c32 amg

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 7067
Liittynyt: Ke 23.08.2006 09:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja napa »

jupehalm kirjoitti: Mitä tehoja nuo WHP on? Kun vakiossa C32 AMGssä on 354hv. Onko nuo jotain takapyörätehoja?
Vakiona: 282WHP
Kompurapyörä vaihdettuna: 307WHP
Kompurapyörä ja ohjelma: 328WHP

aika paljon tuo C32 AMG:n voimansiirto vain syö tehoja, kun 72 pollea jää matkalle...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

napa kirjoitti:aika paljon tuo C32 AMG:n voimansiirto vain syö tehoja, kun 72 pollea jää matkalle...
Taitaa drivetrain loss olla jotain 15 % kieppeillä, jos lasketaan niin, että moottorista 350 ja pyöriltä 296 (296/350).
Aika huonosti, kun nettiautossakin on joku myymässä autoa mihin vaihdettu pelkkä kompuran siipi(tarkoittaa ilmeisesti hihnapyörää, vai liekkö uskoo oikeasti johonkin siiven vaihtoon) ja tehoa 400-415hv :D
328 takapyöriltä tarkoittaa tuolla 15 % häviöllä laskettuna 377 pollea, joten eipä tuossa ilmoituksessa juuri mitään vikaa ole.

Rapakon toiselta puolelta löytyy useita autoja joissa yli 350 WHP (tekee siis 402 hv). 185 millisellä kampiakselinpyörällä, ECU-muutoksella ja ilmanottoja muokkaamalla pääsee noin 370 WHP (425 hp), joka alkaa olemaan aika lailla kivasti jo. Tuohon voi vielä yhdistää tuon pienemmän kompressoripyörän. Yhdistelmässä on kuitenkin ollut aika lailla ongelmia mitä ovat kokeilleet, joten varminta on pysyä jommassa kummassa.

Edit: muutettu prosentit oikein.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Eurocharged.com on julkaissut TCU-päivityksen (Trasmission Control Unit).

Muokatussa ohjelmassa:
- Täysi M (manual) tila
- Korotetut vääntörajat
- Nopeampi vaihtaminen
- Nostettu kierrosrajoitinta (6200 -> 6500)
- Vaihde pysyy valittuna, kun käytetään manuaalitilaa

Video testisoftasta: http://www.youtube.com/watch?v=xkMIdQTiDy4

Videosta katsottuna ainakin vaihtaminen on paljon nopeampaa kuin vakiovehkeessä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
napa kirjoitti:aika paljon tuo C32 AMG:n voimansiirto vain syö tehoja, kun 72 pollea jää matkalle...
Taitaa drivetrain loss olla jotain 15 % kieppeillä, jos lasketaan niin, että moottorista 350 ja pyöriltä 296 (296/350).
Aika huonosti, kun nettiautossakin on joku myymässä autoa mihin vaihdettu pelkkä kompuran siipi(tarkoittaa ilmeisesti hihnapyörää, vai liekkö uskoo oikeasti johonkin siiven vaihtoon) ja tehoa 400-415hv :D
328 takapyöriltä tarkoittaa tuolla 15 % häviöllä laskettuna 377 pollea, joten eipä tuossa ilmoituksessa juuri mitään vikaa ole.

Rapakon toiselta puolelta löytyy useita autoja joissa yli 350 WHP (tekee siis 402 hv). 185 millisellä kampiakselinpyörällä, ECU-muutoksella ja ilmanottoja muokkaamalla pääsee noin 370 WHP (425 hp), joka alkaa olemaan aika lailla kivasti jo. Tuohon voi vielä yhdistää tuon pienemmän kompressoripyörän. Yhdistelmässä on kuitenkin ollut aika lailla ongelmia mitä ovat kokeilleet, joten varminta on pysyä jommassa kummassa.

