Mercedeksen laatu 2007 -> ?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Re: Mercedeksen laatu 2007 -> ?

Viesti Kirjoittaja Jari Ke »

woke kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:
woke kirjoitti: Ennenvanhaan mersu oli oikeasti kallis auto jo ilman varusteitakin.
Audiko ei ollu :shock:

Sai sentään rahoille vastinetta.

Edittiä vielä

100 5D Avant vm 80 vai oliko 82 Diesel oli maailman nopein sarjavalmisteinen Diesel aikanaan ja muutama kymmenen tuhatta kalliimpi kuin vastaana 200D Mersu. Audi kesti sen 450t ja sitten motti uusiksi. 600t kohdilla loppui kori :shock:
Nopeudesta en tiedä mutta en kyllä audia mitenkään laadukkaaksi kehuisi jos moottorin ja korin kesto on tuota luokkaa...
Niin se vain oli. Audihan oli tuona aikana sellainen vehke että pensa carinat tuli pakkipäällä vastaan tiellä missä oli lupa mennä ja vielä Diesel. 200D oli laiska pska Tuo lähti kuin sen ajan pensa-auto. Hieno kyyti ja ehkä paras ajettava auto tuon ikäluokan autoissa? Nuitahan ei aikanaan Suomessa ollu kuin 5 kappaletta. Luxus kyyti ja tilat. Myöskin kallein auto pitää mitä tiedän tuossa ikäluokassa. No silloin oli nuori ja huima Nyt enää vain huima :lol:

Audi oli kalliimpi tehokkaampi ja parempi ajaa mutta selvästi huonolaatuisempi kuin 200D. Tuon ajan 200D:llä ajettiin 2x se kilometrimäärä ja eikä senkään kyyti mitään huonoa ollu.

Edit: Kirjoitusvirheitä koijattu :D
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja SEC-560 »

Tarkennatko vielä mitä mallia tarkoitat ? Audi 100, mutta mikä kone ?
Faijalla oli vuonna 1982 uusi Audi 100 (muistaakseni automaatti), 2 litrainen bensa tosin. Jaksoi hän sillä 1,5 vuotta ajaa, mutta viimeinen niitti oli se kun kone jouduttiin vaihtamaan. Vaihtui Mersuun... Mutsi kyllä tykkäsi tuosta Audista, ehkä ne on naisten autoja.

Hintaesimerkkejä vuodelta 1985:

Audi 100 Diesel 2.0 - 155 800mk
MB W123 200D - 154 200mk
MB W124 200D - 183 200mk
woke
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja woke »

Varmaankin kyseessä ollut 2.0 turbodiesel 87hv. Hinta vuonna -85 181000.
W210 E300DT -98, Pontiac Bonneville -65, Suzuki bandit 1200s -02
Ex S124 E220 T -94
Ex w211 220cdi A -06
Ex w210 E300DT -98
Ex w124 300DA -91
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

woke kirjoitti:Varmaankin kyseessä ollut 2.0 turbodiesel 87hv. Hinta vuonna -85 181000.
Ja tuoko maailman nopein sarjavalmisteinen diesel? :shock:
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

100GL 5D 5syl diesel. Se oli nopein nimenomaan sarjavalmisteinen diesel silloin kun se markkinoille tuli. Mutta sitä titteliä ei kauan riittäny, se oli silloin. Muitakin nopeita ja nopeampia Dieseleitä kyllä oli markkinoilla.

Muistaakseni sellaisen uuden hinta oli silloin jotain 186t + toimituskulut. Kauppias niitä hintoja silloin esitteli kun tätä hankintaa läpi käytiin. MB oli se toinen vaihtoehto mitä puntaroitiin. Jos nyt oikein muistan niin ostohetkellä mittarilukema oli vajaat 100t ja kuin uusi. Muovitkin osittain paikoillaan sisustuksessa. :shock:

Autohan oli jonkun vuorokauden koeajossa ja se miellytti mutta hinta siinä sitten ostopäätöksen loppupeleissä ratkaisi. Sehän ei ollu sedan mutta ei oikein farmarikaan. Hemmetin hyvät takatilat. Yhden samanlaisen olen nähny muistaakseni viininpunaisena. Tämä oli hopeanharmaa.

