
Ensi kokemus liukkaista
Re: Ensi kokemus liukkaista
Empä tiä, miä kun ajan aina (melkein) nii varovasti ettei oikein ole ehtinyt sattua mitään,
paitsi että ajoin viimeviikolla puskaan kun auto lähti puskemaan risteyksessä eivätkä absitkaan tuntuneet auttavan mitään, onneksi ei tullut kuin risuja auton päälle. ASD tosin on kyllä hyvä keksintö vaikka ei toimi yli 35/kmh. ABS:n luotettavuuteen tai kannattavuuten en tosin ota kantaa.

"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Ensi kokemus liukkaista
Näin noviisi Mersu kuskina voin vain todeta että hienosti pelittää W211 talviolosuhteissa. Vertailen sitä pariinkymmeneen edelliseen autooni, joista viimeiset ovat olleet VW konsernin tuotteita. ESP toimii todella hienostuneesti ja loskassa auto menee kuin juna. 

W211 270 CDI A Elegance
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
W201 190E 2.0 (no.... pojan se on oikeesti.)
- nieminen69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: Ensi kokemus liukkaista
Okei, myönnän olevani vain laiska asian suhteensonikki kirjoitti:Jaa että ajetaan tonneja maksavalla autolla ja sitte ei raaskita siihe ostaa satasia maksavia renkaita ku viime tipassa vaikka ollaa nyt jo k_sessa vaikka oikeat talvikelit ei ole edes alkanunieminen69 kirjoitti:vaihtoon sitten 2012 syksyllä.
Mitkäänhän ei ole niin huonot kiekot ku kulahtaneet/vanhat kitkat, oli sitten vesi-, kuiva- tai pakkaskeli joten kehtaisin väittää että olisit ko. tilanteessa pärjänny paremmin edes kohtuu kuntoisilla kesäsillä... Ja sokerina pohjalla ku alla on kunnolliset renkaat nii ei se niin kovin kelju ESP:kään joudu koko ajan leikkaamaan niitä tehoja ja ABS:tkin toimii niin kuin pitää


Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Re: Ensi kokemus liukkaista
Sun ei tarvi ylläpitää sotilaskuljettajan taitojasinapa kirjoitti:en kyllä sergeyn viestiä mitenkään kommentoinutkaan, vaan tartuin vain tuon S202 viestiin...H.E. von Kuusi kirjoitti:
Mielenkiintoinen näkökanta. Pari viestiä ylempänä sergey kirjoitti kokemuksiaan vastikään melkein-tapahtuneesta hirvikolarista, jonka osittain pelasti ESP Sergeyn omien sanojensa mukaan. Millä tavoin tässä tilanteessa ESP oli haitaksi? Etkö tässäkään tilanteessa näe ESP:stä olleen hyötyä?
Ei sillä, on itselläkin kakkosautona takaveto ilman mitään luistonestoja ym. ja onhan sillä kiva välillä leikkiä. Ikinä sitäkään autoa ajaessa en ole muuttunut matkustajaksi, vaan aina se on mennyt sinne kun olen tahtonutkin, välillä tietty kahva edelläkin kun sille mielelle sattuu![]()
On niitä huonojakin ajonvakautusjärjestelmiä, mutta väykyssä (ja vissiin mersuissa yleensä) se on niin hyvä, etten näe mitään syytä miksei sitä saisi autossa olla. Varmasti pelastanut monen koneneenkin kuskin hengen, puhumattakaan sivullisista.
sergeyllä muuten oli vain liian suuri tilannenopeus ja ESP joutui puuttumaan sen vuoksi peliin, oikealla tilannenopeudella sergey olis suoriutunut väistöstä ilman ESP:n väliintuloa ja silloin olisi ollut ihan sama onko autossa sellainen vai ei![]()
voihan se olla että ESP ja muut on muille ihan tarpeellisiakin välineitä autoissa, itse vain olen niin vanhanaikainen, että kyllä minä olen se joka määrää mitä auto tekee ja toisaalta myös ottaa vastuun auton tekemisistä... osittan myös varmaan johtuu juuri siitä, kun ajelee työkseen noita museoikäisiä vehkeitä, niin pitää säilyttää se oikea tuntuma ajamiseen, enkä siksi katso itselleni noista nykyajan hömpötyksistä olevan apua... ja mun pitää myös ylläpitää niitä sotilaskuljettaja taitojanikin, ei sitä tiedä millaisilla vehkeillä rähinän tullessa joutuu liikkumaan, siinä on sitten sormi suussa nämä nuoremman polven kuskit, kun ei se saa varmaan edes autoa liikkeelle, jos sieltä löytyy fulleri...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Ensi kokemus liukkaista
+1S202 kirjoitti:Pitäis joskus päästä jonnekkin isolle jääradalle kokeilemaan mihin se pystyy.
Nuo liukkaan kelin harjoitusradat ei taida ottaa yksityishenkilöitä asiakkaakseen (ja jos ottaa, niin maksanee maltaita)? Jos joku mersuharrastajien yhteenliittymä haluaisi järjestää ajoharjoittelun tuollaisella, niin olisin mieluusti mukana.
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ensi kokemus liukkaista
Itsellä eka oma takavetoinen auto ja ensikokemukset todella positiivisia. Hieman pelotti etukäteen, koska viimeisimmät kokemukset takavetoisesta autosta talvella oli Ford Sierrasta ja Scorpiosta (90-luvulla), joilla meinasi olla poikittain kokoajan. Eli Mursu on sivistyneempi talviliukkailla kuin nuo kaksi edellä mainittua verrokkia 

Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Ensi kokemus liukkaista
Talvilirputin kaivettu esille ja liukastakin oli 

-00 C200CDI AT
-83 300GD A
-83 300GD A
Re: Ensi kokemus liukkaista
Ei kerta homoa tee, mutta hymyilyttäänieminen69 kirjoitti:jartuo kirjoitti:"Ensi kokemus liukkaista"
Aika ällöttävä
Nyt kun otitte asian puheeksi... Sanan valintani oli vähintäänkin huvittava... "tuolla" taholla koskemattomuus on varmasti vielä tallella...

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
- H.E. von Kuusi
- Mersumies
- Viestit: 639
- Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
- Paikkakunta: Åbo
Re: Ensi kokemus liukkaista
Nätisti se scorpio ainakin menee talvellakin, ottaa vaan rauhassa. Tarvittaessa saa toki perän ihan kivasti irtiBercedes Menz kirjoitti:Itsellä eka oma takavetoinen auto ja ensikokemukset todella positiivisia. Hieman pelotti etukäteen, koska viimeisimmät kokemukset takavetoisesta autosta talvella oli Ford Sierrasta ja Scorpiosta (90-luvulla), joilla meinasi olla poikittain kokoajan. Eli Mursu on sivistyneempi talviliukkailla kuin nuo kaksi edellä mainittua verrokkia

