Mikä neuvoksi? Onko vika autossa, koneessa vai johdoissa?
Ensin toimi normaalisti, mutta yhtä äkkiä heitti yhteys virheen. Koneita buuttailtu. Johdot mittasin, ne näyttäisi toimivilta. Tosin kaapelissa olevasta mustasta boksista ei ole tietoa? Siitä kumpaankin päin olevat johdot mittasin.
Siis oliko siinä PC-kaapelin mustassa purkissa jotain elektroniikkaa? Vaikuttaisi kyllä siltä että muksi on poksahtanut mutta voihan myös johdoissa olla vika. Ilmeisesti myöskään muxin itsetesti ei mene läpi? Saisitko testituloksen tänne?
Tuollainen virheilmoitus tulee myös kloonin kanssa jos softassa ei ole oikeita fixejä mutta kun laite on aiemmin toiminut niin tuskin softaongelmasta on kyse.
On se toiminut ihan hyvin, kesken kaiken otti ja lopetti, en edes tiputtanut mitään?
Oli siinä kaapelissa jotain elektroniikkaa, en siitä sen enempää osaa sanoa. Voihan kyseessä olla kylmäjuotoskin, jos hyvä tuuri olisi. Tein hommia tallissa ovi auki kun koira juoksi keppi suussa edes takas.
Avasin koko boksin, sisällä olevat juotokset on varmaan jonkun lapsen tekemiä? Tuon koko boksin lämpimään ja kokeilen uudestaan huomenna.
Voin itsekin katsoa sitä mutta hankalammat tapaukset menee paikalliselle ekspertille korjattavaksi. Täällä kuitenkin ilmoittautui yksi korjaaja joka tekee työn pilkkahintaan, minusta kannattaa laittaa sinne työstettäväksi: http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 15#p742515" onclick="window.open(this.href);return false;
Itellä tuo muksi putosi lattialle ja kaikki regulaattorit löi runkoon ja paloivat ne osasin kyllä vaihtaa itse vaikka olenkin noissa elektroniikka asioissa noviisi niin tuo runkoon lyöminen tapahtui sen takia kun laitoin sinne lisäjäähtys ripoja enkä pannut eristeitä
väliin koska tuo oli vielä protoasteella. Nyt tuo asia on kunnossa eristeineen
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Ledi palaa kyllä. Toolkitin testin tein, tässä tulos jos siitä jotain joku ymmärtää?
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 18.12.2011 14:27
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 303 Not possible to test this version of HW
Special EEPROM check :
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 2808 No Response from slave
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 303 Not possible to test this version of HW
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 2808 No Response from slave
D2 RAM ... 2808 No Response from slave
D2 FLASH ... 2808 No Response from slave
D2 EEPROM ... 2808 No Response from slave
D2 SERCTL1 ... 2808 No Response from slave
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 2808 No Response from slave
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 0 (-), 35 Error(s)
jartuo kirjoitti:Ledi palaa kyllä. Toolkitin testin tein, tässä tulos jos siitä jotain joku ymmärtää?
Testresult for Part D:
CAESAR STOS+ Rev.:2.12 from Jun 16 2005
generated protocol file from 18.12.2011 14:27
SystemCheck :
Check serial ... 0 Ok
CAESAR HW Detection :
D2Access ... 0 Ok
D2DownLoad ... 0 Ok
CAESAR Part D2 detected on COM2 with baudrate: 19200
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 303 Not possible to test this version of HW
Special EEPROM check :
D2 Special CAN Test :
Special Test ... 2808 No Response from slave
CAESAR version check :
D2CheckSNVER ... 303 Not possible to test this version of HW
Slave check :
D2 Slave check
D2 Processor ... 2808 No Response from slave
D2 RAM ... 2808 No Response from slave
D2 FLASH ... 2808 No Response from slave
D2 EEPROM ... 2808 No Response from slave
D2 SERCTL1 ... 2808 No Response from slave
D2 UART1/2 ... 0 Ok
D2 ADC ... 2808 No Response from slave
D2 Display Power Supply :
D2 Power Battery ... Voltage KL30 = V
D2 Power Ignition ... Voltage KL15 = V
D2 Voltage K-Lines :
D2 State K-Lines (35) ... Total 0 (+), 0 (-), 35 Error(s)
Olikos testiä tehdessä piuha autossa kiinni?
kun vika ilmestyi oliko testatailtavan samaan autoon toiminut?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4 MA-PE 17-21 EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jartuo kirjoitti:Piuhu oli kiinni autossa kun otin tuon testin, vika tuli kesken testin.
En ole kertaakaan muissa autoissa päässyt edes kokeilemaan tuota laitetta.
Miten voin tarkistaa auton virtapiirin 30 ja/tai 31 toimivuuden? Auto kuitenkin toimii normaalisti, ilman mitään virheitä.
Virtapiiri 30 on jatkuva sähkö ja 31 on maa. Jos/kun itsetestissä pääsit tuohon asti (ja vihreä led paloi) niin ei se vika autossa voi olla. Varmuuden vuoksi voit ajaa itsetestin sillä 4-pinnisellä kaapelilla, syöttää siihen vain jännitteen piirin 30 johtoon (virtalähteestä tai akusta) ja tietenkin maajohto myös pitää kytkeä. Itsetestiin ei tarvita muita johtoja.
Täältä löytyy sama ongelma, mutta CEASAR testissä kaikki muut on ok, paitsi D2 power ignition näyttää 0V (niinkuin ehkä pitääkin jossei virrat ole päällä?). Testi jää aina jumiin loppuun. Välillä paketti on toiminut ja toisinaan pätkäsee kesken kaiken jumiin, eli ei ihan mykkä kuitenkaan ole.. Kokeiltu myös toisella OBDII johdolla ja softat on uusittu, eli vika todennäköisesti löytyy muxista tai sarjaporttijohdosta? Koitettu etsiä kylmäjuotoksiakin, muttei ole löytynyt. Olisiko jollain jotain apuja täsmentämään, mistä vika voisi muxin sisältä löytyä?
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88
Jouns kirjoitti:Täältä löytyy sama ongelma, mutta CEASAR testissä kaikki muut on ok, paitsi D2 power ignition näyttää 0V (niinkuin ehkä pitääkin jossei virrat ole päällä?). Testi jää aina jumiin loppuun. Välillä paketti on toiminut ja toisinaan pätkäsee kesken kaiken jumiin, eli ei ihan mykkä kuitenkaan ole.. Kokeiltu myös toisella OBDII johdolla ja softat on uusittu, eli vika todennäköisesti löytyy muxista tai sarjaporttijohdosta? Koitettu etsiä kylmäjuotoksiakin, muttei ole löytynyt. Olisiko jollain jotain apuja täsmentämään, mistä vika voisi muxin sisältä löytyä?
Tulipa testattua toisella multiplexerillä ja ei toiminut.. Lähti pelaamaan vasta kun vaihtoi sarjaporttijohdonkin. Eikä siis auttanut pelkkä sarjaporttijohdon vaihtokaan.
W639 120cdi -07 facelift
Ex w211 320 cdi -03
Ex w638 v 2.3 td -98
Ex w124 Mb 300 DT -94
Ex w124 250 D -87
Ex w124 300 D -88