Löytyihän se kuvatuskin

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _avant.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

kokemusta foorumille ei taida tulla ennen kuin leasingit on loppu ja joku nykyinen w211 toinen omistaja vaihtaa entiseen leasing w212. pysymme pimennossa niin kauan kun autot huolletaan takuun piirissä.

minua kiinnostaa erityisesti w204 kun se on teoriassa minun kukkarolle sopiva jo nyt. nätti pikkumese jonka ostamista voisin miettiä väyrysen jälkeen jota ajattelin pitää 3 vuotta. millon tuli farmari 204?
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
konitohtori
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja konitohtori »

Täytyy itse omasta kokemuksesta sanoa, että mersun tekninen laatu petti minut täysin. Minulla oli W211 alla vajaat pari vuotta ja reilut 50tkm. Vaikka tuossa katiskassa ei ollut mitään ihmeellisiä varusteita, niin silti siinä oli kaikenlaista pikkuvaivaa koko ajan. Tielle ei jättänyt kertaakaan tms. Jokaisessa huollossa vaan piti avata kukkaron nyörejä avoimiksi, että sai kustantaa myös ne kaikki havaitut korjaustarpeet alustan nivelistä suuttimen tiivisteisiin... lista on pitkä. Iso osa korjauksista meni myyjäliikkeenkin piikkiin, mutta silti maksettavaa jäi itsellekin kaupan yhteydessä korjattujen vikojen jälkeen. Autolla oli muuten ostohetkellä ajettu n. 170tkm.
Onhan tuossa sen verran itsessäkin vikaa, että en tykkää ajaa pikkuvikaisella autolla, vaikka se toimisikin.

Täytyy toki myöntää, että W211 on ehdottomasti paras auto ajaa varsinkin pitkää matkaa joka minulla on koskaan ollut. Oma ajoni on kuitenkin suurelta osin taajamassa pyörimistä, niin se W211 ei itsellä oikein päässyt oikeuksiinsa. Kävimme sillä perheen kanssa kiertämässä euroopassakin n. 4tkm reissun ja siinä se oli auto parhaimmillaan. Kyllähän sw W212 kiehtoo edelleen, mutta toistaiseksi minun kukkarolle liian kallis, nelivetoa kun kaipaan myös :)

Lopuksi yhteenveto joka johti kaikesta huolimatta vaihtopäätökseen W211 -> Legacy MY10
-Kulutus... 220CDI vs. Bensa2,5 7,8l vs 8,6l (käytännössä omalla ajollani) Johtaa vuositasolla siihen, että bensakatiska tulee muutaman satasen kalliimmaksi polttoainekulujen muodossa kun huomioi dieselveron.
-Luotettavuus... Aiempien kokemuksien perusteella japseista, pesee ne mersut ym. saksalaiset 10-0. Kakkosautona oleva MY05 Legacy on ollut meillä jo reilu 4v ja yli 80tkm, mittarissa nyt n. 153tkm. Yhteensä kaikki huoltokulut koko ajalta mm. 2:t renkaat ja nokkahihnan vaihto tekee n. 2500€. Mersussa meni tuon verran jo yhdessä vuodessa
-Ajettavuus... Subaru on nelivedon ja portaattoman laatikon puolesta kaupungissa selkeä 1, mutta maantiellä mersu vie voiton selvästi, varsinkin jos matka pitenee sadoiksi kilometreiksi, mersussa ei väsy tule. Olihan se mersu hitusen hiljaisempikin.
-Kokonaisuus... Kukaan ei kadehdi uudehkoa japsia kuin vanhaa mersua, tästä minä pidän ;)
--
W111 -Projekti
W906 -07
MB W213 220d -17
MB W204 220cdi -13
MX-5 NC 2.0

*
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Jari Ke kirjoitti:100GL 5D 5syl diesel. Se oli nopein nimenomaan sarjavalmisteinen diesel silloin kun se markkinoille tuli. Mutta sitä titteliä ei kauan riittäny, se oli silloin. Muitakin nopeita ja nopeampia Dieseleitä kyllä oli markkinoilla.

Muistaakseni sellaisen uuden hinta oli silloin jotain 186t + toimituskulut. Kauppias niitä hintoja silloin esitteli kun tätä hankintaa läpi käytiin. MB oli se toinen vaihtoehto mitä puntaroitiin. Jos nyt oikein muistan niin ostohetkellä mittarilukema oli vajaat 100t ja kuin uusi. Muovitkin osittain paikoillaan sisustuksessa. :shock:

Autohan oli jonkun vuorokauden koeajossa ja se miellytti mutta hinta siinä sitten ostopäätöksen loppupeleissä ratkaisi. Sehän ei ollu sedan mutta ei oikein farmarikaan. Hemmetin hyvät takatilat. Yhden samanlaisen olen nähny muistaakseni viininpunaisena. Tämä oli hopeanharmaa.

Löytyihän se kuvatuskin

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _avant.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Jaa, se oli vielä vanhempi, eli C2-korinen.
Keväällä 1980 hinta oli 102 200mk.