Mutta ihan totta kyllä, rauhallisempi tuo mersu on ajaa talvella tuossakin suhteessa.
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ensi kokemus liukkaista
Joo, parempi se tais olla kuin Sierra.H.E. von Kuusi kirjoitti:Nätisti se scorpio ainakin menee talvellakin, ottaa vaan rauhassa. Tarvittaessa saa toki perän ihan kivasti irtiBercedes Menz kirjoitti:Itsellä eka oma takavetoinen auto ja ensikokemukset todella positiivisia. Hieman pelotti etukäteen, koska viimeisimmät kokemukset takavetoisesta autosta talvella oli Ford Sierrasta ja Scorpiosta (90-luvulla), joilla meinasi olla poikittain kokoajan. Eli Mursu on sivistyneempi talviliukkailla kuin nuo kaksi edellä mainittua verrokkia
Mutta ihan totta kyllä, rauhallisempi tuo mersu on ajaa talvella tuossakin suhteessa.
Eilen illalla kun ajelin lentokentältä kotiinpäin, niin moottoritiellä Hattulan kohdalla oli ilmeisesti tosi liukasta (auton mittari näytti +2,0 astetta). Mulla oli cruise päällä ja vauhtia mittarin mukaan 120km/h ja ohitin toista autoa, toinen auto alkoi kuitenkin hieman kiihdyttää, jolloin välimatka pysyi koko ajan samana (en siis päässyt ohi). No, painoin kaasun pohjaan ja kierrokset nousi jonnekin 3500-4000rpm tienoille ja vauhti nousi mittarin mukaan 135km/h, jolloin auton perä heilahti hieman, luistonestovalo vilkkui mittarissa ja cruise putosi pois päältä. Vasta tämän jälkeen hieman säpsähdin, mielestäni tie oli sula sillä tie oli selvästi märkä ja Mursussa ei oo niin paljon tehoa, että märällä tiellä saisi tuossa vauhdissa renkaita sutimaan. Jäässähän se tie tais olla siinä kohtaa ja pian näkyi suola-autokin liikkeessä. Hienosti tuo kuitenkin meni ja luottamus autoon/luistonestoon kasvoi entisestään. Toki itseä täytyy vähän moittia, että huomasin liukkauden vasta silloin.
Edit: renkaat ovat uudet Continentalin nastat eli niitäkään ei voine syyttää...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Ensi kokemus liukkaista
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/HBercedes Menz kirjoitti:
Joo, parempi se tais olla kuin Sierra.
Eilen illalla kun ajelin lentokentältä kotiinpäin, niin moottoritiellä Hattulan kohdalla oli ilmeisesti tosi liukasta (auton mittari näytti +2,0 astetta). Mulla oli cruise päällä ja vauhtia mittarin mukaan 120km/h ja ohitin toista autoa, toinen auto alkoi kuitenkin hieman kiihdyttää, jolloin välimatka pysyi koko ajan samana (en siis päässyt ohi). No, painoin kaasun pohjaan ja kierrokset nousi jonnekin 3500-4000rpm tienoille ja vauhti nousi mittarin mukaan 135km/h, jolloin auton perä heilahti hieman, luistonestovalo vilkkui mittarissa ja cruise putosi pois päältä. Vasta tämän jälkeen hieman säpsähdin, mielestäni tie oli sula sillä tie oli selvästi märkä ja Mursussa ei oo niin paljon tehoa, että märällä tiellä saisi tuossa vauhdissa renkaita sutimaan. Jäässähän se tie tais olla siinä kohtaa ja pian näkyi suola-autokin liikkeessä. Hienosti tuo kuitenkin meni ja luottamus autoon/luistonestoon kasvoi entisestään. Toki itseä täytyy vähän moittia, että huomasin liukkauden vasta silloin.
Edit: renkaat ovat uudet Continentalin nastat eli niitäkään ei voine syyttää...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ensi kokemus liukkaista
Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Ensi kokemus liukkaista
no ei todellakaan ollut mikään vitsi ja jos te siellä etelässä niin hulluja olette, että oikein yrittämällä pitää yrittää sitä henkeä niin itseltä, kuin muilta pois kaahaamalla talvella jotain 140 km/h, niin siitä sitten vain...Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
ikinä muuten en ole poliiseja perääni saanut etelässä autoillessani nopeusrajoitusten/kelin/minkään muun syyn mukaan ajaessani sitä 80 km/h tai jopa 60 km/h... ja olen ajellut niin kehä I, kuin kehä III tuolla 60 km/h

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ensi kokemus liukkaista

X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Ensi kokemus liukkaista
Missä kohtaa kehällä on yli 80km/h nopeusrajoitus talvella? Mitä ne poliisit sanoo kun ovat jahdanneet sut kiinni? "Miksi täällä ei ajeta reipasta ylinopeutta, häh!?" vai mitä...?Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Ensi kokemus liukkaista
Voin muistaa ihan väärin, mutta eikös siellä Koskelon kohdilla ole?Huikko kirjoitti:Missä kohtaa kehällä on yli 80km/h nopeusrajoitus talvella? Mitä ne poliisit sanoo kun ovat jahdanneet sut kiinni? "Miksi täällä ei ajeta reipasta ylinopeutta, häh!?" vai mitä...?Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ensi kokemus liukkaista
Juuh, hulluja ollaan kaikki kun ajetaan motarilla yli 80km/h vaikka nopeusrajoitus on 100km/h.Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...



