Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Pakardinen kirjoitti:Sillon kun tämä toimii, niin ihan hyvä peli on.
Niin kai ne kaikki autot. :lol:
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Pakardinen kirjoitti:.....mitä nyt vaihteeks yks polttimo taas paloi. Niitä tuntuu kuluvan aika taajaan tahtiin.
Juu, alkujaan oli sama vaiva.
Mutta kun pari kierrosta oli päässyt vaihdoissa ympäri, niin alkoi kestämään.

Tosin juuri eilen pimahti parkki, mutta edellisestä onkin aikaa paljon.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

merssu300 kirjoitti:Olisko ollu huonolla pidolla aiemmin??? :roll:
Tasan on! :lol:
Mika.T kirjoitti:Niin kai ne kaikki autot. :lol:
Jep jep, niinpä! :D
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Minkähän tähen tämä tekee semmosta, että kun on lohkolämppärissä pidempään kuin tunnin, niin alkaa akku tyhjentyä. Tässä kerran jo oikein kylmillä keleillä oli aika kinthaalla, että jakso enää pyörähtää käyntiin. Minä oon kyllä ymmärtäny, että lohkolämppäri ja sisätilalämppäri ottaa tarvitsemansa virran siitä tapsin päästä, eikä akusta... :) Vaan tiedä näistä sitte.

No tuohon liittyvä itse kysymys sitten. Jos (kun) käy sitten kerran niin, että akku onkin lämmittämisen jälkeen tyhjä, niin tuosta akun latauksesta. En kehtaa laittaa laturia kiinni suoraan akkuun, kertapa juuri sillä kohtaa takapenkillä on nuorimmaisen turvaistuin, jota en laiskana miehenä viitsi alkaa pois ottamaan, kun sieltä konepellin altakin se lataus / apuvirtanasta löytyy. Sitäkin kautta kuulemma akun lataaminen onnistuu. No nythän siellä kannen alla ei ole kuin se plusnapa. Mihin tökkään miinuksen? Onko sillä mitään muuta väliä, kunhan maita saa? Että mitenkä?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Eipä sillä nyt suurta väliä ole. Onhan siellä niitä pultin kantoja siellä täällä.. Johonkin vaan. Tai apuvirtaa antaessa maa on hyvä laittaa esim suoraan moottoriin kiinni.
Mutta laturilla ladadessa virrat on niin pieniä että se on melkein se ja sama mihin sen maan laittaa.
Avatar
vk00
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2093
Liittynyt: Pe 30.03.2007 18:05
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja vk00 »

eikös siellä oo miinuksellekki paikka, katos ohjekirjasta..jos nyt en väärin muista
Merseedespents
Jonze
Mersumies
Mersumies
Viestit: 514
Liittynyt: Ma 23.11.2009 19:53
Paikkakunta: Oulu

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Jonze »

Jos lyöt lämmittämättä käyntiin, niin sillonko jaksaa pyörittää paremmin?
S204
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Mika.T kirjoitti:Eipä sillä nyt suurta väliä ole. Onhan siellä niitä pultin kantoja siellä täällä.. Johonkin vaan. Tai apuvirtaa antaessa maa on hyvä laittaa esim suoraan moottoriin kiinni.
Mutta laturilla ladadessa virrat on niin pieniä että se on melkein se ja sama mihin sen maan laittaa.
No näinpä minäkin sen vähän uumoilin.
vk00 kirjoitti:eikös siellä oo miinuksellekki paikka, katos ohjekirjasta..jos nyt en väärin muista
Mistä ihmeen ohjekirjasta... :D
Jonze kirjoitti:Jos lyöt lämmittämättä käyntiin, niin sillonko jaksaa pyörittää paremmin?
Juu, kyllä näin. Sikäli mikäli tuolla lämmittämisellä ei ole ensin tyhjentänyt akkua... :roll:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Vautsi vau, tämä yllätti.

Meni katsastussedän syynistä läpi, että heilahti! Nyt saa (joutuu) taas vuoden jännittää, koska jousikuppi repeää tms. muuta "hauskaa"... :)
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Neljä kuukautta mennyt viimeisestä postauksesta tähän topikkiin, mutta älkää nyt vaan luulko, että se neljä kuukautta on ollu neljä viatonta kuukautta! Eihän nyt toki. On mm. korjailtu kenkkuilevaa keskuslukitusta (alipainevuoto etumatkustajan ovessa) ja kun se saatiin kuntoon, niin pelashan se pari päivää ihan vittuilemati. Sitten se alko tekemään sellaista, että ilman minkäänlaista systemaattisuutta, etumatkustajan ovi ei aukea ulkoa käsin... Joskus aukeaa, useimmiten ei. Taivas varrrrjele tämän kanssa... Ei tälle voi muuta kun :lol: . Varsinkin, kun pihassa on vanha lotko, jolle riittää ihan vaan ajaminen, ei siinä ole tällaisia mystisiä ihme vikoja, mistä ei oikein kukaan tiedä mistä johtuu.