On nuo C2 & C3 koriset audit kyllä perkeleen rumia. Eikä niitä kyllä liikenteessäkään enää näy, toisin kuin W123 Mersuja...
jsmaa
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

Pistämpä minäkin soppani tähän lusikkaan: 00 ostin W124 300D:n joka oli juuri Saksasta tuotu ja mittarissa 115000km. ainakaan mistään ei voinut luulla enempää ajetun,tutkin auton HYVIN tarkkaan. Silloinen W123 300D oli ollut mulla 14 vuotta. Siihen mahtui kaikenlaista pienempää remonttia. Kansiremppa tietysti kun 500000 alko lähestyä ja kytkinremontti ennen sitä. Ilmastoinnin kompurakin siitä hajos. Pari ylimaalausta ja pienempiä kilkkeitä kuten jarrulevyjä ja iskareita,niveliä. Siksi olikin ihmetyksen suu ammollaan kun 124:sta joutu vaihtamaan alapallot jo jossain 170000;ssa.Silloin olin sitä mieltä että kyllä laatu on huonontunut,tuskin 123:sta on vaihdettu alapalloja vieläkään... Itseasiassa näinkin sen tossa oliko viime vai edelliskesänä täällä Salossa. UOO-479 rekkari että terveisiä vaan jos nykyinen omistaja sattuu lukemaan. Olis kiva kuulla auton historiaa tän 11v:n ajalta. Mutta asiaan: Oletin että kyllä tästä nyt varmasti laukee enempikin tavaraa. Mutta ei,kansiremontin tein ja tietyt kulutusosat vaihdettu. No ilmastoinnin lauhduttimen putki,mutta se ei ollut materiaalin tai suunnittelun vika. Eikä muuta kuin ajoa,öljynvaihtoa ja tankkausta. No ei sillä ole toistaiseksi ajettukaan kuin vasta n. 360000,tiedä sitten mitä jatkossa. Mutta nyt näyttää että parempi on kuin W123. Mitä nyt olen täältä lukenut noita tarinoita uudemmista niin eipä tee mieli vaihtaa kun pyrin tekemään kaikki huollot ja korjaukset itse,tietää sitten mitä ja mitenkä on tehty. Ja jos jotain menee pieleen niin mahdollinen syntipukki on lähellä... Aika kinkkiseltä näyttää jo alta 2000 olevien mallien,puhumattakaan sen päältä olevien mallien vikojen,vai pitäiskö sanoa "ominaisuuksien" kanssa. No tietenkään ne joidenka autot toimii ei tänne kirjoittelekaan mutta... Näyttää uudempien osalta vaan siltä että rahamiehiä on Mersukuskit edelleen,vaikkei hankkiminen enää niin paljoa mutta se ylläpito...
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Jari Ke
Mersumaanikko
Mersumaanikko

SEC-560 kirjoitti:
Jari Ke kirjoitti:100GL 5D 5syl diesel. Se oli nopein nimenomaan sarjavalmisteinen diesel silloin kun se markkinoille tuli. Mutta sitä titteliä ei kauan riittäny, se oli silloin. Muitakin nopeita ja nopeampia Dieseleitä kyllä oli markkinoilla.

Löytyihän se kuvatuskin

Jaa, se oli vielä vanhempi, eli C2-korinen.
Keväällä 1980 hinta oli 102 200mk.

On nuo C2 & C3 koriset audit kyllä perkeleen rumia. Eikä niitä kyllä liikenteessäkään enää näy, toisin kuin W123 Mersuja...
Silloinen kauppias niitä tietoja lateli mitä tuolla aiemmin kirjoittelin. Anyvay en minä nyt sentään niinpaljon väärin muista tuota hintaa eikä mulla mitään syytä ole valehdella näitä asioita. Kauppaahan tehtiin tuosta autosta 84 ja olisko nyt niin että uusi Avat oli koriltaan jo jotakin muuta kuin tuo ja sitämyöten hintakin sitten eri :roll: Ja nousee hinta neljässä vuodessa jotakin. No jokatapauksessa hyvä ajettava hiljainen sisälle mukava kyyti ja ****eleen kallis pitää :roll: Esim: ylävesiletku 600mk :o Sinä aikana se oli oikeasti iso raha. Huolto/korjauslista olisi pitkä kuin nälkävuosi. :roll:

Totta kierräryskamaa olleet jo pitkään mutta kauneus on katsojan silmissä :lol: No tottapuhuen ei tuo mikään monaliisa kyllä ollut vaikka sitä vertasi sen ajan mittapuulla.