Edit: lisäsin hulluja ja hulluille sopivia hymiöitä
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Ensi kokemus liukkaista
ok. meillä on ehkä suurin ero se, että itse olen ns. ammattikuljettaja, ja ajokortti on siis työväline, siinä missä joillekkin ehkä tietokone, kirves tai mikä tahansa asia... jos se lähtee, niin lähtee kaikki muukin... tuollaisille harrastelija kuljettajille, miksi sinutkin lasken (kuljetaan siis vain "töissä", harrastuksissa tai mitä nyt kukin ajanlukukseen tekee autolla, mutta sinne pääsis ihan hyvin vaikka taksillakin, jos oma kortti lähtee) se ajokortti ei tunnu olevan niin tärkeä asia, että surutta sitten päästellään ylinopeutta ihan normaali asiana ja vielä talvikelissäBercedes Menz kirjoitti:
Juu, hulluja ollaan kaikki kun ajetaan motarilla yli 80km/h vaikka nopeusrajoitus on 100km/h.![]()
Yleensä ajan aina motarilla mittarin mukaan 13 - 20km/h ylinopeutta (todellinen ehkä 6-8km/h vähemmän) ja poliiseja moinen ei ole koskaan kiinnostanut. Nyt tie oli märkä koko matkan eli samanlainen keli kuin syksyllä, mutta Hattulan kohdalla alkoi olemaan liukasta. Tuskin olisin tuota huomannut ilman täyskaasukiihdytystä. Oma moka toki, mutta kyllä siellä tuolloinkin pystyi hyvin ajamaan reilua satasta, kunhan muistaa pitää turvavälit kunnossa ja käyttää vilkkuja kun vaihtaa kaistaa. Kortti pois vaan...
![]()
Edit: lisäsin hulluja ja hulluille sopivia hymiöitä

suomeen olisi saatava äkkiä 0 toleranssi ylinopeuksien suhteen, kun nykyään niillä ei tunnu mitään merkitystä olevan... 5 km/h ylinopeutta ja heti kortti pois minimissään 3 kuukaudeksi... tuossa 5 km/h on jo riittävästi annettu mittarivirheelle toleranssia... jos taas on tarkoitus että oikea nopeusrajoitus on se mitä liikennemerkissä lukee + 20 km/h siihen päälle, niin päivitäkööt sitten ne nopeusrajoitusmerkkinsä ajantasalle, mutta täsät ei tule mitään, että nopeusrajoitus tuntuu olevan mitä sattuu tapauksesta riippuen...
nopeusrajoitukset siksi kunniaan, että silloin loppuu suurinosa niistä turhista ohituksista ja "perskärpäily" menettää myös hohtoaan, kun ohittaa ei uskalla, jos joutuu ajamaan ylinopeutta ja kortti on katkolla välittömästi...
lisäksi h-autokortin omistajille pitäis järjestää 2 viikon pakollinen rekassa istumis täydennyskoulutus, niin näkisivät, miksi suurinosa rekkakuskeista vihaa h-autokuskeja


500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ensi kokemus liukkaista
Mun mielestä talvella siinäkin on 80 ja kesällä 100.tj86430 kirjoitti:Voin muistaa ihan väärin, mutta eikös siellä Koskelon kohdilla ole?Huikko kirjoitti:Missä kohtaa kehällä on yli 80km/h nopeusrajoitus talvella? Mitä ne poliisit sanoo kun ovat jahdanneet sut kiinni? "Miksi täällä ei ajeta reipasta ylinopeutta, häh!?" vai mitä...?Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.
"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."
Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Re: Ensi kokemus liukkaista
kyllä kehällä pitäis olla talvirajoituksena se 80 km/h ja viimeksi kun siellä palloilin, tais olla peräti 60 km/h ja osittain 50 km/h... tosin nuo 50 ja 60 tietöiden takia
silti siellä ei viitsinyt ajaa osassa kehää kuin max. 40 km/h, kun tie oli kuin perunapeltoa
500 €:n lankku, ducato ja laguna...


500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- nieminen69
- Vakiokalustoa
- Viestit: 119
- Liittynyt: Ma 04.04.2011 14:06
- Paikkakunta: HELSINKI
Re: Ensi kokemus liukkaista
Ei tästä poliisivaltiota pidä tehdä... Vähän on nyt Napa:lla pipo kireellä tuon asian suhteen
Jos tuolle linjalle mennään niin raskaan kaluston pitäisi pysyä poissa kaikilta teiltä missä nopeusrajoitus on yli 80 kmh, ohittaminen aiheuttaa turhaa riskia ja vaivaa.

