Elikkäs auto on 500SEL 1982 vuosimallia. Ajettu 334tkm.
Tällä hetkellä ajokiellossa taka-akseliston takia. (entinen omistaja hitsannut lukkoperäksi..) Auto pitäis olla kesäkuussa valmis ja se kaipaa todella paljon ehostusta.
Sisusta on sen näkönen, että siellä on vietetty v-loppuna hieman elämää ja ei olisi pois lukien, että siellä olisi synnytetty lapsiakin
Ulkokuoressa on ruostetta (olipa yllätys). Vasen takakaari on vaihettu ainakin kuin katsoo tarkemmin. Hieman joutuu hitsata helmaa, mutta ei paljon onneksi. Tarkotus olisi nostaa tämä vanha herrasmies auton uudestaan eloon.
Jos löytyy nurkasta osia niin ei muutako tänne kirjottele tai yv:tä. Sisustaan tarvitsen melkeimpä katosta lattiaan.
Ulkokuoresta sitten etuloksut, ovet,konepelti ja takaluukku + muuta kaikkea.....
Tässä olisi muutamia kuvia auton ulkonäöstä. Lisää tulee kuin kerkeän ottaan vain.
Edellinen omistaja väsänyt taka-akselistolle pienen murheen kyyneleen ja se pitäisi nyt korjata jotenkin. kemppilukko takana ja vaihtaa Kluntin nii se toimisi. näin se puhui, mutta mikäs tämä kluntti sitten on? Murikan ajattelin aluksi heti vaihtaa, mutta täällä foorumilla sanottiin, et aika vaikea saada perä tähän autoon kuin välitys on 2,24. Tässä olisi nyt muutama kuva nii saa asiantuntijat puhua sen jälkeen Ja tukikumi saanut melkoisen virityksen.
Petehri kirjoitti:Huhhuh! Melko pahaksi on päässyt! Ei sua ainakaan tekemisen pula pääse talven aikana ressaamaan.
Mitä kaikkea aijot autolle tehdä? Palautatko takaisin orkkis asuun vai jotain ihan muuta? Jokatapauksessa tsemppiä ensimmäisen projektin kanssa!
Eikös vain menee talvi hyvin nopeasti kuin tuota alkaa tekemään. Ajattelin auton maalata metallin mustaksi ja alalistojen väriä pitäisi vielä miettiä, että vetäisikö ne muulla värillä. Sisusta menee ainakin uusiksi. Koelauta myös. Putkistolle pitäisi tehdä hieman jotakin kuin autossa on aika raa'at sävelet suoraputki HC arvotkin olivat 2167. Ainakin tuo perä pitäisi saada kuntoon ennen kuin aloittaa pohjatyöt ja yms...
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä
touhottaja kirjoitti:jäsen eseestiellä olis penkki setti jos sulla on tossa takana sähkö penkki (siniset) ja mulla olis siniset sellin ovipahvit ja löytys lahopuukki
mutta ton permurikan tuki kumihan laitetaan neljällä M8 ruuvilla kiinni palkin pohjan läpi tehin aokonaan itelle latikasta kiinnike mutterit palkin sisään, niin ei tartte hitsata
mun mielestä toi perä on ollu aikonaan kitkalukko perä mulla on ton näkönen 3.46 pulttiperä
Sähköpenkkejä takana ei ole. Uskoisin tämän olevan suomi tai ruotsi auto?
Tuosta kitkaperästä en osa mennä sanomaan, mut kuin laittaa vaihteen päälle ja ajaa jarrun kans alle kävely vauhtia nii alkaa taka rengas pyörimään ns. väkisin.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
350 SLC:ssä on samanlainen perä mutta 3.46 välityksellä, ja eikai siinä muuta kun kierrokset nousis jonkun verran ja kulutus pisemmällä reissulla
kyllä siihen varmasti käy vanahemman mallisen sekin peräki ja muutki viis satasten perät vuoteen -85 asti, mutta taas pikku perät ei oikein kestä siinä jos painavat tennarit
touhottaja kirjoitti:350 SLC:ssä on samanlainen perä mutta 3.46 välityksellä, ja eikai siinä muuta kun kierrokset nousis jonkun verran ja kulutus pisemmällä reissulla
kyllä siihen varmasti käy vanahemman mallisen sekin peräki ja muutki viis satasten perät vuoteen -85 asti, mutta taas pikku perät ei oikein kestä siinä jos painavat tennarit
sano vielä, että SLC:n periä ei löydy helposti? Autollahan ei ajeta muutako kaupungissa ja tehdä pieniä lenkkejä
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:350 SLC:ssä on samanlainen perä mutta 3.46 välityksellä, ja eikai siinä muuta kun kierrokset nousis jonkun verran ja kulutus pisemmällä reissulla
kyllä siihen varmasti käy vanahemman mallisen sekin peräki ja muutki viis satasten perät vuoteen -85 asti, mutta taas pikku perät ei oikein kestä siinä jos painavat tennarit