Edittiä nyt tuli "black out" pitää vielä tarkistaa oliko 84 vai 86 :oops: vaikka eipä tuolla suurta merkitystä liene OT:tä tämä joktapauksessa on
Viimeksi muokannut Jari Ke, Su 27.11.2011 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti

Viesti Kirjoittaja AM »

Näinhän nämä aina menee. Kysytään kokemuksia uudemmista mersuista niin jossain vaiheessa alkaa jutut siitä viimeisestä oikeasta mersusta :mrgreen: Jos muualla on Hitleri kortti niin täällä se on W124 kortti.

Itse topicin otsikkoon liittyen olisi mukava kuulla kokemuksia. Vai koskeeko tuo oletettu muutos vasta W212 koppasta?
Sami T
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Sami T »

napa kirjoitti:

maksaahan nuo superturbo dieselitkin järkiään sen 10 000 €, vaikka ei niissä ole puoliakaan niistä tehoista mitä autolta vaaditaan :wave:
Huh minkäs verran herra vaatii autoltaan? Tai paljonko sitä sitten siinä herran autossa lienee olla? Rauhoitu vähän
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja napa »

Sami T kirjoitti:
napa kirjoitti:

maksaahan nuo superturbo dieselitkin järkiään sen 10 000 €, vaikka ei niissä ole puoliakaan niistä tehoista mitä autolta vaaditaan :wave:
Huh minkäs verran herra vaatii autoltaan? Tai paljonko sitä sitten siinä herran autossa lienee olla? Rauhoitu vähän
minä vaadin aina autolta paljon, mutta luultavasti aivan erilaisia asioita mitä 99% autoilijoista... esim. äänentoistolla tai onko autossa yleensä ottaen ollenkaan radiota ei ole mulle vitunkaan merkitystä... sama juttu jonkun "rengasmelun" kanssa...

sellainen 4 numeroinen luku tehoissa on se mistä lähdetään... vähempään ei tyydytä ja niin kauan sitä haetaan, että se löytyy... mersu muuten ei taida tarjota sellaista, joten pakko tuollaiset on itse rakentaa... eikä ole tainnut ikinä tarjota :think: taitaa n. 800 heppaan jäädä tehtaan tarjonta...

sitten taas jos palataan näiden uusien mersujen laatuun, niin ei w124 ollessa uusi ollut sellaista mussutusta laadusta kautta linjan, kuten w210 ja w211 kohdalla, jopa monet ei mersumiehet osaa sanoa, että w124 taisi olla viimeinen mersu laadullisesti...

500 €:n lankku, ducato ja laguna...
W124 300E -89 "päivityksessä", W124 200E -91 huilimassa, S124 E250TD -94 ajossa

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

ducatossa ja lagunassa on ilmeisesti vähintään 1200 hv.

"olen 12-vuotias ja autossa pitää olla vähintään 1000 heppaa pröm pröm" :clap:
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

SEC-560 kirjoitti:ducatossa ja lagunassa on ilmeisesti vähintään 1200 hv.

en tiedä kuinka tämän asian selittäis tuontyyppisille aivoinvalideille, mutta KIIHDYTYSAUTOISSA tehot nyt sattuu olemaan aika tärkeässä osassa... voihan sitä tietysti lähteä kokeilemaan sellaisella 150 heppaisella ja 1700 kiloisella, mutta taitaa jäädä harrastus aika laimeaksi :think:

ducatossa on luultavasti tehtaan ilmoittamat 115 hp + n. 25 % ja lagunasta löytyy ne kaikki tehtaan ilmoittamat 107 hp... samoin kuin 200E:stä ne tehtaan lupaamat 120 hp tai jotain sinne päin...

"Dieselit pitävät terävää ihmiskorvalle sopimatonta kolinaa, jota ei pystytä vaimentamaan millään. Sen sijaan bensiinimoottorin peltipakosarjan mukavaa ja pehmeämpää porinaa on ilo kuunnella. Tämä on ehkäpä merkittävin ero bensiinin ja dieselin välillä, jonka takia dieselit kannattaa jättää rahtilaivojen ja työkoneiden voimanlähteeksi."
Huikko
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Ainakin mitä ruosteita on seuraillut W204-korisissa niin en ole nähnyt enkä edes kuullut huhuja. W211 olen pari kuvaa nähnyt mutten yhtään itse livenä.

W203/W210 taas on tuon ruosteen kannalta huonossa maineessa.

Koeajolla varsinkin W204 vakuuttaa edeltäjäänsä verrattuna.
Uskoisin että osittain pakon sanelemana mersu on todellakin nostanut laatua 2007 eteenpäin.