Audi S6 4.2 V8 Tiptronic -01
Re: Ensi kokemus liukkaista
niin. toiset tykkää ajaa nopeusrajotusten mukaan ja orjallisesti kunnioittaa niitä. ite tykkään ajella ihan perstuntumalla, eli sillain, että nopeus tuntuu sopivalta. normaalisti siis liikennevirran mukana. mutta jos on vaikka noita tietyömaita ja työmiehet on kotona lepäämässä, niin en jaksa hinkuttaa kolmeakymppiä kilometri tolkulla jonkun fiiatin perässä. "kyllä ohi aina pääsee."
ei varmaan monikaan tiedä ruskontietä tampereen ruskosta sääksjärvelle. se on semmonen n.5 kilsan pätkä. tässä, kun ramppaan raksalla, niin sitä tietä joutuu ajaan joka päivä ja välillä vielä useaan kertaan. se oli vielä joku vuosi takaperin läpeensä 80 rajotuksella. sitten siihen tais tulla toiseen päähän 60 rajotusta jonkun matkaa. ja nykyään se on melkein läpeensä 60 rajotuksella + että siinä vieressä rakennetaan jotain asutusaluetta, niin ne korjailee tota tietäkin jotenkin niin rajotus on paikkapaikoin50, 40 ja 30. varmaan keskinopeus tolla tiellä on jotain 40-50 välillä, jos ajelee rajotusten mukaan. viikonloppusinkin siinä on ne kaikki samat rajotukset, vaikka tyäukkoja ei ole töissä. niin kyllä siinä rupee kismittään ajaa kolmeakymppiä, jos tie on tyhjä ja kuitenkin semmonen, että siinä on mahdollista ajaa paljon kovempaakin turvallisesti.
ennemmin ajan maalaisjärjellä, kun orjallisesti noudattaen lakia. toisaalta taas en niin riemastu, jos joku ajelee hitaanpaa, mutta ei kuitenkaan niin hitaasti, että ajelis alinopeutta. päästän sitten vaan ohi, kun tulee sopiva paikka.
ei varmaan monikaan tiedä ruskontietä tampereen ruskosta sääksjärvelle. se on semmonen n.5 kilsan pätkä. tässä, kun ramppaan raksalla, niin sitä tietä joutuu ajaan joka päivä ja välillä vielä useaan kertaan. se oli vielä joku vuosi takaperin läpeensä 80 rajotuksella. sitten siihen tais tulla toiseen päähän 60 rajotusta jonkun matkaa. ja nykyään se on melkein läpeensä 60 rajotuksella + että siinä vieressä rakennetaan jotain asutusaluetta, niin ne korjailee tota tietäkin jotenkin niin rajotus on paikkapaikoin50, 40 ja 30. varmaan keskinopeus tolla tiellä on jotain 40-50 välillä, jos ajelee rajotusten mukaan. viikonloppusinkin siinä on ne kaikki samat rajotukset, vaikka tyäukkoja ei ole töissä. niin kyllä siinä rupee kismittään ajaa kolmeakymppiä, jos tie on tyhjä ja kuitenkin semmonen, että siinä on mahdollista ajaa paljon kovempaakin turvallisesti.
ennemmin ajan maalaisjärjellä, kun orjallisesti noudattaen lakia. toisaalta taas en niin riemastu, jos joku ajelee hitaanpaa, mutta ei kuitenkaan niin hitaasti, että ajelis alinopeutta. päästän sitten vaan ohi, kun tulee sopiva paikka.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: Ensi kokemus liukkaista
Lapissa on kesät talvet 100km/h vaikka on poroja tiet täynnä. Se vasta hullua on. Suola-autoja ei kulje ja tiet on 10cm paksuisessa lumijäässä 9kk. Jos etelän mies siellä ajaa 100km/h niin paikalliset ajaa yhtäkovaa ohi kuin 1 tiellä motarilla jotkut volvokuskit eli 150km/h vaikka olis millanen lumipyry ja tuuli ja pimeenapa kirjoitti:no ei todellakaan ollut mikään vitsi ja jos te siellä etelässä niin hulluja olette, että oikein yrittämällä pitää yrittää sitä henkeä niin itseltä, kuin muilta pois kaahaamalla talvella jotain 140 km/h, niin siitä sitten vain...Division kirjoitti:Kai tämä nyt oli vitsi? Täällä etelässä ainakin saa turpaan, jos rupeaa motarilla (tai jopa Kehällä) tukkimaan liikennettä 80 km/h. Poliisinkin siitä saa välittömästi peräänsä.napa kirjoitti:
tuon jutun kun luki, niin ensimmäiseksi tuli mieleen, että kortti pois välittömästi tuollaisilta, joilla ei äly riitä siihen, että TALVELLA, EI OLE OLE KESÄKELI, EIKÄ NOPEUKSIA SIKSI PIDETÄ YLI 80 KM/H![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...
ikinä muuten en ole poliiseja perääni saanut etelässä autoillessani nopeusrajoitusten/kelin/minkään muun syyn mukaan ajaessani sitä 80 km/h tai jopa 60 km/h... ja olen ajellut niin kehä I, kuin kehä III tuolla 60 km/h![]()
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