Edit: muutettu prosentit oikein.
Nyt et tainnu ymmärtää viestiäni ihan oikein, puhuin yhdestä myytävästä kohteesta missä pelkällä kompuran "siivellä" on mukamas saatu yli 400hv, mihin luonnollisesti en usko. Ja tuo "aika huonosti" oli lähinnä sarkasmia, kun kuulema noinkin vähällä saa yli 400hv, niin miksi ostaa kaiken maailman ohjelmia jne sen saavuttamiseksi :wink:
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Nyt et tainnu ymmärtää viestiäni ihan oikein, puhuin yhdestä myytävästä kohteesta missä pelkällä kompuran "siivellä" on mukamas saatu yli 400hv, mihin luonnollisesti en usko. Ja tuo "aika huonosti" oli lähinnä sarkasmia, kun kuulema noinkin vähällä saa yli 400hv, niin miksi ostaa kaiken maailman ohjelmia jne sen saavuttamiseksi :wink:
Lukutaidossa itsellä näköjään onkelmia. :D

Oikeassa olet, pelkällä "siivellä" ei kyllä yli mennä vielä yli neljänsadan millään, jos ei kyseessä ole jokin tehtaalta tullut hirviöyksilö, joka pukkaa vakionakin enemmän voimaa kuin muut. Muistan kyllä ilmoituksen, jossa tuo teksti oli ja mietin silloin sitä lukiessa, että mitähän tuolla "siivellä" mahtaa tarkoittaa. Aika huono kuvaus muutoksesta jos sillä tarkoitetaan kampiakselin pyörää. Enemmän tuo kuvaus viittaisi siihen ahtimen pyörään. Niitä ei kyllä ole paljon ollut markkinoilla mutta voihan siitä itsekin sheivata pois oikeilla vehkeillä.

Jospa ahdin on otettu auki ja muutettu twin-screw-systeemiä. :D http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-screw ... erchargers
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Nyt et tainnu ymmärtää viestiäni ihan oikein, puhuin yhdestä myytävästä kohteesta missä pelkällä kompuran "siivellä" on mukamas saatu yli 400hv, mihin luonnollisesti en usko. Ja tuo "aika huonosti" oli lähinnä sarkasmia, kun kuulema noinkin vähällä saa yli 400hv, niin miksi ostaa kaiken maailman ohjelmia jne sen saavuttamiseksi :wink:
Lukutaidossa itsellä näköjään onkelmia. :D

Oikeassa olet, pelkällä "siivellä" ei kyllä yli mennä vielä yli neljänsadan millään, jos ei kyseessä ole jokin tehtaalta tullut hirviöyksilö, joka pukkaa vakionakin enemmän voimaa kuin muut. Muistan kyllä ilmoituksen, jossa tuo teksti oli ja mietin silloin sitä lukiessa, että mitähän tuolla "siivellä" mahtaa tarkoittaa. Aika huono kuvaus muutoksesta jos sillä tarkoitetaan kampiakselin pyörää. Enemmän tuo kuvaus viittaisi siihen ahtimen pyörään. Niitä ei kyllä ole paljon ollut markkinoilla mutta voihan siitä itsekin sheivata pois oikeilla vehkeillä.

