Pansu kirjoitti:Eiköhän jenkeillä ole sama laakeri ja vetävät sen vain niin riskirajoille, ainakin kuvasta päätelleen. Tuossa myynti-ilmoituksessakaan ei mainita mitään, että tuleeko laakeri edes mukaan.
Laakeri tulee samaan hintaan mukana (jossain mbworldin threadissä kysytty ja vastattu). Jos urat jätetään kovin mataliksi niin eikö siinä tule helposti lipsumista? Vielä hurjemmalta kuulostaa se, että ovat tekemässä 63 millistä, jolla päästäisiin samoihin tehoihin kuin 181 millisellä kampipyörällä. ECU päivitys on joka tapauksessa lähes pakollinen jos optimaalista tehoa haetaan.
Pansu kirjoitti:Noiden shimmien hommaaminen voi olla ongelma, ellei mersulta saa niitä erikseen tilattua. Koitin niitä täältä kysellä parin liikkeen kautta, mutta ei onnistunut.
Kaippa niitä vakiossakin olevia voisi käyttää, paikoillaan oltava kuitenkin. Pari kaveria on kuitenkin joutunut lisäämään yhden tai kaksi (muistaakseni), jotta on tullut sopiva.
Pansu kirjoitti:Mikä tuollaiselle sitten olis järkevä hinta, niin en vielä tiedä, riippuu vielä niin monesta seikasta. Mutta millään satasella noita on aivan turha alkaa tehtailee.
Pelkästä pyörästä voisi maksaa muutaman satasen. Sitten jos siihen olisi vielä tarjolla ECU-päivitys niin voisin maksaa vaikka tuplat. Jos ECU-päivitystä ei ole saatavilla niin pyörän pitäisi sitten olla melko lailla saman kokoinen kun tuo jenkkien malli, jotta ECU-muutoksen voisi sitten tilata sieltä. Paljonko mahtaisi Suomessa maksaa tuollainen custom ECU? Laakerin ostamisen voisi jättää ostajan päätettäväksi. Jos ostaja haluaa uuden laakerin niin linkki mistä voi tilata tai sitten tilaa itse ja ottaa 10 % katteen välistä.
Eikai tuo mahdoton homma olisi tehdä pienemmällä laakerilla? Etsii vain sellaisen joka kestää 30k rpm ja sorvaa sen mukaan.