W211 A 200cdi 175hp v2005 Avantgarde
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Ex:
VW Golf 1.8 CL -92
W201 190D -85
Taunus 1.6 -82
Re: Ensi kokemus liukkaista
Kyllä siellä kehällä 100 km/h on kesät talvet 15 km matkalla Muuralan ja Juvanmalmin välillä. Vaikka ei se nyt tässä se pointti ollut vaan se, että jopa pääosin 80 km/h nopeusrajoituksesta nauttivalla Kehätielläkin on tukkeena ajaessaan itse 60-80 km/h, saati sitten motarilla. Ja nimenomaan siellä on ammattiautoilijoiden tukkeena. Jos ajaa kaikkein karseimmillakin keleillä Kehällä 100 km/h mittarissa (mittarivirheen ollessa +8 km/h) niin pysyy muun liikenteen mukana ja välttyy juuri ja juuri siltä, että taksit eivät vilkuttele valoja, eikä rekat roiku puskurissa.
Itse ymmärrän kyllä reippaan alinopeuden, jos siihen liittyy esim. terveydellisiä syitä tai muita fyysisiä rajoitteita. Tosin silloinkin tulee mieleen, että olisiko lääkärin syytä olla jatkamatta ajolupaan puoltavaa lausuntoa, muiden tielläliikkujien terveyden kustannuksella.
Muilta osin kyllä ihmettelen, että miksi pitää tahallaan olla muun liikenteen tukkeena ja ajaa pahimmillaan 20 km/h alinopeutta 20 kilometriä pitkä jono perässä. Itsekkäältä kuulostaa.
Itse ymmärrän kyllä reippaan alinopeuden, jos siihen liittyy esim. terveydellisiä syitä tai muita fyysisiä rajoitteita. Tosin silloinkin tulee mieleen, että olisiko lääkärin syytä olla jatkamatta ajolupaan puoltavaa lausuntoa, muiden tielläliikkujien terveyden kustannuksella.
Muilta osin kyllä ihmettelen, että miksi pitää tahallaan olla muun liikenteen tukkeena ja ajaa pahimmillaan 20 km/h alinopeutta 20 kilometriä pitkä jono perässä. Itsekkäältä kuulostaa.
Viimeksi muokannut Division, Pe 16.12.2011 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
X164 GL320 V6 CdiA 4MATIC 7G-tronic -06 (vakio)
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Dinli 450R Black edition Motocross tl. L7e -12 (viri)
Ex: Volvo XC90 D5 AWD Executive 5-p Geartronic
Ex: S211 E320 V6 CdiA, 7G-tronic, Avantgarde -06
(Modif. softa by Karala + dpf-surgery: ~300hv/700nm)
Ex: Volvo S60 T5 -01 (vakio)
Ex: Tyscon Race 350R (YFM) -12
Ex: McCulloch M11597 -11
Ex: W211 E220 CdiA, Classic -04, Motorbit 180hv/410nm
Ex: Audi A6, 4.2 V8 Q -00, vakio 300hv
Ex: Audi A6, 2.7 BTQ -98, ABT 300hv
Ex: VW Passat, 1.8T -97, UpSolute 193hv
Re: Ensi kokemus liukkaista
Näin muistelin, mutta sen verran harvoin tulee ajettua, ettei uskaltanut varmaksi väittää.Division kirjoitti:Kyllä siellä kehällä 100 km/h on kesät talvet 15 km matkalla Muuralan ja Juvanmalmin välillä.
Re: Ensi kokemus liukkaista
niin, jos mua tarkoitit, niin en pysty ajamaan yli 80 km/h, kun tuosta 80km/h on tullut kymmenien vuosien aikana sellainen normaali nopeus mitä on levollista ja rentoa ajaa... lisäksi kalusto useimmiten rajoittaa sen max. nopeuden juuri tuohon 80 km/h... jos et tiennyt, niin kuorma-autolla ei saa ajaa yli 80 km/h suomessa, sama koskee myös h-autoja ja pakuja, jos on perävaunu kytkettynä sellaiseen... joskus kun on ollut pelkällä h-autolla matkassa ja on kokeeksi ajanut sitä 100 km/h niin olen tullut suorastaan pahoinvoivaksiDivision kirjoitti:
Itse ymmärrän kyllä reippaan alinopeuden, jos siihen liittyy esim. terveydellisiä syitä tai muita fyysisiä rajoitteita. Tosin silloinkin tulee mieleen, että olisiko lääkärin syytä olla jatkamatta ajolupaan puoltavaa lausuntoa, muiden tielläliikkujien terveyden kustannuksella.
Muilta osin kyllä ihmettelen, että miksi pitää tahallaan olla muun liikenteen tukkeena ja ajaa pahimmillaan 20 km/h alinopeutta 20 kilometriä pitkä jono perässä. Itsekkäältä kuulostaa.


