Ihme "lotkotus" 200D:n pellin alta!
Ihme "lotkotus" 200D:n pellin alta!
Missähän vika kun tyhjäkäynnillä kuuluu välillä epämääräinen ääni koneesta,sellainen "lotkotus".Ei ole nostinten ääni vaan paljon pehmeämpi ja epäsäännöllisempi!Helppoa selittää....Kuitenkin,olisikohan mahdollisesti suuttimissa vika vai?Kannestapäin ääni TUNTUISI kuuluvan.Vasta 725000 mittarissa,joko se hajoaa!! 
..
Tuossa päivällä tuli mieleen, että mulla kuulu siitä 80hv 300D koneesta samanlainen ääni joskus kylmänä, kun tyhjäkäynti oli tarpeeksi pienellä..
Ääni poistui, kun vaihdoin moottorin isompaan
Veikkaisin, että ääni kuuluu jostain suuttimesta. Kokeileppa löysätä vuorollaan jokaista suutinputkea, jos ääni häviää, on vika siinä suuttimessa..
Toinen konsti on kokeilla ehjällä suuttimella. Mulla on tuolla suutin ja avain siihen, jos tarttet..
Ääni poistui, kun vaihdoin moottorin isompaan
Veikkaisin, että ääni kuuluu jostain suuttimesta. Kokeileppa löysätä vuorollaan jokaista suutinputkea, jos ääni häviää, on vika siinä suuttimessa..
Toinen konsti on kokeilla ehjällä suuttimella. Mulla on tuolla suutin ja avain siihen, jos tarttet..
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Voisi tässä tulla joku päivä käymään kun tuota vettäkin näyttää aina vaan tulevan...Eipä tuo vaarallista jos kuulu suuttimesta,alipainepumpusta jos kuuluu niin sitten jo hieman jännittää...
Kone on tuo vanha 72 heppainen,eli pumpun pitäisi olla varmaankin semmoinen vanhempi,jos vain on alkuperäinen.
Pikaisella kurkistuksella ei tuosta pumpun päässä olevassa levyssä näkynyt mitään kiinnitystä...Luultavasti paskan alta löytyy silloin ne niitit
Pikaisella kurkistuksella ei tuosta pumpun päässä olevassa levyssä näkynyt mitään kiinnitystä...Luultavasti paskan alta löytyy silloin ne niitit
..
Vai olisko se alipainepumppu samanlainen kuin mulla, eli kannessa ei ole mitään niittejä eikä ruuveja, vaan se on puristettu sivuilta useammasta kohtaa kiinni.
Onkohan tuo pomminvarma pumppu vai pommi?
w115,123,124,126,140, 210 yms.
Re: ..
Voi olla tuomoinenkin,sivuilla oli tosiaan jotain puristusjälkiä.Jaa-a, oiskohan tuo minuntuurilla semmoinen todellinen pommipumppu....Ei vaa onhan tuo jo 725tkm kestänyt!jarski kirjoitti:Vai olisko se alipainepumppu samanlainen kuin mulla, eli kannessa ei ole mitään niittejä eikä ruuveja, vaan se on puristettu sivuilta useammasta kohtaa kiinni.
Re: ..
jarski kirjoitti:Vai olisko se alipainepumppu samanlainen kuin mulla, eli kannessa ei ole mitään niittejä eikä ruuveja, vaan se on puristettu sivuilta useammasta kohtaa kiinni.
aivan näin, juu muistinkin väärin, ei ole niittejä vaan puristettu sivuilta.
kumma jos on kestänyt alkp. pumppu 725