Jospa ahdin on otettu auki ja muutettu twin-screw-systeemiä. :D http://en.wikipedia.org/wiki/Twin-screw ... erchargers
Joo tuota kompuran pyöräähän tuolla tarkoitetaan. Tuon pyörän tekeminen ei ole kovin kummoinen homma loppujen lopuksi, sorvasin tuossa itsekin omassa tallissa yhden alumiinista manuaalikoneella. Tai pienentää vaikka vakiota. Tarkoitus olis nyt tehdä noita useampi cnc-koneella, eikä hinta tule varmasti olemaan ihan eurocharged luokkaa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Joo tuota kompuran pyöräähän tuolla tarkoitetaan. Tuon pyörän tekeminen ei ole kovin kummoinen homma loppujen lopuksi, sorvasin tuossa itsekin omassa tallissa yhden alumiinista manuaalikoneella. Tai pienentää vaikka vakiota. Tarkoitus olis nyt tehdä noita useampi cnc-koneella, eikä hinta tule varmasti olemaan ihan eurocharged luokkaa.
Minkä kokoinen itse tekemästä tuli?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Joo tuota kompuran pyöräähän tuolla tarkoitetaan. Tuon pyörän tekeminen ei ole kovin kummoinen homma loppujen lopuksi, sorvasin tuossa itsekin omassa tallissa yhden alumiinista manuaalikoneella. Tai pienentää vaikka vakiota. Tarkoitus olis nyt tehdä noita useampi cnc-koneella, eikä hinta tule varmasti olemaan ihan eurocharged luokkaa.
Minkä kokoinen itse tekemästä tuli?
http://img40.imageshack.us/img40/819/img2237j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo nyt oli alkuun vain tuollainen kokeilu ja 3mm pienempi kuin vakio, eli 71mm muistaakseni. Mutta itsellä kun on kampuran pyörä jo vaihdettu, niin pitää vähän testailla mikä tuohon olis kaveriksi passeli.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Laita päivitystä kun saat testailtua. Mielenkiinnolla odotan tuloksia.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Pitänee päivitellä kunhan jotain kerrottavaa löytyy. Tässä nyt ollut vähän aika ja kiinnostus kortilla ja ensiviikolla etelään lomailemaan vielä. Mutta jospa sitä sitten "virkeämpänä" taas sen jälkeen jotain jaksais :lol:

Laajakaistankin tuossa ostin ja pitäis sekin asennella, niin näkis vähän seoksia ettei ala kovin laihalle vetämään..
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Mielenkiintoinen tuote löytyy http://www.optimoiautosi.fi

Ohjelmoimalla (sivujen mukaan) 395 heppaa ja vääntöjä 515 vääntöjä. Vakioon lisäystä siis 41 heppaa ja vääntöjä peräti 65 lisää. Jos pelkällä ohjelmalla on noin paljon saavutettu niin miksi vaivautua mitään pyöriä muuttelemaan. :D
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

Itelle laitoin tuan Optimoiautosi.fi ohjelman ja tyytyväinen olen.
Voimaa löytyy vielä alempaa kun ennen optimointia. Persdynolla kiihtyy rivakammin ja tasaisemmin.Ennen kaikkea vaihtaminen muuttui entistä sujuvammaksi. Toimii!
Kulutuksesta en osaa sanoa vielä, mutta tuskin se paljoa ainakaan suurentunut on :P

Vielä kun pitoa saisi optimoimalla lisää :D
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Pitänee päivitellä kunhan jotain kerrottavaa löytyy. Tässä nyt ollut vähän aika ja kiinnostus kortilla ja ensiviikolla etelään lomailemaan vielä. Mutta jospa sitä sitten "virkeämpänä" taas sen jälkeen jotain jaksais :lol:

Laajakaistankin tuossa ostin ja pitäis sekin asennella, niin näkis vähän seoksia ettei ala kovin laihalle vetämään..
Joko uutta inspiraatiota on hommaan tullut? Tuollainen 64 - 65 millinen pyörä voisi olla itsellä tarpeen.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:
Pansu kirjoitti:Pitänee päivitellä kunhan jotain kerrottavaa löytyy. Tässä nyt ollut vähän aika ja kiinnostus kortilla ja ensiviikolla etelään lomailemaan vielä. Mutta jospa sitä sitten "virkeämpänä" taas sen jälkeen jotain jaksais :lol:

Laajakaistankin tuossa ostin ja pitäis sekin asennella, niin näkis vähän seoksia ettei ala kovin laihalle vetämään..
Joko uutta inspiraatiota on hommaan tullut? Tuollainen 64 - 65 millinen pyörä voisi olla itsellä tarpeen.
Itse asiassa tänään tuossa yhtä koekappaletta tein.