Siitäkin olen samaa mieltä jästipäiden kanssa, ettei enää tehdä niin laadukkaita autoja kuin joskus muinoin. Auto on tänään kulutushyödyke joilla on myyntitavoitteet ja maakiintiöt neljä kertaa vuodessa. Jos ei kvartaalitulos tuo taloon katetta, niin se revitään muista asioista = huollot, varaosat, suppeampi myyntiketju jne.

Ennen auto oli kestohyödyke jonka valmistamisessa jopa oltiin ylpeitä ylisuunnittelusta ja kestävistä toteutuksista.

Nykyään mikään ei taida olla kestohyödyke. Ei edes kerrostalo. Kirkko on varmaan niitä viimeisiä jotka tehdään sillä silmällä että Vehon liisarimyyjä ei soita kolmen vuoden päästä että "laitetaanko uusi kirkko tulemaan?" Kaikessa muussa on kiertoaika ja uuden vastaavan pakollinen myyntiaika. Jos ei mene kaupaksi, niin on huono myyjä.

Jos joku kestää liian hyvin eikä ole syytä hankkia uutta, niin muutetaan olosuhteita. Kiristetään vähän sieltä ja täältä jolloin vanhaa ei kannata enää muokata toimimaan uusissa olosuhteissa. Ne voidaan luoda fyysisesti tai lain voimalla ne erilaiset olosuhteet. Ja kappas taas jonkun oli pakko siirtyä uuteen ja liisarimyyjällä on uusi puhelinnumero mihin soittaa kolmen vuoden välein.

Seuraavat asiat voidaan lukea kestohyödykkeiksi, joita ei enää tehdä:
Vanha mersu, vanha volvo, varauksin vanha saab, abu garcian kalastusvälineet, fiskarsin vanhemmat tuotteet, fjällrävenin vanhemmat tuotteet, 50-pinnin lattakaapelia käyttävät SCSI-laitteet, Kitchen aidin usa:ssa tehdyt tuotteet, vanhat bamixit jne jne.

Kaikki uusi on hanurista. Älkää hukatko vanhoja toimivia esineitä, jos ne riittävät käyttötarkoitukseensa. Koskee myös autoja.
Kelpaamisen ja käyttötarkoituksen määrää jokainen itse, samoin siihen sijoitettavan pääoman.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
Mänis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja Mänis »

vanhat bamixit jne jne.
Kun kerran mopo on keulinut yli jo ajat sitten, niin mites noi uudet bamixit eroaa vanhoista, kun ei niissä oo muuttunut visuaalisesti muu kuin käyttökytkin. Muistan kyllä miten mutsin vastaava sekoitin pelasi yli 20V. Oma on vasta 5v vanha...
W204 C180K avantgarde -myyty-
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Jari Ke kirjoitti: Hieno kyyti ja ehkä paras ajettava auto tuon ikäluokan autoissa
Peugeot 604 :?: :idea:
RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Ja tähän tojota-soppaan on hyvä sotkea tuo meidän -94 W202. Ostin sen Saksan reissulla Suomen itsenäisyyspäivänä 2005. Sillä on nyt päästelty kuusi vuotta tyyliin perushuolto 10tkm välein ja ei kun kovaa ajoa. Kytkimen pääsylinterin jouduin kesällä uusimaan. Katsastuksistakin se on aina mennyt läpi ilman mitään erityisiä ennakkovalmisteluja. Vajaa satku sillä nyt on päästelty. Jos tuo pari vuotta vielä kestää ilman kummempia remontteja, niin siinä on ollut halpaa ajoa, kun bensaakaan ei kulu kuin sen noin 8 litraa. Ja allekin menee, jos viitsii keskittyä hiukan ajamisen ennakointiin. Niin, ja kaikki toimii automaatti-ilmastointia ja penkinlämmittimiä myöten.
SEC-560
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

napa kirjoitti:
SEC-560 kirjoitti:ducatossa ja lagunassa on ilmeisesti vähintään 1200 hv.

en tiedä kuinka tämän asian selittäis tuontyyppisille aivoinvalideille, mutta KIIHDYTYSAUTOISSA tehot nyt sattuu olemaan aika tärkeässä osassa... voihan sitä tietysti lähteä kokeilemaan sellaisella 150 heppaisella ja 1700 kiloisella, mutta taitaa jäädä harrastus aika laimeaksi :think:

ducatossa on luultavasti tehtaan ilmoittamat 115 hp + n. 25 % ja lagunasta löytyy ne kaikki tehtaan ilmoittamat 107 hp... samoin kuin 200E:stä ne tehtaan lupaamat 120 hp tai jotain sinne päin...

