200TKm huolto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Mitä kuuluu MB240E -97 200Tkm huoltoon? Sytty mittaristoon huoltoavaimen kuva. Sen saa varmaan jotenkin kuitattua pois.
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

saa kuitattua esim carsoftalla....voi olla että mittariston napeillakin?

voisko olla järkevää vaikka:
vaihtaa moottoriöljyt ja suodatin.
tarkistaa jäähdytysnesteen pakkaskestävyys?
vaihtaa automaattilaatikon öljyt ja suodatin jollei ole vaihdettu.
moottorin ilmasuodatin
tulpat (moottori :wink: )
perän öljyt vois olla järkevää vaihdella kanssa.
ehkä raitisilmasuodatin ja aktiivihiilisuodattimet myös ?
tarkistaa jarrunesteet ja vaihtaa mikäli vettä
jarrupalta vois tarkistaa samalla kun vaihtaa talvikiekot kesäkiekkoihin...
tarkastaa että flektin molemmat ropelit toimii eli hihna on paikoillaan...
ilmastoinnin huollossa vois käyttää niin ei tartte kesällä jonottaa...

siinä ne nyt melkein olikin....mitä nyt samalla öljyää oven saranat jne.
Opel, "weird lieben autos"....
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Kiitoksia listasta.Toki lisääkin oleellisia huoltokohteita saa ehdottaa. Käyköhän jarrunesteeksi esim. Mobil dot4 vai mikä olisi hyvä jos unohdetaan nämä biolitkut. Koneeseen varattu TB:nDiamond 5/40 Perään ja laatikkoon Vehon alkuperäiset MB:n öljyt.
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2768
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja markoala »

dot 4 toimii.
W213 220d +W242 electric drive
Avatar
tempera
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1248
Liittynyt: Pe 28.08.2009 07:45
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja tempera »

jps112 kirjoitti:Mitä kuuluu MB240E -97 200Tkm huoltoon? Sytty mittaristoon huoltoavaimen kuva. Sen saa varmaan jotenkin kuitattua pois.
Sen saa tossa mallissa luultavammin pois pelkästään resettiä painamalla. Sullahan on siinä läpötilamittarin vieressä kolme pientä nappia joista kahdella ylimmällä säädetään paneelin valoja ja alimmassa lukee R. Sillä voi nollata myös trippimittarinkin. Onko sulla ratissa nappulat ja jos on niin virtaavain pitää olla 2 asennossa ja nappuloista kaivetaan ne jakarin kuvat esiin. Sitten painetaan sitä R nappulaa niin kauat että huoltonäyttö nollaantuu. Jos taas ei ole ratissa nappuloita niin panemalla virran päälle se avaimen kuva pitäisi ilmestyä näyttöön. Samalla painat taas sitä R nappulaa niin huoltonäyttö nollaantuu ja alkaa laskea seuraavaa huoltoajankohtaa joka esim mulla on 20 tuh km. Jos sulla on ohjekirja tallella niin siinä on myös ohjeet. Kerroppa tähän jos näistä ohjeista oli jotain apua.
MB E 320 CDI Avantgard
Cevrolet Lumina 1995
MB 250 D 1994
Nappisilmä Lada 1980
Yahama sport 1970
Pappatunturi 1968
Ranskalainen kiilahihnavetoinen mopo 1965
Merkki oli Mobylette=yksi murheenkryyni.
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

koneen öljynvaihon yhteydessä huomattiin hihnan rötvääntyneen öljystä. Mistähän tämä 2.4b kone rupeaa ensiksi vuotamaan?(stefa?)
MB 240E -98 Autom (w210)
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

jps112 kirjoitti:koneen öljynvaihon yhteydessä huomattiin hihnan rötvääntyneen öljystä. Mistähän tämä 2.4b kone rupeaa ensiksi vuotamaan?(stefa?)
Öljynsuodattimen jalasta tai siitä pienestä lauhduttajasta joka on siinä öljynsuodattimen kotelossa kiinni. M112 ja M113 koneissa havaittua "vikaa". Tai sitten vaan ihan vanhuutta kovettuu tiivisteet :roll:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 27&t=85102" onclick="window.open(this.href);return false;
Itse en huomannut vuoto silloin tuossa suodattimen jalassa olevassa tiivisteessä. Olisi kyllä voinut senkin vaihtaa kun ei maksa kun jotain 5€ paikkeilla.
MB A140 W168 11/99 R4
MB 300 E W124 -8/89 R6 (rx)
MB 250 D W124 -92 R5 (ex)
MB C280 T Automatic S202 -97 V6 (ex)
MB 300 SEL Automatic W126 -85 R6 (ex)
MB 190E 2.0 Automatic W201 -85 R4 (ex)
MB 280 E Automatic w123 -79 R6 (ex)
MB 280 E W115 -75 R6 (ex)
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