Tuo laakeri on 55mm ja hihnuran syvyys on 2 x 3,6mm, eli seinämän vahvuudeksi jäisi 64mm pyörällä ~ 1milli :D Eli en suosittele :lol:

Tuo 65milliäkin alkaa olla rajoilla. Tuollainen 66-68mm alkaisi olla jo turvallinen. Teen nyt varmaan jokusen kappaleen noita ja jos halukkaita on ostamaan, niin ilmoittakaa. Mustasta noita on ainakin halvempi tehdä kuin rosterista, ainut että musta pitää käsitellä ellei pintaruoste haittaa. Uutta laakeria olisi mahdollista tilata, jos niillekin löytyy tarvetta. Hintakin riippuu vähän miten valmiiksi asti tuon teen, eli niittaako ostaja vanhasta pyörästä tuon takalevyn uuteen pyörään, vai pitääkö tehdä koko paketti. Koko paketin tekoon tuhraantuu vaan aikaa jo reippaasti, täytyy katsoa saanko leikattua takalevyjä laaserilla ja noita liitoskappaleita.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Mitenkähän nuo jenkkipojat tekee noita kun ovat tosiaan käyttäneet 64,7 millistä pyörää. Liekö tehneet niin, että custom pyörässä pienempi laakeri?

Paljonko tekemäsi koekappale on kevyempi kuin vakio?

Jos itse tuollaista uutta pyörää olisin ostamassa niin haluaisin, että siinä on kaikki paikoillaan. Sekä takalevy että laakeri. Mukava olisi myös tietää, että kappaletta olisi oikeasti pyöritetty vauhdilla ja mitattu ettei vain ole heittoja. Vielä jos niitä väliprikkoja olisi pari mukana varmuuden vuoksi. Näin esim. autoa eteenpäin myytäessä voisi tulevalle ostajalle tarjota vakio-osat mukaan. Vakiolaakeri ei sinänsä ole kallis. Muistaakseni 60 euroa Taiwanista kotiin tuotuna.

Tässä pari kuvaa jenkki-malli vs. vakio:

Kuva
Kuva
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Keveydellä tuossa tuskin on mitään merkitystä, eli en ole punninnut. Tuo ensimmäinen on halkaisijaltaan 68,5mm kun omaan autoon ei oikein pienempää voi laittaa.

Eiköhän jenkeillä ole sama laakeri ja vetävät sen vain niin riskirajoille, ainakin kuvasta päätelleen. Tuossa myynti-ilmoituksessakaan ei mainita mitään, että tuleeko laakeri edes mukaan. Tod.näk. urat on jätetty hieman matalemmiksi, että tuosta ei ihan läpi sentään näy...

Jotain vähän alta 70euroa taisi laakeri olla kun itselle tilasin. Tuossakin vain jos useamman tilaa ja paketti jää tulliin, niin tulee lisää kustannuksia. Noiden shimmien hommaaminen voi olla ongelma, ellei mersulta saa niitä erikseen tilattua. Koitin niitä täältä kysellä parin liikkeen kautta, mutta ei onnistunut.

Ja mitään heittojahan tuossa ei ole, kun cnc-koneella tehty. Mikä tuollaiselle sitten olis järkevä hinta, niin en vielä tiedä, riippuu vielä niin monesta seikasta. Mutta millään satasella noita on aivan turha alkaa tehtailee.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Eiköhän jenkeillä ole sama laakeri ja vetävät sen vain niin riskirajoille, ainakin kuvasta päätelleen. Tuossa myynti-ilmoituksessakaan ei mainita mitään, että tuleeko laakeri edes mukaan.
Laakeri tulee samaan hintaan mukana (jossain mbworldin threadissä kysytty ja vastattu). Jos urat jätetään kovin mataliksi niin eikö siinä tule helposti lipsumista? Vielä hurjemmalta kuulostaa se, että ovat tekemässä 63 millistä, jolla päästäisiin samoihin tehoihin kuin 181 millisellä kampipyörällä. ECU päivitys on joka tapauksessa lähes pakollinen jos optimaalista tehoa haetaan.
Pansu kirjoitti:Noiden shimmien hommaaminen voi olla ongelma, ellei mersulta saa niitä erikseen tilattua. Koitin niitä täältä kysellä parin liikkeen kautta, mutta ei onnistunut.
Kaippa niitä vakiossakin olevia voisi käyttää, paikoillaan oltava kuitenkin. Pari kaveria on kuitenkin joutunut lisäämään yhden tai kaksi (muistaakseni), jotta on tullut sopiva.
Pansu kirjoitti:Mikä tuollaiselle sitten olis järkevä hinta, niin en vielä tiedä, riippuu vielä niin monesta seikasta. Mutta millään satasella noita on aivan turha alkaa tehtailee.
Pelkästä pyörästä voisi maksaa muutaman satasen. Sitten jos siihen olisi vielä tarjolla ECU-päivitys niin voisin maksaa vaikka tuplat. Jos ECU-päivitystä ei ole saatavilla niin pyörän pitäisi sitten olla melko lailla saman kokoinen kun tuo jenkkien malli, jotta ECU-muutoksen voisi sitten tilata sieltä. Paljonko mahtaisi Suomessa maksaa tuollainen custom ECU? Laakerin ostamisen voisi jättää ostajan päätettäväksi. Jos ostaja haluaa uuden laakerin niin linkki mistä voi tilata tai sitten tilaa itse ja ottaa 10 % katteen välistä.