KIIHDYTYSAUTOJA käytetään melko paljon yleisillä teillä. :roll:
jpeltoma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja jpeltoma »

Sergey kirjoitti:minua kiinnostaa erityisesti w204 kun se on teoriassa minun kukkarolle sopiva jo nyt. nätti pikkumese jonka ostamista voisin miettiä väyrysen jälkeen jota ajattelin pitää 3 vuotta. millon tuli farmari 204?
Jees w204 kiinnostaaa kans, hinnat ropisee mukavasti alas. On parempi lukea noita ulkomaan foorumeita, sellasista maista missä mersukanta on jotain muuta kun Härmässä.

Tossa on varmaan aika hyvin sanottu :

Consumers Reports said the new C-class is "average" in terms of reliability which is a significant improvement over Mercedes in the last 8 years.
Huikko
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mänis kirjoitti:
vanhat bamixit jne jne.
Kun kerran mopo on keulinut yli jo ajat sitten, niin mites noi uudet bamixit eroaa vanhoista, kun ei niissä oo muuttunut visuaalisesti muu kuin käyttökytkin. Muistan kyllä miten mutsin vastaava sekoitin pelasi yli 20V. Oma on vasta 5v vanha...
5v vanha voi vielä olla sveitsissä tehty, uusista on enää classic - eikä sekään vakuuta.
201.024 mit 102.962
Zurück zu den Neunziger Jahren, bitte.

"You've got a key to my house and my heart, but you ain't got a key to my Mercedes-Benz..."

Mercedes-Benz 190E 1992
DS9 E-Tense 4x4 Rivoli 360 2022
Alfa Romeo 75 2.0 TC 1986
Fiat 124 Spider 2018
Fiat 500 1.4 Sport 2010
Subaru Outback 3.0R ZU 2007
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

SEC-560 kirjoitti:
KIIHDYTYSAUTOJA käytetään melko paljon yleisillä teillä. :roll:
kyllä niitä jonkin verran vain käytetään... kaveri kulki esim. töissä kurikasta täällä seinäjoella hyvän aikaa omalla bemarillaan, vaikka se ehdottomasti on tehty enemmän kiihdytysautoksi, kuin katuautoksi...

on siis muitakin luokkia, kuin se topfuel...

sitten kun minäkin olen niin jästipää, että jos katuautolla alan kiihdytystä harrastamaan, niin en todellakaan vie autoa radalle lavetilla, vaan ajamalla, paluumatkalla voi tietysti aina joutua turvautumaan lavettiin, mutta se on eri asia :D

S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja S202 »

Tässä puhutaan ilmeisesti mercedeksen laadusta, ei mistään yli tuhat heppaisista katuautoista. Niitä kun ei sielä seinäjoella ole. Hassua kyllä että mies ajaa kesät talvet kahdeksaakymppiä mutta autossa pitäis olla yli tuhat heppaa :lol:
S124 300TE
W124 300D
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

S202 kirjoitti:Tässä puhutaan ilmeisesti mercedeksen laadusta, ei mistään yli tuhat heppaisista katuautoista. Niitä kun ei sielä seinäjoella ole. Hassua kyllä että mies ajaa kesät talvet kahdeksaakymppiä mutta autossa pitäis olla yli tuhat heppaa :lol:
en itseasiassa tunne paikallisia harrastajia (seinäjokisia) niin hyvin, että voisin varmaksi sanoa, että niitä 1000 heppaisia olisi tai ei olisi, mutta sulla tuntuu olevan hyvinkin varmaa tietoa asiasta... :problem:

kurikassa taas tiedän olevan useampiakin yli 1000 heppaisia katuautoja ja osalla olen jopa itse ajanutkin :wink:

vaikka asun seinäjoella, tahtoo tuo harrastus puoli keskittyä enemmän kurikka - jalasjärvi akselille... en minä täällä seinäjoella ala edes noiden "kaupunkilais tollojen" kanssa yrittämään mitään keskustelua autoista/harrastuksista, minä kun en jostain syystä tule kaupunkilaisten kanssa toimeen :problem: mulla ei muuten nytkään ole ainuttakaan mersua täällä seinäjoella, vaan ne on pitkin kurikkaa ja jalasjärveä :D että siltä osin olet oikeassa, että ainakaan mulla ei ole täällä seinäjoella yli 1000 heppaista katuautoa...

tuohon mun 80 km/h ajamisen on taas omat syynsä, suurin niistä on varmaan se, kun siihen on niin tottunut (vanhana rekkakuskina se tuntuu niin luonnolliselta nopeudelta), toinen on taas se, ettei mulla ole ikinä kiire mihinkään normaali liikenteessä... itse pidän enemmän hassuna sitä, kun kaikenmaailman kinnerit yrittää ajaa sitä +100 km/h, vaikka ei autossa selvästi ole rahkeita sellaiseen... (nissan micraa ja muuta vastaavaa... joskus näkee jopa vakio 200D mersun yrittävän sellaista suoritusta ja se kyllä saa suun hymyyn aina, on se niin koomisen näköistä...)