O-renkaat tilasin...Löytyyköhän suodatin konetilasta,mitkä tulpat kannattaa ostaa?
MB 240E -98 Autom (w210)
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

O-renkaat tuli,suodatin näkyykin olevan tuossa ö-korkin vieressä...Kuinka tulpanhatut kuuluisi lähteä pois?
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18279
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja dealer »

Huollon tarve riippuu täysin siitä mitä edellisissä huolloissa on tehty.
wiimax.fi
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Mikä ilmanputsari ja pyyhkijänsulka kannattas laittaa?
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jps112 kirjoitti:Mikä ilmanputsari ja pyyhkijänsulka kannattas laittaa?

tosta vaikka putsari.
Ilmansuodin MB E220D W210 16-0514 W210 Bensa/Diesel ->99 (34x19cm) [1995 - 1999] 9.90 €
noita olen itse käyttänyt.

ja sulaksi vaikka tarjoustalosta silikonisulka (valeo) alle 10€ on toiminut mainiosti.
Opel, "weird lieben autos"....
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Miten usein laturin remmi tulisi vaihtaa? Meni poikki 197tkm kohdalla nyt
MB 240E -98 Autom (w210)
Avatar
LopenUupunut
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 8347
Liittynyt: Ti 12.01.2010 22:40

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja LopenUupunut »

jps112 kirjoitti:Miten usein laturin remmi tulisi vaihtaa? Meni poikki 197tkm kohdalla nyt
näinköhän oikein että 60tkm olisi jossakin lukenut.
omassa on 100tkm ajettu hihna vielä joka tosin menee vaihtoon viikonloppuna.

ihan siksi että kaverilla pamahti tänään juurikin "100tkm" ajettu hihna myös....


.
Opel, "weird lieben autos"....
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Motonetistä löytyi boshin pyyhkijänsulka parilla kympillä.Sulan vaihto tuntuu olevan ihmeellinen palikkatesti sitten joka kerta. lmanputsari löytyi kympillä joka kävi niin nätisti paikoilleen kuin olisi alkuperäinen. Mistähän löytyy tämän vehkeen pa-suodatin? Vois vaihtaa ennen talvea. Jostakin pöllähtää bensanhajua sisälle ajaessa hiljaa ja varsinkin käynnistäessä.

Kesärenkaat tarviais 205/65R15 tai käyköhän muunlaiset tilalle?
MB 240E -98 Autom (w210)
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Mistähän löytyy tämän vehkeen pa-suodatin?
MB 240E -98 Autom (w210)
JanneVillePetteri
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: Pe 11.12.2009 22:48

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja JanneVillePetteri »

Äkkiseltään luulis et auton alta takaa tankin luota,mut enpä ole E-sarjaan ikinä vaihtanut.Kurkkaa sinne jos ei joku valaise tilannetta ennemmin..
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Ohjaustehostimeen pitäisi lisätä öljyä kun pinta alhaalla. Mitä kannattaa/saa laittaa? Ennestään kirkasta atf:n tuntuista. Jos tietoa minne hävinnyt niin kiinostaa.
MB 240E -98 Autom (w210)
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

jps112 kirjoitti:Ohjaustehostimeen pitäisi lisätä öljyä kun pinta alhaalla. Mitä kannattaa/saa laittaa? Ennestään kirkasta atf:n tuntuista. Jos tietoa minne hävinnyt niin kiinostaa.
Lisättiin hydrauliikka öljyä kirkkaan värin perusteella. Osuikohan oikeaan?
MB 240E -98 Autom (w210)
jps112
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 89
Liittynyt: Su 02.05.2010 23:25

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja jps112 »

Jostakin pöläyttelee bensan/öljyn käryä toisinaan sisälle. Mikähän paikka fuskaisi 200t ajetussa arviolta? Myös tuo raitis-suodattimen hinta tai edullinen ostopaikka kiinnostaa (tai putsaustekniikka)
MB 240E -98 Autom (w210)
PTI
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 37
Liittynyt: Su 11.12.2005 20:15
Paikkakunta: JoutsenoLappeenranta

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja PTI »

Itsellä on S210 E240 -97 joka myös puhaltaa palaneen öljyn käryä sisälle, käry tulee vaan kun moottori on ajettu kunnolla kuumaksi. Epäilen että venttiilikopantiiviste vuotaa ja öljyä tippuu pakosarjan päälle.
s210 E 240 -97
Sprinter 313cdi -00
Avatar
tempera1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 238
Liittynyt: Ma 14.11.2011 16:14
Paikkakunta: KOTKA

Re: 200TKm huolto

Viesti Kirjoittaja tempera1 »

Tässä yksi ohje
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mopo Mobylette
Mopo Vasama sport
MB 250 D 1995
Chevrolet Lumina 1996
MB E 320 Cdi 2000.
Vastaa Viestiin