Eikai tuo mahdoton homma olisi tehdä pienemmällä laakerilla? Etsii vain sellaisen joka kestää 30k rpm ja sorvaa sen mukaan.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tuohon 63milliseen kaipaa jo kyllä toisen laakerin. Tuo hihnahan ei mene aivan uran pohjaan, niin sieltä hivenen voi nipistää mutta ei paljoakaan. Tuota laakeria koitin aikoinaan selvitellä ja hieman oli nihkeää löytää siihen mitään tilalle, mitä lie laakeria ovat suunnitelleet. Väistämättä myös pito ongelmat alkaa tulla esiin pienemmällä pyörällä. Tuon pienemmän laakerin kun jostain löytäis, niin tuollaisella ois aika helppo tehdä pienempiä ilman pelkoa rullan hajoamisesta.

Paras lopputulos on viedä auto penkkiin ja siellä ecun säätö. Noi "yleismallin" softat on aina vähän niin ja näin, kun moni moottori on kuitenkin yksilö, eri bensat jne. Lukenut tapauksista missä seokset helvetisti paksulla ja vaatinut uudelleen säädön yms.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Tuon pienemmän laakerin kun jostain löytäis, niin tuollaisella ois aika helppo tehdä pienempiä ilman pelkoa rullan hajoamisesta.
Jos tuohon etsisi ajan kanssa sopivan pienemmän laakerin niin tuleeko pienemmällä rullalla siltikin ongelmia hihnan luistamisen kanssa? Aikaa olisi etsiä kun juuri viikonloppuna auto ajettu talviparkkiin.
Pansu kirjoitti:Paras lopputulos on viedä auto penkkiin ja siellä ecun säätö. Noi "yleismallin" softat on aina vähän niin ja näin, kun moni moottori on kuitenkin yksilö, eri bensat jne. Lukenut tapauksista missä seokset helvetisti paksulla ja vaatinut uudelleen säädön yms.
Samaa mietin itsekin kun rapakon takana ajelevat tuolla 91 oktaanisella (vastaa meidän 95:sta) ja pitävät sitä "premium" bensana. Kuitenkin itse tulee tankattu Shellin V-Poweria, joten olisi mukava, että ECU:n säätö olisi tehty juuri sille seokselle millä tulee ajettua.

Diesel-virittäjiä on pilvin pimein, löytyykö otsikon autoon mappausta tekeviä?

Periaatteessa voisin itse ottaa vaikka tuon mainitsemasi 66-68 millisen rullan, kun siihen menee vakiolaakeri. Paljonko sillä tulee paineeksi, jos vakiorullalla on 1 bar ja 65 millisellä noin 1,24 bar?

Edit:

Tehoja kasvatettaessa parempi Heat Exchanger olisi varmasti myös paikallaan. Suosituksia/ehdotuksia?
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Eiköhän joku näistä karaloista ja harisista saa softan muokattua, kyselyä vaan sinne suuntaan.