Mutta nyt menin aiheen ulkopuolelle. Onko tässä tuo taka-akseliston rakenne jotakuinkin samanmoinen kuin lankussa? Lähinnä narinanivelten olemassaolosta olisin tietoa vailla. Kun tämä peijooni narisee joustossa takapäästään ihan sojonaan. Enste aattelin, että jousikumit siellä natisee, mutta ei tuollanen ääni sieltä voi kuulua...

Miten on?
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja AM »

On siellä ne perinteiset narinanivelet, rakennehan on täysin sama kuin vanhemmissa. Esim. se narinanivel on täysin sama osa kuin lankussakin.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin, ja eikun pajalle. Närhenmunatkin ilmeisesti on jumahtamassa, tänään puhalsi ainoastaan tulikuumaa kuskin puolelle. Sitten ajoin johkin terävään monttuun ja kas, alkoipa tullakin taas viileää. Hellurei hellurei, vääntö on hurjaa. Hellurei hellurei ja eikun uutta vikaa pukkaa. On tää hieno vehje.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Nelisen kuukautta saatiin olla näemmä "rauhassa", mitä nyt polttimoita saa olla vaihtelemassa tämän tästä.

Nyt sitten alkoi hävittämään jäähdytysnestettä. Asiaa tutkin ja huomasin, että tuulilasinpesunestesäiliössä oleva lämmityskierukka vuotaa, eli glykolit menee sinne. Noh, kastroin lämmityksen ja täytin paisuntasäiliön. Tämä tapahtui siis mennä perjantaina.

Tänään vaimo sitten tuli töistä kotio ja kertoi, että auto huutaa jäähdytysnesteen lisäystä. Eli viiden vuorokauden aikana nestettä hävinnyt se paisarillinen, eikä autolla tuona aikana ole ajettu kuin noin 200km. Jiihaa!

Vesipumppu kuiva, syyläri näennäisesti kuiva, sisällä ei haise glykoli, lattiat pysyy kuivana eikä ikkunat huurru. Öljy normaalin väristä tikun nokassa, venttiilikopassa ei vaahtoa, paisarissa ei kupli. Syyläristä en osaa vielä tuon tarkemmin sanoa, koska yläpuolelta ei oikein näe, eikä oikein alapuoleltakaan ennenkuin pääsee nosturille ja irroittelee pohjamuovit ja coolerin ja muut jonninjoutavuudet.

Melko paljon tuota "jonnekin" kuluu. Minun tuurilla suoraan palotilaan ja kohta on kiertolaiset solmussa, jos eivät jo ole. Kyllä vastustaa tämän kanssa, voi hyvä ihme sentään. :evil:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Vuoto löytyi.

Sain sen verran aikaiseksi, että ajoin kotteron kuivalle ja puhtaalle betonille ja jätin koneen käymään. Sitten pällistelemään. Niinhän sinne lammikko alkoi alle syntyä. Auto montulle ja suuri oli ihmetys, kun laturin päästä tippuu jäähdytysnestettä... :D

Turbon vieressä, runkopalkin vieressä / päällä kulkee joku ohut metallinen putki, jossa kiertää neste. Tämä putki tulee jostain mötikästä siinä runkopalkin lähettyvillä ja putki menee jonnekin syylärille päin. Laturille menevä sähköjohto oli hangannut tähän metalliputkeen pienen reiän, josta neste valui johtoa pitkin laturin kupeeseen.

Tästä em. mötikästä lähtee alkuun kumiputkella tuo lähtö, joka siis muuttuu metalliseksi aikanaan. Onneksi sähköjohto oli hangannut reiän noin sentin päähän kumiputken päästä, joten korjaus oli suhteellisen helppo. Klemmarin löystytys ja kumiputken veto reiän päälle / yli ja klemmarin kiristys. Eikä muuten vuoda enää.

Tällä kertaa päästiin näin helpolla. Jään "innolla" odottamaan, että mitähän seuraavaksi. Ärsyttää tämmöinen, kun vähän niinkun koko ajan tuollaista pientä harmittavaa paskaa ilmenee.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Hieno tunne kyllä, kun itse maanantaina vaihtoi Volvon Paavoon (2002 200cdi), ja sitten lukee tän ketjun läpi :think:

Mullakin tossa joku alustassa kolisee, sedan mallia eli ei mitään turhia tasonsäätöjä vaan kunnon kaasuiskarit & rautajouset. Oliskohan joku pusla vaan..? Tässä nyt ajelen parisen viikkoa, ei toi kolina vielä kovin paha oo. Tutkiskelen vähän muutenkin mitä muuta tulis mieleen tutkittavaa jos veis johonkin pajalle sit katottavaks. Vielä en oo onneks muuta keksiny, pelaa oikein hienosti. Kulutus ollu nyt parinsadan kilometrin aikana, mitä tässä on ehtiny ajelee, aika tarkkaan 7,5l/100km, mutta toisaalta on automaatti ja ajo on kaikki taajamassa, osa ihan keskustassa ja osa lähiöissä eli keskinopeus 30km/h koneen mukaan. Voishan tuolta imusarjasta koittaa vähän törkyä ottaa veks, jos sais hinkattua tota vielä vähän alas tosta. Missähän PK-seudulla kannattas (mielellään Helsingissä, mut ei haittaa vaikka olis Vantaalla/Espoossakin) mersut huollattaa niin et ei ihan vehon hintoja tarttis maksaa, mut pajalla kuitenki tunnettais mersut, ja tehtäis oikeesti töitäkin?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja AM »

Edessä jos kolisee niin koiranluut vaihtoon. Kolinaa hiljaisessa vauhdissa, terävissä montuissa.
JiiAa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 20.07.2009 10:01
Paikkakunta: Oulu

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja JiiAa »

Jep, koiranluut kolisee tai sitten etuvakaajan runkohelat. Halpa remontti ja tekee alle tunnissa kun nostaa keulan pukkien päälle.

Omassa -98 E320 Avantgardessa on kilsoja takana vasta 122000km, mutta orkkis kumet olivat niin kovettuneet että kolisi. Päällepäin olivat hyväkuntoisen näköiset eikä välyksiä tuntunut, kaveri jo arveli että mitä sitä näin hyviä osia vaihtamaan... Vaan niin vain kolinat loppui. Osat maksoi 28€ eli uudet koiranluut ja runkohelat molemmille puolille.

En tiedä oliko varsinainen vika koiranluissa vai heloissa vai sekä että, yhtä kovat kumet niissä oli molemmissa joten samaan syssyyn vaihdettiin kaikki kun osat oli halpoja...
W124 300CE -90
Avatar
H.E. von Kuusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 639
Liittynyt: Ke 19.10.2011 18:34
Paikkakunta: Åbo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja H.E. von Kuusi »

Juu koiranluut vois olla, toi selvä. Mutta nyt kun tuli ensimmäistä kertaa tehtyä vähän "pidempi" reissu, niin tuli huomattua että auton kunnolla lämmettyä toi 3-4 vaihto luistaa aavistuksen. Yritin täältäkin foorumilta lueskella pohdintaa koskien tuota ko. ongelmaa, mutta kysympä nyt kuitenkin että onko tälle ongelmalle keksitty mitään ratkaisua, joka todennäköisesti tämän aiheuttaa? Toinen mitä olen nyt huomannut, ehkä entistä voimakkaampanakin, on se että ainakin tuossa 70-80km/h vauhdissa aina kaasun ollessa tietyssä asennossa painettuna (suurinpiirtein siinä missä pysyy tasanopeus tasaisella alustalla) joku alkaa jyrisemään/resonoimaan hieman. Tähän mitään ideoita?
Tesla Model 3 SR+ 2020
Mercedes-Benz E 320 4Matic Avantgarde '98
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin, nämä turinat alkaa kääntymään ehtoopuolelle.

Tulkaas joku hakemaan iiiiisolla rahalla korjattu Väykky poies... :wink: :lol:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

No niin. Tämä auto muuttaa kohta paikkaansa allekirjoituksessa tuonne entisten puolelle, alustavat kaupat tänään sovittu.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
woke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 698
Liittynyt: To 09.02.2006 22:32
Paikkakunta: Kemi

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja woke »

Lukasin topicin läpi. Jos kaikki viat/korjaukset on tässä lueteltu niin eipä tuossa mielestäni auto ikä ja ajomäärä huomioiden mitään kovin kauheita vikoja ole ollut.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Kauheita vikoja, ei. Vikoja, kyllä. Paljon. Kaikenlaista pientä ärsyttävää paskaa. Kuukauttakaan ei ole kahden vuoden aikana mennyt, etteikö jotain paikkaa olis saanu tilkitä tai raplata.

Ei Mese tämmöinen saa olla.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Väykky kostaa myyntiaikeet: tänään hajos ilmamäärämittari. :clap:
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Avatar
Pakardinen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3168
Liittynyt: Ti 31.10.2006 11:18
Paikkakunta: Rautalampi, Pohjois-Savo

Re: Turinointia Väyrysestä: S210 300TDT, -98.

Viesti Kirjoittaja Pakardinen »

Ace Venturan sanoin: "This case is getting c-l-osed!"

Eli: Tämä kikkare lähti tänään uuteen kotiin. :clap:

Tämän topikin voi minun puolestani joko lukottaa ja hävittää, tai sitten jättää se tänne varoittavaksi esimerkiksi...

PS. En muuten itkenyt kovin katkeria kyyneliä, kun perävalot hävis pihasta.
Savolaiset ovat kaikista komeimpia ja kaikessa ylivertaisia. Säälittävän primitiivisessä kateudessaan muut heimot yrittävät heitä pilkata.
Vastaa Viestiin