Sergey
Vannespesialisti
Vannespesialisti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sergey »

OT jatkukoot hieman. vai pitäskö nää erotella omaksi :D
Huikko kirjoitti:
Mänis kirjoitti:
vanhat bamixit jne jne.
5v vanha voi vielä olla sveitsissä tehty, uusista on enää classic - eikä sekään vakuuta.
Totta, mutsilla on 70 luvun alun bamix ja edelleen se toiminu täysin moitteitta. Se on siis liki 40v vanha. Itse ostin täsmälleen saman mallin 10 vuotta sitten ja sepä on jo kyrvähtänyt. Silloin kun omani ostin, ostin myös korjaussarjan mixerin varteen mutsin masiinaan, ja kuinka ollakkaan, se pitäisi vissiin taas korjata. Kummasti ensimäiset 30v kesti mutta uudet osat ei kymmentäkään vuotta. Sama Electroluxin taikina/monitoimikoneessa. vanha vaan jyllää, uusi, sama malli hädintuskin kestää 5v (leivon leipäni itse pari kertaa viikossa). Ja kuinka ollakkaan, Tässä talossa jonka hankin 3v sitten, oli ullakolla 60 luvulla tehty Nilfisk imuri. Se mulla on nytten arkikäytössä kodin siiovouksessa, porsliini pistokeet ja katkasijat yms..

Hups meni iha OT osastolle.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

Sergey kirjoitti:OT jatkukoot hieman. vai pitäskö nää erotella omaksi :D
Huikko kirjoitti:
Mänis kirjoitti:
vanhat bamixit jne jne.
Totta, mutsilla on 70 luvun alun bamix ja edelleen se toiminu täysin moitteitta. Se on siis liki 40v vanha. Itse ostin täsmälleen saman mallin 10 vuotta sitten ja sepä on jo kyrvähtänyt. Silloin kun omani ostin, ostin myös korjaussarjan mixerin varteen mutsin masiinaan, ja kuinka ollakkaan, se pitäisi vissiin taas korjata. Kummasti ensimäiset 30v kesti mutta uudet osat ei kymmentäkään vuotta. Sama Electroluxin taikina/monitoimikoneessa. vanha vaan jyllää, uusi, sama malli hädintuskin kestää 5v (leivon leipäni itse pari kertaa viikossa). Ja kuinka ollakkaan, Tässä talossa jonka hankin 3v sitten, oli ullakolla 60 luvulla tehty Nilfisk imuri. Se mulla on nytten arkikäytössä kodin siiovouksessa, porsliini pistokeet ja katkasijat yms..

Hups meni iha OT osastolle.

Laitan tähän samaan ot listaan omat kokemukset kotitalouskoneista.
Äiteellä on Kenwoodin taikina ihmekone jossa on kunnon rosteriset kulhot jne....jopa pirtelon tekoon oma "kippo" ja jauhelihan tekoon sellainen "survin" mikälie...konehan on ihan helvetin iso, lähinnä varmaan suurtalouskeittiöihin tehty nykymittapuun mukaan.

Mutta se on helvetin hiljainen eikä kuulu yhtään ylimääräistä ääntä kuten laakerivikaisista W210:sta jne.
No sitten Äitee aatteli tuossa ehkä 10 vuotta sitten ostaa rinnalle uudemman version kun ajatteli että kohta tuosta 30-35 vuotta vanhasta kenworthista loppuu voimat. Ja eikun kauppaan....joku pillipsi sieltä löytyi muistaakseni....sillä sitten Äitee teki parit taikinat ja ostettiin sitten velipojan kanssa Äiteelle Peltorit joululahjaksi :D siinä uudessa oli varmasti yli 120dbl mölyä ja oli varmasti laakerivikainen! :wink:

Nyt se kone on jossain keittiön alakaapin uumenissa, kuulemma saamme sen perinnöksi :D .

Ja sillä vanhalla kenulla painetaan edelleen.....vaikka se painaa n.20kg....mutta laatu on kyllä ihan toiselta planeetalta kuin nykylaitteilla...ja siinä uudessa oli nuo "ämpäritkin" muovia :shock: . ja se meni pöydällä kuin duraselpupu pomppien edestakaisin tasoa.....ja Äitee leipoo joka toinen päivä (vähintään), entinen ammattikeittäjä kun on....