Tod.näk. ensiviikolla pääsee naputtelemaan ohjelmaa cnc-koneelle ja ajattelin tehdä nyt alkuun 67millistä pyörää. Tuolla varmaan saavuttaa sen 20hv ilman ohjelmaa.

Itse tein tuon jäähdyttimen "kiinan välijäähdyttimestä", päädyt vain muokkasi uudelleen. Uskoisin että täällä suomessa pärjää kyllä alkuperäiselläkin, katsoo vain että pumppu on kunnossa, tai vaihtaa korkeintaan vähän tehokkaamman pumpun ja eristää kierron paisarista. Itseltä jää yli ainakin yksi Boschin pumppu, kunhan vaihdan tilalle CM30. Tuo Bosch voittaa ainakin väsähtäneen vakiopumpun.

Mistähän löytäis vakio pakosarjat lainaan, vois tehdä jigit peltisarjoille. Huudelkaa jos jollain lojuu nurkissa.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Pansu kirjoitti:Tod.näk. ensiviikolla pääsee naputtelemaan ohjelmaa cnc-koneelle ja ajattelin tehdä nyt alkuun 67millistä pyörää. Tuolla varmaan saavuttaa sen 20hv ilman ohjelmaa.
Laitahan viestiä tulemaan kun rinkuloita on valmiina.
Pansu kirjoitti:Mistähän löytäis vakio pakosarjat lainaan, vois tehdä jigit peltisarjoille. Huudelkaa jos jollain lojuu nurkissa.
Jos intoa ruuvaamiseen riittää niin periaattessa omasta seisokista joutaisi. Ainoa edellytys on tosin, että se joka irrottaa niin laittaa myös takaisin. :D
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Tässä valmistui nyt yksi rulla cnc-koneella, mutta aivan tyytyväinen en tuohon ollut. Piti tilata yksi erilainen terävarsi ja sen testaus menee tod.näk. ensi viikolle. Tuo itse rulla alkaa olla aika hyvällä malilla, varmaan seuraava on jo kelvollinen pienten muutosten jälkeen ja sen koko tulee olemaan jotain kymppejä päälle 66mm. Edelleen ongelmaisin on tuo takalevy ja sen tekemistä piti nyt viikonloppuna kokeilla, mutta iski vähän flunssa päälle niin katsoo jaksaako tehdä mitään.
amgenter
Mersumies
Mersumies
Viestit: 724
Liittynyt: Ma 16.05.2011 20:22

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja amgenter »

Postista tipahti 2 NSK:n laakeria tuohon ahtimeen. Toisen jätän varmaan itelle varalle mahdolliseen uuteen rullaan mutta toinen kyllä joutaa jos joku tarvitsee. Hintaa en osaa vielä sanoa kun visa-lasku ei ole vielä tullut.

Pienemmästä rullasta sen verran, että laittelin kyselyä tuonne firman korjaamon pojille mahdollisesta korvaavasta laakerista ja ensi viikolla pitäisi saada jotain tietoa.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

amgenter kirjoitti:Postista tipahti 2 NSK:n laakeria tuohon ahtimeen. Toisen jätän varmaan itelle varalle mahdolliseen uuteen rullaan mutta toinen kyllä joutaa jos joku tarvitsee. Hintaa en osaa vielä sanoa kun visa-lasku ei ole vielä tullut.

Pienemmästä rullasta sen verran, että laittelin kyselyä tuonne firman korjaamon pojille mahdollisesta korvaavasta laakerista ja ensi viikolla pitäisi saada jotain tietoa.
Minä voisin ehkä ottaa laakerin vaihdossa, jos rullan sitten otat. Ilmoittele jos tuohon joku korvaava laakeri löytyy, niin sitten voi kyllä tehdä pienempiäkin. Menny tosiaan kuumessa tää viikonloppu, niin ei jaksanut tehdä mitään, toivottavasti tästä tervehtyy piakkoin niin pääsee viikolla viilaamaan tuon rullan tikkiin. Noi niititkin pitää sorvata erikseen, kun ei niitäkään tahdo suoraan löytyä.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Ja jos jotain kiinnostaa pitää huolta kompressoristaan, niin minulla löytyisi yksi ylimääräinen satsi öljyä siihen. Tätäkään ei ihan kauppojen hyllyiltä löydä, nopein vie ja privalla tavoittaa.
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

