tuskin koskaan tarvitsee hankkia sen enempää Maybachia, yksityis-luxus-lentokonetta kuin CL65 AMG:täkään.. :?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

En varmasti itsekään tule koskaan vaivaamaan päätäni sillä, että minkälaiset värit minä nyt haluaisin siihen omaan Maybachiini.

Tällähetkellä näyttää vielä siltä, että taitaa joutua vielä pitkään kurnuttamaan tuota W124:stakin tuossa pihassa.

Ne ei muuten taida Maybachin kanssa pahemmin ottaa käytettyjä vaihdossa... :lol:
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Ostaisin tuon heti, kun olisi se viis miljoonaa mummon markkaa ylimääräistä taskun pohjalla. Olisi kyllä varmaan melkoinen elämys päästä tuon vehkeen kyytiin tai edes kuuntelemaan niitä 21 kaiutinta. 8)

Pitää varmaan lähteä Saksaan hakemaan käytetty Maybach, saa varmaan vähän halvemmalla kuin ruosteisen suomikäytetyn. :lol:


Asiasta toiseen, ei kai nyt Suomeen tuotavat SLR:t poikkea mitenkään tavallisista SLR:stä? En todellakaan usko, että niihin tehtäis Suomea varten mitään muutoksia.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

W140 kirjoitti: Asiasta toiseen, ei kai nyt Suomeen tuotavat SLR:t poikkea mitenkään tavallisista SLR:stä? En todellakaan usko, että niihin tehtäis Suomea varten mitään muutoksia.
Kuinkas niiden pitäisi poiketa "valtavirrasta", ei ole vastaan osunut ainakaan mitään lehdistön pölinää asiasta? Onko aiheesta liikkeellä jotain huhuntynkää? No, se ei kovin montaa ihmistä hetkauta näillä selkosilla :shock: .
Mutta taannoin oli pieni välikysymys aiheesta: nimittäin askarrutti, notta läpäisevätkö SLR:n sivuputket suomalaisen käytännön, kun niitä ei muissakaan autoissa hyvällä katsota. Tuollon taisi raati tulla siihen tulokseen, että menevät muutoksitta rekisteriin täälläkin.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Siis eihän Ojaloilla mitään SLR:ää vielä ole, mutta on tilattu ainakin yksi.
Mutta tuskin millään suomikompuralla.
Joku mersupurkaamo??
Avatar
W140
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 435
Liittynyt: Ma 07.04.2003 18:37

Viesti Kirjoittaja W140 »

Kaapo kirjoitti:
W140 kirjoitti: Asiasta toiseen, ei kai nyt Suomeen tuotavat SLR:t poikkea mitenkään tavallisista SLR:stä? En todellakaan usko, että niihin tehtäis Suomea varten mitään muutoksia.
Kuinkas niiden pitäisi poiketa "valtavirrasta", ei ole vastaan osunut ainakaan mitään lehdistön pölinää asiasta? Onko aiheesta liikkeellä jotain huhuntynkää? No, se ei kovin montaa ihmistä hetkauta näillä selkosilla :shock: .
Viittasin tähän:
JariK kirjoitti:slr:istä puheen ollen, niin se Ojala omistaa myös sellaisen, mutta on varustettu pakokaasuahtimilla joku ns. "suomi-malli" :evil:
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

W140 kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:
W140 kirjoitti: Asiasta toiseen, ei kai nyt Suomeen tuotavat SLR:t poikkea mitenkään tavallisista SLR:stä? En todellakaan usko, että niihin tehtäis Suomea varten mitään muutoksia.
Kuinkas niiden pitäisi poiketa "valtavirrasta", ei ole vastaan osunut ainakaan mitään lehdistön pölinää asiasta? Onko aiheesta liikkeellä jotain huhuntynkää? No, se ei kovin montaa ihmistä hetkauta näillä selkosilla :shock: .
Viittasin tähän:
JariK kirjoitti:slr:istä puheen ollen, niin se Ojala omistaa myös sellaisen, mutta on varustettu pakokaasuahtimilla joku ns. "suomi-malli" :evil:
Yleensäkin pitäisi suhtautua termiin "Suomi-malli" vähän skeptisesti.
Koska koko Suomen alue on niin pieni markkina-alue yleensäkin millekkään autonvalmistajalle ruveta väsäämään jotain erikoisversioita meidän vähäisiä ostomääriä varten. Ainut jonka tiedän todellakin Mercedeksellä olleen "Suomi-mallia", oli W123:sissa olleen rattivaihdevivun. Sen sai tilatessa taksiin, jotta kuljettajan vieressä olisi kahdelle paikat istua. Tätä samaa varustetta sai jonkinaikaa myös W124:siin, mutta kysyntä hiipui niin pieneksi, että tehtaalla ei enää nähty syytä pitää moista mahdollisuutta tarjottavaksi meille hulluille suomalaisille - varsinkaan kun sitä ei tarjottu muihin maihin.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
petri.n
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1124
Liittynyt: Su 22.02.2004 19:23
Paikkakunta: Heinävesi

Viesti Kirjoittaja petri.n »

Maybah ja SLR.n vertailu ei ne oikein sovi samaan sarjaan, mutta sanottakoon tässä, toinen painaa 2855kg ja tehoa 550hv/900nm, huippunopeus rajoitettu 250 km/h. SLR:ssä 625hv 780nm, painoa 1768kg huippuja 334km/h. Kiihtyvyydet M.llä 0-100km/h 5.5s ja SLR 3.8. Hokkeinhammissa ajetuissa testeissä M oli ratakieroksella vain 1.5 sekenttiä hitaampi. Jotenka on niitä tuossa lotjassakin niitä ajo-ominaisuuksia. Niinkuin täytyykin olla terroristien ja muiden varalta.
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Auton pitäis olla sennäköinen että se on selkeesti tehty käsin alusta loppuun, esim w109 ja w100 on sen näköisiä autoja. sitten ranteeseen laittaisin patek philippen ja kesämökille menisin helikopterilla :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
donjohnsson
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ma 23.08.2004 17:37

Viesti Kirjoittaja donjohnsson »

Juu tuossa tovi aikaa taakseppäin istuttiin maybachissa takapenkillä kahvia juoden. Hauskaa ja hienoa etten sanois 8)
www.hatethegame.fi
Vastaa Viestiin