.
Opel, "weird lieben autos"....
Tomp
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Tomp »

Täällä ei montaa viestiä ole koskien aihetta! Otsikossa oli 2007-> EI 1977->
napa
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viesti:

Huikko kirjoitti:
Nykyään mikään ei taida olla kestohyödyke. Ei edes kerrostalo. Kirkko on varmaan niitä viimeisiä jotka tehdään sillä silmällä että Vehon liisarimyyjä ei soita kolmen vuoden päästä että "laitetaanko uusi kirkko tulemaan?" Kaikessa muussa on kiertoaika ja uuden vastaavan pakollinen myyntiaika. Jos ei mene kaupaksi, niin on huono myyjä.

Jos joku kestää liian hyvin eikä ole syytä hankkia uutta, niin muutetaan olosuhteita. Kiristetään vähän sieltä ja täältä jolloin vanhaa ei kannata enää muokata toimimaan uusissa olosuhteissa. Ne voidaan luoda fyysisesti tai lain voimalla ne erilaiset olosuhteet. Ja kappas taas jonkun oli pakko siirtyä uuteen ja liisarimyyjällä on uusi puhelinnumero mihin soittaa kolmen vuoden välein.

Kaikki uusi on hanurista. Älkää hukatko vanhoja toimivia esineitä, jos ne riittävät käyttötarkoitukseensa. Koskee myös autoja.
Kelpaamisen ja käyttötarkoituksen määrää jokainen itse, samoin siihen sijoitettavan pääoman.
tässä viestissä Huikko tais kertoa jo kaiken oleellisen... joskus jossain topikissa oli noista puukoista puhetta ja itsellä sattuu olla hyvä esimerkki aiheesta... eli mulla on vaarin (mun vaarin joka olis nyt joku yli 120 vuotias, jos eläis) 2 neuvoinen "pyhäpuukkona"... en siis enää malta käyttää sitä arkihommissa, kun on niin hyvä ja se on mukava jättää taas omille lapsille/lapsenlapsille perinnöksi ja esimerkiksi, kuinka ennen tehtiin asiat eritavalla/paremmin, toisinsanoen kestäviksi...

vaari oli sen puukon saanut joskus nuorempana lahjaksi, kuitenkin joskus vähintään 40-60 vuotta sitten, ihan käsintehty rannanjärvi se on vaarin nimikirjaimilla (sattuu sopimaan myös omaan nimeen ja oman pojan nimeen :D ) ja terä on kyllä niin sitkeää terästä, että jos nykypuukot olis samaa värkkiä, ei timpureillakaan olis niin vittumaista välillä... (puukko pysyy terässä, eikä tarvitse pelätä, että se katkeais, vaikka vähän joutuis välillä kangottamaankin...)

sitten mulla on vielä se isoisän isoisän aikuinen suokuokka käytössä, sitä en edes tiedä kuinka vanha se on, mutta jostain 1800 luvulta kuitenkin... varren siihen on joutunut uusimaan muutaman kerran tässä parinsadan vuoden aikana, mutta itse kuokan terä on siis jostain "esihistorialliselta ajalta" ja täytyy sanoa, että kyllä niillä sepillä jotain järkeä oli päässä, jotka niitä takoivat (on massaa riittävästi, eikä mitään peltisiä, mitä nykyään kaupassa myydään "kuokkina" :evil:)

uudempien mersujen (tai muidenkaan autojen) laadustahan on turha sinänsä mitään keskustelua yrittää ylläpitää, kun ei sellaista käsitettä luultavasti ole ollut olemassa enää 20-25 vuoteen :think: w124 kohdalla mersu tais vielä tehdä sen virheen, että teki liian hyvän auton, muut autotehtaat oli kai jo käsittäneet aikaisemmin, että huolloilla, varaosamyynnillä ja taas uuden auton myymisellä se kate tehdään... toki joskus aina joku merkki/malli osaa yllättää hetkellisesti ihan positiivisesti, mutta kokonaisuutena asia on tuon Huikon kertomuksen mukainen...

RH
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja RH »

Tomp kirjoitti:Täällä ei montaa viestiä ole koskien aihetta! Otsikossa oli 2007-> EI 1977->
Ollaan niin persaukista porukkaa vissiin keskimäärin, että ei ole oikein oikeita kattavia kokemuksia noista max 4V. mersuista kertynyt. :wink:
Toisen käden tietoa kyllä. Eli appiukolla on ollut tuohon ikähaarukkaan sopivaa mersua alla. Ei mitään vikaa. 2009 mallia. Ajettukin kyllä jo melkein 40tkm. Nyt alkaa olla lattiamatot niin raskaasti paskoittuneet, että uusi on tilattu. Samaa merkkiä. Laatu lienee kohdillaan, kun ei tarvi tojotaan vaihtaa. :mrgreen:
Vastaa Viestiin