joskus muuten tuo pelkkä 80 km/h tuntuu aika hurjalta nopeudelta, jos on ajanut esim. 15 h putkeen traktorilla 0.2 km/h

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Re: Ensi kokemus liukkaista
Itsekkin ammatikseni tarvitsen korttia työnpuolesta. Olisiko Napa mielestäsi kohtuullista jos sinulta menisi kortti ja työ 3kuukaudeksi jos et epähuomiossa jarruta nopeuden vaihtuessa kahdeksasta kuuteenkymppiin??? Oletan että joskus itsellesikin näin käynyt? Oma saalis on 10vuodessa viisi ylinopeussakkoa joista neljä on pöntöstä tai tutkasta juurikin johtuen tästä epähuomiosta. Division on kyllä osittain oikeassa että pääkaupunki seudulla on mentävä liikenteen mukana. Itseasiassa se on ainut paikka suomessa missä liikenne toimii ja vilkulla on merkitys!!
Turvallisia kilometrejä talveen kaikille!
Turvallisia kilometrejä talveen kaikille!

Vanhat työmaat:
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
w123 280
w126 300se -83
W124 200d -86 -87 -88 300d -85 -92
W202 200d -94 220d -93
W210 300d -96 200-270-320cdi -01
W140 350td -95 300td -97
W203 200cdi -00 -05
W211 200cdi -05 -04 220cdi -03 220cdi -09
W204 200cdi -08
Nyt: S211 320cdi
Re: Ensi kokemus liukkaista
tuon takia joutuukin joskus ajamaan vain sitä 60 km/h, ettei tule ajettua vahingossa ylinopeutta... varsinkin oudommissa paikoissa, missä ei muista ulkoa kuinka ne rajoitukset vaihtuu...MikkB kirjoitti:Itsekkin ammatikseni tarvitsen korttia työnpuolesta. Olisiko Napa mielestäsi kohtuullista jos sinulta menisi kortti ja työ 3kuukaudeksi jos et epähuomiossa jarruta nopeuden vaihtuessa kahdeksasta kuuteenkymppiin??? Oletan että joskus itsellesikin näin käynyt? Oma saalis on 10vuodessa viisi ylinopeussakkoa joista neljä on pöntöstä tai tutkasta juurikin johtuen tästä epähuomiosta. Division on kyllä osittain oikeassa että pääkaupunki seudulla on mentävä liikenteen mukana. Itseasiassa se on ainut paikka suomessa missä liikenne toimii ja vilkulla on merkitys!!
Turvallisia kilometrejä talveen kaikille!
mulla on saldo edellisen 25 vuoden ajalta 1 ylinopeussakko ja silloinkin luulin, että oli 100 km/h rajoitus, kun ohitin jonkun papparaisen kun se ajeli vain 60 km/h... sen jälkeen en sitten ole ohitellut ketään, ettei vain käy taas samoin