Siis kyllähän mekaanisen ahtimen ahtopainettakin pystyy ohjelmallisesti nostamaan hieman. Pelkällä ahtopaineen nostolla saavutetaan n.10-15% lisää tehoa. Tätähän harrastaa jopa "guru" Harinen http://www.hestec.fi/etusivu/mercedes/viri/amg_55.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

eli siis c32:n 354hv saadaan ohjelmoimalla n.390-400hv
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Legend@ kirjoitti:Siis kyllähän mekaanisen ahtimen ahtopainettakin pystyy ohjelmallisesti nostamaan hieman. Pelkällä ahtopaineen nostolla saavutetaan n.10-15% lisää tehoa. Tätähän harrastaa jopa "guru" Harinen http://www.hestec.fi/etusivu/mercedes/viri/amg_55.html" onclick="window.open(this.href);return false; .

eli siis c32:n 354hv saadaan ohjelmoimalla n.390-400hv
"tehoero on toteutettu kompressorin välityssuhdetta muuttamalla ja ohjelmallisesti"

Epäilen että tuolla "ohjelmallisesti" ei tarkoiteta mitään paineen nostamista.

Kuulisin kyllä mielellään miten ohjelmalla lisätään painetta, kun se sähkö ei vaikuta kompressorin pyörimis nopeuteen. Tietysti jos kierrostenrajoitinta nostetaan, niin paine siellä päässä nousee hieman. Joten faktaa kehiin.
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

Jos luet kyseisen sivun hieman tarkemmin niin huomaat että siinä lukee kaksi vaihtoehtoa.
Tehon nostaminen ohjelmallisesti, jolloin tehoa saadaan 370-390kW 730-740 Nm.
ja
AMG 55 kompressoriahdettuun moottoriin on saatavana suurempi kompressoripyörä, paremmat pakosarjat ja ohjelma. Näillä, suhteellisen pienillä mekaanisilla muutoksilla teho nousee 565hv 870 Nm lukemiin.
Pansu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1388
Liittynyt: La 27.03.2010 20:39

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Pansu »

Legend@ kirjoitti:Jos luet kyseisen sivun hieman tarkemmin niin huomaat että siinä lukee kaksi vaihtoehtoa.
Tehon nostaminen ohjelmallisesti, jolloin tehoa saadaan 370-390kW 730-740 Nm.
ja
AMG 55 kompressoriahdettuun moottoriin on saatavana suurempi kompressoripyörä, paremmat pakosarjat ja ohjelma. Näillä, suhteellisen pienillä mekaanisilla muutoksilla teho nousee 565hv 870 Nm lukemiin.
Missään tuossa ei edelleenkään lue minun silmin, että ohjelmallisesti saadaan nostettua painetta. Ohjelmalla säädetään sytkät ja polttoainekartat uusiksi, nostetaan ehkä hieman rajoitinta.
Muutenkin kyseessä on täysin eri kone, niin ohjelmallisesti varmaankin on mahdollista saavuttaa hieman enemmän kuin C32 moottorista.
Legend@
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 52
Liittynyt: Su 10.01.2010 21:46

Re: c32 amg

Viesti Kirjoittaja Legend@ »

Aika surkiasti jos "guru" saa uurella ahdin pyörällä ja uudella ohjelmalla vain 10kw ?
Enkä sitä niin tarkoittanutkaan että pelkkää ahtopainetta vain nostetaan.Totakai muitakin parametrejä joudutaan muuttamaan. Ulkomaisilla mb-foorumeilla tästä löytyy paljonkin juttua..
Tua 55 kompressori toimii kyllä täysin samalla periaatteella kun c32:kin, pari mukia vain lisätty...
Vastaa Viestiin