sano vielä, että SLC:n periä ei löydy helposti? Autollahan ei ajeta muutako kaupungissa ja tehdä pieniä lenkkejä
kait niitä joitakin löytyy, tälläkin foorumilla tais joku kaupata osia sellaseen
touhottaja kirjoitti:350 SLC:ssä on samanlainen perä mutta 3.46 välityksellä, ja eikai siinä muuta kun kierrokset nousis jonkun verran ja kulutus pisemmällä reissulla
kyllä siihen varmasti käy vanahemman mallisen sekin peräki ja muutki viis satasten perät vuoteen -85 asti, mutta taas pikku perät ei oikein kestä siinä jos painavat tennarit
sano vielä, että SLC:n periä ei löydy helposti? Autollahan ei ajeta muutako kaupungissa ja tehdä pieniä lenkkejä
kait niitä joitakin löytyy, tälläkin foorumilla tais joku kaupata osia sellaseen
Nyt löytyi kaks perä meseen 2.24 ja sec 2.47 kitkalukollinen murikka
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Myyjä ei ole vielä ilmoittanut perästä mitään... mut silläaikaa vois alkaa korjailemaan muita vikoja Kuskin ja vasen takaikkuna eivät toimi. Ainakin kuskin nappi on sökönä.. ja keskuslukitus ei toimi. kääntää avaimesta niin mitään ei tapahdu.. Jos tänään tai huomenna katsois mikä siellä on vikana.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Myyjä ei ole vielä ilmoittanut perästä mitään... mut silläaikaa vois alkaa korjailemaan muita vikoja Kuskin ja vasen takaikkuna eivät toimi. Ainakin kuskin nappi on sökönä.. ja keskuslukitus ei toimi. kääntää avaimesta niin mitään ei tapahdu.. Jos tänään tai huomenna katsois mikä siellä on vikana.
eikös siinä ole ikkuna nappi sellasta pitkää mallia missä etu ja taka lasin nappien välissä neliskanttinen nappi
katteleppa ja pyörittele ensin sulakkeet ja tutki tuleeko peräkontin pumpulle sähköö (varapyörän vieressä pumppu)
tuoppiluo2 kirjoitti:Myyjä ei ole vielä ilmoittanut perästä mitään... mut silläaikaa vois alkaa korjailemaan muita vikoja Kuskin ja vasen takaikkuna eivät toimi. Ainakin kuskin nappi on sökönä.. ja keskuslukitus ei toimi. kääntää avaimesta niin mitään ei tapahdu.. Jos tänään tai huomenna katsois mikä siellä on vikana.
eikös siinä ole ikkuna nappi sellasta pitkää mallia missä etu ja taka lasin nappien välissä neliskanttinen nappi
katteleppa ja pyörittele ensin sulakkeet ja tutki tuleeko peräkontin pumpulle sähköö (varapyörän vieressä pumppu)
Juuri sellainen nappi
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
touhottaja kirjoitti:tuosta puuttuuki se turvallisuus nappi, taitaa olla vänkärin puolen nappi tuo, mutta tollasta juuri tarkotin, onko muuten tuo nappula viallinen
Toisessa on se turvallisuus nappi ja mikä tuossa kuvassa on niin se on rikki. puuttuu jonkinlaisia palasia sieltä ja kuskin nappi on jumissa. Keskuslukituksen moottori taitaapi olla sökönä kuin virtaa sinne ei tule.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
Sähköikkunat: Kaikkiin liittimiin tulee virta. Kuskin puolen napit on sökönä, mutta koitin laittaa vänkärin puoleisen nappeihin kuski ja takaikkunan liittimet nii eivät toimi sittenkään.
Keskuslukitus: Sulakkeet on tarkistettu ja eikä löytynyt rikkinäisiä. Yleismittarilla katottu johdot, mutta 0 siellä näytti vain.
Perä olisi sunnuntaina haettu, mutta myyjä ilmoitti, että tasauspyörästön rattaat on huonossa kunnossa...... Taitaapi uudet ja pitkät etsinnät jatkua.
W126 500SEL -82 Projekti
W212 350CDI -11 amg-styling
tuoppiluo2 kirjoitti:Sähköikkunat: Kaikkiin liittimiin tulee virta. Kuskin puolen napit on sökönä, mutta koitin laittaa vänkärin puoleisen nappeihin kuski ja takaikkunan liittimet nii eivät toimi sittenkään.
Keskuslukitus: Sulakkeet on tarkistettu ja eikä löytynyt rikkinäisiä. Yleismittarilla katottu johdot, mutta 0 siellä näytti vain.
Perä olisi sunnuntaina haettu, mutta myyjä ilmoitti, että tasauspyörästön rattaat on huonossa kunnossa...... Taitaapi uudet ja pitkät etsinnät jatkua.
älä ny vaan sellasta perää mee ostaa jos tasauspyörästön pyörät ovat huonossa kunnossa sillon on pyörien kaselin reijäkki huonossa kunnossa eli tasauspyörästön kotelokin on paskana
se ei tainnu pelata toisenpuolen kytkimillä (ikkunat)