500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
- Bercedes Menz
- Mersumies
- Viestit: 795
- Liittynyt: Ti 21.12.2010 18:21
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Re: Ensi kokemus liukkaista
Ja pidät mua hulluna??napa kirjoitti:tuon takia joutuukin joskus ajamaan vain sitä 60 km/h, ettei tule ajettua vahingossa ylinopeutta... varsinkin oudommissa paikoissa, missä ei muista ulkoa kuinka ne rajoitukset vaihtuu...MikkB kirjoitti:Itsekkin ammatikseni tarvitsen korttia työnpuolesta. Olisiko Napa mielestäsi kohtuullista jos sinulta menisi kortti ja työ 3kuukaudeksi jos et epähuomiossa jarruta nopeuden vaihtuessa kahdeksasta kuuteenkymppiin??? Oletan että joskus itsellesikin näin käynyt? Oma saalis on 10vuodessa viisi ylinopeussakkoa joista neljä on pöntöstä tai tutkasta juurikin johtuen tästä epähuomiosta. Division on kyllä osittain oikeassa että pääkaupunki seudulla on mentävä liikenteen mukana. Itseasiassa se on ainut paikka suomessa missä liikenne toimii ja vilkulla on merkitys!!
Turvallisia kilometrejä talveen kaikille!
mulla on saldo edellisen 25 vuoden ajalta 1 ylinopeussakko ja silloinkin luulin, että oli 100 km/h rajoitus, kun ohitin jonkun papparaisen kun se ajeli vain 60 km/h... sen jälkeen en sitten ole ohitellut ketään, ettei vain käy taas samoinnykyään yritänkin pitää sitten sitä linjaa, että viimeistään nopeusrajoitus merkillä on se nopeus, mikä merkissä lukee (jos siis joutuu hidastamaan... lähinnä myös siksi, kun tiedän kuinka se ärsyttää näitä + 20 km/h rajoituksen mukaan ajelijoita
) niin paljon on kokemusta liikenteestä, että osaan olla suomen vittumaisimpia kuskeja maantiellä, jos siihen mennään, kuitenkin lain rajoissa
näläkäsilimiä (taksikuskeja) on joskus tosi mukava hieman näpäyttää, kuinka ja millä nopeudella pitäis ajella... sitten taas jos joku erehtyy painamaan räikkää vaikka liikennevaloissa mun perässä, niin siitä risteyksestä ei liiku kukaan seuraavaan 15 minuuttiin... lyön auton parkkiin ja käyn vähän haastattelemassa sitä räikän painelijaa
kerran yksi lähti jalkakäytävää pitkin pakoon autolla, kun näki että joku puolihullu tulee kohti ja kopeloi puukkoa vyöltä...
500 €:n lankku, ducato ja laguna...

Sun pitäis olla poliisina kun on tuo liikenteenvalvonta noin verissä...
Mercedes-Benz W212 250cdi aut. pehmeä Avantgarde -11 (62tkm -->
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Exät:
Mercedes-Benz W204 220cdi aut. Avantgarde -10 (1v 4kk ja 65tkm)
Mercedes-Benz S203T 220Cdi aut. Avantgarde -06 (2v 8kk ja 85tkm)
Honda Accord 2,2 Ctdi -06 (1v 7kk ja 60tkm)
Seat Leon 1,9 Tdi -07 (1v 3kk ja 60tkm)
Opel Vectra C 2,2 Dti -02 (2v 3kk ja 100tkm)
Opel Astra G 2,0i -00 (3v ja 90tkm)
VW Vento 1,8 90hv -94 (2v ja 25tkm)
Re: Ensi kokemus liukkaista
ööö, en kyllä mielestäni ole sinua hulluksi maininnutBercedes Menz kirjoitti:
Ja pidät mua hulluna??![]()
Sun pitäis olla poliisina kun on tuo liikenteenvalvonta noin verissä...

poliisiksi olen liian natsikapistalistisika, joten se ei nykysuomessa ole enää mahdollista... -70 luvulla tilanne olis varmaankin ollut ihan eri ja silloin olisin varmaan sopinutkin hyvin poliisiksi

näistä keskusteluista joutuu vetämään sellaisen kumman johtopäätöksen, että nykyään joutuu "puolustamaan" itseään, jos haluaa ajaa turvallisesti ja nopeusrajoituksia noudattaen

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."